{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
8.587 visninger | Oprettet:

Storkenæb?????? {{forumTopicSubject}}

Svært at finde noget info om dette fænomen...

Nogle der ved:
Hvorfor det kommer?
Hvad det præcist er?
Hvor lang tid det er om at forsvinde?
Forsvinder det altid?

Min datter Clara fra 25/1 2010 har et stort storkenæb i panden og helt ned til under næsen, og vil gerne vide mere¨om dette...

Håber I kan hjælpe mig?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Handyman til små opgave 500 kr.
  • Få fjernet TV bord 250 kr.
  • Opsætning af en lampe. 1.050 kr.
  • afhentning forskelligt skrald 2.500 kr.
  • Opening a mailbox with a lost key and replacement of lock 770 kr.
  • Vaskemaskine op 650 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Storkenæb??????
  • #1   10. feb 2010 aner ikke hva det er.. men udfra hva jeg kan se på billederne af din datter, ligner det,lidt det samme som min datter har.. Storkebid..

• #2   10. feb 2010 Storkebid kommer sig af under fødslen der kan ske nogle bristninger på moderkagen, og derfor kommer de.. (siger min sp) de går væk igen jo ældre barnet blir.. min datter en snart 5 og hendes er ikke ret tydelige mere..

• #3   10. feb 2010 Min datter har også 3 stk storkebid i ansigtet
    et stort i nakken og et mindre i panden og ved næsen.

det er ganske ufarligt noget de har fra fødslen af.
    størstedelen forsvinder inden for de første år.. omkring 3-4 års alderen siger min SP
    og ja de bliver mindre tydelig med alderen

der også nogen hvor de aldrig forsvinder helt..

det karakteristiske ved storkebid er at de egentlig kan være ikke så tydelige men lige så snart barnet er ophidset - græder osv ja så bliver de møg tydlige lige pludselig smiley
    og dette kan også ske på længere sigt i tak med barnet bliver ældre og de så småt forsvinder.. men lige så snart barnet græder ja så vil de kunne blive kraftig røde de steder hvor mærkerne "sad"
    men som regel noget kun forældre ligger mærke til når man nu ved de har haft de mærker som lille

hvad de egentlig komme af ved jeg faktisk ikke
    har min SP ikke fortalt og jeg har egentlig ikke spurgt

alt overnævnte er hvad min SP har fortalt om dette.

• #4   10. feb 2010 og ja jeg har så også bare tolket storkenæb som et storkebid smiley

jeg kalder det selv storkenæb i ny og næ i forvirringen og min SP retter mig altid...

så ja jeg går bare ud fra der er tale om storkebid smiley

for nu har jeg sagt storkenæb så mange gange for min SP og hun retter det aaltid og nævner ikke noget om at der er noget der hedder storkenæb.. men bare mig der er "sprogspasser" smiley

• #5   10. feb 2010 Min datter på snart 11 har også hendes endnu, men knap så tideligt som da hun var lille... men ja de kan både forsvinde , blive mindre tydeligt, men altså også sagtens blive der resten af livet...:)

• #6   10. feb 2010 Jeg har et i nakken , og tvivler nu på at det forsvinder.. Mit bliver dog meget tydeligt hvis jeg bliver hidsig..

• #7   10. feb 2010 Hjæææælp... Min datters fylder jo hele panden... tænk hvis det aldrig forsvinder:-/ Blev selv mobbet som barn, og vil helst ikke have at det skal være en anledning til at hun også bliver dette...

Det kaldes vidst både storkenæb og storkebid:-) Da Claras ligner et næb i panden klader jeg det det:-)

Håber stadig at der er en der kan komme med en fyldestgørende forklaring hvordan det kommer:-)

• #8   10. feb 2010 fra bioweb.dk - men kan også finde steder hvor der står det er på grund af tryk......

Storkebid
    Storkebid er røde mærker som ret mange børn fødes med. De optræder oftest i nakken eller ved øjenlåg. Mærkerne skyldes en udviklingsfejl, hvor blodkarene i et lille område er konstant udvidet, hvorved området farves rødt (af blodet). Storkebid er ikke farlige og bliver mindre fremtrædende/forsvinder med alderen. De kan fjernes ved behandling med laser eller lys

se anton her:
    http://www.facebook.com/#!/photo.php?pid=367510&id=788518287&fbid=9288153287

hans er næsten væk......han er 2 år nu

• #9   11. feb 2010 Tak Bonnie:-) Og det anton havde er præcist magen til Claras:-)

Må bare håbe det forsvinder...

• #10   11. feb 2010 Emilie havde et i nakken og vores shp sagde at de normalt var væk efter det første år.. Hun har dog stadig lidt men det gemmer sig godt under håret.
    Troede faktisk kun de fik storkebid i nakken men de andre typer i resten af ansigtet/på kroppen?

Kommentér på:
Storkenæb??????

Annonce