I vildlede {{forumTopicSubject}}
Som nogle af jer ved har Axl været en del syg.
Desværre vil det bare ingen ende tage.. Igår fik han igen igen feber, og igen igen er det over 40, i dag rundede han 41,7..
Vi har været ved lægen et utal af gange.
Først var det lungebetændelse
Så var det MØB og endte med han fik dræn
Så var det indeklemt brok pga hans testikel, som blev opereret
Men knægten er stadig syg, syg og lidt mere syg..
Han vågner mindst 20 gange om natten af den ene eller anden grund og både Dan og jeg har nerverne udenpå tøjet, ingen af os kan holde til det mere.. Vores forhold er bed at gå i stykker fordi vi ibare er trætte og udkørte..
Det er det sidste halve år ca hvor han har været vågen mellem 15-30 gange på en nat, pg jeg tror ærligt jeg kan sige der ikke har været en sammenhængende uge hvor Axl har været rask..
Vi har udtømt alle muligheder og snakket frem om tilbage om hvad det kan være der gør ham så syg hele tiden, men vi ender altid på det samme, han må bare rage alt til sig konstant..
Vi er så langt ude i torvene at vi snakker om at tage ham ud af VS og holde ham hjemme bare for at se om det ville gøre ham rask..
Vi har været indlagt 3 gange til udredning, 1.gang fik han dræn, 2. Gang fandt de ikke noget, 3. Gang blev han opereret for brok, det er nu lidt over en uge siden.. Men nu er han så syg igen igen..
Har i oplevet at jeres barn bare var sygt konstant, og var der en speciel grund til det?
Og tænker I at der er en mulighed vi endnu ikke har forsøgt, men skal undersøge?
Jeg er ikke i tvivl om at hvis det her fortsætter så går Dan og jeg fra hinanden, for det her er bare SÅ hårdt
I får lige et billede af Axl fra sidst vi var indlagt, en glad dreng trods alt,. Her er han lige kommet ned fra opvågningen, og fået lidt mad
nov 2010
Følger: 9 Følgere: 9 Babyer: 1 Emner: 200 Svar: 5.276
har I prøvet alternativ behandling? Med kosttilskud, zoneterapi og hvad der ellers rådes?
I Rebecca Perssons blog (hun er alternativ guru!) kan du få direkte vejledning, og få en vurdering på hvilke tilskud der er gode at give til et barn som er meget sygt. Det koster lidt at blive medlem af hendes klub (Klub Sunde Børn), mener det er 80 kr om måneden eller sådan.
Derudover ville jeg få en zoneterapeut til at booste hans immunforsvar, og generelt gennemgå ham for ting som er forkerte. Måske zoneterapeuten også kan foreslå en kraniosakral terapeut, eller selv er det.
zoneterapi hjalp rigtig meget på Vito. Det tog en hel del af hans forkølelser og MØB, og det lagde en dæmpe på hans evige hoste.
Han gik fra ofte at være småsyg og have feber, til at klare det rigtig godt og stå imod bakterierne i vuggestuen. Nu har han så fået dræn, da hun desværre ikke kunne afhjælpe MØB helt. Men han får stadig zoneterapi af og til, og skal snart afsted igen, da han er begyndt at have lidt rendende næse.
nov 2010
Zoneterapi er ikke en mirakelkur, men kan forbedre en del ting, og jeg tænker at i jeres situation er det værd at prøve. Det vil nok tage et par behandlinger før I mærker en forskel - udover at han vil skide helt vildt de første par døgn - ISÆR hvis der er meget. da immunforsvaret sidder i tarmen!
Vito blev fuldstændig hudløs på numsen, og jeg beholdt ham hjemme fra VS. han sked hver time, de første tre dage efter første zoneterapi. Det var surt og fuld af syre, og en reaktion som kom meget bag på mig!
aug 2011
Følger: 11 Følgere: 11 Babyer: 1 Emner: 72 Svar: 799
maj 2010
Følger: 5 Følgere: 4 Babyer: 2 Emner: 403 Svar: 2.282
Det eneste der har været var at fyssen synes han var stiv i nakken, men det fik vi rettet op på..
Resten hjælper kortvarigt, men en lille uge efter har vi hele balladen igen..
Uh, det der alternativ behandling har aldrig været mig, men måske jeg skullebide i det sure æble og sætte mig ind i det hvis det nu er det der hjælper..
For må ærligt erkende at jeg synes Axl er blevet lidt for meget forsøgskanin..
I ved 'nå den antibiotika virkede ikke, så prøver vi lige det her i stedet for, hvis der ikke er bedring om 4 dage må i komme igen'...
nov 2010
jeg kan godt forstå du er ked af at han får en masse antibiotika. Det ville jeg også være.
Har zoneterapeuten ikke renset ham ud bagefter? Når Vito har fået penicillin (for ørerne og børnesår) har min zonedame udrenset ham efterfølgende da det slår alle bakterierne ihjel - også de gode.
Jeg ville overveje at kigge på hans kost, give det et par måneder, og se om der er nogen mærkbar effekt af det. Kører I hans kost efter specielle principper nu, eller er det bare "almindelig"?
maj 2010
Herhjemme opstår problemet lidt i at Dan går sygemeldt med psoriasisgigt, og jeg arbejder jo som skolelærer..
Så jeg ser ingen grund til at bede om barnets sygedag fx når nu Dan er hjemme.. Det giver fx anledning til skænderier, eller hvis jeg kommer træt hjem og Dan så forventer at jeg skal tage syge Axl, lave mad, vaske tøj osv. Fordi han har haft ham hele dagen..
Og nej jeg ved godt det ikke hjælper.. Men det gavner heller igen at vi råber og skriger afd hinanden konstant, og kaster mudder så snart den mindste ting ikke lige klikker..
I dag røg vi fx i totterne på hinanden over at jeg havde brændt sovsen på i dag, og her snakker vi ikke bare lige to bandeord, ,en VIRKELIG skænderi..
nov 2010
det er Rebexxas klub. Det koster som nævnt lidt, men hun kan vejlede dig direkte. og jeg tænker at den vejledning ville være guld værd, for en familie i jeres situation.
maj 2010
Anja: altså som udgangspunkt spiser vi sundt, massere af grønt osv.
Med Axl får både mælk og gluten hvis det er det du tænker.. Vi har forsøgt at køre efter forskellige principper som sygehusets kostvejleder har givet os, men det hjælper ikke..
Og jo han er blevet renset ud, men problemet er at de sidste to måneder har han fået antibiotika stort set hele tiden.. Så hun har ikke villet gære noget..
aug 2011
Følger: 11 Følgere: 11 Babyer: 1 Emner: 72 Svar: 799
Vi lige sige at vi har os prøvet alt det der, zone, kiropraktor mm. Her hjalp det desværre ikke
nov 2010
har I fået tjekket om han kan tåle mælkeprodukter?
jeg ville altså virkelig forsøge at droppe laktose og sukker og måske også gluten (eller holde det på et minimum), måske i tre måneder, og så spæde op med de kosttilskud som Persson råder til. I kan jo give det en chance, det kan næppe forværre noget. Bliver det så bedre, har I noget at spore jer ind efter og kan derefter forsøge at se hvad han reagerer på. Har det ingen effekt er der jo ikke sket noget.
Hvad får han af kosttilskud nu?
maj 2010
Han får udo, multivitamintabletter og omega 3
maj 2010
Jamen, de er lidt forskelligt hvordan han er syg.. Men som oftest er det høj feber og slimet diarre
maj 2010
Men tror aldrig de har tjekket hans afføring
jan 2011
Følger: 1 Emner: 7 Svar: 37
I vildlede