{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
938 visninger | Oprettet:

var det mit vand eller ? HJÆLP!! {{forumTopicSubject}}

Hej alle sammen . i nat kl ca halv 12 følte jeg at jeg små tissede i mine bukser bare sådan lige lidt så mine trusser blev våde . stod så op og tog et bind på og gik i seng igen. efter 10 min følte jeg igen jeg små tissede sådan hele tiden eller hvert fald når hun tumlede rundt inde i maven så stod atter op . prøvede at lugte til mit bind (ikke lækkert) men havde jeg læst på nettet man skulle og det lugtede ikke særlig godt . ad. valgte så at blive oppe og se hvad der skete efter ca 2 timer var der ikke mere havde taget et ret stort bind på og det føltes kun lidt vådt . men jeg tissede hver halve time er bare i tvivl om det er mit vand eller hvad det er. ??? skal til jordemor her kl 12 . så har ikke ringet til fg eller noget.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Samling af Kyoto kommode / delvist samlet 500 kr.
  • Udskifte vandhane til opvaskemaskine 1.200 kr.
  • Nedtagning af radiator. 2.380 kr.
  • Flytte haveaffald 833 kr.
  • Montere fatning 400 kr.
  • Komfur& kogepladen tilkobling 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  var det mit vand eller ? HJÆLP!!
  • #1   24. sep 2009 kan vandet godt sive lige så stille og så gå i hold igen . ??

• #2   24. sep 2009 Godmorgen.
    Jeg ville helt klart ringe til fg og spørge. For det kan da godt lyde som om det siver llidt. Men kan jo også være det er fordi hun har fået sparket på din blærer.
    Men kan ikke huske hvor lang tid det er fra vandet er gået til de skal være ude. Så jeg ville klart ringe.

• #3   24. sep 2009 jeg har kun en uge til termin d. 1 oktober så er 39 uger henne. jeg har haft øget udflåt her den sidste måned men det her var tynd som vand ingen lille bitte tegn på slim eller noget og så lugtede det virkelig klamt.

jeg er sikker på det ikke var tis . det lugtede overhovdet ikke af tis men lidt mere som sæd. de skal være ude inden 24 timer hvis det er vandet der er gået. men har ikke ringet til dem da jeg jo skal til jordemor her kl 11.45 har ca en halv times kørsel til sygehuset og tror også bare de vil sige jeg skal vente og så tage til jordemor .

• #4   24. sep 2009 Det kan godt være vandet der er gået..... Men bevæger den lille sig stadig eller er den lille stille??
    For den lille kan godt sætte sig sådan at der ikke kan sive mere fostervand ud, så hellere ringe engang for meget end ikke at ringe.... Pøj pøj med det hele.....

• #5   24. sep 2009 Så længe du ikke har veer, så vent.
    Jeg fødte også en uge før, men vandet gik først da der var gået et døgn med veer. Mener min slimprop gik dagen før jeg fik veer. Men havde ikke lige regnet med hun kom før når man høre fra mange af at når det er første gang kan man gå over tid.

• #6   24. sep 2009 hun har ikke rigtig tumlet rundt siden jeg stod op men hun gjorde i nat ikke så meget men lidt .. smiley jeg har hvertfald ikke veer. havde små plukveer i går men det var så også det.

• #7   24. sep 2009 det mest uhyggelige er at hvis det er vandet så skal hun jo ud inden 24 timer og igemmen hele min graviditet har jeg sagt hun kommer ud en torsdag inden min termin og det er jo så i dag. kunne være mega sjovt hvis det virkelig skete . men jeg håber da min jordemor sender mig til thisted for at se om det var vandet eller også selv undersøger mig

• #8   24. sep 2009 Men husk at mærke efter om du kan mærke hende. !! Og har du pakket tasken til du skal afsted ?? :o)

• #10   24. sep 2009 jeg har pakket tasken alt er klar til lige at gribe i farten. kunne ikke blive mere klar til hun kommer smiley det skal jeg nok huske sidder bare og slapper af i sofaen . ved ikke om jeg burde gå en lille tur eller hvad jeg skal gøre .. ???

• #11   24. sep 2009 mike&mille jamen stoppede dit også igen ?

• #12   24. sep 2009 det passer ikk hva du siger... hvis det er vandet der siver, så ska hun ikk ud inden 24 timer, det er kun hvis det hele går. hvis det siver, så blir du stadig ved med at producerer fostervand... har været indlagt med en, hvis fostervand sev, og hun blev først sat i gang en uge efter, så bare rolig, men vil nu siger, at jeg ikk tror det er dit fostervand, fr det vil ikk bare stoppe med at sive, men tror det er tynd udflåd eller tis

• #13   24. sep 2009 Mit vand begyndte også at sive ligeså stille, troede først det var tis, men det var mit vand..... Og det med hun ikke er aktiv, ja så ville jeg være mere OBS på det..... Men endnu engang synes jeg du skulle ringe til FG og forhøre dig ad..... Sidst du var til tjek, hvordan stod hun der, sad hovedet fast eller?? Hvis hun ikke sidder fast skal du ligge dig ned..... Jeg vil sige hellere ringe engang for meget end en gang for lidt..... Det skader ikke.....

• #14   24. sep 2009 Hvis du har overskud til det ville det da være fint. Men husk også at slappe af, for det kan godt blive hårdt.

• #15   24. sep 2009 okay det med de 24 timer har jeg bare læst på nettet ..
    jeg er obs på hende . men syntes det er dumt at ringe når jeg skal til jordemor om knap 3 timer . hun sad fast sidste gang jeg blev undersøgt smiley

jeg har masser af overskud ved slet ikke lige hvad jeg skal gøre af mig selv. den sidste uge har jeg været vildt aktiv gjordt hele huset rent flere gange i den her uge .

nu har jeg mærket hun har sparket. smiley

• #17   24. sep 2009 Ja pøj pøj, bliver helt spændt nu.

Håber du vil komme med en lille opdate når du ved noget og har overskud til det :o)

• #18   24. sep 2009 det skal jeg nok. er meget spændt på hvad der kommer til at ske men vil ikke sætte snuden for meget op efter det da jeg bare vil blive skuffet hvis nu det ikke er vandet og der bare slet ingen ting er. jeg er heldigvis en der har taget det roligt igemmen hele min gravidtet og sagt kommer hun så kommer hun smiley så må vi tage den derfra smiley en af mine veninders vand er lige gået hun har føst termin d. 3 oktober så venter også bare spændt på at høre fra hende smiley men rigtig mange tak for hjælpen .

• #19   24. sep 2009 okay . læste bare på nettet at hvis vandet gik skulle den ud inden 24 timer men har måske misforstået det eller sådan noget men tak for svar .

• #20   24. sep 2009 Hvis det er vandet kan det godt "stoppe" igen.. Hvis baby ligger og lukker for hullet vandet kommer ud af.. Jeg fik taget mit vand, og hver gang jeg sad ned stoppede det, da babys hovede lukkede det hul de havde lavet..

• #21   24. sep 2009 vildt har jeg bare aldrig hørt om . mit hjerte hamre mere og mere for hvergang der er en der skriver det kan være vandet . men igen tør ikke sætte snuden for langt op efter det . smiley da jeg har prøvet det mange gange uden der overhovdet var noget . det var næsten hver gang jeg fik en plukvee så nu kommer hun ud til mig . så det er jeg bare færdig med så hellere blive overrasket når en jordemor eller noget siger det smiley men ville da være super dejligt hvis det er mit vand . hun må meget gerne snart komme ud til mig .

• #22   24. sep 2009 Måske du skulle kontakte din jm?? Bare for at høre hvad hun tror.. Det kan jo være hun sender dig direkte til fg i stedet for at du skal komme ved hende i dag... smiley

• #23   24. sep 2009 desværre der det sådan at der er tlf tid hos min jordemor fra halv 12 til 12.. og det er jo der jeg alligevel skal ned til hende.

• #24   24. sep 2009 Hun er der vel om formiddagen oss, eller?? For så kan du jo bare ringe.. Hun skal nok ta den.. Det gjorde min i hvert fald..

• #25   24. sep 2009 nu har jeg bare lagt og slappet af siden kl 8 hvor jeg stod op. og lige for 2 min siden følte jeg igen der rendte lidt ud af mig. og skal ikke tisse og syntes ikke jeg mærkede hun sparkede eller noget .. hmm.. nu må kl godt snart blive 11.45

• #26   24. sep 2009 har aldrig prøvet at ringe uden for tiden . men syntes bare jeg helst vil der ned . så hun kan se mig . godt ske det bare er mig der er mærkelig men det har jeg det bedst med . er rigtig glad for min jordemor og så kan hun også se at jeg faktisk er helt rolig med det hele..

• #27   24. sep 2009 Du kan godt ringe derned når hun er det.. Det blir man jo nødt til at kunne i tilfælde af at man er forhindret i at komme.. smiley Du kan jo altid ringe og forhøre dig, og så forklare at du gerne vil se hende.. smiley

• #29   24. sep 2009 tag og ring til fødegangen, så tager de dig ind og tjekker om det fostervandet der siver eller ikke.

De vil gerne orenteres på fødegangen, så de er klar over de snart kan forvente dig ind til en fødsel

Har prøvet det ;O)

• #30   24. sep 2009 syntes bare ikke det er ret meget vand der er kommet. godt nok tog jeg et stort bind på men det føles næsten ikke vådt . der er en time til jeg skal til jordemor . kan godt se flere af jer siger jeg skal ringe der ind men jeg vægler nu at vente med mindre der sker noget på den time .

• #31   24. sep 2009 malena der er ikke andet end en time til jeg skal der ned .. så vægler lige at vente . men som jeg skev lige før hvis der sker noget på den time ringer jeg self der ned.

• #33   24. sep 2009 hehe.. ville nu gerne det bare havede sagt plask. så var man ikke i tvivl om hvad det var . smiley og ville gerne have set mit eget ansigts udtryk hvis det bare var kommet med en ordelig skylle . haha smiley ja ved godt de er her og de ikke tænker idiot hvorfor ringer hun nu . smiley man vil lige så stille gøre mig klar til at tage til jordemor og lige tage det sidste opvask hvis nu vi skal på fg gider jeg ikke lige der står opvask og lugter . hehe smiley

• #35   24. sep 2009 jeg tager det også helt roligt . utroligt nok . men der er jo ingen grund til at gå i panik hvis det ikke er noget . .. hehe. ville nu gerne opleve det splas . tror man ser ret sjov ud i hovdet . men mange tak smiley nu må vi se hvad der sker. går nok lidt mere i panik hvis det er vandet der siver lidt ud men hun kommer når hun kommer smiley og ja det gør ondt at føde men sådan er det bare det må man tage med smiley

• #37   24. sep 2009 ja meget smiley hehe glæder mig til at høre hvad det var smiley hvis hun da kan fortælle mig det smiley

• #38   24. sep 2009 hvor spænende... føj føj ved jm...

• #40   24. sep 2009 skal i nok lige få når det er smiley

• #41   24. sep 2009 uhh hvor spændene :D:D glæder mig til at høre hvad hun siger

• #42   24. sep 2009 så er jeg kommet hjem igen , min jordemor tror det er vandet der er gået . og skal ind på sygehuset og tjekkes senere i dag. jeg skulle lige tage hjem og slappe af lidt . og hvis det er mit vand og jeg ikke får nogle veer vil de muligvis sætte mig i gang i morgen tidlig smiley

• #43   24. sep 2009 ej hvor fedt smiley ja hvis der nu ikke er mere foster vand skal du hvertfald igang smiley .. ejj hvor spændene smiley

• #44   24. sep 2009 ja. men hun var ikke 100% sikker på det var vandet men krydser fingere for at det er .

• #45   24. sep 2009 ihh det lyder spændende... held og lykke t jer:-)

• #46   24. sep 2009 tak tak . er bare bange for det ikke er vandet .. smiley

• #47   24. sep 2009 held og lykke smiley

• #49   25. sep 2009 beklager det sene nyt . men det var ikke mit vand der var gået de undersøgte mig på sygehuset det var meget øget udflåt som var meget tyndt . hun skubbede på barnets hoved og der kom ingen vand . men men men . hun sagde der ude at det nemt kunne ske når som helst barnet ligger rigtig langt nede og gerne vil ud smiley så jeg skulle være meget OBS på om jeg fik veer eller noget andet . så nu er det bare igen at vente . hehe smiley
    men et kæmpe tak til jer der skev .

hende på fg der undersøgte mig sagde at foster vand ikke lugter har kun hørt at det lugter er lidt forviret lugter det eller gør det ikke det ???

• #50   25. sep 2009 mit lugtede ikk, da det gik anden gang... held og lykke, når det går i gang:-)

• #51   25. sep 2009 syntes bare man læser alle steder at det lugter. men tak skal du have smiley

• #52   25. sep 2009 jeg har også hørt at det skulle lugte lidt . men held og lykke smiley .. glæder mig til at se billeder af baby smiley

Kommentér på:
var det mit vand eller ? HJÆLP!!

Annonce