{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.000 visninger | Oprettet:

Fuld forældremyndighed ? Hjælp ? MEGET LANGT {{forumTopicSubject}}

Har en ven der står i lidt problemer med hans eks smiley så lovede ham at ville spørge jer kloge tøser her inde om lidt hjælp (:

Det er sådan at han (Lad os kalde ham Y) i går fik brev fra statsamtet om at hans eks (lad os kalde hende X) har søgt fuld forældremyndighed på det grundlag hun mener Y ikke er voksen og ansvarsfuld nok til at tage sig af deres barn..
Det skal så siges (og ikke bare fordi jeg tager Y's side) at X heller ikke er voksen nok til at tage sig af det lille barn, drengen er lidt over 1 år gammelt...

Lidt om det alt sammen..
Ser drengen en skål slik går han helt i selvsving og skriger til han får noget slik, og stopper ikke før skålen er tom... i meget meget meget lang tid har han kun ville spise rugbrød hvis der har været nutella på...

Inden X og Y gik fra hinanden var jeg der ovre en dag, Y og mig var ude og køre og var væk i et par timer da vi kom tilbage kravlede drengen på guvlet og var våd enten fordi han havde kravlet igennem en tissetår deres hund havde lavet på gulvet eller fordi han havde leget lidt med vand, ved jeg ik da jeg ik var der, X bliver negativ og råber og skriger af Y skifter selvfølgelig tøj på ham. Efter en times tid (ca) bliver drengen vildt ked af det og er ikke til at trøste, hun prøver at trøste men da dette ikke virker giver hun ham et stk chokolade og siger "så holder han da mund mens han spiser det" da det var væk og han blev ved med at græde gik der yderligere 1 time før hun tjekkede hans ble og fandt ud af han både havde tisset og bæ'et igennem bleen, og havde samtidig fået en meget rød lille numse.
Han kommer sjældent i dp, han har gået der i omkring 4-5 mdr og været der sammenlagt 1½ mdr fordi X ikke gider stå op og køre ham... hans vacc fik han altid næsten 2 mdr forsent. han kommer ikke ud og leger med andre børn, når han vågner om morgnen gad ingen af dem stå op så drengen fik lov at være i sengen til de gad stå op...

Altså mit synspunkt er jo at ingen af dem har været klar til at få barn..
men det er jo sket..
Men hvad med Y kan hun uden videre få fuld forældremyndighed på det grundlag hun har givet med at han ikke er voksen nok til at tage ansvar for et lille barn? Vil de undersøge om hun er ansvasfuld nok også ?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Løsne 10 skruer 800 kr.
  • Ophængning af 3 billeder og et spejl 1.500 kr.
  • Samling av sofa 500 kr.
  • Vandtilførsel 500 kr.
  • Afmontering af gammel vaskemaskine + montering af ny (væg-gennemføring) 1.000 kr.
  • Udskifte kuglehane 843 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Fuld forældremyndighed ? Hjælp ? MEGET LANGT
  • #1   25. mar 2012 Undskyd det blev så langt (:

• #2   25. mar 2012 Jeg synes godt nok de begge to skulle have noget hjælp til og lære og passe deres barn og ikke slås om forældremyndighed

• #3   25. mar 2012 Kirsten - Se det kan jeg kun give dig ret i... smiley men både X og Y mener jo ikke de laver nogle fejl... smiley dog har X ik sagt han vil have den fulde forældremyndighed da han godt ved han ikke kan have barn på fuld tid alene...

Men nu bliver det vel kamp om det, eller kan de dømme ved statsamtet at den stadig skal være fælles nu ?

• #4   25. mar 2012 som det er i dag får man ikke bare lige fuld forældremyndighed så tror ikke der er nogen af dem der vel få det på så lavt et grundlag

• #7   25. mar 2012 Kirsten - nej vil jeg jo heller ik mene men kender ik meget til det

Heidi - Okay de er kaldt til møde med en børnesagkyndig eller et eller andet advokat væk kan ik lige huske hva der helt præsis stod i brevet.. men da han ikke er alkoholmsburger, eller stofmisbruger eller nogen sinde kunne finde på at gøre sin barn noget så
    Okaay jamen ved ikke om det er det hun tror hun kan nægte ham ved at få fuld forældremyndhed måske men ja det behøver man ik fortælle hende smiley

• #9   25. mar 2012 Helt enig med camilla - det store problem her er ikke fælles/alene myndighed men at den lille dreng svigtes af de to mennesker der burde være de vigtigste og mest stabile i hans liv - på med vanten og afsted med en underretning , har du ikke lyst til at lægge navn til så gør det anonymt men gerne meget detaljeret, vær barnets stemme !!!

• #10   25. mar 2012 Helt enig med *Camilla*. De burde jo begge to meldes til kommunen, så de kan komme under opsyn. Det lyder ikk sundt for den bette fyr.

• #11   25. mar 2012 Det er meldt til kommunen op til flere gange mens de var sammen har de haft løbende besøg af kommunen som har lukket flere sager smiley
    og efter X flyttede selv gik deres gamle sp ind i sagen og gik til gamle kommune og anmeldte hende som så er gået til nye kommune så det er der ganske gang i ellers havde jeg personlig gjort det (:
    for kan kun give jer ret... får altid ondt i maven når jeg tænker på den stakkels dreng... smiley

Bonnie - er helt enig med dig, men lige pt er det en gang mudderkast mellem to børn der vil have deres fælles barn for dem selv smiley desværre... tror Y er indforstået med at det måske ender i at drengen bliver fjernet fra X eller han ved det kan ske, og virker som om han også synes det ville være bedst, han er bare bange for helt at miste hans søn og det er jo ganske forståeligt..

Men ja lovede at høre jer kloge tøsser her inde ang om han står til at miste den fælles forældremyndighed.. men hvis det ikke er så nemt så er han taknemlig for han vil jo selvfølgelig rigtig gerne være i hans søns liv osv trods moren ikke synes om det smiley

• #13   26. mar 2012 Det her er bare en tanke, jeg aner ikke hvordan det foregår når man underretter til kommunen. Men kan der ske noget ved at du OGSÅ gør det? Jeg tænker, så er der jo flere der gør kommunen opmærksom på problematikken også kann det være de tager hurtigere håndn om det?

• #14   27. mar 2012 Camilla - Ja nemlig håber også det bedste for den lille dreng.. (:

Pernille C - Jamen jeg kan sagtens anmelde hende til kommunen, men ved ikke hvor meget det vil hjælpe da de jo har været anmeldt til kommuen et par gange hvor sagerne er blevet lukket trods alt dette der er sket smiley

• #15   27. mar 2012 Jo flere der gør det, jo bedre er det vel. smiley Jeg ville ikke tøve.

• #16   28. mar 2012 Pernille - det er der jeg er i tvivl, da de har haft besøg af kommunen 10 gange eller sådan noget, og alle sager er blevet lukket efter første besøg på nær en gang smiley

Men har overvejet at gøre det da det jo som sagt er synd, synes bare at når der ikke er sket noget efter så mange udmeldinger så er kommunen jo blind eller nægter at gøre noget ved det der sker smiley

Kommentér på:
Fuld forældremyndighed ? Hjælp ? MEGET LANGT

Annonce