{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.744 visninger | Oprettet:

Er bryllup bare for sjov?! {{forumTopicSubject}}

Altså vi snakker bryllup herhjemme, og for os er det en stor ting..
Jeg skal kun giftes 1 gang i mit liv, for det er det der er meningen med det og tager derfor ikke let på. Det er en stor ting og et stort ansvar..

Ser så lige idag at en vil giftes og de har kun kendt hinanden i knap 2 mdr!!! Jeg syntes det er total tosset og de er ikke så gamle.. den forrige hun var sammen med (også meget kort) prøvede hun at få barn med har jeg hørt...
Pigen er dejlig og sød ingen tvivl om det, men hun har simpelthen alt for travlt med at blive voksen.. Hun er dog omkring 20 år mener jeg, ikke ældre ihvertfald..

Jeg mener bare her sidder jeg og for mig betyder et bryllup rigtig meget og det er ik noget man bare skal springe ud i, og så gør de det bare sådan der...

Der er flere der advarer dem og siger de skal tage det roligt og de jo ik kende hinanden ordenligt endnu, men de er ligeglade for de har valgt..

Betyder et bryllup og et ja til sin mand ikke så meget mere som før i tiden?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Vinduespudsning 1.000 kr.
  • Fjernelse af hvepsebo 1.000 kr.
  • Hænge montanareoler op 2.000 kr.
  • Samle PAX skab 850 kr.
  • Repair of dishwasher 1.000 kr.
  • Samle møbler hænge ting op 1.660 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Er bryllup bare for sjov?!
  • #1   7. maj 2012 For mig gør det! Jeg har det ligesom dig, jeg skal kun giftes en eneste gang i hele mit liv..
    Jeg ved dog at jeg har mødt manden som jeg skal giftes med, men jeg har ikke travlt og venter gerne en del år endnu smiley

Jeg syntes også at der er gået lidt for meget "show" i bryllupper og at meningen med det ligesom er faldet fra.. smiley

• #2   7. maj 2012 Syntes desværre også at for mange gifter sig, bare for at gøre det smiley

Jeg skal også kun giftes én gang, og det er med ham jeg er sammen med nu og har været de sidste 7 år...
    Vi skal giftes d. 1/6-13 (på vores 100mdr. dag), som vi er blevet enig om er den perfekte dag for os smiley

• #3   7. maj 2012 Helt enig. Jeg skal giftes om 19 dage og er ved at skide grønne grise over alt det man siger ja til, selvom vi økonomisk og mentalt ikk kunne være mere gift end vi er nu.:D

• #4   7. maj 2012 mig og kæresten (forlovede) har været sammen i 5 år til oktober og først i år er vi begyndt at snakke om det... forstår ikke det med at man skal have så travlt og kaste sig ud i noget så stort som ægteskab...

K&T : Tillykke med det smiley

• #5   7. maj 2012 Jeg har det lidt blandet omkring det:) jeg blev selv gift som 19 årige og havde kun kender min mand i 1 år og 10 måneder den dag vi blev gift. Drt skal dog siges at vores fælles barn på det tidspunkt var 8 måneder

• #6   7. maj 2012 Tillykke til dog også Pernille smiley

Ja der er altså mange ting i det, det er jo ikke bare en leg...

• #7   7. maj 2012 Mille : 1 år er da også bedre end lige knap 2 måneder... De kender jo slet ikke hinanden ordenligt og alt er endnu rosenrødt og nyforelsket...

• #8   7. maj 2012 At blive gift er en meget alvorlig ting. Man bliver ikke bare gift for sjov.
    Manden og jeg blev gift i 2010 ikke noget stort bryllup, men vi tog det skam meget alvorlig, og vi var begge meget nervøse. ;o)

• #9   7. maj 2012 Tillykke Trine smiley Der er ik længe til nu hehe

• #10   7. maj 2012
    Nu vil jeg starte med at sige at jeg selv er ung ! og at det ikke altid er fordi man ønsker at blive hurtig voksen, men tværtimod bliver tvunget til det ! smiley

Jeg blev gift for lige over 1 år siden, og har været sammen med min mand i 7 år boet sammen i 6, har 2 dejlige børn, så vi er ikke bare blevet gift for sjov smiley Jeg er snart 22 og min mand bliver 26, så vi er da unge..

Vi blev viet på borgmesterkontoret her i byen, uden at nogen vidste det. Vi gjorde det fordi vi viste at vi før eller siden ville blive gift, da det var noget vi begge ønskede, men da økonomien ikke var til at holde det kirke bryllup vi vil have, valgte vi at gøre det sådan, da vi ikke vil lave gæld for at blive gift smiley

Min mand er færdig som datamatiker/programør næste år, og så er pengene også ved at være der, så vores plan er helt sikkert at vi skal holde stort kirkebryllup om 2-3 år smiley

Men vil stadig give dig ret i at mange bliver gift, sådan lidt for sjov, men syntes så også at mange får børn alt for hurtigt, og før de overhovedet er klar til at tage det ansvar ! Men igen, nogen er klar som 16 årige og andre først som 38 årige smiley

• #11   7. maj 2012 Hmm forstår ikke helt, er du sur over hun skal giftes eller hvordan?

For selvom det betyder alverden for dig, er det jo ikke alle der har det sådan smiley

For mig betyder et bryllup ikke det vilde smiley Men det kan være det gør det den dag jeg bliver gift smiley

• #12   7. maj 2012 Altså jeg er gift , og tager det såmænd ganske alvorlig ,
    Men jer der kun skal giftes en gang , hvad hvis jeres mand gik bort ! Skulle i så ikke have en anden mand ?

Jeg tænker altså også at der kunne ske ting der gjorde man ikke kun blev gift en gang .

• #13   7. maj 2012 Ja bryllup er en stor ting - men det at få børn sammen er laaaaaangt større..... - i mine øjne!

• #14   7. maj 2012 Altså jeg tager det meget alvorligt.. men jeg er også ung, er 23 har 2 børn og har kåret sammen med min forlovede i 5 år til oktober, vi skal giftes den 1 september i år. Og jeg glæder mig helt vildt.
    Men helt ærligt er jeg ligeglad med hvad andre gør, så længe jeg bliver gift af den rigtige grund og for min egen skyld og ikke alle andres..

Synes godt nok der har næsen langt fremme, man bestemmer vel selv om man vil giftes eller ej, det kunne jo være det holdte?

• #15   7. maj 2012 Line : nej jeg er ikke sur over de skal giftes, det må de da selv om, jeg tror desværre ikke det holder, men det ser jeg nok om det gør eller ej med tiden..

Nej det irriterer mig at de åbenbart tager så let på det at blive gift.. Et ægteskab er en stor ting og en masse ansvar.
    Hvorfor blive gift hvis det ikke betyder noget for en? Og hvorfor springe ud i det inden man overhovedet kender hinanden?

Fru Nøhr: Ja jeg skal kun giftes en gang... og går min mand så hen og dør, så er det utrolig sørgeligt, men så har jeg været gift med den mand jeg ønskede ved min side.. Dog er den lidt tricky den der, for det hedder jo til døden jer skiller... smiley
    Er det fordi man blir skilt af en eller anden grund, så skal jeg ikke giftes igen..
    Jeg skal giftes en gang og det er det.

• #16   7. maj 2012 altså jeg tror os det er blevet lidt for normalt at blive skilt i dag og så er det der store prinsesse bryllup vist noget der tiltrækker mange vi blev gift på den dag vi mødte hinanden to år før og året før blev vi forlovet så dagen betyder meget for os det var et lille stille kirke bryllup til max 10000 vi ville begge gerne giftes inden gustav blev født da vi så står bedre når vi har gård sammen og er sikker på det er manden i mit liv jeg skal heller ikke giftes igen hvis jeg bliver skilt

• #17   7. maj 2012 Annemette: Jeg er nu også ligeglad med hvad de gør. De må da også selv bestemme, men nu gik jeg bare lige ud fra deres situation og kom til at tænke på betydningen af ægteskab nu om dage...

Jeg ville blot høre folks meninger om hvad et ægteskab betyder nu om dage..
    For mig er det en alvorlig ting, og derfor denne debat smiley

Det ang børn er en anden snak smiley

• #18   7. maj 2012 Mor: Okay smiley Men igen, fordi du ser tingene på en måde, betyder det jo ikke at det er det eneste rigtige, hvis du forstår? Det er ikke for at være negativ overhovedet, og det er heller ikke fordi at jeg synes det er den bedste beslutning, men hvad andre folk gør med hensyn til bryllup er helt deres egen sag smiley

• #19   7. maj 2012 Fru nøhr-- jeg skal skam giftes igen hvis jeg mister kun mand. Men håber og tror da på at vi skal være sammen for evig og altid. smiley smiley

• #20   7. maj 2012 Line : Jeg skriver da heller ingen steder, at det jeg mener er det rigtige..? Jeg skriver hele tiden MIN holdning til det og vil høre om andres holdning..mener da ikke at min holdning er den rigtige og andres forkerte...min holdning er rigtig for mig og hvad andres holdning er er den rigtige for dem smiley

Havde jeg ment at jeg havde ret og alle andre der ikke har samme mening som mig, havde jeg nok lavet et noget anderledes indlæg smiley

Trine : Mon ikke i får en god dag som i vil huske i laaaaaaang tid smiley
    Jeg glæder mig til den dag, men skal først ha sparet op til det, og det vil tage noget tid!

• #21   7. maj 2012 Vi ønsker heller ikke det sindsyg store, men alligevel har vi nogle ting vi gerne vil.. Vi ska vies i kirken og da vi begge er store Elvis fans MÅ det bare fejres på Graceland Randers smiley
    Vi er enige om MAX 30 personer og det er incl os selv.. og regnet sammen vil vi alligevel skulle af med ca 30.000 kr...

Det er mange penge, og ville da gerne det beløb blev mindre, men det meste går til mad/drikke og leje, så det er svært..så skal vi korte endnu mere ned på gæster og det blir også svært..
    Så det tager noget tid at få sparet 30.000 sammen til det, men vil ikke låne til det!

• #22   7. maj 2012 Har altid sagt jeg aldrig skal giftes da jeg ikke mener man kan love hinanden at det kun er døden der skiller... Kan godt blive enige i at nogle har meget travlt men det er nu engang deres valg

• #23   7. maj 2012 Det beløbv ville jeg gerne ned på, da vi ik lige er nogen der står med mange penge smiley

Men sys snart ikke jeg kan få det længere ned..har også fundet kjolen på nettet (viiiildt smuk, så håber den er der til den tid) men det er mandens tøj der blir dyrest i indkøb..for han vi lik bare have et alm jakkesæt på men gerne smoking/habit og det koster dælme også...det er dyrere end min kjole... smiley

• #24   7. maj 2012 Vil netop heller ikke låne penge til det..

Så jeg skal spare halvdelen op, så skal han fri og så for vi arangeret resten hehe Ja vi er lidt tossede smiley

• #25   7. maj 2012 Her betyder bryllup også meget. Jeg har ingen intentioner om nogensinde at skulle skilles - mine forældre er gift på 36. år, og der er ingen i min familie, der er skilt, så jeg håber inderligt, at jeg aldrig kommer til at stå i sådan en situation.

Mht. børn, så er jeg enig i, at det er "større". Her er der tale om mennesker, og der er ingen fortrydelsesret. Uanset om man vil det eller ej, vil man altid på én eller anden måde være forbundet med ham/hende, man har fået børn med.

Dermed ikke sagt, at bryllup er mindre alvorligt. For mig er det bare en heeeelt anden ting, som jeg slet ikke er kommet til endnu. Jeg er ikke klar til direkte at binde mig til min kæreste for evigt, at kalde ham "min mand" og blive betegnet som hans "kone". Vi er kun hhv. 21 og (snart) 23 år. Vi skal være kærester lidt endnu smiley Det betyder ikke, at jeg ikke elsker ham over alt på jorden og har intentioner om at leve resten af mit liv med ham. Jeg vil bare først giftes, når jeg engang er lidt mere "voksen" smiley

• #26   7. maj 2012 Vi har brugt et år på at spare sammen til vores bryllup. Vi lander lige under 80.000 for tøj, reception for ca. 80 og fest for 40 mennesker.

Alt er jo hvad man gør det til, og vi havde nok ikk slået så stort brød op hvis vi ikk havde fået nogle penge til brylluppet af mine svigerforældre. smiley

• #27   7. maj 2012 skal man holde reception egenligt? Hvis man ni blir viet om eftermiddagen og så tager til festen bagefter... kan man ikke det?

• #28   7. maj 2012 *28.12.07 & 23.09.11 *: Man behøver ikke at have været sammen i mange år, før man bliver gift, nej. Men i mine øjne kan man umuligt kende hinanden ordentligt efter f.eks. 14 dage eller 4 måneder - og det er vigtigt for MIG, idet bryllup er en stor beslutning.

Jeg har da haft tidligere kærester, hvor jeg efter nogle måneder stadig har været snothamrende forelsket og tænkt, at de var de mest fantastiske mennesker på jorden - og at jeg sagtens ku' forestille mig en fremtid med dem. Meeeen... så bliver det hverdag, og så er det hele ikke så rosenrødt længere.

• #29   7. maj 2012 alder er ikke en sikkerhed nej, men jeg mener bare at man ikke kan nå at kende hinanden ret meget efter et par måneder kun... Men det er MIN holdning smiley At det fungerer for nogle er jo super dejligt og tillykke med det..Jeg vil bare ikke kunne gøre det og synes det virker alt for hurtigt smiley

Ja jeg tænker nemlig også noget i stil med kirke om eftermiddag og så det andet bagefter.. kæresten er god til at bage så han laver selv vores kage smiley
    Tror min kjole kommer op på et par tusind og det gør hans også..sys det er svært at skære mere ned, men så må det jo bare være sådan smiley

men har heller ik regnet med det hele endnu, for ved ik med fotograf og pynt osv, det skal vi nok komme ti´l senere..

• #30   7. maj 2012 Vi brugte omkring 115.000 kr på vores bryllup sidste år, men det var vores egne penge som vi har brugt flere år på at spare sammen (altså ikke spinket og sparet, men vi blev gift på rådhus i 2005 og har siden da vidst at vi en dag ville få råd til det bryllup vi ønskede).

Jeg ville aldrig gå ud og låne penge til hverken bryllup eller at rejse for den sags skyld. Tænk at brænde så mange penge af på en dag eller en uge i et fremmed land og så skullle betale af på det de næste 10 år. Nej tak, derfor ventede vi med den store fest, til vi havde råd til det for vores egne penge.

• #32   8. maj 2012 Vi kommer til at bruge mellem 50-60000 på vores bryllup og vi bliver 50 .. Og vi har ikke sparet på noget som helst smiley

• #33   8. maj 2012 Vi holde rreceptionene fordi der er mennesker som vi ikke inviterer til festen, men som vi alligevel gerne vil se o forbindelse med vores bryllup (gode kolleger og den slags). Men det er helt op til en selv synes jeg. Vi skal vies kl. 13, så for os er det oplagt.

• #34   8. maj 2012 For mig er ægteskab og børn kun mellem én mand og én kvinde, og ikke flere forskellige.. Har "kun" været sammen med min mand i 3 år og fire måneder (idag), og på fredag har vi været gift i 6 måneder.

Men.. Jeg har kendt ham siden 1998 hvor vi var hinandens første kærester..

Vi blev mellem 60 og 70 mennesker og brugte 65'000kr. Ringene var det dyreste vi købte, og ellers sparede vi der hvor vi kunne smiley (underligt nok, var lige Den kjole jeg ville have på tilbud.)

• #35   8. maj 2012 Men jeg synes jeg møder mange hovedløse bryllupper, og jeg er bange for at mit brullyp har sagt gang i et par stykker.

Har en veninde der skal giftes om under en måned med en mand hun har kendt i 7 måneder. De kender begge min (og alle andres) holdning til deres arrangement.. Synes det er helt hul i hoved. Jeg er overbevist om at manden faktisk er helt klar på det, men jeg tror at veninden har noget i klemme stadigvæk..

Kommentér på:
Er bryllup bare for sjov?!

Annonce