Doven kæreste hvad faen gør man? {{forumTopicSubject}}
Jeg ved ikke hvad jeg skal stille op med min kæreste? Vi venter vores barn nr 2 og vores forhold skrænter allerede. Min kæreste har været arbejdsløs i et halvt år nu, han bruger det meste af formiddagen på at sove. Når jeg kommer hjem er der rodet, han smider sit tøj over alt. tager ikke initiativ til at støvsuge, vaske tøj og alle dagligdags gøremål. Vi har to hunde, som han også er holdt op med at gå ture med. så alt er bare overladt til mig. Det eneste han gør er at tage sig af vores søn og lege med ham. Hver gang jeg beder ham om noget bliver han sur og det ender i et skænderi. Hvad stiller man op med sådan en mand? føler virkelig jeg har trukket nitten i kærlighed:( Nogle der har erfaringer med mænd, som ikke gider hjælpe til?
jul 2012
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 17 Svar: 96
Man bliver desværre skide dovn af at gå derhjemme ..
Og det bliver kun værre - synes jeg
Han skal igang med et eller andet .. Hvad interessere han sig for ? Hvad med at begynde til noget sport ?
apr 2011
Følger: 6 Følgere: 8 Babyer: 2 Emner: 75 Svar: 803
jeg begyndte at hive ham op af sengen sammen med mig, skrev en liste med de ting jeg gerne ville han lavede den dag (bare små ting som ligge vasketøj sammen og støvsuge) så bare et par ting hver dag.. han skulle også gå en tur med hundene (har 4) det hjalp ham igang og han har nu haft fast arbejde i lidt over 2 år
apr 2011
apr 2008
Følger: 22 Følgere: 20 Emner: 186 Svar: 2.352
man er to til en husholdning når man boer sammen.
sep 2011
Følger: 1 Emner: 161 Svar: 367
Jeg kunne have cleanet lejligheden dagen før og når jeg kom hjem fra arbejde dagen efter kunne der sidde 4 drenge i stuen og spille playstation mens der bare flød fordi de havde lavet mad rodet med film og spist slik osv osv.
fik et råd fra en veninde om at jeg skulle prøve at stoppe med at rydde op og se hvornår han blev træt af det (vi havde dog ikke børn!).
Det prøvede jeg og det blev bare klamt og ulækkert og han virkede ligeglad! Det endte jo så med at jeg efter en uge(!) måtte gøre det alligevel. Han var heller ikke til at snakke med overhovedet.
det endte med at jeg skred fra ham og hans bror flyttede ind.
Da jeg kom for at flytte mine sidste ting en måned efter, var der så klamt og rodet at der var stier(!) runde i lejligheden for at man kunne komme rundt! Der var skrald og rod overalt og pisse beskidt!
Alt mit køkkengrej måtte jeg efterlade fordi jeg ikke gad gøre det rent for at få det med! Køkkenet var proppet med opvask med muggent mad og fluer!
det var så ulækkert. Har aldrig set noget lignene.
Og samtidig fik jeg det så dårligt over at han boede sådan da man jo altid har lidt følelser i klemme efter et brud. Men det kunne ikke være mit problem tænkte jeg.
Håber i finder en løsning og han ikke er en klaphat som min eks
sep 2011
dec 2010
Følger: 22 Følgere: 21 Emner: 331 Svar: 3.176
sep 2011
dec 2011
Følger: 6 Følgere: 5 Babyer: 1 Emner: 155 Svar: 671
jeg begyndte at fortælle hans familie om hans doven skab så han blev flov nu er han virkelig begyndt at hjælpe og stå tidligt op
men ellers tag en snak med ham og sig at det bare ikke fungere på den måde og at han blir nødt til at hjælpe til derhjemme ellers må han flytte for du kan ikke holde til det i længden
dec 2008
Følger: 26 Følgere: 25 Babyer: 2 Emner: 176 Svar: 3.150
Igår tog han f.eks hjemmefra 17,45 og er stadig ikke kommet hjem endnu, han er chauffør. Normalt ville han køre kl 18 og være hjemme ved 6-6,30 tiden.
Jeg står selv med begge drenge om morgenen. Står op kl 5, da jeg har en times kørsel til skole og er hjemme igen mellem 15-16. Så skal der laves aftensmad og når vi har spist kører kæresten på arbejde. Så står jeg med 2 drenge der skal bades og puttes. Der skal vaskes op, gøres rent og laves lektier, så der er nok at se til lige nu.
Men, der er en grund. Var min kæreste der imod arbejdsløs, så havde jeg taget en snak med ham og sagt det her er sidste chance. Jeg ville så prøve at hjælpe ham igang som Line skriver hun gjorde. Mange mænd ser heller ikke rod på samme måde som vi gør og min kæreste skal også nogle gange have en seddel, hvis jeg f.eks ikke er hjemme. Det er ikke fordi han ikke gider, men ja, han ser det bare ikke.
Syntes dog det er positivt, at han tager sig af jeres søn. Det viser jo han ikke bare er ligeglad.
Er der intet der hjælper, så ville jeg nok bede ham om at finde et andet hotel!!!
jan 2012
Følger: 7 Følgere: 6 Emner: 7 Svar: 938
Har sgu ondt af dem af jer der har det problem. Må fanme være ulideligt.
Synes det er unfair og totalt respektløst, at have det sådan at den anden (jer) skal gøre det hele. Får det helt skidt over at man faktisk kan byde sin partner det.
Jeg ville heller ikke kunne leve med det. Gider ikke være mor for min kæreste. Det er sgu for mærkeligt
apr 2011
jeg siger hvad jeg vil have ham til og så har han bare at hjælpe mig med de ting jeg vil ikke klare alt.. så kunne jeg ligeså godt være alene med det hele og det ville jeg så nok hellere være istedet for at gå og irritere mig på han ikke hjalp..
jeg har gjord det helt klart for min kæreste at det er sådan landet ligger og det respektere han fuldt ud og vi er 2 om det herhjemme
dec 2010
Følger: 22 Følgere: 21 Emner: 331 Svar: 3.176
Mange ved ikk de er ved at ende dernede og slet ikk drenge/mænd.
sep 2011
okt 2011
Følger: 5 Følgere: 4 Emner: 26 Svar: 349
Hvis han kan lide at sove længe - så lad ham, men foreslå evt. at han stiller uret til kl 9, går en lang tur med hundene og så fortæl ham eller send ham en sms med nogle få ting du godt vil have ordnet.
Herhjemme er min mand god til at hjælpe til, men gerne med et kærligt skub fra mig. Hvis han har fri fra skole skriver jeg gerne til ham om han ikke svinger støvsugeren inden jeg kommer hjem, så tager jeg med kluden.
Hjælp ham igang, og sig hvad du gerne vil have han skal gøre.
Nogle mænd ser simpelthen ikke rodet eller snavset før der er meget, RIGTIG meget!
mar 2008
Følger: 9 Følgere: 8 Emner: 323 Svar: 2.341
Men her hjemme er det sådan at min mand jo som de fleste mænd ikk er særlige gode til se de ting i hjemme da det jo i sin tid var et kvinde job.
Men jeg arb hver trejde weekend og der er min mand hjemme og passe Emma også når jeg kommer hjem roder hele huset med lege tøj og div ting.. Men han passer jo Emma og jeg kan se de har hygget sig..
Jeg begyndte så ligge små seddeler om han ville tømme opvaskeren og komme tøjer i tøre tumbleren og ikk mere dagen efter skulle han støvsuge og det var gjord ..
I forhold til sige gør dit og dat og give dem uoverskuelig opgaver så prøv med en eller to ting om dagen så virker det lidt mere overskuelig for dem i sær mig mand..
Måske dette kunne være en hjælp for vis de gang på gang for i hovdet åh du gør ingenting og du fik ikk gjord dit og dat hver eneste de så lukker de bare helt af ..
Hr virker det rigtig fint og mere mere gør han ting uden jeg siger noget fx er han begyndt og hjælpe til med Ryde bordet efter vi har spist og tømmer skralde spanden..
Så der håb forude he he
okt 2011
Følger: 5 Følgere: 4 Emner: 26 Svar: 349
Doven kæreste hvad faen gør man?