6.305 visninger
|
Oprettet:
Amerikansk olie! {{forumTopicSubject}}
Hejsa.
Så lige at Mike&Mille skrev i min tråd forleden dag at hun har fået begge sine fødsler igang med amerikansk olie..
Er der andre der har prøvet det?
Hvor meget skal man tage?
Hvor længe gik der fra i tog det til der skete noget?
Fik i bare veer, eller først tynd mave?
Hvornår i graviditeten tog i det?
På forhånd tak!
mar 2008
Følger: 81 Følgere: 80 Emner: 247 Svar: 8.537
jun 2008
Følger: 13 Følgere: 12 Emner: 90 Svar: 2.061
mar 2008
Følger: 13 Følgere: 12 Babyer: 1 Emner: 147 Svar: 4.699
her er et råd fra netjordemoderen ang. amerikansk olie
Hej netjordemoderen JEg er midt i 38. uge og er ved at være godt træt at smerter, væske i kroppen og næsten ingen søvn. derudover blev babyen skudt til 3500 for en lille uge siden. JEg har hørt at amerikansk olie kan sætte gang i fødslen, er det rigtigt, og er det forsvarligt at gøre det? På forhånd tak for hjælpen. Monica
Svar
Kære Monica. Det er noget jeg absolut ikke vil anbefale dig. Man brugte det i gamle dage, dvs før 1960'erne fordi man ikke vidste bedre. Det du kan risikere at få ud af det er nogle gevaldige mavesmerter, med diare i et døgnstid, men du er absolut ikke garanteret, at du føder af det. Det er rigtigt at uro i tarmene kan give en del plukkeveer, men hvis dine fødselshormoner ikke er klar til at tage over, ja så sker der ikke mere. Prøv i stedet med hyppige samlejer. I mandens sæd er der et hormonstof der hedder prostaglandin. Det kan sætte fødslen i gang, dog igen kun hvis dine egne hormoner er klar til at tage over. Ellers er der ikke andet end at vente tålmodigt. Venlig hilsen og God JUL Yvonne Jeppesen, NetJordemoderen.
og et enkelt link med råd/myter
(link fjernet)
jun 2008
Følger: 13 Følgere: 12 Emner: 90 Svar: 2.061
sep 2008
Følger: 26 Følgere: 25 Babyer: 1 Emner: 394 Svar: 3.537
Jer andre - Også tak for jeres svar
Ved forresten godt at der ikke er særlig mange der anbefaler det, men efter jeg læste Mike&Milles svar så var det helt sikkert med i mine overvejelser..
mar 2008
Følger: 22 Følgere: 21 Babyer: 2 Emner: 194 Svar: 1.602
Det er absolut ikke sundt for dig eller baby at spise amerikansk olie !!
sep 2008
Hvor ved du fra at det ikke er sundt? Det kommer jo ind, og lige ud igen hvis man får tynd mave? Og det er et naturprodukt :-s
mar 2008
Noget der kan give kraftige mavesmerter og galoperende diarré har jo ingen dage været sundt.
Det er kroppens måde at skille sig hurtigt af med noget der ikke harmonerer med systemet..
Fatter bare ikke at folk vil spise det istedet for bare at vente.. Det er jo ikke fordi at man risikerer at babyen aldrig kommer ud..
(Undskyld hvis jeg lyder fordømmende, det er ikke ment på den måde)
sep 2008
Der er jo mange der på naturlig vis får "racer-mave" lige før deres veer, så det må da have en eller anden for for virkning på veerne
mar 2008
Men kan stadig ikke hitte ud af hvorfor nogen synes at det er nødvendigt.
Går der for lang tid så bliver man alligevel sat igang af på sygehuset
Og der er jo også forskel på at få ræsermave af at spise Amerikansk Olie og så at kroppen reagerer på nogle ændringer ved at man får lidt ræsermave.
Personligt kender jeg ingen der fik ræsermave og derefter fødte.
mar 2008
Ved indtagelse af amerikansk olie virker som afføringsmiddel – det kan ikke anbefales, da det udmatter kroppen inden fødslen og du kan risikere at have diarre under fødslen. Desuden er det nemmere at få hæmorider når man har indtaget amerikansk olie."
jan 2009
Følger: 6 Følgere: 5 Babyer: 1 Emner: 17 Svar: 436
Jeghar også drukket det, og det virkede også ved mig. Ingen ture på toilettet, kun veer.
Jeg tog 6 spsk i et glas hvidtøl om aftenen ved midnatstid inden jeg gik i seng, og fik veer ca kl. 3 om natten sån småt. Så mig virkede det altså også på:) Hvis du blander det i hvidtøl bliver olien til små kapsler, og smager ikke det mindste grimt:)
sep 2008
jan 2009
jan 2009
sep 2008
jan 2009
Michelle og Marina. Nu ved du jo ikke om det er rent held der har sat gang i veerne ved alle dem som det har lykkedes ved eller om det rent faktisk er olien der har hjulpet, så det syntes jeg er lidt forkert af dig bare at konkludere.
sep 2008
Amerikansk olie!