{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.385 visninger | Oprettet:

Skoldkopper {{forumTopicSubject}}

Hej. I går var vi til fødselsdag og pludselig siger en at min nevø da har skoldkopper! De kørte hjem med ham for han havde det lidt skidt.
Vores søn på 16 mdr har endnu ikke haft det.
Så tror det bliver hans tur nu smiley
Jeg bor på landet så apotek er ikke noget vi har i nærheden, så jeg tænker at jeg vil være klar parat smiley
Jeg har noget zink salve på spray der skulle være god til skoldkopper. Det bruges også til røde hudfolder.
Har noteret kartoffelmel på inkøbslisten. Andet jeg kan hamstre?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• køleskab bipper 1.000 kr.
  • Slutrengøring 1.000 kr.
  • IKEA malm seng samles 650 kr.
  • Hjælp til el 205 kr.
  • Tilslutning og opsætning af lamper + reparation af afbryder (kan ikke tænde og slukke lamper) 1.000 kr.
  • Græsslånning 300 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Skoldkopper
  • #1   1. sep 2013 Altså hvis knægten havde det i udbrud er det ikke sandsynligt at din får det da det jo smitter før udbrud. smiley Men vi købte noget kløe stillende og smurte det på der hvor det kløede. Brugte også myggestift som også var kløe stillende.

• #2   1. sep 2013 Skoldkopper smitter indtil der kommer sår på ALLE blænerne, det er jo netop derfor sst har fremsat krav om at skoldkopperamte børn ikke må komme i institution før sårene er helet op..
    Axl har skoldkopper lige nu..
    Til ham har jeg købt:
    Antihistamin mod kløen, panodil junior både stikpiller og flydende og noget bedøvende væske til at duppe på de mest kløende kopper.. Det hedder xylocain..
    Det har vi klaret den dem indtil videre
    http://www.sygeboern.dk/sygdom/skoldkopper
    Her kan læses om smitte

• #3   1. sep 2013 Lisette. Det antihistamin du har mod kløe er det noget du har fået på recept fra lægen?

• #4   1. sep 2013 Camilla: åh det håber jeg også sker her så smiley bare der er en tand på vej, så er det rød numse og høj feber. Hver gang! Så kan da håbe at skoldkopper bliver så nemt som hos jer smiley tak

• #5   1. sep 2013 Axl er hårdt ramt, både med feber, træthed, kløe osv.. Han kan slet ikke finde ro, han har været dårlig i 10 dage nu hvor der bare er kommet flere og flere kopper..
    Antihistaminen er 'bare' håndkøb, man kan få noget der er skrappere som lægen kan udskrive, hvis barnet fx ikke kan sove pga kløe, så kan man få sløvende antihistamin, men det har vi altså holdt os langt væk fra..

• #6   2. sep 2013 Lisette. Tak for dit svar smiley Stakkels Axel smiley Hvor er det synd han skal have det sådan. Jeg kender absolut intet til skoldkopper. Jeg har aldrig mødt nogle der havde det, så det er rigtig svært at sætte sig ind i hvordan og hvor hård det er. 10 dage er godt nok voldsomt smiley Rigtig god bedring med ham.

Kommentér på:
Skoldkopper

Annonce