{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
979 visninger | Oprettet:

Vil ikke have sin penicilin ? {{forumTopicSubject}}

Vi har været ved lægen idag og Viktor har en begynde hals betændelse så han skal have penicilin - der er bare et problem drengen nægter at sluge det stads!!! Vi har prøvet alt synes vi... Vi har kommet det i saftevand, men ud kom det.. Vi har holdt ham og sprøjtede det stille ned i munden på ham, men han blev så hysterisk at han lavede bræk fornemmelser, vi har Puttet det i en dÅse med lidt sodavand i som han ellers synes er skide sjov at drikke af og tilsidst kom vi det i hans sutteflaske men den tOg han en tår af og nægtede at drik resten.. Mit sidste bud er at komme det i hans havregrød i morgen men hvis han også nægter at spise der er vi altså på bare bund?

Jeg kan ikke lide at vi skal tvinge det i ham og fik rigtig dårlig samvittighed og at vi holdte ham og tvang det i ham så han lige var ved at kaste op:(

Men han skal jo have det, men hvordan?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Der kommer ikke vand ud af vandhanen ved vasken. 2.000 kr.
  • Opsætning af hylder 900 kr.
  • hænge gardiner op 450 kr.
  • Rep. af kabelbrud på Alko robot der melder fejl CN010. Brud er fundet men forsøg selv fejler 400 kr.
  • Sette opp beslag til gardin 1.800 kr.
  • Smid et ikea skab ud som er fuldt afmonteret og står på gadeplan 400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Vil ikke have sin penicilin ?
  • #1   21. nov 2011 Det problem har vi HVER da når Oliver skal have hans movicol.

Prøv med noget mad som han ikke kender smagen af. Havregrøden ved han hvordan smager, og derfor vil han med næsten 100% spytte det ud også. Så en anden grød, måske frugtmos.

• #2   21. nov 2011 da=dag

• #3   21. nov 2011 danone youghurt ... det virker her smiley

• #4   21. nov 2011 åhhh det er synd i har det sådan og jeg kan ikk engang hjælpe da vores søøn bare sluger sit som var det slik eller sådan noget...

• #5   21. nov 2011 Anja.. Det var en god ide smiley han har kun fået det få gange men har elsket det, så måske jeg kan snyde ham på den måde.. Også må jeg give ham det når han er rigtig sulten, det var måske også fejlen at han først fik det efter aftensmad..

Synes bare det er synd for ham, selvfølgelig skal han have det for halsbetændelse gør jo virkelig ondt, men kan bare ikke lide at tvinge det i ham..

• #7   21. nov 2011 Når i gir ham det i munden.. Hvordan gør i så?

Hvor mange ml skal han ha?

Her sku vores sidst ha 5 ml nemlig.. Vi fik sådan en lille sprøjte med..

Ved oss hjælper det at:
    En holder barnet i armene.. i næsten liggende stilling..
    Sutten ud..
    Sprøjten ind.. og helt ind i kinden, langs tænderne.. helt ind til du rammer bagerst.. altså ikke ned i halsen, men bagerst i munden hvor tænderne slutter..stadig ude i siden..
    Så snart du kommer helt ind, så giv det hele i en mund-fuld.. Hurtigt med et tryk på sprøjten og så ud med den igen selvfølgelig..

I det barnet får det ind i munden, så langt bag i munden, og i næsten liggende stilling, vil han automatisk prøve at sætte sig op.. når han/hun gør det, laver de en synkebevægelse.. og vupti det er nede.. og ind med sutten igen..

det virker hver eneste gang her og der er aldrig problemer.. De føler heller ikke de bliver kvalt eller får bræk fornemmelse..

Når medicinen er i sprøjten kan det godt se ud af meget.. men hvis du f.eks. hælder det op i en kop, kan man se hvor lidt det egentlig fylder.. det kan sagtens være i munden af et lille barn på en gang smiley
    Håber det gav mening smiley

• #8   21. nov 2011 hos os virker det .... jeg blander det og vupti glider det ned ... men ja ellers er der kun den tunge vej og præcis som mor til 3 skønne unger beskriver det ........ men nej det er aldrig sjovt at gøre det smiley

• #9   21. nov 2011 hvilken slags er det?

Imacillin plejer min datter at få mod betændelse, og det glider ned med en engangs sprøjte og hun spørger om hun må få mere smiley så vi har aldrig haft de problemer...

men hun har en gang fået noget man skulle knuse og putte ned i vand og det kastede hun op pga. den grimme smag (vagtlægen, som udskrev det) så ringede til egen læge mandag morgen og fik imacillin smiley og så var hun glad

• #10   21. nov 2011 vi laver en handel med vores søn en sprøjte medicin og to sprøjter saftevand eller juice bagefter det virker her

• #11   22. nov 2011 Jeg synes jeg prøvede at sprøjte det langs kinden men det var nok ikke langt nok tilbage i munden.. Må prøve igen i eftermiddag når Kenny kommer hjem.. Jeg ved ikke hvad det hedder det er Hvidt flydende og lugter ikke særlig godt.. Jeg kan ikke lave en aftale med Viktor det er han for lille til tror for vingummipose virkede i hvert fald ikke som bytte handel igår smiley Men jeg må bare prøve med sprøjten igen!

Tak for alle svarene smiley

Kommentér på:
Vil ikke have sin penicilin ?

Annonce