{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.213 visninger | Oprettet:

At få lag dræn i øret {{forumTopicSubject}}

Jeg er lige kommet hjem med min søn på 1 1/2 år fra ørelægen. Der er aftalt tid på mandag hvor han skal have lagt dræn i øret.
Der har været en del frem og tilbage omkring hvad der har været galt med ham. Han snakker meget lidt og som regel kun med lukket mund. Når det er med åben mund er det pga skrig. De læger vi har snakket med mener det er fordi han er sensitiv og når han bliver stresset er det normalt at han stopper tale i op til et par dage. Men på det sidste har det taget til. Oveni har han på 4 mdr fåret 6 tænder så vi troede det var derfor han have så ondt.
I går aftes var jeg hos Vagtlægen fordi han rev sig i øret, og i dag hos ørelægen. Tænker bare om det kan have været væske i øret i så mange uger?
Hvordan oplevede i jeres børn efter der var lagt dræn? Tænker mht tale og udvikling generelt? Føler mig bare som verdens dårligste mor at jeg ikke har opdaget det før smiley undrer mig meget over at selv efter alle de lægebesøg hvor jeg spørger om det kan være ørene der hæmmer udviklingen, så er der ingen der mener det kan skyldes dette.
Jeg synes der er lang tid til på mandag hvor drænet skal lægges, for håber så meget det kan hjælpe ham....

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Dishwasher e15 error 1.000 kr.
  • Mount 7 lamps to the ceiling 800 kr.
  • Montere et vitrineskab 500 kr.
  • Vandhane problemer 500 kr.
  • Opsætning af lampe 500 kr.
  • Kogeplade afmontering og montering 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  At få lag dræn i øret
  • #1   10. okt 2013 De kan have væske i ørene i langtid ja

• #2   10. okt 2013 Jeg kender en som havde problemer med ørerne i mange mdr. Vagtlæge og egen læge sagde at ørerne var fine, men da de endelig tog til ørelæge viste det sig at der var en del væske, og alt blev bedre.

Vito fik dræn da han var 14 mdr og det ændrede intet, udover at han slap for møb hele tiden.

Min niece fik da hun var 16 mdr og kort efter begyndte hun at gå og tale smiley

• #3   10. okt 2013 vi har løbende blevet holdt hen med at vejret jo bliver bedre (i forår og sommer), så han ville intet gøre andet end at se tid an... På trods af helt flade kurver - intet sprog og væske på begge ører, inkl for store polypper i næsen. Så hun har været syg fra han var få uger og det er hun stadig, alene på 1 helt år har hun sammenlagt haft 30-40 raske dage. Hvis ikke det er lungebetændelse - møb - halsbetændelse - kronisk snot og høfeber, så er det hoste og feber mm.

Men hun fik lagt dræn i start september og der har ingen ændring været, ud over at hun jo nu kan høre hvad vi siger. Grundet de sygdoms støvsugere i næsen vågner hun stadig på gode nætter hver 2-3 time pga tørst,da hun primært trækker vejret gennem munden.

• #7   10. okt 2013 Team H H . Det lyder fuldstændig som det vi har været igennem smiley tak fordi du delte din oplevelse. Hvor er det frygteligt at man faktisk skal gå igennem så meget inden ens barn får fri for
    Smerter.
    Jeg er så led og ked lige nu fordi jeg ikke aner hvor længe han har haft ondt. Vi er blevet vant til folk siger: hold da op et temperament. Men vi ved jo alle at hvis vi har ondt så skal der ikke meget til før vores verden vælter og man bliver let småsur. Vi har perioder på ca to til tre dage hvor det hele er super fantastisk. Men så går det galt igen. Han stiller sig pludselig og skriger helt vildt og vi aner ikke hvorfor. De dage er han ekstrem højlydt og tåler ikke for mange mennesker på en gang. I den forbindelse troede vi selvfølgelig at det var ørene, men fik af vide at det var fordi han er sensitiv. Men jeg synes det er underligt at han så nogle dage kan klare det samme som andre børn og få dage efter kan han ikke engang klare en tur med op i den lokale købmand.
    Puha har vist en masse tanker og bekymringer som jeg håber der kommer svar på, på mandag.
    Tak til jer alle for jeres svar. Man kan læse sig til meget, men det er noget andet at høre om andre direkte situationer med dræn.

• #8   10. okt 2013 I efteråret var vi hos en børnelæge fordi han konstant hostede. Han sagde at han havde bronkitis og skulle have en maske flere gange daglig. Det hjalp slet ikke og vi fik sat dosis op. Heller ikke med bedring. Det gik dog over da sommeren viste sig, men jeg tænker nu om det virkelig også kan have været ørene allerede dengang?
    Vi har været til læge og Vagtlægen og jeg stolede på at når de så ham i ørene og sagde der intet var, så var det sandt. Men ved sidste besøg sagde de også der intet var, men det viste sig ikke at være sandt i dag smiley

• #10   10. okt 2013 Team H H . Tusind tak smiley det håber jeg virkelig også. Jeg er ikke i tvivl om at han er sensitiv, men i hvilken grad og om det forstærkes af ondt i ørene ved jeg ikke. I næste uge får vi svar på en sensorisk profil som er lavet, og når det med drænet og denne profil er på plads på håber jeg så utrolig meget at min glad dreng kommer frem meget mere. Den sensoriske profil kan hjælpe os med at finde ud af på hvilke områder han har det sværest og det med ørene giver ham forhåbentligt en hverdag uden smerter. Det er så hårdt at ens lille dreng skal være så ked af det, utilfreds og sur oftere end han er glad. Det gør så ondt at vide at han ikke er en glad lille fyr.

• #11   13. okt 2013 Åh #%}^* så er det i morgen det sker. Ved at mange børn har fået det gjort, men det gør det bestemt ikke nemmere. Har så ondt i maven. smiley

• #13   20. okt 2013 Det var dog den mest frygtelige oplevelse. Tre voksne om at holde et lille barn. Der kan man da tale om et overgreb smiley
    Da han vågnede græd han i to lange timer. Men derefter er han simpelthen bare blevet den gladeste skønneste dreng smiley han løber uden besvær og hans ballance er virkelig blevet god. Han snakker konstant. I dag har han dog været lidt sur og ville igen ikke ligge ned. Vi skal til kontrol hos ørelægen næste uge så er spændt på om drænet stadigvæk er der.
    Jeg er bare lykkelig over den søn vi har fået smiley men frygter det er faldet ud og vi skal igennem det igen...

Kommentér på:
At få lag dræn i øret

Annonce