602 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 6 Svar

Er det mig der er en hønemor Er det mig der er en hønemor

I øjeblikket diskuterer vi til tider bravt herhjemme. Det drejer sig om at min mand, som så mange andre mand, har købt en amerikanerbil. Han kan gå og rode med den fra morgen til aften. Lige pludselig kan han være gået over til naboen uden at sige det.

Jeg har en hest jeg måske er ude hos en gang om ugen, nogle uger slet ikke, (og det piner mig, for jeg ville gerne mere derud). Det er fordi jeg føler at når han går derude er det min pligt at blive hjemme hos børnene.

Det vi så skændes om er at det irriterer mig at han bruger så meget tid med den bil, fordi jeg føler at jeg hænger på børnene. Jeg kan ikke have dem med, fordi de laver numre hvis jeg rider.
Han har flere gange sagt til mig at jeg bare kan køre derud, men jeg føler at jeg er skyld i at han måske ikke bare kan gå eller køre, fordi han skal have børnene med.

Skal jeg måske bare sælge den dårlige samvittighed og køre i stalden og lade ham have børnene? I snart 9 år har jeg skubbet mit eget liv til side for at passe børnene, de 8 og 5 nu, og jeg føler bare at jeg går som barnepige og husholderske og det kan jeg simpelthen ikke leve med.
Hver gang jeg nævner det får jeg at vide det er noget pjat, men når hele ens liv går op i rengøring, madlavning, tøjvask, indkøb, børnepasning osv, så ved jeg ikke rigtig hvad jeg ellers er...

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Elektriker 1.000 kr.
  • Græsslåning 1.126 kr.
  • Radiatorer på losseplads 1.500 kr.
  • Vandrør og afløb 730 kr.
  • Hjælp til nedrivning af skorsten 205 kr.
  • Flytning af strømstik 1.890 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Er det mig der er en hønemor
  • #2   4. jan 2009 ja jeg siger også lad ham passe ungerne så kan han få lov at føle hvordan du har det.. det kan ikke være rigtigt at i år 2009 at du skal rende rund som i 60 erne...
    undskyld men jeg bliver sku så sur når de opfører sig sådan..vi lever sku i et moderne samfund..
    og der er altså mænd der ude der godt kan finde ud af at passe børn og lave mad..
    så det er bare med at sige det til ham at det er altså ikke pjat det her det er sku alvor.. du kører også dig selv ned på et tidspunkt hvis du ikke for det sagt..

så eg vil sige held og lykke med det..

• #3   4. jan 2009 Jeg synes også du skal tage ud til din hest mens din mand passer børnene. Jeg kan udmærket godt følge dig i det for jeg har selv 3 heste gående herhjemme og vores datter er 1 år. Jeg får heller ikke redet ret meget fordi jeg har haft dårlig samvittighed over at overlade vores datter til hendes far, men han er heldigvis sød til at sige at nu skal jeg se at komme ud og ride og sådn noget, og han hjælper også gene md hestene. Men synes helt klart du skal tage noget mere ud til din hest. De 2-3 timer du måske bruger på at køre derud, strigle, ride osv burde han kunne overkomme at se efter ungerne. Du skal da også lidt ud af huset for ellers bliver du da skør til sidst.

• #4   4. jan 2009
    Det er okay han har en interesse, men jeg synes godt vi så kan være fælles om det huslige, så vi begge to kan bruge tid på vores interesser. Jeg har ikke min hest hjemme, men hans bil står ude i garagen, så han kan bare gå direkte derud..

• #5   4. jan 2009 Stine P
    Ja det er lige netop det jeg gør..spørger om det er okay..

• #6   4. jan 2009 .. og hvor det ligner vores familie, lige bortset fra vores børn er større.
    Mit problem er nok også at jeg bliver gal over det skal være sådan og ikke altid får sagt tingene på en pæn måde..

Ja mændene har det sgu for nemt..

• #7   4. jan 2009 Jeg hader virkelig at gøre rent.. det skal bare overstås. Søren synes det er hyggeligt at gøre rent, han gør det bare aldrig.. det fatter jeg ikke en brik af.

Kommentér på:
Er det mig der er en hønemor

Annonce