{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
953 visninger | Oprettet:

Min fødselsberetning :) {{forumTopicSubject}}

Hej tøser

Ja så vil jeg gerne fortælle lidt om fødslen af min dejlige pige .. smiley Den bliver nok lidt lang, men nu er i forberedt .. smiley

I min graviditet har jeg haft aaaalt for højt blodtryk , fik så derfor noget blodtryksnedsættende medicin og pga det skulle jeg så tjekkes oppe på sygehuset .. Skulle derop for anden gang i torsdags for igen at blive scannet , så de kunne se om der var nok fostervand osv.

Alt ser jo heldigvis godt ud inde ved babyen , men mit blodtryk var skyhøjt .. Så hun foreslår så at jeg skal sættes i gang .. Blev lidt chokeret , de havde godt nok nævnt det før .. Meen det kom lidt før end beregnet .. Hun ville så ringe op på fødegangen med det samme og høre hvornår de havde tid .. Hun kommer så ind igen og fortæller at de har tid med det samme .. Shit tænkte jeg bare .. Hehe .. Det var kun min mor der var med , havde sagt til Casper at der ingen grund var til at han tog med , det var jo bare det samme som sidst vi var der .. smiley

Vi går så op på fødegangen og omkring kl 11 får jeg lagt den stikpille op .. Jeg have jo fået forklaret at der tit går flere dage før man føder .. Så jeg havde jo god tid – troede jeg .. De fortæller mig også at de vil ringe dagen efter (om fredagen) hvis de ikke har for travlt så jeg kan få lagt en til pille op ..

Jeg bliver så sat af hjemme ved mig selv og vil gå ind og sove til middag fordi jeg er rigtig træt , havde inviteret min mor, søster,svoger og deres 2 børn på stor middag med det hele , så skulle jo være frisk .. smiley

Vågner så kl 14.50 fordi jeg skal tisse .. Men orker ikke at rejse mig .. For så endelig taget mig sammen og føler så at der render et eller andet ud af mig, tænker at det nok bare er den pille der og går ud og tisser og får skiftet bind .. Da jeg så har gået nogle skridt kan jeg så mærke at der kommer noget mere .. Der begynder jeg så og tænke på om det kan være vandet der er gået .. Men jeg regnede absolut ikke med at det er det , men ringer alligevel til min søster og snakker med hende .. Hun bliver helt kuldret og kan slet ikke snakke , hehe .. Imens jeg snakker med hende , kan jeg mærke at der kommer mere , får så ringet til fødegangen som siger jeg skal slappe af og se hvordan det hele ser ud 2 timer efter ..

Jeg går så lidt mere rundt og har haft snakket med Casper om at jeg tror vandet er gået (han var ikke hjemme på det tidspunkt) Og ja pludselig er mine bukser totalt gennemblødt og ved så med sikkerhed at vandet er gået .. Ikke særlig lang tid efter begynder mine veer .. Casper er kommet hjem på det tidspunkt og min søster og mor er også på trapperne ... Kl 18.15 tager vi så op på fødegangen , jeg har ikke rigtig mærket liv efter vandet er gået .. Så de sætter sådan en CTG på mig .. Alt ser fint ud og de foreslår at vi tager hjem og venter på at jeg får kraftigere veer og får hvilet lidt ..
Mine veer kommer bare oven i hinanden så orkede ikke at skulle op på 2 sal hvor vi bor , (uden elevator) så derfor tager vi hjem til min mor som bor en halv times kørsel fra Randers af ..

Omkring kl 23 har jeg 3 min imellem veerne og vi køre derfor op på fødegangen, er nu 3 cm åben.

Halvanden time efter har jeg så ondt at jeg spørger efter en epidural.

Lillepigen bliver tjekket rimelig tit , de tager blodprøver i hovedet af hende pga hendes iltniveau i blodet ikke var god ..

Kl ca , 04.50 er jeg 9 cm åben .. Får så ve-drop fordi der ikke rigtig sker noget mere..

Kl 6 øger de mit ve-drop og epidural pumpen er tom .. (øv!) Jeg begynder så småt at mærke at det presser på , men ikke noget vildt..

Ve-droppet bliver igen øget .. Og der sker stadigvæk ikke rigtig noget .. Lillepigen har ikke drejet hovedet rigtig så hun glider helt ned ..

Men så pludselig går det rigtig hurtigt .. De beslutter sig for at hun skal tages med kop da det efterhånden har taget for lang tid ..
Min mor,søster og svigermor bliver så sendt udenfor .. Jeg bliver rigtig nervøs for det hele og det der sker, fordi det går så hurtigt .. Heldigvis er Casper der for mig , som han har været igennem hele forløbet ... Hvilket han klarede ekstremt godt ! smiley

Nå , men kl 07.28 sætter de koppen på , de ber mig om at sige til når jeg får en ve og så presse alt det jeg kan. Presser alt det jeg kan og hovedet kommer ud , gisper som jeg bliver bedt om og får endnu en ve, og så er hun ude kl 07.30 .. smiley

Så jeg fødte en dejlig pige den 10 juli kl 07.30 .. Selvom det var lidt skræmmende pga det gik så hurtigt til sidst var det det hele værd ..

Hold op en smøre jeg fik skrevet mig her .. smiley Håber da at der nogle der nået hertil og ikke har opgivet .. smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Løsne 10 skruer 800 kr.
  • Ophængning af 3 billeder og et spejl 1.500 kr.
  • Samling av sofa 500 kr.
  • Vandtilførsel 500 kr.
  • Afmontering af gammel vaskemaskine + montering af ny (væg-gennemføring) 1.000 kr.
  • Udskifte kuglehane 843 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Min fødselsberetning :)
Kommentér på:
Min fødselsberetning :)

Annonce