kan det "bare" være tænder??? {{forumTopicSubject}}
marcus´s første tand brød ud for 13 dage siden dagen før hans 1 års fødselsdag..
i mandags ringer dagplejeren efter mig at han er utilpas og varm, jeg henter ham og ganske rigtigt 39,6 i feber og meget slatten, han har så været hjemme hele ugen, torsdag er der ikke feber mere og han virker mere frisk, men stadig noget pylret, spiser intet, sover ikke så godt.
og det er så stadig sådan, nummer 2 tand er også brudt igennem og vi kan se der er en eller flere på vej..
men som han har det nu:
ingen appetit, spiser virkeligt intet (max 3 mundfulde ved hvert måltid 5 gange om dagen)
sover tit, men vågner også meget og småpiver for så at sove videre.
er pylret det meste af tiden
blanke øjne
savler meget.
kan det mon "bare" være tænderne der driller, og i så fald hvor længe varer det???
og må han komme i dagpleje??
mar 2008
Følger: 6 Følgere: 5 Emner: 313 Svar: 2.817
jun 2008
Følger: 47 Følgere: 47 Emner: 476 Svar: 3.476
- Altså her hos os, er reglen at hvis ens børn har tynd mave eller feber så må man ikke sende dem afsted!!
jan 2010
Følger: 12 Følgere: 11 Babyer: 2 Emner: 214 Svar: 2.187
feb 2009
Følger: 16 Følgere: 15 Babyer: 2 Emner: 98 Svar: 2.204
For hun er klar over at han kan få feber lige så hurtigt som det kan forsvinde igen. At han løber hurtig tør energi og tit har meget tynd afføring. Men hun ved vi at vi siden han fyldte 1 år har været igang med udredning på børne amb, går til kontrol og at vi snakker med dem via tlf hver uge.
Så tror det er meget forskelligt fra dp til dp.
feb 2009
Men ja...: Barnet er syg, når det ikke kan klare at være i dp hjemmet uden der tages særlige hensyn. Barnet skal kunne deltage i aktiviteter indendørs og udendørs på lige fod med de øvrige børn. Opstår der under opholdet tegn på sygdom, kontaktes forældrene, som sørger for at barnet bliver hentet.
Men det gør vores dp ikke, for sådan har han haft det i 8 mdr. Hun er obs på ham, men ellers er det jo ikke noget det hos ham som sådan smidter... Når de er ude på tur og han bliver træt kommer han blot op at sidde i hendes klapvogn.
Det er her den 4 maj, 1 år siden han started i dp og han har været forkølet 4 gange i den tid. Han aner ikke hvad lunge - mellemøre - hals betændelse er, da han aldrig har haft det. Ligeledes med omgangs syge, influenza og de andre virus/ bakterier der har været - det gik han også uden om.
Selvom han har fået vacciner er han kommet i dp, da hverken dem eller tænder påvirker ham. Dp siger blot; ja det er ikke til at mærke på ham at han er blevet stukket..
Hun siger hvis han i løbet af dagen har varm, antal afføringer og konsistens, samt hvor meget han har sovet. Da vi er nødt til at planlægge derefter..
mar 2008
vi har været i århus med ham idag for at shoppe lidt, og det er gået rigtigt fint synes jeg, og han har da spist lidt mere idag end de andre dage siden mandag og har været i okay humør, så synes i det hele taget han virker sådan okay idag, så jeg håber på at det er endnu bedre imorgen, og så regner jeg med at sende ham i dagpleje mandag, der har jeg fri, så hvis der skulle være noget så kan hun bare ringe, men synes det er rart nok lige at prøve der hvor jeg alligevel har fri og hurtigt kan være der...
feb 2009
En ting er hvad der står skrevet på papir, virkeligheden er en anden hos vores dp.. Men hun kender Frederic og ved at han ikke smidter andre - kender til hans forløb osv.
hun ved at hun kan ringe og i det vi kommer for at hente er feber'en væk, så vi har til dd ikke været og hente ham på den konto.
mar 2008
jeg tænker bare lidt at det kunne være rart at han kommer hen og får en god dag mandag, hvor jeg hurtigt vil kunne hente ham hvis der skulle være noget, hvis jeg først sender ham afsted tirsdag og der bliver noget kan jeg ikke bare komme med det samme...
selvfølgeligt hvis han er sløj eller meget pylret bliver han hjemme, men nu ser jeg lige der er jo stadig søndag... ;o)
feb 2009
Tania.. Det må de godt hos vores, at der så står noget andet i papirene.... Et barn med feber kan sagtens lege på lige fod som de andre.
jan 2010
jan 2010
mar 2008
han har været lidt pjevset idag, men sjovt nok er det mest når jeg er i nærheden ;o( tror lidt det er noget morsyge+tænder, mener ikke han som sådan er syg længere, da han har fået lidt mere appetit, og fungerer nogenlunde som han plejer, så derfor regner jeg med han kommer afsted..
her hedder det også feber no go.... men der kan jo være ting der gør at barnet kan få lidt små feber indimellem uden det betyder noget, og det accepteres også her, jeg tænker på feks tænder, vaccine eller andet lignende, så længe vi ved helt sikkert det ikke er smittefarligt, og barnet ellers er friskt så er det okay for vores dagplejer.. ;o)
feb 2009
Frederic er aldrig kommet afsted med feber, da han som regl først for det om efter middagen og han derved er varm ved afh.d
Og ellers har han som skrevet før kun været forkølet få gange på sine 20 mdr's levetid. Aldrig fejlet andet.
feb 2009
Det er vel lige så forskelligt som det er med kost til de små... Her har de sund mad politik, så ingen kage eller andre usunde ting. Vores laver alt mad selv, bager rugbrød - tærter - laver suppe osv.
Hun har selv sagt at hun ikke ved om hun skal ringe, da hun jo ved at det forsvinder og han ikke er mærket af det...
jul 2008
Følger: 10 Følgere: 9 Emner: 69 Svar: 2.681
kan det "bare" være tænder???