{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.790 visninger | Oprettet:

Mia F
Mia F
Følger: 8 Følgere: 7 Emner: 80 Svar: 2.416

Kontakteksem {{forumTopicSubject}}

Hej folkens.

Ville lige høre om nogle af jer, har børn/barn med kontakteksem, eller i en periode har lidt af det?

Sagen er den, at min søn har fået udslet/plamager i blekanten, og på armen. Lægen gav os den besked, at det er kontakteksem, så nu ville jeg høre om der er andre der har oplevet det, på deres børn?

Lægen mente at jeg skulle prøve at skifte mit skyllemiddel ud med neutrals, nogle der har oplevet at det er skyllemidlet? Nogle andre forslag til hvad han pludseligt kan reagere på?

Vi har brugt libero altid, men da de var udsolgt i Rema, har vi lige brugt Rema's, men det har ikke ændret eksemet, så tænker at det ikke kan være bleerne.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Svejsning af en aluminium stol.En af de “brædder”man sidder på er gået i stykker i svejsningen 500 kr.
  • Stormsikring Pavillon 1.400 kr.
  • Hjælp til elstik 500 kr.
  • Vinduespudsning 600 kr.
  • Vandrør-skade 1.300 kr.
  • Luge ukrudt 1.375 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Kontakteksem
  • #1   31. dec 2013 Vi bruge.r kun neutral for vores søn har også kontakeksem . Hvis vi bruger alm vaskemiddel eller skyllemiddel så ligner han en rødspætte

• #2   31. dec 2013 mor - Okay, jeg har brugt vaskemidlet, men har så brugt duftende skyllemiddel, gerne dun-let eller bamseline, men må skifte det ud med neutrals og se om det virker. Er det sådan nogle små knopper, i plamager din søn får?

• #3   31. dec 2013 Ja han føles nubret

• #4   1. jan 2014 Okay, min søn har røde pletter/plamager, håber vi kan finde årsagen.

• JP
    JP Tilmeldt:
    jan 2011

Følger: 1 Emner: 1 Svar: 32
    #5   1. jan 2014 Jeg har selv kontaktallergi overfor skyllemidler- de eneste jeg kan tåle, er den blå dunlet eller neutral- så jeg undlader bare skyllemiddel. Det er også noget skidt stads for miljøet alligevel smiley

• #6   2. jan 2014 Julie - Okay, jeg må prøve mig frem. For kan ikke leve uden skyllemiddel. smiley

Ingen der har andre gæt på hvad der kan være skyld i det?

• Sabrina G
    Sabrina G Tilmeldt:
    dec 2013

Følger: 1 Svar: 2
    #7   27. maj 2014 Hej Mia F
    Der er mange ting som kan fremprovokere eksem hos små børn bl.a. irritationer, allergener, infektioner og temperature.

Du kan prøve at læse dette blogindlæg: http://cetina.dk/behandling-af-boerneeksem/

Det er en god guide til hvad eksemen kan skyldes, og hvad du kan gøre smiley

Held og lykke..

• #8   28. maj 2014 #7 vi er heldigvis sluppet af med problemet, og har ikke set det siden. Så håber vi er sluppet helt af med det.

Kommentér på:
Kontakteksem

Annonce