{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
6.305 visninger | Oprettet:

Amerikansk olie! {{forumTopicSubject}}

Hejsa.
Så lige at Mike&Mille skrev i min tråd forleden dag at hun har fået begge sine fødsler igang med amerikansk olie..

Er der andre der har prøvet det?
Hvor meget skal man tage?
Hvor længe gik der fra i tog det til der skete noget?
Fik i bare veer, eller først tynd mave?
Hvornår i graviditeten tog i det?

På forhånd tak!

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• lampeudtag virker ikke + lampemontering 1.000 kr.
  • Rengøring af lejlighed. Ca 150 kvm. Der skal støves af. Støvsuges. Vaskes gulv. Ryddes op. 2 toiletter og et køkken. 625 kr.
  • Bygge indendørs gibsvægge 8.000 kr.
  • Vores overdækning på terrassen er utæt... 2.000 kr.
  • Samle børneseng og børnereol 205 kr.
  • Bøgehæk,voldsomt. 2.750 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Amerikansk olie!
  • #3   6. dec 2009 Jeg fik mega tyndskid, og ikk en skid veer.. Så det virker kun måske.. Jeg sad på wc hele natten og sled som havde jeg aldrig skidt før... Haha...

• #4   6. dec 2009 har en veninde der prøvede det, og det hjalp ikk en dyt

• #5   6. dec 2009 kender et par stykker der har forsøgt men kun med mega racer-mave til følge.

her er et råd fra netjordemoderen ang. amerikansk olie

Hej netjordemoderen JEg er midt i 38. uge og er ved at være godt træt at smerter, væske i kroppen og næsten ingen søvn. derudover blev babyen skudt til 3500 for en lille uge siden. JEg har hørt at amerikansk olie kan sætte gang i fødslen, er det rigtigt, og er det forsvarligt at gøre det? På forhånd tak for hjælpen. Monica

Svar
    Kære Monica. Det er noget jeg absolut ikke vil anbefale dig. Man brugte det i gamle dage, dvs før 1960'erne fordi man ikke vidste bedre. Det du kan risikere at få ud af det er nogle gevaldige mavesmerter, med diare i et døgnstid, men du er absolut ikke garanteret, at du føder af det. Det er rigtigt at uro i tarmene kan give en del plukkeveer, men hvis dine fødselshormoner ikke er klar til at tage over, ja så sker der ikke mere. Prøv i stedet med hyppige samlejer. I mandens sæd er der et hormonstof der hedder prostaglandin. Det kan sætte fødslen i gang, dog igen kun hvis dine egne hormoner er klar til at tage over. Ellers er der ikke andet end at vente tålmodigt. Venlig hilsen og God JUL Yvonne Jeppesen, NetJordemoderen.

og et enkelt link med råd/myter
    (link fjernet)

• #7   6. dec 2009 Mike&Mille S: Måske du ville være gået i fødsel alligevel om du havde drukket det eller ej

• #8   6. dec 2009 Mike&Mille S - Tak for svar smiley Hvor meget er der i sådan en flaske? Smager det ik vildt klamt ? Og er det dyrt ?

Jer andre - Også tak for jeres svar smiley Var mere myntet på dem hvor det har virket..

Ved forresten godt at der ikke er særlig mange der anbefaler det, men efter jeg læste Mike&Milles svar så var det helt sikkert med i mine overvejelser..

• #9   6. dec 2009 Hvorfor ikke bare vente på at babyen selv er klar til at komme ud !?

Det er absolut ikke sundt for dig eller baby at spise amerikansk olie !!

• #10   6. dec 2009 Stine P - Jeg har heller ikke planlagt en tur på apoteket på noget tidspunkt, jeg undersøger bare tingene da jeg syntes det lyder fantastisk at det kan være "så nemt".

Hvor ved du fra at det ikke er sundt? Det kommer jo ind, og lige ud igen hvis man får tynd mave? Og det er et naturprodukt :-s

• #11   6. dec 2009 Isaa -
    Noget der kan give kraftige mavesmerter og galoperende diarré har jo ingen dage været sundt.
    Det er kroppens måde at skille sig hurtigt af med noget der ikke harmonerer med systemet..

Fatter bare ikke at folk vil spise det istedet for bare at vente.. Det er jo ikke fordi at man risikerer at babyen aldrig kommer ud..
    (Undskyld hvis jeg lyder fordømmende, det er ikke ment på den måde)

• #12   6. dec 2009 Stine P - Næ men nogen er måske bare bedre til at tackle utålmodighed end andre smiley

Der er jo mange der på naturlig vis får "racer-mave" lige før deres veer, så det må da have en eller anden for for virkning på veerne smiley

• #13   6. dec 2009 Jeg er absolut ikke tålmodig.. Synes da også at det var træls at gå 3 dage over tid med nr 2 !
    Men kan stadig ikke hitte ud af hvorfor nogen synes at det er nødvendigt.
    Går der for lang tid så bliver man alligevel sat igang af på sygehuset smiley

Og der er jo også forskel på at få ræsermave af at spise Amerikansk Olie og så at kroppen reagerer på nogle ændringer ved at man får lidt ræsermave.
    Personligt kender jeg ingen der fik ræsermave og derefter fødte.

• #14   6. dec 2009 " Amerikansk olie

Ved indtagelse af amerikansk olie virker som afføringsmiddel – det kan ikke anbefales, da det udmatter kroppen inden fødslen og du kan risikere at have diarre under fødslen. Desuden er det nemmere at få hæmorider når man har indtaget amerikansk olie."

• #17   6. dec 2009 Isaa.

Jeghar også drukket det, og det virkede også ved mig. Ingen ture på toilettet, kun veer.
    Jeg tog 6 spsk i et glas hvidtøl om aftenen ved midnatstid inden jeg gik i seng, og fik veer ca kl. 3 om natten sån småt. Så mig virkede det altså også på:) Hvis du blander det i hvidtøl bliver olien til små kapsler, og smager ikke det mindste grimt:)

• #18   6. dec 2009 Mike&Mille - Ok tusind tak smiley Ska nok give en update hvis jeg prøver det en dag smiley

• #20   6. dec 2009 Vil lige tilføre at jeg havde heller ingen diare eller skulle på nogen måde på toilettet, så fik lavement på hospitalet for at blive tømt:)

• #21   6. dec 2009 Mike og Mille, nej slet ikke dig der er dum hehe. De sagde også på hospitalet at der var mange der gjorde det.

• #22   6. dec 2009 rebecca P - okay smiley hvor langt henne var du?

• #23   6. dec 2009 Isaa. Jeg gjorde det på min terminsdato, for nu kunne jeg ikke vente længere, og min mor og mormor satte også deres fødsler igang med olien. Jeg googlede det, og fandt ud af at det blev brugt i hvidtøl på hospitalerne i gamle dage, inden der kom andre midler til igangsættelser. Jeg ringede også til min læge, for at sikre mig at der ikke kunne ske noget ved det, og han grinede lidt, og sagde at hvis man var tæt på terminsdato, ville olien med stor sansynlighed hjælpe til at sætte fødslen igang, men hvis ikke, ville det nok give formel 1 mås.

Michelle og Marina. Nu ved du jo ikke om det er rent held der har sat gang i veerne ved alle dem som det har lykkedes ved eller om det rent faktisk er olien der har hjulpet, så det syntes jeg er lidt forkert af dig bare at konkludere.

• #24   6. dec 2009 rebecca P - spændende spændende.. smiley vil da lige snakke med min læge på torsdag smiley

Kommentér på:
Amerikansk olie!

Annonce