{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.018 visninger | Oprettet:

At blive klippet under fødslen ! {{forumTopicSubject}}

Ja måske en dårlige overskrift men kunne ikke lige finde på noget bedre..

Altså er 16 uger henne og er selvf. begyndt at tænke på fødslen og sådan, jeg er nået frem til at jeg ikke ønsker bedøvelse (man har jo lov at ændre mening undervejs) ved fødslen.. både fordi jeg er overbevist om at jeg sagtens kan uden og fordi kvinder er skabt til det og har gjordt det uden bedøvelse i mange år...

Men så er der bare en ting ved´fødslen som godt kan skramme mig lidt og det er det med at blive klippet !
Ønsker at høre fra nogle som ikke har været bedøvet under fødslen og som er blevet klippet gør sådan noget ondt eller mærker man det ikke ?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Assemble IKEA Hemnes and Ramnefjäll beds 1.500 kr.
  • Toilet vil ikke skylle ud 750 kr.
  • Fjerne og bortskaffe haveaffald 1.000 kr.
  • Cykel lås 400 kr.
  • plæneklipperservice Klippo Comet SE 1.000 kr.
  • Havemand til at flytte jord 1.800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  At blive klippet under fødslen !
  • #1   24. maj 2008 Taler ikke af erfarin, men har hørt at når de er nødt til at klippe gør det så ondt i forvejen at man ikke mærker det :o/

• #2   24. maj 2008 Charlotte H: Ja altså min mor er også blevet klippet, første gang var hun bedøvet men anden gang var hun ikke og hun siger at det ikke gør ondt men vil godt høre fra andre som evt. har prøvet det..

• #3   24. maj 2008 Havde også samme indstilling da jeg skulle føde, med fik lagt en blokade og den var altså bare super god, mærket næsten intet. Men det ende desværre med kejsersnit.

• #4   24. maj 2008 da jeg fødte spurgte jeg ang med at blive klippet. og det er meget sjældent de klipper. Selvf hvis der virkelig ikke er plads er de jo nød til det, men ellers er det faktisk "bedre" at kvinde "revner " lidt af sig selv da det giver meget mindre sting. Jeg revnede lidt og det kunne jeg slet ikke mærke... sååå

• #5   24. maj 2008 min jordemodre sage at man ikke klipper mere.

• #6   24. maj 2008 Nu sprang jeg da jeg fødte og det ku ik mærkes..!!!
    Og hvis du ik ka føde uden a springe mener jeg de klipper...!!

Men der er intet a være nervøs for.. SIger jeg som har født..
    Men den smerte er ikke så slem som men går og regner med.. Det har ik skræmt mig til a få en til ihvertfald..! Så tag det stille og roligt.. smiley

• #7   24. maj 2008 Sabrina L: Okay jamen ved godt at de der bedøvelser er gode, men har bare ikke lyst til at blive bedøvet.. er ret sikker på at jeg sagtens kan klare det uden...

Anja: okay iorden kan også godt være at de ikke klipper så meget mere og ja ved godt at man kan sprække og vil jeg også helst men det var mere hvis det blev nødvendigt at klippe..
    men min mor har haft nemme fødsler så håber jeg også at jeg får..

Nadia s: okay lyder godt, er heller ikke bange for det med at føde, det tror jeg sagtens jeg kan klare, det var mere det med at blive klippet..

• #8   24. maj 2008 Jeg blev heller ik bedøvet og fik helle rik aff. dims.. Det gik så stærkt og var ik smertefuldt i den forstand a jeg behøvede det.. du kan sagens sige nej til alle de ting.. Men hvorfor vil du ik have smertestillet din fødsel?? Hvis jeg fik det ku det være jeg nåede a sove imellem veerne smiley hehe ej jeg var seriøst ved a sove da der var pauser imellem smiley

• #9   24. maj 2008 Jeg blev ikke klippet, men jeg sprak under fødslen fordi den lille stump kom ud med hånden sammen med hovedet smiley Jeg anede ikke jeg var sprukket... Det sker som regel i en ve...

Og når de klipper, så gør de det i en ve, så du ikke kan mærke det.

• #10   24. maj 2008 jeg sprækkede også og det kunne ikke rigtig mærkes, først bagefter når man skulle tisse... av av av! men jeg tror kun at de klipper i yderst yderst nødstilfælde, det fik jeg i hvertfald afvide

• #11   25. maj 2008 Nadia S: jamen for det første så bryder jeg mig ikke særligt om nåle, for det andet synes jeg at det må være "fantastisk" at mærke smerten og så bagefter få den lille gulklump op til mig. håber du forstår iden bag det jeg siger.. Og for det tredje så er jeg bare lidt imod det med smertestillende hvis man kan undvære det.. Få heller ikke smertestillende ved tandlægen med mindre det bare ikke kan holdes ud..
    og for det fjere har kvinder siden jeg ved ikke hvnår født børn uden bedøvelse, så derfor mener jeg at jeg også godt kan...

Jemkem og Janni A: Okay jamen kan forstår på alt det jeg høre at det er sjældent at de klipper og at hvis man sprækker er det ikke så slemt, så tak for jeres svare det er dejligt at høre fra nogle som har prøvet det med at føde og ved lidt om hvad det handler om..

• #12   25. maj 2008 christine W >> Jeg fik næsten heller ingen bedøvelse. Jeg ville også have det så naturligt som muligt. Jeg fik et par piller til at tage toppen af udvidelsesveerne, da jeg ellers ikke var i stand til at arbejde med veerne smiley De var ret kraftige hehe... Og akupunktur og en iltmaske. Det var alt... Super dejligt faktisk. Var så glad for den måde min fødsel forløb på *S*

• #13   26. maj 2008 Jeg fik igen ting overhoved andet end 2 panodil kl 3 om natten der var jeg åbnet 1 cm. og tog hjem da jeg kom tilbage kl 8 om morgen vr jeg åbnet 10 og 8 10 prikkede de hul på vandet og DER KOM NIKE kl 9.34 Og det var så naturligt som det ku være smiley Og synes slet ik fødselen var så slem..

• #14   26. maj 2008 Nadia >> Flot smiley

Selve fødslen for mig var heller ikke slem. Jeg kunne sagtens have leveret en mere bagefter uden det havde gjort mig noget smiley

• #15   29. maj 2008 Men som sagt fødsler er forskellige.. Kan være man sige rman vil have vandbad eller man ik vil klippes osv osv osv.. Men når man så ligger der tænker man sku ik over tingene hvad der skal ske osv JEG vil have vandfødsel og det nåede jeg slet ik a sige eller tænke før bagefter ØV sagde jeg bare hehe.. Min mor fødte ½ år før mig.. "min lille lille søster" og der måtte de gøre en masse ting fordi min lille søster sad fast og til sidst ik træk vejret og min mor følte hun sku dø osv..

• #16   30. maj 2008 Jemkem: Okay jamen dt var jo ikke meget bedøvelse du fik og synes også sådan noget som ilt eller lattergas er fint men så synes jeg heller ikke at jeg vil have mere.. For ja vil have det så naturligt som muligt..

Nadia S: Okay ja 2 pernodiler er jo ikke meget og synes da det er fær nok at få til at slappe af på.. men synes også det er okay dem der siger at de gerne vil bedøves, ikke alle har en lige høj smerte terskel så forstår godt dem der vil bedøves..

Men flot at i begge klarede fødslerne uden smertelindring..

• #17   1. jun 2008 christine W >> personligt synes jeg også noget som akupunktur er fint at få som smertelindring, da det er noget de har brugt i de asiatiske lande i flere tusinder af år *S* Vil mene det og så ilt er noget af de mest naturlige smertelindrende midler der findes *S* Var også glad for at jeg kunne nøjes med det og så et par piller *S*

Kommentér på:
At blive klippet under fødslen !

Annonce