{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.560 visninger | Oprettet:

Kris&L
Kris&L
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 14

Gravid + mand skal udsendes {{forumTopicSubject}}

I må meget undskylde, men skal altså lige af med en masse tanker smiley

Richard, min forlovede, arbejder ved forsvaret og er derfor udsendt fra tid til anden - det er efterhånden blevet en selvfølge for mig, jeg accepterer det, men jeg kan absolut ikke lide det - nu er sagen så den at han skal udsendes fra februar til august 2013, altså er han ikke hjemme de sidste 4 måneder af min graviditet, ej heller de første 2 måneder af bebses liv.
Han kan dog vælge at få det udsat og så tage afsted til August i stedet, men hvad fedt er der ved at vide at han går glip af et halvt år af hans/hendes liv, herunder barnedåb og at han/hun begynder at sidde, kravle osv. (muligvis, alt efter hvordan det går selvfølgelig)
Jeg synes virkelig ikke det er specielt sjovt at tænke på at skulle undvære ham hverken under graviditet eller når vi er blevet forældre!

Er i dag 5+0 og har termin d. 27. Juni 2013

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Montering af vaskemaskine 1.000 kr.
  • Nogle af stikkontakterne virker ikke på en af faserne 2.000 kr.
  • Haveaffald 500 kr.
  • Flytte kontakt fra midt på væg til gulvhøjde 714 kr.
  • Samling af Ikea børne seng med udtræk og skrive bord og skuffe modul 1.300 kr.
  • Fjernelse af skjult hvepsebo 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Gravid + mand skal udsendes
  • #1   25. okt 2012 Jeg har ingen erfaring eller hvad det hedder i forhold til dit emne.... Men kan godt forstå at du syntes det er en svær situation at stå i, måske i skulle snakke om hvordan din kæreste har det, hvornår han helst ville afsted og sådan ting... Fordele og ulemper ved begge tidspunkter...

Håber i finder den bedste løsning for jer... smiley og tillykke med graviditeten... smiley

• Kris&L
    Kris&L Tilmeldt:
    okt 2012

#2   25. okt 2012 Jamen han vil jo gerne afsted lige nu og her, han længes sådan efter det smiley og fordele og ulemperne har vi været igennem mere end en gang og han synes begge dele er lige svære smiley

• #3   25. okt 2012 Pyh, det var et svært valg....
    Jeg tror dog jeg ville vælge at have ham med til fødsel og den første tid med baby. Fødslen er så stor en oplevelse og han vil højst sandsynlig aldrig tilgive sig selv, at have gået glip af det.
    Barnedåb kunne i jo vælge at holde allerede i juli inden han tager afsted... Men i skal jo så forberede jer på at han kommer hjem til et barn der er omkring 8 mdr, som ser ham som en helt fremmed og måske "farlig" person.

• Kris&L
    Kris&L Tilmeldt:
    okt 2012

#6   25. okt 2012 Det er netop det med at han/hun ikke kommer til at kende ham, hvor i mod at hvis han tager afsted i februar så går han glip af fødslen og de første to måneder men kommer til at være der de næste mange måneder .. det er et utroligt svært valg og vi har vist længe at han skulle afsted men nu hvor det rent faktisk er lykkedes os at blive gravide så er det bare ikke så lige til som det virkede før smiley

• #7   25. okt 2012 Kan de ikke få lov komme før hjem når det er sådan at du skal føde? Kende ikke så meget til det men jeg ville vis det var mig vælge at sende ham af sted nu og så går han glip af du føder osv men der sker ikke så meget de første otte uger der vil ba y for det meste sove og spise ved dig hvor i mod efter ville han gå glip af meget mere...

• Kris&L
    Kris&L Tilmeldt:
    okt 2012

#8   25. okt 2012 Det tror jeg også det ender med, også fordi at jeg kan mærke på ham han er træt af at gå hjemme smiley

• #9   25. okt 2012 Ville sende ham afsted nu, også går han glip af fødslen, ved godt det langt fra er det samme, men i kunne evt filme hele fødslen, så han på den måde ser det sker osv.. Og så kan han nyde bebs fra lille af og ikke først i en alder af 8 måneder.
    Håber i finder frem til noget i begge kan med og alt held og lykke herfra.

• Kris&L
    Kris&L Tilmeldt:
    okt 2012

#11   25. okt 2012 jeg vil hellere have at han går glip af fødslen og de første måneder end at han går glip af alt andet

• #12   25. okt 2012 SÅ Enig med Den smukke smiley

• #13   25. okt 2012 Selvfølgelig skal han være med til fødslen. Det vil han fortryder resten af hans liv, hvis han ikke oplever det.. Barnets udvikling vil ham gå glip af alligevel, da han jo nok skal afsted igen..

• #15   25. okt 2012 Min kæreste skulle også udsendes til næste år, lige efter jeg havde født .. Det var ikke planlagt, at vi skulle have en lille .. Og han har derfor i de første måneder af min graviditet været lidt ked over at han ikke skulle af sted alligevel .. Jeg sagde til ham, da jeg fandt ud af at jeg var gravid, at jeg ikke havde lyst til at stå alene med det i og med det var mit første barn ..

Jeg var på skole og går i klasse med 4 soldater, hvor jeg snakkede med dem om det .. Den ene var udsendt, efter hans kæreste havde født - og han sagde at det var gået rigtig fint .. De første måneder er barnet jo meget afhængig af sin mor og han kom derfor hjem til et barn, som var klar til og lærer sin far bedre at kende og han fik meget ud af det ..

Min holdning til det faldt lidt den anden vej og sagde derfor til min kæreste, at jeg synes han skulle udsende sig - da jeg godt kunne se han havde glædet sig rigtig meget .. Og havde ikke lyst til at vores barn skulle høre, at han/hendes far ikke kom af sted på grund af ham/hende ..

Men han har taget sin beslutning og han bliver hjemme - hvilket jeg synes er super super dejligt .. Men det havde ikke været okay, hvis han tog af sted ..

I kan jo udsætte barnedåben - hvis i har lyst selvfølgelig ..

• #16   25. okt 2012 Han har krav på at komme hjem til fødslen smiley det kender jeg til flere der har prøvet

• #17   25. okt 2012 Min kæreste ville ALDRIG få lov at tage afsted, børn eller ej

Kommentér på:
Gravid + mand skal udsendes

Annonce