8.587 visninger
|
Oprettet:
Storkenæb?????? {{forumTopicSubject}}
Svært at finde noget info om dette fænomen...
Nogle der ved:
Hvorfor det kommer?
Hvad det præcist er?
Hvor lang tid det er om at forsvinde?
Forsvinder det altid?
Min datter Clara fra 25/1 2010 har et stort storkenæb i panden og helt ned til under næsen, og vil gerne vide mere¨om dette...
Håber I kan hjælpe mig?
mar 2008
Følger: 28 Følgere: 27 Emner: 143 Svar: 694
mar 2008
Følger: 28 Følgere: 27 Emner: 143 Svar: 694
nov 2008
Følger: 1 Babyer: 1 Emner: 13 Svar: 66
et stort i nakken og et mindre i panden og ved næsen.
det er ganske ufarligt noget de har fra fødslen af.
størstedelen forsvinder inden for de første år.. omkring 3-4 års alderen siger min SP
og ja de bliver mindre tydelig med alderen
der også nogen hvor de aldrig forsvinder helt..
det karakteristiske ved storkebid er at de egentlig kan være ikke så tydelige men lige så snart barnet er ophidset - græder osv ja så bliver de møg tydlige lige pludselig
og dette kan også ske på længere sigt i tak med barnet bliver ældre og de så småt forsvinder.. men lige så snart barnet græder ja så vil de kunne blive kraftig røde de steder hvor mærkerne "sad"
men som regel noget kun forældre ligger mærke til når man nu ved de har haft de mærker som lille
hvad de egentlig komme af ved jeg faktisk ikke
har min SP ikke fortalt og jeg har egentlig ikke spurgt
alt overnævnte er hvad min SP har fortalt om dette.
nov 2008
Følger: 1 Babyer: 1 Emner: 13 Svar: 66
jeg kalder det selv storkenæb i ny og næ i forvirringen og min SP retter mig altid...
så ja jeg går bare ud fra der er tale om storkebid
for nu har jeg sagt storkenæb så mange gange for min SP og hun retter det aaltid og nævner ikke noget om at der er noget der hedder storkenæb.. men bare mig der er "sprogspasser"
dec 2009
Følger: 2 Følgere: 1 Babyer: 1 Svar: 11
apr 2009
Følger: 5 Følgere: 4 Babyer: 2 Emner: 58 Svar: 159
jun 2009
Følger: 18 Følgere: 17 Babyer: 2 Emner: 26 Svar: 261
Det kaldes vidst både storkenæb og storkebid:-) Da Claras ligner et næb i panden klader jeg det det:-)
Håber stadig at der er en der kan komme med en fyldestgørende forklaring hvordan det kommer:-)
mar 2008
Følger: 13 Følgere: 12 Babyer: 1 Emner: 147 Svar: 4.699
Storkebid
Storkebid er røde mærker som ret mange børn fødes med. De optræder oftest i nakken eller ved øjenlåg. Mærkerne skyldes en udviklingsfejl, hvor blodkarene i et lille område er konstant udvidet, hvorved området farves rødt (af blodet). Storkebid er ikke farlige og bliver mindre fremtrædende/forsvinder med alderen. De kan fjernes ved behandling med laser eller lys
se anton her:
http://www.facebook.com/#!/photo.php?pid=367510&id=788518287&fbid=9288153287
hans er næsten væk......han er 2 år nu
jun 2009
Følger: 18 Følgere: 17 Babyer: 2 Emner: 26 Svar: 261
Må bare håbe det forsvinder...
mar 2008
Følger: 27 Følgere: 25 Babyer: 2 Emner: 38 Svar: 1.391
Troede faktisk kun de fik storkebid i nakken men de andre typer i resten af ansigtet/på kroppen?
Storkenæb??????