børnelæge??? {{forumTopicSubject}}
Hej bg.
Jeg har en dreng med astmatisk bronkitis. Han har haft det siden han var helt lille (han er nu 16 mdr) De sidste mange måneder har han fået medicin hver dag. Men søndag begynder han at host helt vildt og medicinen hjælper intet. Jeg ringer til vagtlægen søndag kl 22, Han vil ikke tilse ham og virke meget arrogant (staves) jeg fortæller at sidste han havde det sådan blev vi indlagt og han fik lidt hjælp til at trække vejret. Han vil stadig ikke komme. Mandag er min kæreste alene hjemme med ham og han går pludselig i feber kramper og blir helt blå omkring munden, han ringer 112, som kommer hurtig efter og tilser ham. MEN de tar ham ikke med for det mener vagtlægen ikke der er nogen grund til. Jeg ringer efter vagtlægen senere om aftenen da han er meget besværet med at trække vejret og har næsten 40 i feber, Der kommer en ud og kigger på ham, men sætter ham bare op i atsma medicin igen igen igen... Sad oppe med ham hele natten så han ku sidde op og sove, da det hele lukkede til når han lå ned. Tirsdag tar jeg til egen læge. Han blir meget sur over de ikke tog ham med på hospitalet. Jeg spørg om det kan være noget allergi fx pollen eller græs han har, da både næse og øjne løber og løber. Han vil ikke give ham noget medicin da det ikke er til børn under 2 år. Men han syntes JEG sku ringe til børneafd og spørge en læge der om de ville give ham noget for det, så han ikke "hang" på noget.... Bruger så 3 timer på at ringe til alle mulige læger, som syntes min egen læge skal akut indlægge ham, så han kan få taget en masse prøver, men det "kan" min læge ikke, da han ikke er dårlig nok. Han får lov til at få nogle piller mod høfeber. Men det er piller jeg selv skal dele i kvarte så godt jeg kan, da de ellers er alt for stærke til sådan en lille mand. De hjælper så intet, så nu står vi på bar bund igen og så er det jeg tænker... Findes der børnelæger med privat praktis?? eller kun de børnelæger som er på hospitaler?? For er bestemt ikke tilfreds e´med det min læge har gang i. Det skal lige siges at de sidste 2 mdr, har min søn måske været frisk 2 dage om ugen.
Det blev lidt langt, men syntes i sku ha hele historien samt hvor dårligt et læge system vi har her i landet.
mar 2008
Følger: 17 Følgere: 16 Emner: 1 Svar: 756
mar 2008
Følger: 17 Følgere: 16 Emner: 1 Svar: 756
okt 2008
Følger: 1 Emner: 3 Svar: 23
okt 2008
feb 2009
Følger: 16 Følgere: 15 Babyer: 2 Emner: 98 Svar: 2.204
Her blev han priktestet da han var lidt over 1 år både for dyr - fødevarer osv.
okt 2008
okt 2008
Louise: uhh jeg håber virkelig ikke han får atsma eksem, kender flere der har det og det er vist noget rigtig træls noget. MIkkel er også hårdt ramt når der er fugt i vejret men har også været meget plaget pga vinteren.
okt 2008
okt 2008
okt 2008
okt 2008
feb 2009
Da det jo er de samme vi kommer ind til, er han også mere tryg - selv sygeplejskerne har hvert deres område... Sidst ville han da ikke holde mor i hånden, men den søde sygeplejeske. Selvom han den ene gang fik 24 prik - 12 på hver arm - kunne han stadig smile og charme sig ind.
Det værste ved indlæggelser er ventetid - så skal de lige køre nogle prøver - finde en laborant - finde en læge der ved noget osv. Her får man jo en tid, ligsom ved lægen - uden at skulle snakke med 40 forskellige og du kommer ind til en der kender til det i står midt i.
okt 2008
feb 2009
tror vi har været hos hende 3 gange ud over de alm vacciner - 5 ugers undersøgelser mm. Da han var 9 mdr, begyndte hans ud at ligne noget der var dyppet i skold hed vand. Manden havde selv multi allergi som barn og leved næsten kun af grød - da han ikke kunne tåle meget andet. Så vi tænkte at det nok var det han havde fået, sp kom dagen efter og der kunne vi pille hans hud af og hun bad mig køre til læge - for det var ikke allergi udslet. Fik kun al bettemandens tøj, før hun spurgte hvornår vi kunne være på børne afd, for hun ville sende en elektronisk indleæggelse. Ja det kosted så 6 dage i isolation, med drop lagt i hovedet og medicin hver 8 time. Noget krads stads, der skulle fortyndes for ellers ville det ætse hans åre...
Igen da han var 6 mdr, skreg han konstant af smerte, bare vi rørte ham. Selv hvis vi lagde ham på et tæppe og ville flytte ham på den måde - skreg han... Lod ham side i autostol (slemme mig) for vidste han ville skrige når jeg ville tage ham op. Vi kom ind og hun bad mig tage ham op, men nåed kun at løsne selerne - før end han started. Hun bad mig lade ham sidde og køre til børne afd. Det var ikke noget hun turde starte på...
Så det er ikke fordi vi elsker at komme til egen læge. For første gang i 7 mdr skal han derind på mandag...
dec 2008
Følger: 9 Følgere: 8 Emner: 77 Svar: 1.315
Men jeg går hos en børnelæge med min søn på 16mdr der også beg. med hoste mv.
Jeg forlangte at få ham prik testet og det er han blevet hos en børnelæge i Silkeborg. Der går vi fast med en måneds mellemrum og besøger også allergi sygeplejersken.
Det virker som meget kompetente folk derinde og vi har helt styr på hans bronkitis, han bruger slet ikke anfaldsmedicin mere.
Hun hedder Special læge i børnesygdomme, klinik for børn og unge.
Lone Fiil Christensen, Søndergade 14, 8600 Silkeborg.
jan 2009
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 11 Svar: 359
Det kræver du får en henvisning fra din egen læge før hun kan tage dig ind.
Men hun tager tingene meget alvorligt og handler med det samme.
kæresten og jeg var der med vores datter efter 3 andre børnelæger havde prøvet at finde ud af hvad hun fejlede. Hun var den første der selv forslog afføringsprøver, derudover skulle hun ultralydsscannes på maven, blodprøver og hendes bleer skulle sendes til undersøgelse.
Kirsten Storm ligger i speciallægernes hus på Morten Børups alle
okt 2008
Jeg har tænkt mig at ringe til sygehuset i morgen og spørge om de har modtaget henvisningen og om de evt. har en tid snarest. Spørger dem også om vi blir tilknyttet en læge deroppe, ellers vil jeg da bestemt foreslå min læge at henvise os til hende i århus. Igen tak for hjælpen, altid "rart" med nogle gode råd fra nogle der også er inde i sagerne.
Linda b. hvad fejler han da siden hans hud "brænder" sådan? lyder meget ubehageligt, men rart med en læge der tør sige hun ikke ved noget om det og sender jer videre.
feb 2009
Det er skam helt væk nu, det var det næsten efter de 6 dage, du kan evt se i hans fotoalbum og læsse lidt mere om det...
okt 2008
feb 2009
Det er i modvind en drage stiger...
Det har helt klart knyttet os tættere..
okt 2008
Ringede så til vagtlægen, da hans ører løber ret meget og han nu har haft øjenbetændelse i omkring halvanden mdr. (min læge mente det nok sku gå væk af sig selv) Men vagtlægen mente bestemt at han sku ha noget til både øjne og ører, så nu er vi igang med en pencilin kur og dråber til øjnene. Selvom jeg godt ved medicin ikke altid er vejen frem, er jeg nu meget glad for at han nu får en mulighed for at starte på ny. =)
feb 2009
Aldrig sjovt når de er syge, håber det snart går bedre...
Tror det er fordi de vil snakke med dig først og finde frem til hvad der skal gøres og ikke gøres... Vi started med udredning da han var omkring 13 ½ mdr - da vores egen læge ikke kunne finde ud af hvorfor han taber sig voldsomt i vægt - hæved lymfeknuder - men hans infektions tal fin. Så hun skrev også en henvisning til børne amb og at de godt måtte skynde sig at få en tid igennem....
Vores fætter og kusine går begge i samme vu, de har også lidt meget af øjenbetændelse - det alm til øjnene tog det ikke, så de fandt ud af den var en virus de havde fået....
børnelæge???