7.913 visninger
|
Oprettet:
HADER vagtlæger!! {{forumTopicSubject}}
Vores søn på 2,5 har de sidste 3 aftener (kun om aftenen) klaget over ondt i numsen. Vi har ringet til vagtlægen, men de siger vi ikke kan gøre noget.
Han vrider sig, græder og klager over at han har meget ondt... hvad gør vi?????
Lægen mener jo vi skal proppe ham med børnepanodil...
feb 2010
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 148 Svar: 746
feb 2010
feb 2010
nov 2008
Følger: 2 Følgere: 1 Babyer: 1 Emner: 54 Svar: 215
Men mange tak for støtten! det varmer at andre forstår os, når vagtlægen er ligeglad og bare vil fylde ham med panodil....
jul 2008
Følger: 9 Følgere: 8 Emner: 41 Svar: 1.163
nov 2010
Følger: 4 Følgere: 3 Emner: 22 Svar: 539
Når du kommer uden en "henvisning" fra telefon lægerne bliver du afvist ved lægen for så for de ingen penge for at se dig eller dit barn..!
De sidste 3 gange jeg har ringet til VL, har de givet mig opmærksomhed allerede i telefonen, så vi slap for at komme derop og kun skulle på apoteket og hente medicinen.! men jeg viste os hva ungerne fejler.!
Virk enten rigtig sikker eller rigtig utryg.!
nov 2009
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 18 Svar: 402
De er sgu godt nok noget arbejdssky de vagtlæger.. Små børn skal ikke ha ondt, eller proppes med panodil for den sags skyld...
/FruStolpe
maj 2010
Følger: 4 Følgere: 3 Babyer: 1 Svar: 29
maj 2010
Følger: 4 Følgere: 3 Babyer: 1 Svar: 29
mar 2008
Følger: 13 Følgere: 12 Babyer: 1 Emner: 147 Svar: 4.699
jeg syns det er uhensigstmæssigt at henvende sig til skadestuen med børneorm og tror bestemt du ville få en rød kode = laaaang ventetid.
maj 2009
Følger: 1 Emner: 57 Svar: 1.096
Hvis det har været der i 3 aftener, så har der været mulighed for egen læge.
maj 2009
Man ringer kun til vagtlægen hvis det er alvorligt!
maj 2009
Så vagtlægen svarer KUN høfligt ved at sige at de bare kan komme?
Nu kan vagtlægen nok hører at det ikke er noget akut, og derfor kan de intet gøre - der er andre og vigtigere ting der bliver taget først.
Vagtlægen er jo nød til at vurdere hvem der har brug for hjælp, de kan jo ikke bare tage ALLE ind, hvis der ikke er tid til det.
nov 2009
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 18 Svar: 402
-den sætning gør alene at jeg ville få tjekket om det var noget alvorligt. Måske er det orm, måske er det ikke. Men vel skal det tjekkes, og drengen skal ihvertfald ses på.
/FruStolpe
maj 2009
maj 2009
Tania - Mon ikke der er blevet sagt noget mere
Men ingen grund til at blive ved med at diskutere det, vi bliver alligevel ikke enige.
maj 2009
Jeg mener heller ikke at vagtlæger eller andre for den sags skyld skal gamble med nogens liv, heller ikke voksnes, men de er stadig nød til at vurdere hvad der er nødvendigt og hvad der ikke er, og det ville jeg da mene at en læge har kompetence til at gøre, nøjagtig som når man ringer til egen læge.
maj 2009
mar 2008
Følger: 13 Følgere: 12 Babyer: 1 Emner: 147 Svar: 4.699
mon ikke også lægen har taget ind i sine overvejelser at det kun forekommer om aftenen -lidt læger er vi jo åbentbart alle sammen men jeg tror nu (for det meste ) at de fleste vagtlæger har erfaringer og viden der fortæller dem hvem der kan vente til et besøg hos egen læge eller ej....
ellers er jeg faktisk meget enig med dig - C K H
og bortset fra det så håber jeg da den lille mand "kun" har børneorm og at han vil komme sig helt over det - så god bedring med ham
nov 2008
Men denne tråd kræver vist en lille forklaring.
torsdag dag 1, Lucas fortæller han har ondt i numsen, vi giver ham en stikpille panodil, og han falder hurtigt i søvn, næste dag er der intet heller ikke i dagplejen.
fredag dag 2, kl. 19.00 fortæller lucas igen han har meget ondt i numsen, han vrider sig, græder og gnubber sig mod sin seng. Vi ringer for en sikkerhedsskyld til vagtlægen, for at få et godt råd, om hvad vi gør, han siger vi skal give ham noget børnepanodil - fair nok, det gør vi igen. næste dag er der intet galt heller ikke i DP.
Lørdag dag 3, kl. 19.00, er den gal igen, helt gal, han græder, siger han har ondt det varer fra kl. 19.00 -21.00 hvor vi ringer til vagtlægen: jeg diger ordret:
- "jeg har en søn på 2,5 år, han klager og græder over han har ondt i numsen, vi kan ikke se noget, men vi ved ikke hvad vi skal gøre, og jeg ved ikke hvad det er?"
- lægen svarer: "Nej, det ved jeg da heller ikke lige"
- Mig "men hvad kan vi gøre"
- Lægen "der er ikke andet at gøre end at give ham noget børnepanodil"
- Mig "Vi ringede også i går, og fik samme svar"
- lægen "ja men der er intet andet vi kan gøre"
kl. 22.30 ringer vi igen til vagtlægen, her er det min mand der ringer, her fortæller lægen vi skal holde øje med orm i numsen, og vi kan komme i behandling hvis vi ser nogen?
Søndag - i dag: kl. 9.00 ringede vi til vagtlægen, og fortalte vi havde opseveret noget hvidt i numsen, men det ikke lignede orm. han udskrev nogle piller som vi kunne hente på døgn apoteket i Randers kl. 9.30.
Nu håber jeg så det ER børneorm, for det er det han er kommet i behandling for - men jeg har faktisk ingen chance for at vide om det er børneorm, har ikke andre børn, og aldrig set børneorm før, så ved ikke hvordan de ser ud - men dianosen har jeg faktisk selv stillet????
nov 2008
HADER vagtlæger!!