{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.087 visninger | Oprettet:

Hvornår kom i ud? {{forumTopicSubject}}

Jeg er blevet mor sidst i december og har endnu ikke været ude og lave noget uden min dreng.

Jeg trænger virkelig til at "blive luftet" uden min lille guldklump.
Idag er manden ude og se traktor træk med nogle venner, hvilket jeg også rigtig gerne ville havet været med til. Men den lille kan jo ikke klare alt den larm!

Christian er blevet passet 1 gang i ca 2½ time fordi jeg skulle til møde på en skole, og så har jeg været ude og handle uden ham i maks en time, ellers har jeg altid ham med. Selv når jeg skal til tandlægen og manden har fri, så skal jeg have ham med.

Ihhh, jeg vil så gerne væk, bare i 3-4 timer, så jeg kan få lidt "slå hjernen fra" tid.

Den anden dag fortalte jeg at jeg skulle til Britney koncert i oktober og han udbrød: Hvad så med Christian?" Ja flot, ham kunne du måske lige passe???
Hver gang jeg planlægger noget med veninder, så protestere han og så dropper jeg aftalerne, og når vi så snakker om det på senere tidspunkter, så kunne jeg da bare tage afsted, det var da intet problem.

Men hvornår kom i lidt ud i nogle timer for første gang? Og hvad lavede i? Hvad sagde manden til at han skulle passe?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Montering af kattenet på altanen 800 kr.
  • Ophængning og tilpasse rullegardiner 1.000 kr.
  • Slå græs 400 kr.
  • montering af senge og kommode 1.967 kr.
  • Havemand til havearbejde. 2.256 kr.
  • Udskiftning af tagplade 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hvornår kom i ud?
  • #1   13. jun 2011 Jeg ammer forresten ikke.

• #3   13. jun 2011 Hvad fanden er det for en mand du har?????
    Han burde under ingen omstændigheder brokke sig hvis du gerne vil lidt ud.
    Når du SLET ikke har været ude.

ALLE har brug for luft når man har barn.
    Gider han overhovedet at hygge om jeres dreng egentlig?
    ja ved det lyder lidt hårdt. men kan simpelthen blive så rasende når jeg hører om mænd der protestere hvis de skal passe deres EGET barn!

Sig mig lever visse mænd stadig i den forrige verden hvor kvinderne ordnede det huslige plus børn og manden arbejdede? -AAAARGH!

Første gang jeg var ude var jonathan ca 1½ måned gammel. Hans far passede ham og der var intet problem. MIn veninde og jeg ville gerne ind og se en film i bio. Og det var bare gået så godt!

Synes simpelthen at du skal sætte hælene i jorden og spørge ham direkte om hvorfor han brokker sig hvis du skal ud.?

• #4   13. jun 2011 Her har jeg haft mine forældre til at tage begge 2... Jesper har første gang natten mellem fredag og lørdag haft drengene alene, fordi jeg var indlagt på Hvidovre hospital...

Med vores første, der var han 3,5 mdr da Jesper tog ham med ud nogen timer og skruede bil, så jeg ku få lidt fred til at sove... Dette på hans egen opfordring...

• #6   13. jun 2011 Jeg synes også bare det er for meget. Jeg er bare så træt af at være herhjemme alene med Christian.

Pernille - ja de hygger sig rigtig meget, når han endelig er hjemme. Han arbejder ret meget og så er han ved at tage kørekort, så han er ikke meget hjemme, når han så har fri.

Jeg er slet ikke klar til at han bliver passet ude ved overnatning, men det er jo heller ikke nødvendigt. Jeg skal bare have et par timer med veninder eller min søster.

Jeg tror virkelig min mand lever som i gamle dage, for jeg skal virkelig klare alt, og så kan han ikke forstå, hvorfor jeg er træt? Jeg går ho hjemme.

Jeg har været ved at smutte ham ud her på det sidste, for jeg orker snart ikke mere, men jeg kan jo heller ikke undvære ham.

• #8   13. jun 2011 jeg har også født i december og her er christoffer blevet passet af hans bedste forældre nogle gange og hans far har også været alene med ham og siger tit skat hvis du vil ud for dig selv tager jeg bare bassen, det er vildt dejligt.
    har også været ude og købe og sådan så min kæreste har vel prøvet og været sammen med ham alene i ca 12 timer uden problemer,

syntes du skal sige til din kæreste nu har jeg en aftale med mine veninder og den aflyser jeg ikk, du har også brug for at komme ud.

• #9   13. jun 2011 Eva - han er helt sikkert skræmt, men han klarer det jo fint, når jeg er hjemme. Og så har vi jo et rigtig nemt barn, i hvert flad, når ham og far hygger. Han er virkelig fars dreng! Når far er hjemme, så sover han altid længe, græder sjældent, og spiser utrolig pænt, så han burde jo ikke frygte det.

Jeg holder helt sikkert fast i mine aftaler fremover, det er jo sjældent jeg laver nogle smiley

• #11   13. jun 2011 Det er rigtigt. smiley

• #12   13. jun 2011 Nu jeg jo alene mor xD
    Men Nena har været passet mens hun sov (Nat/aften)
    Den 12 marts til min fødselsdag og engang i April fordi jeg skulle i biografen (: Har meget svært ved at lade hende passe xD

• #13   13. jun 2011 Nadiaa - jamen jeg vil helst heller ikke have at han bliver passet ude, men farmand må hellere end gerne tage ham en gang i mellem.

• #14   13. jun 2011 er da heller ikke for meget forlangt s:?

• #15   13. jun 2011 Nej vel?!

• #16   13. jun 2011 Næ.. Jeg ville bare aftale noget biograf tur eller sådan..
    og så sige kære farmand ! Du skal passe din søn idag/aften hvornår det nu er for jeg SKAL i biografen og ud og spise med en veninde for det har JEG brug for !

• #17   13. jun 2011 Jeg tror sku jeg hiver min søster med i biffen i weekenden så! Det er sku mega lang tid siden!
    Og han skal jo passe ham før eller siden.

• #18   13. jun 2011 Helt enig med Nadiaa..
    Tror også bare du skal planlægge noget, og så sige til faren at i aften skal du ud, så han skal hygge med Christian. Det gør ikke noget man vender den lidt om - du behøver ikke sige DU SKAL passe ham. Men sig i stedet at i aften skal de hygge for mor skal ud. smiley

Her har Mads hygget alene med farmand sidste weekend for første gang. For jeg skulle i byen og feste. smiley
    Udover det så har Mads været passet af mormor og moster til en overnatning da min mand og jeg sammen skulle i byen i slutningen af januar. Så det er to gange Mads har sovet uden mig - han er fra november sidste år. smiley

• #19   13. jun 2011 Pernille..

Super ide, har også vild meget lyst til at komme i biografen, og har overvejet at spørge min bror men vi ikke ligefrem på talefod så må nok undvære s:

• #20   13. jun 2011 je var ude da hun var 5 uger ca og det var e tre timer.. jeg var en tur i biffen.. og manden passede hende imens... jeg ammer heller ikke.. det er jo bare lidt mad din mand skal varme og det BURDE IKKE være et problem man er 2 om det .. ellers kunne man vel lige så godt være alne.....

• #21   13. jun 2011 altså da mine piger var 4 døgn tog jeg ud og shoppede alt det vi sådan stod og manglede - var væk 2½ time da jeg skulle amme hver 3 time og ja jeg kunne heller ikk klare at være længere væk fra dem - skrev til manden hele tiden og ringede og kiggede på min mobil som har et billede af prinsesserne på forskræmen *G* så har jeg været ude og bytte lidt ting som vi fik af gæster osv da de har været 1½ uge os kun nogle få timer mens de sov og alligevel ringede jeg sms'ede og kiggede på billedet igen igen *G*
    og så har jeg været indlagt 5 timer på herlev sygehuset hvor jeg bare havde de ledeste smerter men alligevel tænkte jeg kun på at de lå derhjemme sammen med deres far og skulle have modermælkserstatning - hold en dårlig mor jeg lige følte mig *G* selvom jeg godt ved det overhovedet ikk er noget jeg er smiley

Jeg ville gerne have været til "take that" koncert næste mdr - men følte det var for tidligt efter som jeg har fået kejsersnit - blødning og ammer så viste jeg ikk i november hvordan og hvorledes os.. så det kommer jeg ikk lige smiley men jeg har så tilgengæld noget der er meget bedre nemli mine prinsesser - manden sagde dog at jeg bare skulle tage afsted og han blev hjemme. men nej..

synes du skal losse lidt til din mand og sige "hallloooooo det er os dit barn og du kan så os passe ham"

• #22   13. jun 2011 kunne det være han måske er usikker på om han nu kan klare det at være alene med ham ??? Kan det være han er nervøs for at være alene da du normalt klare tingene ??? har du snakket med ham omkring det kan være derfor ??

• #24   13. jun 2011 Ja Anabell var ikke ret gammel da jeg var afsted første gang og da hun var et år var jeg en weekend i Holland. Men nu har jeg jo bevidst valgt at få børn med en mand der tager ansvar i hjemmet også med Anabell, ellers havde vi aldrig fået børn sammen.

• #25   13. jun 2011 Selvfølgelig skal du ud det skal alle mennesker :o)
    Han må tage sig sammen og passe jeres fældes dreng de timer du er afsted... Og er det fordi han er nervøs når du ikke er der må du fortælle ham at han klare sig godt det har du jo set og du ikke er længer væk ind et opkald hvis det virkelig brænder på (han skal ikke ringe bare for at ringe selvfølgelig)
    Men se at komme ud det har du 100% brug for ;o)

• #26   13. jun 2011 nu er jeg ikke selv mor men var i weekenden barnepige for min venindes datter på 4 måneder havde hende fra lørdag kl 17 til søndag kl 12 da min veninde skulle holde fødselsdag. min veninde var ret nervøs for om det ville gå- men det gik bare super godt, er meget sammen med hende og datteren så kender hende rigtig godt.
    her bag efter er moren bare så glad for at jeg passede hende og nu slet ikke nervøs for at lade hende blive passet en anden gang. og hun blev passet hos mig, jeg nød det da jeg selv er monster skruk.

men syntes godt faderen sommetider kunne passe jeres søn så du kunne komme nogle timer ud. det betyder jo rigtig meget med en lille pause uden baby:-)

• #27   13. jun 2011 jeg syntes det lyder som om din mand er rigtig dovn eller får han ikk lov og passe barnet?? jeg ville nok lade manden passe barnet når jeg skulle til tandlæge osv og vis du ikk ammer jamen så det jo endnu nemmer manden er jo osse med til dansen det bare tit kvinderne glemmer dem

• #28   13. jun 2011 Jeg havde det på samme måde da jeg var samemn med min datters far!
    Han skred bare ud til kammerater eller hvad han lige ville mens jeg altid skulle sidde hjemme. Fik ham en dag til at passe hende i ½ time for hun havde kolik og jeg ville gøre alt for bare at få lov til at cykle en tur på apoteket.
    Jeg var SÅ træt altid og det blev aldrig bedre med ham. Han ringede også flere gange på den halve time.

det var først da jeg fik en ny kæreste at jeg blev "et menneske igen". Han havde intet imod at passe (han havde ikke selv børn og havde ikke haft kæreste med barn før) hende efter han havde lært det, en aften hvis jeg ville ud. Og så var han ikke engang hendes far. Fader gad ikke, stedfader spurgte selv om han ikke skulle.

Han insisterede sågar efter en uge på at jeg lærte ham at skifte ble.

Kan du ikke bare sige at nu tog han til traktortræk så nu tager du i biffen. Så I jo havde en aften ude hver. Din udetur var biffen, hans var traktortrækket.
    Så foreslå at I kan skiftes. Så det er hans næste gang og så din efterfølgende

• #30   13. jun 2011 tror nu nok bare jeg ville ha sagt, ved du hva jeg har en afatale i aften så du er alene med bebs et par timer, og hvis så han siger noget jae så ville jeg bare sige, hør her jeg har også brug for at være lidt alene uden at skal ha bebs med...
    du nævner selv på et tidspunkt at han siger, hvorfor gjorde du det ikke bare, når i snakker om det efter du havde lavet en aftale og ændret den. så ta ham på ordet og overhold din aftale.. for du stoler vel nok på at han sagntes kan klare det uden dig en aften ??

her var mine unger ikke mere end nogle dage før jeg begyndte at gå ud og handle alene eller ta til min hobby uden unger... mange spurgte så, hvor er dit barn. og så kunne jeg sige, hun/han er hjemme sammen med far, for en mor behøver ikke at hænge med sit barn konstant. far er lige så god til at ta sig af bebs, bare sørg for der er mad til den lille..
    og ja en far PASSER ikke sit barn, han er SAMMEN med sit barn

• #31   13. jun 2011 Har ikke lige læst alle indlæg..

Men hold da op, kan slet ikke sætte mig ind i at en far ikke vil passe sit eget barn.. :s Her kan jeg sagtens gå ned og handle mens manden tager Malthe, eller hvis jeg har lægeaftaler eller andet, og de elsker det bare begge to at være sammen smiley

Manden har endda selv sagt nogle uger efter jeg havde født om jeg ville ud uden Malthe lidt, for han ville gerne ha jeg følte jeg kunne se min veninde uden det altid skulle være med ham.. Ikke tit jeg ikke har Malthe med, men jeg har da været sammen med veninder uden ham, for det har man altså brug for smiley

Vi har da også fået Malthe passet ved bedsteforældre så vi kunne få en kæresteaften, og det er bare så skønt når man får sit barn igen og man lige er blevet ladet lidt op igen smiley

Kan godt forstå du synes det er hårdt altid at ha ham, og jeg synes du skal snakke med ham om det og få ham til at forstå at du altså har brug for at lave noget uden din søn smiley Håber det virker..

• #32   13. jun 2011 Her til aften har jeg haft en ordentlig snak med ham. Endelig har han forstået det. Jeg har jo flere gange prøvet at forklare ham det, men uden at han virkelig har fattet det.
    Han indrømmede endda at han nok var lidt gammeldags, kvinder laver husligt arbejder og passer børn, mænd arbejder.. Han var bange for at være alene med ham. Hvis nu der sker noget. Men jeg har nu beroliget ham.

Jeannie H - jeg foreslog det du sagde med at skifte og det er bare en rigtig god idé. Så nu skal jeg til at gå til gospel en gang om ugen.

Hippo 40A - han for lov til at passe ham her hjemme. Jeg gør skam intet for at hindre ham. Han er virkelig en rigtig god far, tager meget ansvar her hjemme osv. han ville bare ikke være alene, for det skræmte ham.

I har jo nok ret i at han ikke passer sit eget barn, men er sammen med ham, men i ved jo, hvad jeg mener smiley

Kommentér på:
Hvornår kom i ud?

Annonce