5. nov 2010 Følger: 9 Følgere: 9 Babyer: 1 Emner: 200 Svar: 5.276
Børnesår fra helvede :( {{forumTopicSubject}}
Ja, øv øv, så blev det sgu Vitos tur. I vuggeren har der længe floreret børnesår, og nu blev han ramt.
Søndag aften havde han en lille bule i baghovedet, mandag eftermiddag var der et lillebitte gult sår, tirsdag morgen ringede jeg til lægen, og fik en recept, og havde ham i øvrigt med i skole. I løbet af dagen blev det større og større.
Min frisør klippede ham, så det var til at vaske. Onsdag voksede det ikke, og jeg var lige så glad og troede det ville gå hurtigt væk, men i dag har det vokset helt voldsomt! Nu er det på størrelse med en tyver, og tirsdag morgen var det på størrelse med en 25-øre!
Oven i det, har han fået et lillebitte sår på albuen, og tre små prikker andre steder i hovedbunden - to af dem ret tæt på det oprindelige.
Har klippet ham helt kort, der hvor de er, og smurt det hele.
Har siddet lææænge i dag, og nulret og vasket det, og pillet al skorpe væk.
Men suk, synes bare det er SÅ klamt, og selvom jeg godt ved det ikke er derfor, føler jeg virkelig at det er fordi jeg holder en dårlig hygiejne omkring ham :S har det rigtig svært med at han har fået sådan en omgang!
Skulle bare lige brokke mig lidt
Ved I i øvrigt om det helst skal dækkes til, eller have luft?? Jeg har lagt ham i seng med en kortærmet bluse, så det nye på armen kan få luft, men de her sår opfører sig jo ikke som almindelige sår, så er i tvivl om det er det rette?
okt 2008
Følger: 7 Følgere: 6 Emner: 37 Svar: 3.625
Jeg tænker om det kan have noget at gøre med at han lige har været syg med MØB? Altså at hans immunforsvar måske er lidt nede, måske kan Biogaia dråber hjælpe.
feb 2009
Følger: 4 Følgere: 3 Emner: 184 Svar: 987
nov 2010
Følger: 9 Følgere: 9 Babyer: 1 Emner: 200 Svar: 5.276
det kan det helt sikkert godt. Han er faktisk ikke helt færdig med sin MØB, han væsker lidt fra ørerne hver gang han sover, men er ret upåvirket. og det er meget lidt der kommer, men nok til at hans ører ser møgbeskidte ud hele tiden!.
han får Bio-strath og krauterblut hver dag.
Marianne,
jeg skifter håndklæder og sengetøj hver dag. Såvidt jeg kan læse på nettet, skal huden have en svaghed - altså, have et lille sår eller rift for det smitter?
Normalt døjer Vito jo rigtig meget med udslæt på hagen - det har han HELDIGVIS ikke nu, ellers var der nok gået fuldstændig amok.. Og kan han heldigvis heller ikke rigtig pille i det, fordi det sidder helt omme bagved. Synes bare det er drønærgerligt, og ret så klamt.
heldigvis har jeg haft fri fra skole i går og i dag, og har igen i morgen..
nov 2010
Men hun sagde at hvis der kom satelitter (de der røde prikker som er start til mere), skulle jeg ringe igen, fordi fucidinen ikke var nok så.
Jeg havde også børnesår som 19-årig, første og eneste gang. Fik det i armhulen og ned af siden, og det var bare SÅ smertefuldt :S men havde det også rigtig længe inden jeg gik til læge, da jeg jo ikke anede hvad det var.
okt 2008
Håber han kommer i hurtig bedring.
nov 2010
det kan jeg faktisk ikke huske. Og gider ikke rigtig rejse mig nu.. hehe..
Pernille,
uuh, jeg håber virkelig ikke det er noget vi skal til at have regelmæssigt. Jeg synes virkelig det er klamt :S og vildt synd. Kan bare huske hvor ondt det gjorde!
nov 2010
Og der var ganske rigtigt kommet satellitter - i nat har han endda fået endnu et sår, nu på foden!
Han er startet mikstur i dag, og bliver det ikke bedre i løbet af weekenden skal vi komme igen mandag - men det burde blive bedre! Han skal stadig smøres med fucidin.. heldigvis er såret på hovedet ikke blevet større i nat!
Håber det vil hjælpe, så han hurtigt kan få det bedre!
okt 2008
Nåh men håber ihvertfald han bliver rigtig hurtigt rask igen. Han må vel heller ikke komme i VG så?
nov 2010
Hvis du har haft hund, eller kender til hunde, så er det nøjagtigt som hotspot. Lige så klamt, og lige så aggressivt.
Det er meget aggressivt, det er gået fra på størrelse på en 25-øre i tirsdags til en femmer i går.
okt 2008
Hotspot har jeg gudskelov ikke oplevet live, men har hørt og set billeder af set på HG.
nov 2010
og det er fuldstændig ligesådan. kan smide et par billeder op senere, hvis det er. De er dog lidt klamme.
I dag går det MEGET bedre! Det virker rigtig hurtigt, det antibiotika! Såret er ikke blevet større, faktisk er det allerede en smule mindre. Og frem for at væske er det helt tørt - har endda måtte smøre det med ceridal et par gange, for at det ikke skulle krakelere og bløde!
mar 2008
Følger: 62 Følgere: 63 Emner: 358 Svar: 3.901
go bedring med ham ..
Pernille ; Børnesår er rigtigt skrap - emils for halv andet år siden startede med hans tommelfinger så sårn her ud
mar 2008
mar 2008
mar 2008
nov 2010
Og sikke en grim omgang! Er overrasket over at han hævede sådan op, og fik feber!
Vito har eet sår i baghovedet, og så et lillebitte på albuen og på foden - heldigvis er det ikke blevet værre. Og jeg opdagede det få timer efter det blev til et sår.
Det er virkelig grimt, og jeg er ret overrasket over hvor aggressivt det er!
mar 2008
Vi opdagede emils allerede inden det blev til sår - som man kan se på første billede .. men det gik virkelig bare hurtigt , han havde 40 i feber til sidst og havde SÅ voldsome sår på hænderne - men han har så slem børneeksem oven i så hans små hænder er meget blottet med sår og rifter - det gik stærk her da han først havde fået det .. jeg frygter SÅ meget at han igen skal få børnesår .. puha
nov 2010
ååh, han har børneeksem i forvejen, så er det vel derfor det blev så slemt??
Vito har længe døjet med sutteeksem (eksem over HELE hagen), men det er faktisk væk nu. Gudskelov!! Ellers tør jeg ikke gætte på hvordan han havde set ud.
og så sidder hans sår jo heldigvis på baghovedet, hvor han ikke kan pille i det. Det hjælper også gevaldigt.
Jeg så en prik på hans hoved, søndag aften da han var i bad.
Mandag kl 14 hentede jeg ham i vuggeren, og jeg er 100% sikker på at der ikke var noget der. kl 16.30 tog min søster, svoger og niece (som heldigvis ikke blev smittet) hjem fra os, og der så jeg at han havde et lille sår.
Det går fandme stærkt med dem!!
nov 2010
nov 2010
mar 2008
så han var så hårdt ramt .. emil havde ikke noget da han tog med farmor og bedste hjem - en halv time senere ringere de og siger at nu køre de hjem igen fordi hans tommelfinger ser forfærdelig ud - tre kvarter efter han var taget hjemme fra så han ud som på det første billede
okt 2008
Jeg anede intet om det, men det er super rart at vide hvad man skal være OBS på. Så jeg takker for Info.
Derfor æææælsker jeg BG.
nov 2010
nov 2010
okt 2008
mar 2008
nov 2010
ja, det er sgu vildt
læste også at det sætter sig hvor huden er svag, så eksem bliver virkelig hårdt angrebet.
Forstår godt at du frygter hvis han får det igen!
Hvad gør I når det er i vuggestuen? Spritter I så hænder ofte eller hvordan??
Vito har fået det fra vuggeren, hvor det har floreret i noget tid. Og jeg har det virkelig svært ved det, tror jeg vil forsøge at være mere obs på håndvask hver gang vi kommer og går derfra, men altså, de smitter jo bare lynhurtigt, de små unger der, og det går bare SÅ stærkt!
nov 2010
På sølle elleve timer.
Tror det kunne blive rigtig slemt, hvis han ikke havde fået antibiotika i går..
mar 2008
hvordan ser han ud nu ?
nov 2010
Var i tvivl om han skulle afsted i morgen, men min har tilbudt at tage ham, og så kommer han i VS på onsdag - der burde det hele være fint!
Antibiotikaen har VIRKELIG hjulpet!
nov 2010
Vil helt klart til at overholde det nu, hvis nu bare det kan hjælpe en lille smule på hygiejnen imellem ungerne
mar 2008
lyder som en go ide ed at vaske hænder
Børnesår fra helvede :(