{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
7.913 visninger | Oprettet:

HADER vagtlæger!! {{forumTopicSubject}}

Vores søn på 2,5 har de sidste 3 aftener (kun om aftenen) klaget over ondt i numsen. Vi har ringet til vagtlægen, men de siger vi ikke kan gøre noget.

Han vrider sig, græder og klager over at han har meget ondt... hvad gør vi?????

Lægen mener jo vi skal proppe ham med børnepanodil...

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Replacement of Toilet 1.000 kr.
  • Fjerne stikkontakt 1.000 kr.
  • TV-opsætning — der skal bores fire huller i betonvæggen. 500 kr.
  • Tilslutning af ovn 500 kr.
  • Låse dør op 1.145 kr.
  • Hænge lamper op 800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  HADER vagtlæger!!
  • #4   30. apr 2011 Ja for de ligger æg lige ude for endetarms åbningen og det klør og er møg dumt. Kan du se noget evt?? Ville ringe til vagtlægen igen

• #5   30. apr 2011 Og det hjælper jo ikke at pumpe børn med penecilin- jeg er resistent over for det og det er ikke fedt.

• #6   30. apr 2011 Eller penodil hvis det er noget helt andet jo... Læger siger bare så tit medicin medicin det til at blive gal over.

• #7   30. apr 2011 har google lidt, og tror også det er børneorm:-( har ringet til vagtlægen igen, men de vil ikke gøre noget:-( grrrr!!!!! ja det er rigtig synd, men kan virkelig ikke vente til mandag - tror jeg tager der op i morgen og bliver en rigtig sur mor:-)

Men mange tak for støtten! det varmer at andre forstår os, når vagtlægen er ligeglad og bare vil fylde ham med panodil....

• #8   1. maj 2011 Er det ik lidt voldsomt at ta på skadestuen hvis det er børneorm? Man kan jo selv tjekke bedre efter en lægen kan, og så er det da bare en "ormekur"

• #9   1. maj 2011 Ved ikke hvor du er fra.. men her plejer jeg at sige at jeg er meget utryk og vil tilses..! Ellers må du jo sige at bliver du ikke tilset lægger du sag til lægemiddel styrelsen alle deres samtaler bliver jo optaget, så kan du bedt bevise hvornår du har ringet.
    Når du kommer uden en "henvisning" fra telefon lægerne bliver du afvist ved lægen for så for de ingen penge for at se dig eller dit barn..!
    De sidste 3 gange jeg har ringet til VL, har de givet mig opmærksomhed allerede i telefonen, så vi slap for at komme derop og kun skulle på apoteket og hente medicinen.! men jeg viste os hva ungerne fejler.!
    Virk enten rigtig sikker eller rigtig utryg.!

• #10   1. maj 2011 Hvis ikke vagtlægen GIDER arbejde, ja så var jeg også kørt på skadestuen.

De er sgu godt nok noget arbejdssky de vagtlæger.. Små børn skal ikke ha ondt, eller proppes med panodil for den sags skyld...

/FruStolpe

• #11   1. maj 2011 kunne også være at den pågældende vagtlæge har travlt og må priotere sine patienter så er børneorm nok ikke det vigtigste og han kan alligevel ikke udlevere noget af den medicin, den skal du have på apoteket, så derfor er børnepanodil nok hans bedste bud, eftersom han også "bare" er et menneske der prøver at passe sit arbejde, der er skåret ligeså meget ned på som alt andet og skal nå det 3 dobbelte inden for samme tidsrum, så tror bestemt ikke det er fordi han sidder på sin flade og drikker kaffe!!

• #14   1. maj 2011 derfor bliver han stadig nødt til at priotere sit arbejde, ja det er skod men sådan er det nu engang..

• #16   1. maj 2011 Man kan købe medicin mod børneorm i håndkøb - vanquin , husk at I alle skal behandles.

jeg syns det er uhensigstmæssigt at henvende sig til skadestuen med børneorm og tror bestemt du ville få en rød kode = laaaang ventetid.

• #18   1. maj 2011 Jeg synes nu ikke det er noget at ringe til lægevagten om, og slet ikke henvende sig på skadestuen.

Hvis det har været der i 3 aftener, så har der været mulighed for egen læge.

• #21   1. maj 2011 Tania - Jeg ser ingen steder at vagtlægen ikke gav et høfligt svar, så det er vist på egen regning smiley

Man ringer kun til vagtlægen hvis det er alvorligt!

• #23   1. maj 2011 Tania - Man kan som regel godt se hvad der er alvorligt og hvad der ikke er.

Så vagtlægen svarer KUN høfligt ved at sige at de bare kan komme?
    Nu kan vagtlægen nok hører at det ikke er noget akut, og derfor kan de intet gøre - der er andre og vigtigere ting der bliver taget først.
    Vagtlægen er jo nød til at vurdere hvem der har brug for hjælp, de kan jo ikke bare tage ALLE ind, hvis der ikke er tid til det.

• #25   1. maj 2011 "Han vrider sig, græder og klager over at han har meget ondt"
    -den sætning gør alene at jeg ville få tjekket om det var noget alvorligt. Måske er det orm, måske er det ikke. Men vel skal det tjekkes, og drengen skal ihvertfald ses på.

/FruStolpe

• #27   1. maj 2011 Frustolpe - Nu kommer det jo også an på hvordan ts fortæller det til vagtlægen, jeg tror næppe at vagtlægen afviser, hvis han vurdere at det er alvorligt.

• #29   1. maj 2011 Sofie H - Så travlt kan der netop godt være smiley igen så er jeg sikker på at vagtlægen havde taget barnet ind hvis han vurderede at det var nødvendigt.

Tania - Mon ikke der er blevet sagt noget mere smiley lægen kan jo intet vurdere ud fra ovenstående - og efter en længere samtale har han nok vurderet at det ikke er akut - som det jo netop skal være når man henvender sig hos vagtlægen.

Men ingen grund til at blive ved med at diskutere det, vi bliver alligevel ikke enige.

• #31   1. maj 2011 Tania - Som jeg også skrev, så har de nok haft en længere samtale end ovenstående sætning, og ud fra det må vagtlægen vurdere hvad der er akut og hvad der ikke er.
    Jeg mener heller ikke at vagtlæger eller andre for den sags skyld skal gamble med nogens liv, heller ikke voksnes, men de er stadig nød til at vurdere hvad der er nødvendigt og hvad der ikke er, og det ville jeg da mene at en læge har kompetence til at gøre, nøjagtig som når man ringer til egen læge.

• #33   1. maj 2011 Tania - Det er også okay, jeg ville bare lige svarer tilbage på "nej vi bliver aldrig enige for jeg synes ikke vagtlæger skal gamble med børns helbred" - som om at jeg synes det.

• #35   1. maj 2011 hvor kommer det der med mavesmerter fra - skriver TS ikk ondt i numsen ??

mon ikke også lægen har taget ind i sine overvejelser at det kun forekommer om aftenen -lidt læger er vi jo åbentbart alle sammen men jeg tror nu (for det meste ) at de fleste vagtlæger har erfaringer og viden der fortæller dem hvem der kan vente til et besøg hos egen læge eller ej....

ellers er jeg faktisk meget enig med dig - C K H

og bortset fra det så håber jeg da den lille mand "kun" har børneorm og at han vil komme sig helt over det - så god bedring med ham smiley

• #37   1. maj 2011 Det er virkelig dejligt med en debat, dejligt med så mange meninger.

Men denne tråd kræver vist en lille forklaring.

torsdag dag 1, Lucas fortæller han har ondt i numsen, vi giver ham en stikpille panodil, og han falder hurtigt i søvn, næste dag er der intet heller ikke i dagplejen.

fredag dag 2, kl. 19.00 fortæller lucas igen han har meget ondt i numsen, han vrider sig, græder og gnubber sig mod sin seng. Vi ringer for en sikkerhedsskyld til vagtlægen, for at få et godt råd, om hvad vi gør, han siger vi skal give ham noget børnepanodil - fair nok, det gør vi igen. næste dag er der intet galt heller ikke i DP.

Lørdag dag 3, kl. 19.00, er den gal igen, helt gal, han græder, siger han har ondt det varer fra kl. 19.00 -21.00 hvor vi ringer til vagtlægen: jeg diger ordret:
    - "jeg har en søn på 2,5 år, han klager og græder over han har ondt i numsen, vi kan ikke se noget, men vi ved ikke hvad vi skal gøre, og jeg ved ikke hvad det er?"
    - lægen svarer: "Nej, det ved jeg da heller ikke lige"
    - Mig "men hvad kan vi gøre"
    - Lægen "der er ikke andet at gøre end at give ham noget børnepanodil"
    - Mig "Vi ringede også i går, og fik samme svar"
    - lægen "ja men der er intet andet vi kan gøre"

kl. 22.30 ringer vi igen til vagtlægen, her er det min mand der ringer, her fortæller lægen vi skal holde øje med orm i numsen, og vi kan komme i behandling hvis vi ser nogen?

Søndag - i dag: kl. 9.00 ringede vi til vagtlægen, og fortalte vi havde opseveret noget hvidt i numsen, men det ikke lignede orm. han udskrev nogle piller som vi kunne hente på døgn apoteket i Randers kl. 9.30.

Nu håber jeg så det ER børneorm, for det er det han er kommet i behandling for - men jeg har faktisk ingen chance for at vide om det er børneorm, har ikke andre børn, og aldrig set børneorm før, så ved ikke hvordan de ser ud - men dianosen har jeg faktisk selv stillet????

• #38   1. maj 2011 MANGE TAK!!!!!! til de som kan følge mig, og også mener en læge burde have kigget på ham!

Kommentér på:
HADER vagtlæger!!

Annonce