{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.740 visninger | Oprettet:

nervøs for babys tarme {{forumTopicSubject}}

ja det er sådan at min datter nu i morgen (søndag) er 14 dage gammel. og min lille stakkels pige har så mange problemer med sin lille mave...

giver hende både modermælk og mme (nan ha) og hun får nu også lactulose for hun kan bare ikk komme af med afføring der går ofte næsten 2 døgn imellem hun kommer af med noget og når hun så endelig skal af med det græder hun både imens hun f´år det ud og også en times tid inden det kommer....

vi laver benpres øvelser med hende går rundt med hende ligger hende på maven masserer maven ved tarmene.... og intet hjælper...

jeg er virkelig ved og være bekymret... er bange for der måske er noget i vejen med hendes tarme... sidst hun kom af med afføring var det blevet grøndt og med gule "gryn" i....

sp kommer mandag og da vil jeg tage en snak med hende om alt dette her...

men vil liiie høre hvad i mener herinde..

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Montere et skab 500 kr.
  • Handyman til små opgave 500 kr.
  • Ophægning af 11 billeder 1.250 kr.
  • Deep Cleaning of Two Bathrooms (Including Mold & Limescale Removal) 1.500 kr.
  • Ophængning af to lamper 700 kr.
  • Få fjernet TV bord 250 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  nervøs for babys tarme
  • #2   21. jan 2012 tania det er jo derfor jeg giver nan ha... det sku være liie som grøn allomin nemlig...
    og må kun give lactulose 1½ ml to gange dagligt når hun er så lille...
    hun har liie netop idag fået et skønt varmt bad.....

• #3   21. jan 2012 NAN er meget hård ved baby'ers maver !

prøv nogle af de andre af også....

da min søn gik fra bryst til mme. startede vi på nan, fordi den havde vi gode efaringer med fra vores datter..... men det blev han forstoppet af og vi måtte igang med latulose. vi skriftede så over til beauvais det gylpede han sindsygt af og fik hård mave af... vi endte så med allomin. der havde han normal afføring, men gylpede stadig.... vi fandt så ud af at det var fordi han var syg med hans hjerte. da han blev operaeret stoppede han med at gylpe.... så det var ikk pga mme at han gylpede.....

men synes du skal prøve dig frem....
    jeg synes ikke det er vejen frem at give barnet latulose..... jeg ungår det helt..... min søn fik det kun fordi han ikk var kommet af med noget i en uge og skreg og skreg... vi tappede det ned og fandt ud af at han ikk havde behov for det på allomin.

• #5   21. jan 2012 oki ku godt være vi så sku prøve allomin....
    mor til jeg er normalt heller ikk glad ved og give mine børn den slags men sådn som min datter har det er jeg nødt til og prøve hvad som helst....

• #8   21. jan 2012 Tania - det ved jeg godt at det ikk er..... men de kan blive afhæninge af det.....

jeg har en veninde hvis søn blev afhæning af det.... han kunne ikk komme af med afføring hvis ikk han havde fået det..... han var over 1 år før de kom af med det.....

herhjemme klare vi den med sveskemos hvis der er lidt hård mave..... men det kan man ikk rigtig når barnet ikk er 4 mdr smiley

diana - jeg tog det også som den sidste udvej dengang, men fandt ud af at han kunne tåle allomin, så den har vi kørt på ligesiden smiley men prøv dig frem....... det er det bedste råd jeg kan give dig smiley

• #9   21. jan 2012 tania mange tak...
    vil se på hvad der hjælper og ellers er det rigtig godt at sp kommer mandag...

• #10   21. jan 2012 mor til...

min store søn var også nødt til og starte på lactulose... han blev ikk afhængig og vi ku trappe ham ud af det uden problemer...

håber det samme for vores datter hvis intet andet kan hjælpe.... har så ondt af hende.... og græder nærmest sammen med hende...

• #11   21. jan 2012 ved godt at det ikk er alle der bliver det... men det kan ske at de gør......

jeg vil heller skifte mme mærke 4 gange og så finde en produkt der er godt til min barn, end jeg vil bruge lactulose hver dag for at det kom af med noget smiley

• #12   21. jan 2012 mor til... vil jeg også forsøge som sagt.... men hvis ikk det hjælper prøver jeg det andet... for hellere give hende det end at hun skal lide unødvendigt...

• #13   21. jan 2012 Kan nikke genkendende til dit problem.
    Har selv en datter med de samme problemer, så føler med dig.
    Villle prøve med det grøne Allomin. Det hjalp ikke herhjemme, men det er da et forsøg værd.
    Emma får også Lactulose i samråd med børnelægerne på Sønderborg sygehus, hvor hun bliver fulgt pga maven. De siger at der må gives op til 6 ml dagligt, og at der ikke skulle ske noget ved at give dem det.

Håber din lille pige snart kommer af med noget!

• #14   21. jan 2012 min dreng fik mere ondt af lactolosem, så han får movicol junior og det går meget bedre nu smiley

• #15   21. jan 2012 line k... mange tak håber jeg også... og ja er klart et forsøg værd og skifte over til allomin grøn.... men hvis ikk det hjælper sætter jeg dosis på lactulose op... for kan simpelthen ikk klare hun har det så skidt...

håber ikk vi ender med og skal følges på sygehuset... men sker det så tager vi det med og priser os lykkelige for hun i det mindste så vil få noget hjælp...

• #16   21. jan 2012 Nan er ikke hårdere ved maven end andre.. Og det kan gøre ondt værre at skifte produkt hele tiden.. Hvis du endelig vil skifte skal du lave blid overgang
    Det er bare forskelligt fra barn til barn hvad de trives bedst på..
    Da vi var indlagt med axl fik han 5 ml lactulose blandet op i 20ml vand med 1/2tsk sukker i, og der var gevinst 3 timer senere.. Det sagde lægen vi også kunne gøre herhjemme hvis han var forstoppet.
    Movicol junior er mig bekendt receptplugtigt, vi fik i hvert fald recept på det fra sygehuset

• #17   21. jan 2012 LJ manner hvor kan det hurtigt blive forvirrende hvad der er det helt rigtige og gøre for ens barn.... smiler.... aner næsten ikk mine levende råd mere.... håber virkelig sp kan hjælpe os på mandag... også håber jeg bare ikk at der rent faktisk er ngoet i vejen med hendes tarme som jeg lidt går og frygter....

• #19   21. jan 2012 Leon fik movicol og det var super godt. Lactulosen virkede ikke på ham.

Jeg hjalp ham også nogen gange hvis han ikke kunne komme af med afførringen. Min sp fortalte mig at jeg skulle "nuller" hans numse og holde lidt i den ene side, og det virkede og så kom han af med en hel masse

• #21   21. jan 2012 tania.. ja vil jeg også gøre uanset hvad....

håber bare hun snart får det bedre i hendes lille fine mave... og håber hun snart får kommet af med noget igen--- går bare og venter på der kommer noget....

underligt at man rent faktisk kan glæde sig til og se en bæ ble...

• #23   21. jan 2012 tania nemmerlig..... ...

håber virkelig også at bare et ud af de mange råd kan hjælpe hende....

tak til jer alle for at dele jeres erfaringer og råd med mig... jeg skal nok opdatere når vi har fundet noget der kan hjælpe hende...

• Theas mor <3 .
    Theas mor <3 . Tilmeldt:
    nov 2011

Følger: 1 Emner: 63 Svar: 1.458
    #25   21. jan 2012 Hej Diana

Jeg ville nok sætte laktolosen op indtil der kommer en gang normal aff, en gang om dagen, og så evt skifte mme. Men blid overgang. Thea var ligesom din datter, og synes det er synd hvis hun skal ha det så skidt indtil sp kommer =( Håber hun snart får det bedre!

Desuden kan biogaia dråber hjælpe, det kan fås i matas og er HELT naturligt det der er er i er tarmens egne bakterie flora...!

Og laktolose kan altid trappes ud af det, hvis man gør det rigtig..., hvis det går galt er det fordi det går for hurtigt med nedtrapningen.

• #26   21. jan 2012 theas mor....

mange tak... det er helt klart værd og forsøge....
    vi er nødt til her hjemme og få snakket så vi sammen manden og jeg kan finde det råd og den løsning vi vil starte med og afprøve....
    ønsker nemlig også selv at hun hurtigst muligt får det bedre.....

• #27   21. jan 2012 22 og mor til 2 mange tak jeg håber heller ikk det er noget alvorligt... men man bliver jo hurtigt bekymret som mor ikke

• Theas mor <3 .
    Theas mor <3 . Tilmeldt:
    nov 2011

#28   21. jan 2012 Det hurtigste er at give laktolosen på de fem der, og så det hele på en gang... spørg vagtlægen om du ikk må det...

• #29   21. jan 2012 theas mor er det ikk bedre for hende at jeg deler det op så hun får det over 2 gange....

• #31   21. jan 2012 hun fik 1½ ml har sidst hun spiste og det gjorde hun også i morges..... mon jeg så kan give hende 1½ ml igen her når hun vågner igen..??

• #33   21. jan 2012 oki tak det vil jeg gøre så håber jeg det hjælper lidt på det...

• #35   21. jan 2012 takker

• Theas mor <3 .
    Theas mor <3 . Tilmeldt:
    nov 2011

#36   21. jan 2012 Jo det er bedst når man skal holde det igang, men når thea blev så forstoppet gav jeg hende en dags dosis på en gang... Men synes det er noget du skal tale med vagtlægen om for ved ikk lig hvordan det er når hun ikk har været i maven til termin, og det..

• Theas mor <3 .
    Theas mor <3 . Tilmeldt:
    nov 2011

#38   22. jan 2012 Okay men det kan være hårdt for hjertet ved gamle og for tidligt fødte derfor ville jeg hører først smiley

• #39   22. jan 2012 lille update.... bettepigen kom her sidst på eftermiddagen af med en ordenligt omgang afføring fin tynd men er stadig bekymret.... for anden gang nu er farven på afføringen helt græs grønt... denne gang helt uden ngoet gult i... og på samme tid som hun kom af med det strålegylpede hun også....

er altså glad ved sp kommer i morgen for er virkelig bekymret....

• Theas mor <3 .
    Theas mor <3 . Tilmeldt:
    nov 2011

#40   22. jan 2012 Det kan også være fordi det har stået længe i tarmene.

• #41   23. jan 2012 oki.... håber det bare er noget af det der gør det.... sp kommer ca kl 10.... igen i nast kom hun af med afføring så nu er der vidst ved og være gang i det.... så skal vi bare have farven til og blive rigtig....

• #42   23. jan 2012 Istedet for afføringsmiddel så spørg din SP om lov til at give camillethe med lidt sukker i. Begge mine børn fik hver dag en flaske på 150 til 250 ml camille the med lidt sukker i, og 15 min efter havde de afføring.

Og min sp synes det var var en god ide at bruge det i stedet for afførings midler smiley

• #44   23. jan 2012 anne j.... camille the har været afprøvet... virkede overhovedet ikk...

tania ja det hjalp så afgjort... nu giver vi 2 ml to gange dagligt.... 2½ virkede meget kraftigt så tænker at 2 ml nok er tilpas.... nu vil jeg bare gerne ha styr på konsistens og farve....

• #47   23. jan 2012 update.... sp liiie gået...

farven skyldtes at hun nok er blevet en smule forkølet... sotrebror har vidst fået smittet hende lidt... sp siger det godt kan give grøn afføring... og det skulle gå i sig selv...

gudskelov.... åhhh hvor er jeg dog lettet...

• #49   23. jan 2012 tania det gjorde det ikk med vores søn da han fik det .... men oki børn er forskellige....

Kommentér på:
nervøs for babys tarme

Annonce