Er bryllup bare for sjov?! {{forumTopicSubject}}
Altså vi snakker bryllup herhjemme, og for os er det en stor ting..
Jeg skal kun giftes 1 gang i mit liv, for det er det der er meningen med det og tager derfor ikke let på. Det er en stor ting og et stort ansvar..
Ser så lige idag at en vil giftes og de har kun kendt hinanden i knap 2 mdr!!! Jeg syntes det er total tosset og de er ikke så gamle.. den forrige hun var sammen med (også meget kort) prøvede hun at få barn med har jeg hørt...
Pigen er dejlig og sød ingen tvivl om det, men hun har simpelthen alt for travlt med at blive voksen.. Hun er dog omkring 20 år mener jeg, ikke ældre ihvertfald..
Jeg mener bare her sidder jeg og for mig betyder et bryllup rigtig meget og det er ik noget man bare skal springe ud i, og så gør de det bare sådan der...
Der er flere der advarer dem og siger de skal tage det roligt og de jo ik kende hinanden ordenligt endnu, men de er ligeglade for de har valgt..
Betyder et bryllup og et ja til sin mand ikke så meget mere som før i tiden?
okt 2011
Følger: 8 Følgere: 7 Babyer: 1 Emner: 15 Svar: 1.162
Jeg ved dog at jeg har mødt manden som jeg skal giftes med, men jeg har ikke travlt og venter gerne en del år endnu
Jeg syntes også at der er gået lidt for meget "show" i bryllupper og at meningen med det ligesom er faldet fra..
aug 2008
Følger: 29 Følgere: 27 Babyer: 2 Emner: 426 Svar: 1.298
Jeg skal også kun giftes én gang, og det er med ham jeg er sammen med nu og har været de sidste 7 år...
Vi skal giftes d. 1/6-13 (på vores 100mdr. dag), som vi er blevet enig om er den perfekte dag for os
okt 2008
Følger: 7 Følgere: 6 Emner: 37 Svar: 3.625
jul 2008
Følger: 7 Følgere: 6 Babyer: 1 Emner: 251 Svar: 1.429
K&T : Tillykke med det
jul 2008
Følger: 6 Følgere: 5 Babyer: 1 Emner: 56 Svar: 162
jul 2008
Ja der er altså mange ting i det, det er jo ikke bare en leg...
jul 2008
maj 2008
Følger: 3 Følgere: 2 Babyer: 3 Emner: 40 Svar: 304
Manden og jeg blev gift i 2010 ikke noget stort bryllup, men vi tog det skam meget alvorlig, og vi var begge meget nervøse. ;o)
jul 2008
dec 2009
Følger: 27 Følgere: 26 Babyer: 2 Emner: 137 Svar: 899
Nu vil jeg starte med at sige at jeg selv er ung ! og at det ikke altid er fordi man ønsker at blive hurtig voksen, men tværtimod bliver tvunget til det !
Jeg blev gift for lige over 1 år siden, og har været sammen med min mand i 7 år boet sammen i 6, har 2 dejlige børn, så vi er ikke bare blevet gift for sjov
Vi blev viet på borgmesterkontoret her i byen, uden at nogen vidste det. Vi gjorde det fordi vi viste at vi før eller siden ville blive gift, da det var noget vi begge ønskede, men da økonomien ikke var til at holde det kirke bryllup vi vil have, valgte vi at gøre det sådan, da vi ikke vil lave gæld for at blive gift
Min mand er færdig som datamatiker/programør næste år, og så er pengene også ved at være der, så vores plan er helt sikkert at vi skal holde stort kirkebryllup om 2-3 år
Men vil stadig give dig ret i at mange bliver gift, sådan lidt for sjov, men syntes så også at mange får børn alt for hurtigt, og før de overhovedet er klar til at tage det ansvar ! Men igen, nogen er klar som 16 årige og andre først som 38 årige
apr 2008
Følger: 11 Følgere: 10 Babyer: 2 Emner: 175 Svar: 2.104
For selvom det betyder alverden for dig, er det jo ikke alle der har det sådan
For mig betyder et bryllup ikke det vilde
apr 2008
Følger: 27 Følgere: 31 Babyer: 1 Emner: 144 Svar: 2.878
Men jer der kun skal giftes en gang , hvad hvis jeres mand gik bort ! Skulle i så ikke have en anden mand ?
Jeg tænker altså også at der kunne ske ting der gjorde man ikke kun blev gift en gang .
apr 2008
Følger: 24 Følgere: 24 Emner: 237 Svar: 2.970
maj 2008
Følger: 4 Følgere: 3 Babyer: 1 Emner: 99 Svar: 765
Men helt ærligt er jeg ligeglad med hvad andre gør, så længe jeg bliver gift af den rigtige grund og for min egen skyld og ikke alle andres..
Synes godt nok der har næsen langt fremme, man bestemmer vel selv om man vil giftes eller ej, det kunne jo være det holdte?
jul 2008
Nej det irriterer mig at de åbenbart tager så let på det at blive gift.. Et ægteskab er en stor ting og en masse ansvar.
Hvorfor blive gift hvis det ikke betyder noget for en? Og hvorfor springe ud i det inden man overhovedet kender hinanden?
Fru Nøhr: Ja jeg skal kun giftes en gang... og går min mand så hen og dør, så er det utrolig sørgeligt, men så har jeg været gift med den mand jeg ønskede ved min side.. Dog er den lidt tricky den der, for det hedder jo til døden jer skiller...
Er det fordi man blir skilt af en eller anden grund, så skal jeg ikke giftes igen..
Jeg skal giftes en gang og det er det.
aug 2010
Følger: 6 Følgere: 5 Babyer: 2 Emner: 18 Svar: 274
jul 2008
Jeg ville blot høre folks meninger om hvad et ægteskab betyder nu om dage..
For mig er det en alvorlig ting, og derfor denne debat
Det ang børn er en anden snak
apr 2008
Følger: 11 Følgere: 10 Babyer: 2 Emner: 175 Svar: 2.104
okt 2008
jul 2008
Havde jeg ment at jeg havde ret og alle andre der ikke har samme mening som mig, havde jeg nok lavet et noget anderledes indlæg
Trine : Mon ikke i får en god dag som i vil huske i laaaaaaang tid
Jeg glæder mig til den dag, men skal først ha sparet op til det, og det vil tage noget tid!
jul 2008
Vi er enige om MAX 30 personer og det er incl os selv.. og regnet sammen vil vi alligevel skulle af med ca 30.000 kr...
Det er mange penge, og ville da gerne det beløb blev mindre, men det meste går til mad/drikke og leje, så det er svært..så skal vi korte endnu mere ned på gæster og det blir også svært..
Så det tager noget tid at få sparet 30.000 sammen til det, men vil ikke låne til det!
jul 2010
Følger: 5 Følgere: 4 Babyer: 1 Emner: 88 Svar: 1.198
jul 2008
Men sys snart ikke jeg kan få det længere ned..har også fundet kjolen på nettet (viiiildt smuk, så håber den er der til den tid) men det er mandens tøj der blir dyrest i indkøb..for han vi lik bare have et alm jakkesæt på men gerne smoking/habit og det koster dælme også...det er dyrere end min kjole...
jul 2008
Så jeg skal spare halvdelen op, så skal han fri og så for vi arangeret resten hehe Ja vi er lidt tossede
jul 2011
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 89 Svar: 1.312
Mht. børn, så er jeg enig i, at det er "større". Her er der tale om mennesker, og der er ingen fortrydelsesret. Uanset om man vil det eller ej, vil man altid på én eller anden måde være forbundet med ham/hende, man har fået børn med.
Dermed ikke sagt, at bryllup er mindre alvorligt. For mig er det bare en heeeelt anden ting, som jeg slet ikke er kommet til endnu. Jeg er ikke klar til direkte at binde mig til min kæreste for evigt, at kalde ham "min mand" og blive betegnet som hans "kone". Vi er kun hhv. 21 og (snart) 23 år. Vi skal være kærester lidt endnu
okt 2008
Alt er jo hvad man gør det til, og vi havde nok ikk slået så stort brød op hvis vi ikk havde fået nogle penge til brylluppet af mine svigerforældre.
jul 2008
jul 2011
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 89 Svar: 1.312
Jeg har da haft tidligere kærester, hvor jeg efter nogle måneder stadig har været snothamrende forelsket og tænkt, at de var de mest fantastiske mennesker på jorden - og at jeg sagtens ku' forestille mig en fremtid med dem. Meeeen... så bliver det hverdag, og så er det hele ikke så rosenrødt længere.
jul 2008
Ja jeg tænker nemlig også noget i stil med kirke om eftermiddag og så det andet bagefter.. kæresten er god til at bage så han laver selv vores kage
Tror min kjole kommer op på et par tusind og det gør hans også..sys det er svært at skære mere ned, men så må det jo bare være sådan
men har heller ik regnet med det hele endnu, for ved ik med fotograf og pynt osv, det skal vi nok komme ti´l senere..
maj 2010
Følger: 9 Følgere: 8 Babyer: 1 Emner: 49 Svar: 607
Jeg ville aldrig gå ud og låne penge til hverken bryllup eller at rejse for den sags skyld. Tænk at brænde så mange penge af på en dag eller en uge i et fremmed land og så skullle betale af på det de næste 10 år. Nej tak, derfor ventede vi med den store fest, til vi havde råd til det for vores egne penge.
maj 2008
Følger: 4 Følgere: 3 Babyer: 1 Emner: 99 Svar: 765
okt 2008
jul 2008
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 21 Svar: 395
Men.. Jeg har kendt ham siden 1998 hvor vi var hinandens første kærester..
Vi blev mellem 60 og 70 mennesker og brugte 65'000kr. Ringene var det dyreste vi købte, og ellers sparede vi der hvor vi kunne
jul 2008
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 21 Svar: 395
Har en veninde der skal giftes om under en måned med en mand hun har kendt i 7 måneder. De kender begge min (og alle andres) holdning til deres arrangement.. Synes det er helt hul i hoved. Jeg er overbevist om at manden faktisk er helt klar på det, men jeg tror at veninden har noget i klemme stadigvæk..
Er bryllup bare for sjov?!