3.467 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 17 Svar

INFEKTION VS. TÆNDER? HØJ FEBER INFEKTION VS. TÆNDER? HØJ FEBER

Hej BG
Jeg er en meget frustreret mor da min datter på lidt over 7 mdr. har haft 39-40 feber i tre dage nu! vi tog til vagtlægen igår med en MEGET sløv pige! der fandt man intet på hendes lunger eller ører, men hun havde en smule hævede mandler! jeg har i fire dage seå noget en lille hvid plet ved øverste højre fortand! (hun har tre tænder i forvejen og er ikke blevet synderlig syg af det) men der er stadig ingen tand fremme?
Der blev ikke målt infektionstal hos lægevagten igår, og svaret var "enten er det tænder eller en infektion" ...
Spørgsmålet er så: ville i kontakte lægevagten igen og få dem til at måle infektionstal?
Skal jeg kontakte lægen og få noget til tænderne, da hun tydeligvis er generet af det?

Hører meget gerne meninger og råd om dette! kan se emnerne har været oppe før, men pga manglende søvn osv. orker jeg simpelthen ikke læse det igennem smiley håber på forståelse!

Venligst Janni

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Sætte 2 lamper op 500 kr.
  • Fallen dryer blocking entrance into bathroom 2.000 kr.
  • Reparation af sage espessomaskine 1.000 kr.
  • Flydespartel 1.500 kr.
  • Montering af låge på intregreret opvaskemaskine / Siemens 1.540 kr.
  • Ukrudt fjernes 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  INFEKTION VS. TÆNDER? HØJ FEBER
  • #2   18. feb 2012 Vi har prøvet det med tænder før, da hun jo har tre i forvejen! agurk er for risikabelt da hun bider stykker af hun ikke kan tykke! hun får gulerod istedet!
    vi har prøvet utallige gummedråber! intet af det hjælper på hende!

hun får panodil stikpiller for at sikre feberen bliver nede, men TRODS det får hun så høj feber men er iskold???

er simpelthen så bange for feberkramper da jeg selv har været i feberkramper som barn!

• #3   18. feb 2012 Helt ærligt, hvis du er bekymret og ikke føler du kan gøre mere for hende, så er der jo ingen tvivl om at du skal ringe til lægevagten igen...
    Jeg ved godt det kommer til at lyde surt, men der er intet vi herinde kan gøre, hvis hun har det skidt er der jo som sådan igen herinde der kan hjælpe, men det kan lægen...

• #4   18. feb 2012 Som skrevet vil jeg selvfølgelig ringe til lægen!
    søger ikke hjælp men råd smiley

• #5   18. feb 2012 Og dem kan lægen give dig smiley

• #6   18. feb 2012 Jeg ville også ringe til lægen:) Jeg ringer selv altid hvis jeg er lidt nervøs især når de er så små.

• #7   18. feb 2012 Selvfølgelig kan en læge hjælpe os! men husmorråd giver læger aldrig, og da jeg før har oplevet useriøse læger omkring min datter, og fået råd herinde der har hjulpet min datter så meget bedre på vej, opretter jeg tråd herinde...

• #8   18. feb 2012 Jane J:
    Ja det er altså ikke nemt når de er så små smiley
    glæder mig til hun selv kan fortælle hvor det gør ondt! smiley

• #11   18. feb 2012 Aha på den måde! smiley

Lægevagten sagde igår vi skulle give hende stikpille panodil junior for at hindre feberkrampe?? :S hun har ikke tøj på, bare ble smiley

• #12   18. feb 2012 Ja, det er nemmere når de selv kan sige hvor de har ondt:) Vi har lige haft en tur med begge børn, jeg fik afvide at det var ikke så vigtigt med mad bare masser af væske. Og god bedring, det er synd for de små pus når de er syge:(

• #13   18. feb 2012 Tak smiley
    ja det er forfærdeligt smiley

• #14   18. feb 2012 Feberkramper opstår ved at temperaturen svinger. Ligger hendes temperatur stabil ville jeg ikke være så nervøs medmindre den er meget høj eller hun fær har gået i kramper.

Hun er disponeret for feberkramper da du har været krampebarn og det er arveligt.
    Såfremt du er bange for feberkrampe så tager du tøjet af hende så hun ligger køligt, bleen giver også meget varme.

Skulle hun gå i krampe ringer i 112, river alt tøj af hende, og køler hende med kolde klude i nakken og gerne lidt på kroppen.. Og sker det så bed om at få stesolid med hjem.

Har du prøvet dolodent til tænderne? Det får man gennem lægen da det er receptpligtigt.

Hvis du er nervøs så ring til lægevagten,

• #15   18. feb 2012 Det eneste panodil kan gøre er at sørge for barnets temperatur ligger stabil og dermed kan det være medvirkende til at barnet ikke får krampe.
    Men ved nogle børn har det ingen virkning.

• #16   18. feb 2012 det kan være hun har febersyge - det er 3-4 døgn med høj feber og så kommer der måske udslæt osv bagefter - ellers vil jeg ringe til vagtlægen igen.. fordi man skal tilses af læge når man er lille og høj feber. tilbyd væske stort set hele tiden..

ellers kræv at blive henvist til børne afd.

tænder kan gøre meget og de er lede for børn.. vi har haft problemer med ørene pga tænder faktisk. så der kan være meget på spil når de skal have bisser.

• #17   18. feb 2012 Da jeg ringede til Lægevagten med Silje ( hun havde høj feber og ville ikke drikke) kom vi ind med det samme og så blev vi henvist til Børneafdelingen, og så havde vi åben indlæggelse hele weekend.

• #18   18. feb 2012 Ja der er netop noget der hedder 3 dages feber som kan give udslæt efterfølgende.. Mener ikke Sille var SÅ dårlig dengang hun havde det..

• #19   18. feb 2012 Uha min mindste tvilling havde det og hun var intet værd - hun var slap - sløv osv hun er normalt meget aktiv..

• #20   18. feb 2012 Tak for alle svar! Har nu været ved vagtlægen og venter på apoteket åbner da han også mente det var tænder, har vi nu fået lokalbedøvende til Gummerne! smiley håber på fremskridt snart!

Kommentér på:
INFEKTION VS. TÆNDER? HØJ FEBER

Annonce