{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.355 visninger | Oprettet:

Dorthe M
Dorthe M
Følger: 1 Emner: 6 Svar: 56

rettigheder til samvær med sit barn efter 4 år {{forumTopicSubject}}

hej alle.

min kæreste har en lille dreng på 4 år. Det er ikke hans biologiske søn, men han har været en del af hans liv fra han blev født, og har været der som far for drengen, da den biologiske far gav afkald på drengen inden fødslen.

men nu vil den biologiske far, 4 år efter have samvær med drengen, og min kæreste er helt knust. er der nogen der ved hvilke rettigheder begge fædre har?

venlig hilsen dorthe

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Udskiftning afdørhåndtag til altandør 1.200 kr.
  • Altandør 1.150 kr.
  • Tætning af ovenlys vinduer 1.000 kr.
  • Ophæng af stort spejl i opgang 500 kr.
  • Hænge TV op, hænge hylde op og hænge gardiner op 500 kr.
  • Hang up 4 lights 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  rettigheder til samvær med sit barn efter 4 år
  • #1   25. okt 2013 Jeg tror desværre ikke din kæreste har nogle rettigheder smiley med den biologiske far ved jeg det ikke men tror måske hvis han søger i sf im det så kan han have krav på det men du må ikk hænge mig op på det

• #2   25. okt 2013 Jeg er ret sikker på at den biologiske far har lov til a søge, også er det op til statsamtet. Mht din kæreste tror jeg ikke han har nogle rettigheder.

• Dorthe M
    Dorthe M Tilmeldt:
    okt 2011

#3   25. okt 2013 jamen når den biologiske far har givet afkald på barnet, fordi han hellere ville tage stoffer, skrev han under på at han ikke ville have noget med barnet at gøre. og hver gang de prøvede samvær med den biologiske far, var han kun interesseret i sin computer, og min kæreste tog over. drengen har altid kun kendt min kæreste som sin far.

• #4   25. okt 2013 Men han er stadig den biologiske far, så jeg er ret sikker på at hvis han vil kan han nok godt få samvær. Men i bliver jo nød til at tage den med statsamtet.

• #5   25. okt 2013 Der er desværre intet i kan gøre

• #6   25. okt 2013 Gå i sf smiley

Hvis din kæreste har været der hele barnets liv kan han godt have rettigheder smiley

Hvad siger moderen? Er hun interesseret i at din kæreste ser ham?

Barnets tarv kommer først og hvis din kæreste er vigtig for ham...

• #7   25. okt 2013 Har din kæreste adopteret ham? Står han som far på papirerne? Og hvad med den biologiske? Står han som far?

• Dorthe M
    Dorthe M Tilmeldt:
    okt 2011

#8   25. okt 2013 mor til vito: moderen siger at barnet kun har én far, og det er min kæreste. men hun gav den biologiske far lov til at have samvær med drengen. drengen ved ikke at han har samvær med hans biologiske far. men drengen reagere voldsomt efter samvær med den biologiske far.

• Dorthe M
    Dorthe M Tilmeldt:
    okt 2011

#9   25. okt 2013 der er ingen der står som far. men min kæreste lærte barnets mor at kende imens hun var gravid, så han har altid været der som far for drengen.

• #10   25. okt 2013 Selvfølgelig har han ret..
    læs forældreansvarsloven pagraf 20..
    et barn kan få fassat samvær end anden end den biologiske forældre hvis der er en nær reallstion..
    læs den.
    Sidder selv med en pagraf 20 samvær... barnet har samvær med anden en barnest bio far

• Dorthe M
    Dorthe M Tilmeldt:
    okt 2011

#11   26. okt 2013 jeg synes ikke at det skulle være muligt for den biologiske far at have samvær med barnet, når han først kommer 4 år efter og tror at det hele er godt igen. han valgte selv ikke at have noget med barnet at gøre fordi stofferne var vigtigere.

• #12   26. okt 2013 Det kan jeg godt følge dig i.
    Men han har heller ikke ret hvis ham ikke står på papirerne som far. For han har
    Jo ingen reallation at bygge videre på. Men, han kan jo bede om dna test og at komme på papirerne- så har han nemlig ret efter forældreansvarsloven...
    Men din kæreste har også ret til fastsat samvær!

• #14   26. okt 2013 Mortil- så tror jeg du skal læse forældreansvarsloven pargraf 20..
    Jeg sidder selv og har en dreng der har samvær efter forældreansvarsloven pargraf 20!!!

• Therese
    Therese Tilmeldt:
    dec 2012

Følger: 1 Svar: 5
    #15   26. okt 2013 §20 i forældreansvarloven er kun til, hvis barnet mangler en forældre, begge forældre ved f.eks. dødsfald, eller hvis faderen er ukendt. I dette tilfælde er faren kendt, hvis han ikke står som far så kan han komme til det ved at søge om faderskabstest.

• #16   26. okt 2013 Sjov han min søn har både sin mor og far !!
    Næh en eks som har levet som barnets forældre oh har en nær reallation til barnet kan godt få fastsat samvær...
    står for pokker selv med det !!!
    Samvær fastsat i SF men anden end mor og far, og både mor og far er i live og Tom stede

Kommentér på:
rettigheder til samvær med sit barn efter 4 år

Annonce