{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.754 visninger | Oprettet:

Voldelig på sygehuset.. hvad gør jeg? {{forumTopicSubject}}

Der har været en del med min datters far før, bla. i sommers (2010) hvor han kom og prøvede på at sparke døren ind hvor underboen meldte ham da han kom og en mand fra opgangen plus en anden mand fik overmandet ham. Vi endte på politigården og blev delt så ikke risikerede at han gik amok på mig. Han fik 15 dages betinget.. de ville have haft at han skulle have haft 2½ måneds fængselsstraf men han sagde noget med at han lige var startet i behandling ved psykolog så det blev til kun 15 dages betinget..

i dag næsten et år senere var han med på Odense sygehus fordi vores datter skulle i narkose pga sin børnegigt.. til sidst efter narkosen skulle hun have noget at spise før vi måtte tage hjem så vi gik ind i et opholdsrum/legestue.
Efter 5 minutter slog han mig 2 gange og det var så flovt for der var en anden der sad der som så det og vidste ikke hvad jeg skulle gøre af mig selv og Papaya kunne se det. Efter han slog mig 2 gang, besluttede jeg mig for at mig og Papaya omgående skulle hjem. Så jeg tog klapvogn og ville tage Papaya med mig men det måtte jeg ikke for ham. Han blev aggressiv og holdt klapvognen tilbage og gav mig en albue i maven. Jeg sagde roligt at vi tog hjem nu, for vi skulle ikke være her mere når han var voldelig. Han tog hende fra mig og sagde at han ville sige farvel og så gik han med hende.
Jeg gik efter ham for at få hende med mig og begyndte at græde for han havde sagt farvel til hende en del gange nu og blevet ved med at følge efter mig og ikke ville lade mig gå med hende, holde mig tilbage og true med at smadre mit fjæs. Han ville bare ikke lade mig gå hjem med hende og følte at han havde overtrådt mig grænse rigtig meget og blev rigtig kontrollerende og magtsyg.

mit eneste ønske var at forlade stedet med hende, væk fra ham men han ville ikke lade mig gå og fortsatte med at true og holde mig tilbage.
Da han endelig gik mod udgangen med hende og jeg fulgte efter, og vi nåede ned til den sagde jeg at han skulle give mig hende og tog hende blidt over til mig. Han greb hårdt fat i armen på mig, klemte alt han kunne så han kunne tvinge mig til hvad han ville og tvang mig langsomt hen til ham hvor han sagde at jeg selv var ude om at han var voldelig, fordi jeg ikke ville lade ham sige farvel til hans datter (for 30 gang) og så truede han med at smadre mit fjæs igen fordi jeg gerne ville gå væk derfra med hende.

det var så flovt for der var folk der så det..
specielt da han slog mig to gange for det var inde ved et bord så følte mig så dum ved at sidde der og skynde mig at rejse mig, rydde Papayas mad op og få alel tingene med mig ud.. og da han gav mig den albue i maven så en familie det.. da han stod udenfor og truede mig stod en læge og så på det gennem en rude og i forhallen så en del vist at han havde fat i mig..

min kæreste kom og hentede mig og Papaya kort efter på sygehuset..

jeg har bare ikke vidst hvad jeg skulle gøre eller hvordan jeg skulle forholde mig.. skulle nok bare lige have det ud måske..

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Hækklipning 1.200 kr.
  • Hænge gardin op 250 kr.
  • Hænge 3 billeder/ rammer op 300 kr.
  • Tilsæt opvaskemaskine 1.000 kr.
  • Set up lamps (and cables for lamps) 1.000 kr.
  • Fældet træ 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Voldelig på sygehuset.. hvad gør jeg?
  • #1   17. maj 2011 Jeg har desværre ikke mulighed for et længere indlæg. Men vil lige nå at sende dig et kram.

Og så har du selvfølgelig været nede og melde ham for vold ikk??

Kram FruStolpe

• #4   17. maj 2011 puha sikke en oplevelse i har været ude for.. vil også sige at du skal få meldt ham.. de timer hos en psykolog har åbenbart ikke hjulpet ham
    sender også et cyberkram til både dig og din datter

• #5   17. maj 2011 havde det været mig havde jeg ringet til politiet omgående..fandme ik om jeg sku finde mig i det.
    har læst dine andre indlæg, så ja jeg havde ringet med det samme, eller råbt til de andre da han havde fat på dig at de sku ringe efter politiet..det der havde jeg ik fundet mig i, og slet ik foran barnet!!

• #6   17. maj 2011 Tusind tak!

det skete her omkring kl. 10, tror I det er for sent at melde ham ved 17-tiden? er nemlig hjemme ved mine forældre nu, og ville lige tygge over det til jeg kom hjem hvad jeg skulle sige.

der er jo allerede en tidligere sag fra i sommers hvor han forsøgte at trænge ind.

ved bare ikke om der er kød nok på når jeg ikke har store blå mærker og skader.. og der er 1000 mennesker på sygehuset.. jeg kan ikke huske hvem de der så det var smiley måske kun den ene læge der så ham true mig, men hende damen der så ham slå mig var en mor som nok er taget hjem nu. Så tror jeg ahr svært ved at genfinde vidnerne smiley

• #7   17. maj 2011 det er ikke forsent at melde ham, så få du bare gjort det nu. håber du slipper af med ham i nogen tid

• #8   17. maj 2011 Mener det er inden for 24 timer du skal melde det... Men gør det så hurtigt som muligt... Du kan kontakte sygehuset der måske kan hjælpe dig med at finde vidner... Meld det, I fortjener bedre...

Et trøstende kram herfra...

• #9   17. maj 2011 problemet er at han ikke stod og tæskede mig, og de færreste tager telefonen og rigner efter politiet fordi de ser en mand give deres barns mor en albue i maven f.eks.

folk siger altid at de ville gøre noget hvis de så det og det.. men når det så sker så er der aldrig nogen der gør noget alligevel.. og de folk jeg har oplevet sige at "de fanme ville tæske ham hvis de så meget så ham gøre det mindste" eller at de ikke forstår dem som intet gør for det ville de til enhver tid selv have gjort.. efterfølgende har jeg været ude for at de faktisk har oplevet at støde på Morten mens de gik sammen med mig -dog var det enkeltvis så ikke samtidig, hvor han begyndte..

og når det så kommer til stykket er der aldrig nogen der gør noget alligevel.. folk lader som ingenting, eller kigger og passer deres eget.

jeg ved bare ikke rigtig hvad jeg skal sige til politiet.. det er jo ingenting i forhold til de ting de hører hver dag.. de vil jo slet ikke have tid til sådan ngoet småtteri og sikkert sige at de dælme ikke har tid til det og smække på

• #10   17. maj 2011 nej det er aldrig for sent at anmelde sådan noget, men skynd dig hellere at få det gjort.. kram til jer smiley

• #11   17. maj 2011 er der overvågning over det hele på sygehusene? det kunne jo være rimelig godt når det nok blvier umuligt for mgi at finde vidner.

i sommers efter han sparkede døren ind fik jeg et direkte nummer til politiet til hvis han kom igen.. og ellers sagde de at hvis bare han kom med den mindste trussel så skulle jeg melde det for så røg han ind omgående.. ved bare ikke om det er for længe siden.. han har truet masser af gange siden men tænkte at det sikkert ikke var nok at ringe og sige til politiet. Det er første gang han er fysisk voldelig mod mig siden vi var i forhold..

men må prøve at ringe til politiet og se hvad de siger

• #12   17. maj 2011 kan slet ikke forstå hvordan du kan overveje og ringe til politiet, DU SKAL BARE RINGE NU, kan høre på dig at du lidt sidder og tvivler men du er simpelthen for god til at skal finde dig i det der og det er så typisk at man sidder og undskylder det lidt når man sidder i det men for dig selv og din datter så SKAL du ringe NU.

og vil ikke lyde som en sur rappen skralde men som sagt skal du bare ikke finde dig i det der og din datter skal ikke se på det.

• #13   17. maj 2011 Når du allerede har været dernede engang, så ved du jo at de tager dig seriøst, de er jo allerede inde i sagen omkring ham ... og jo mere "guf" der kommer om ham, jo bedre. smiley

Meld det, du skal ikke engang overveje det - bare gør det!

Håber I er okay. smiley

• #14   17. maj 2011 du skal se at komme på skadestuen hvis han har slået dig.. så står du stærkere i en volds anmeldelse..

og så ned og andmelde ham med det samme..

jeg blev banket i gulvet sidste år og politiet "glemte" at sende mig på skadestuen..
    jeg lå med hjernerystelse og kastede op hele natten..

heldigvis var jeg nede hos min egen læge dagen efter så mine mærker blev dokumenteret og hvad der var sket i løbet af natten..

vi har lige her for en måned siden afsluttet sagen i retten..

hvis han får en dom på det overgreb han har gjort på dig idag. så står du også stærkere i forhold til dit barn. så vil du ha nemmere ved at få overvåget samværd. eller forhåbentlig at han bliver nægtet at se sit barn..

man ved jo aldrig om det går ud over barnet på et tidspunkt..

stort kram herfra..

hvis du har lyst så er du meget velkommen til at skrive til mig.
    da vi jo tydeligvis har været udsat for noget af det samme..

har i boet sammen?
    tænker om i har været sammen og han har været meget kontrolerende.. ?

• #15   17. maj 2011 arg bliver så gal.. specielt når børnene ser det hele..
    min datter så nemlig også mig gå i gulvet..

• #16   17. maj 2011 meld det, få sådan han ikke kan komme i nærheden a dig og kom i amtet og vis alle papir du har mm. så han ikke kan se jeres datter !

• #17   17. maj 2011 Vi har nu ikke overvågning på det sygehus jeg arb. på og vi havde en lignende episode i vores venteværelse med en udlændinge familie hvor datteren fik "tæsk" af faderen. Vi kunne ikke gøre så meget andet end at smide ham ud..

Men jeg ville nok også melde det hvis det var dig, for "mange bække små..." hvis ikke der er kød nok i denne sag i dag, så måske som samlet helhed hvis der en dag bliver noget igen. Så kan de se der har været en række "mindre" episoder indimellem. Det må da tælle med i vurderingen af ham?

Og til sidst, har før fulgt med i dine indlæg og hvor må jeg sige jeg beundrer du kan tale om det, du må jo have det forfærdeligt, og hvor må det være forfærdeligt at være i din situation og så med en fælles lille datter der gerne skulle have et trygt liv.
    Jeg har virkelig ondt af jer to at i er havnet i den situation, godt du har fundet en ny sød kæreste!
    Kæmpe krammer til dig!!

• #18   17. maj 2011 De vil intet kunne se på skadestuen.. det er jo derfor jeg tøver for han har jo ikke tævet mig, så der er ingen mærker. Turde ikke gå de steder hen som han prøvede at lede mig hen uden mennesker, for vidste godt hvad hans intentioner så var.

og så tænker jeg med at melde det at det jo ikke var det samme som sidste gang hvor han blev så voldsom og rasende og der blev rodet væsentligt flere mennnesker ind i det. I det her tilfælde var det kun mig, hvor da han kom og prøvede at sparke døren ind var der skræmte vidner til at beskrive hele forløbet og de trusler som de selv fik af ham.. det er der intet af denne gang

og ja vi var kærester i 3 år, og han var meget kontrollerende ja. Det blev værre og værre for han kunne aldrig forstå at jeg ikke gjorde noget og han aldrig fandt noget på mig for sådan var det ikke med hans eks kærester, så det var jo sikkert fordi jeg var meget bedre til at gemme det. Sandheden er bare at jeg aldrig gjorde noget..

så til sidst blev den så skrap med hankønsvæsner at jeg ikke engang måtte tage en taxa hjem uden han blev voldelig og gav mig blå mærker ved at tyre min mobiltelefon ned i mig en masse gange, tage kvælertag og true mig på livet osv. det var vist også et sidespring..

• #19   17. maj 2011 hvad siger dine forældre til det?

• #20   17. maj 2011 Mor til to små rollinger:

hvor ærgeligt at der ingen overvågning var, hvor var det synd for pigen.. så er der nok heller ingen overvågning ude på OUH. Har aldrig set et kamera derude smiley

og mange tak smiley

• #21   17. maj 2011 Jeg sidder hjemme ved dem nu. De har ikke sagt så emget ud over at de syntes jeg skulle melde det. De har lidt svært ved at sætte sig ind i sådan nogle ting fordi de aldrig har oplevet sådan noget før, så der har ikke rigtig været nogen reaktion ud over at de synes jeg skal melde det.

jeg tør jo heller aldrig svare ham igen, så er altid flink og rar ved ham for jeg føler jo at jeg er ret alene om det hvis der sker noget. At der ikke rigtig er nogen der hjælper mig med ham, så træder jo også lidt varsomt.. også når jeg har hende

• #22   17. maj 2011 Meld det og det er lige med det samme. Ikke bare af hensyn til dig selv men også din datter.
    Du ved af erfaring hvor slem han kan være, og selvom du ikke føler dette har været selmt, så inderst inde har det været meget slemt, for han har krydset dine grænser. En ting er at det sker i hjemmet men når det bliver offtentligt så er han langt ude. Og har en læge, sygeplejerske eller alm borger set hvad der er sket er de jo forpligtet til at underrette kommunen, da det ofte ikke kun er de voksne det går ud over smiley
    Gør dig selv og din datter den tjeneste at få ham meldt nu, og få ham frataget retten til at se hende, idet mindste for en periode, sådan at I begge kan få ro på igen.
    Ang. vidner så er jeg ret overbevist om at tager man fat i en af de sygeplejersker i havde i dag kan de fortælle hvem der har været i rummet sammen med jer, så der er meget gode muligheder for at få de vidne udsagn.

Kram til jer begge

• #23   17. maj 2011 Søde ven , KAN DU SÅ SE AT FÅ ANMELDT HAM !!!

jeg er vokset op i et hjem hvor min far dagligt slog min mor og tro mig det giver "ar" på sjælen smiley

Tænk på din dejlige datter , tænk på at hun ser det , oplever mor bange og skræmt , og jo ældre hun bliver jo mere husker hun , lov dig selv at det må stoppe det hverken VIL eller SKAL du finde dig i !!!

God bedring , og kæmpe trøste kram herfra smiley

• #25   17. maj 2011 kan slet ikke forstå hvorfor du ikke melder det. det er tæsk ligeså snart manden slår dig og giver dig en albue i hovedet :s og kan ikke forså hvorfor du kommer med flere og flere undskyldninger for ikke at anmelde det, der viser du ham bare at du finder dig i det. afsti, afsted med dig! ..

• #26   17. maj 2011 jeg synes også at du skal melde ham

• #27   17. maj 2011 du skal helt sikkert melde ham !!!! det er jo ikke første gang han har været voldlig. der har jo været vidner, så må de afgive forklaring også.
    så måske få et politi tilhold, ved ikke hvordan det fungere, af hensyn til Papaya.
    det han har gjort er bare ikke acc.

• #28   17. maj 2011 sorry jeg bliver lidt harm men lyder lidt som om du har alle mulige undskyldninger for ikke at melde ham?? forstår det ikke.....tænk på dig og ikke mindst din datter

• #29   17. maj 2011 smiley Stakkels din datter, hun måtte da virkelig være bange og utroligt hvad man alt skal finde sig i. Stort kram til dig, undre mig om hvorfor han skulle med på sygehuset hvis du ved han er voldelig ?

• #30   17. maj 2011 Uanset hvad, så ring til politiet, for så har de det registreret i tilfælde af han laver noget "værre" (altså forstå mig ret) og så kan det være hans dom bliver værre

• #31   18. maj 2011 Få det meldt ! Og undrer mig også over hvorfor han skulle med på sygehuset, hvis du ved hvordan han er?

Og stop undskyldningerne, for hvad gør han ikke næste gang?! Tænk på din datter, at hun oplever det, det er ikke sundt for hende.. Hun kan også mærke på dig at du er skræmt, bange og usikker når han er i nærheden.. Så ja kan ikke sige andet end at jeg ikke forstår hvorfor du holder hånden over ham?? Og SÅ FÅ HAM MELDT !!

Håber virkelig i komme til at slippe for ham, og at det bliver bedre smiley

• #33   18. maj 2011 Jeg hverken beskytter eller holder hånden over ham. Men jeg tror først man kan sætte sig ind i det når man har prøvet det. Men hvis han gør noget hvem skal så hjælpe mig? politiet? dengang han prøvede at sparke døren ind skulle jeg igennem en rigtig lang intro og så kunne jeg sidde og vente i kø MENS han sparkede løs. Underboen var heldigvis lidt hurtigere.

Nu kan han bare smadre en rude. Og det tager lang tid før man kommer igennem og for lang tid før de når ud. Og i de situationer jeg havner i der er jeg jo alene om det, så jeg forsøger altid at tale pænt og ikke gøre noget der opildner ham, tage afstand hvis han viser aggressiv adfærd og sådan.

og igen jeg holder ikke hånden over ham men jeg frygter jo eftervirkningerne om de bliver mere fatale end hvis jeg ikke gjorde noget og bare holdt mig fra ham.

Men nu skrev jeg også at jeg ville ringe når jeg kom hjem for jeg havde ingen telefonforbindelser hvor jeg sad. For han havde ikke været fysisk voldelig siden vi gik fra hinanden for over 1½ år siden, men blev det for første gang i går og det var også derfor jeg skrev at jeg ville melde det.

Jeg tog ind på politistationen i dag da det blev for sent i går, og fik at vide at jeg skulle ringe derind kl. 15. Det gjorde jeg så men de sagde at hende der havde sagen var ude og køre så nu venter jeg på at blive ringet op af hende når hun kommer tilbage.

så forklarer jeg det hele og så vil jeg se hvad hun siger til det. I morgen kontakter jeg statsforvaltningen og siger at han er voldelig overfor mig mens hun er der og ser på

• #34   18. maj 2011 Du skulle havde været gået direkte på skadestuen og fået papir på evt mærker og derefter meldt det til politiet, der findes gratis advokatrådgivning og der tager du hen og forklarer advokaten hvad der har været sket og derefter kan han få et tilhold så han skal holde sig væk og hvis han er indenfor et eller andet antal meter kommer politiet med det samme og anholder ham. Og sørg for at hvis han skal have jeres datter at hun skal hentes i vuggestue og afleveres der så i ingen kontakt har.

• #35   18. maj 2011 har ikke læst hele debatten, vil bare sige at jeg føler med dig og er lidt i samme båd, så sender dig et gigantisk kram. Jeg håber ikke Papaya lider under jeres "forhold" og tænker hvon hun reagerer når mor græder og far truer.. .. smiley

• #36   19. maj 2011 Har du ikke mulighed for at flytte hjem til dine forældre i en tid, eller flytte et sted hen hvor han ikke kommer til at kende til ? . Ved godt det er svært og forholde sig til og måske ikke magter situationen med at det frem og tilbage ?

• #37   19. maj 2011 Har han altid været sådan for så undre jeg mig over man får barn med en som ham?

• #39   19. maj 2011 ja tak det ved jeg...gik selv fra en da han begyndte at blive agressiv og min mor kan ikke gå fra en der truer hendes barn med tæsk så derfor har vi ingen kontakt så ja kender til det men fatter stadig ikke det er så svært at gå

• #41   20. maj 2011 Kristina L:

det handler jo heller ikke om hvorvidt det var svært at gå fra ham. Jeg har jo ikke været sammen med ham i 1 år og 9 mdr. Men nej han var slet ikke sådan dengang. Jeg ville ikke byde mit barn at få sig sådan en far med vilje. Det er da lige til at ødelægge et barn af. En far og mor skal jo signalere tryghed og stabilitet og være gode forbilleder. Og det piner mig at han ikke bare kan få sig et ordentligt liv og blive en ansvarsfuld far inden hun bliver så gammel at hun forstår hvad han er. Og kan huske det til hun bliver stor.

Hans familie samt venner er lige så chokkerede over hvordan han vendte sig og blev. Jeg ved at der er andre der kender ham herinde på babygalleri da de har gået på efterskole med ham og kendte ham også kun fra den glade, charmerende, venlige side, og som fik gode karakterer i skolen og ros af lærerne. Ham der der altid var glad som var venner med alle. Og der var heller ikke nogen af dem der kunne begribe at han skulle være blevet sådan. Dem der har oplevet ham nu siger enten at han ikke er rask eller bare at de ikke ved hvad de skal sige ud over at de er rystede. Flere har ikke kunne tro det før de selv oplevede ham.

Han er heller ikke sådan hele tiden, han får bare sine anfald hvor han bliver rasende.. Han startede jo med at være rigtig god, sød og omsorgsfuld. Høflig pæn fyr.
    Tror vi er mange der ikke rigtig kan finde ud af hvorfor han er blevet sådan. Men det blev bare langsomt værre og værre, og til sidst holdt jeg kun ud for min datters skyld, for ikke at have skylden i at gøre hende til delebarn. Mine egne forældre er sammen og det samme ville jeg have skulle være for mit barn.

Men det endte så med at jeg måtte forlade ham for vores begges skyld. Jeg kunne slet ikke mere og jeg holdt nok ud for lang tid. Men så ved jeg da at jeg var så sikker -og meget mere til, at jeg aldrig vil blive overrumplet af den dårlige samvittighed over at jeg ødelagde noget for hende, delte hendes hjem og familie. Ødelagde det. Nu ved jeg jo at det var det helt rigtige uden nogensinde at tænke den der "hvad nu hvis jeg havde gjort sådan og sådan"

jeg smuttede fra ham da hun var 6 mdr og undskyld men gud hvor var det rart og befriende.

jeg kan ikke flytte hjem til mine forældre da de har katte og jeg er allergisk overfor katte og har børneeksem, og så er der bare ikke plads + at de har min søster på 3 år. Eller ville måske godt kunne men synes ikke der er brug for det. Tror ikke på at han kommer her og går amok.. han har ingen grund til pludselig at gøre det.

• #42   20. maj 2011 Det lyder godt nok ikke rart at han har ændret adfærd så gevaldigt smiley
    Men godt at du gik fra ham dengang vil jeg sige, for din egen skyld og dit barn. smiley

At han så stadig truer, er voldelig og utilregnelig er ikke godt, men godt at du fik ringet, og håber hende med sagen kontakter dig igen, og du/i kan få en løsning smiley

Tænkte på når du fortæller hvordan han har ændret sig, og i ikke ved hvad det er, kan det være stoffer måske? De har jo en tendens til at gøre folk utilregnlige, og kan opfører sig voldeligt og truene?

• #43   20. maj 2011 Lyder godt nok underligt at han har ændret sig så meget,,,, burde nok bliver undersøgt og snakke med en psykolog men jo ikke sikkert han vil det......havde da også ønsket at min datter ikke skulle være delebarn men ser sådan på det at jeg var ved at miste mig selv gik fra at være glad og sprudlende det meste af tiden til at være ulykkelig, trist og sur hele tiden og det ville jeg ikke byde mig selv og min datter men vi kan så heldigvis finde ud af det.....synes også selv det lettede at gjort det forbi og jeg ændrede mig hurtigt til den glade kvinde og mor igen da jeg vidste at jeg nu skulle starte på et nyt kapitel......hvis du ikke har gjort det synes jeg du skal melde ham men det hele er nok ikke nemt når du ved hvordan han før har været for man vil nok også stadig se det gode

• #44   23. maj 2011 du skal have ham meldt og få frataget samværet mellem ham og jeres datter, for når han er så utilregnelig kan han umuligt tage vare på hende, derudover vil jeg mene at hvis han kan finde på at gøre dig fortræd så kan han sikkert også hende. man hører så tit mødre agumentere med at han er jo en god far, men hvis mænd kan slå en de elsker kan de også slå barnet.

• #45   2. jun 2011 han har sit daglige hashmisbrug og han er gerne enormt skæv når jeg taler i telefon med ham men tror ikke på at hashen gør noget som helst ved hans temperament ud over hvis han intet har og er irriteret pga abstinenser.

han har været til psykolog og det hjalp også i 2 mdr og han lærte at styre sit temperament, men så gik det galt igen..

skal også ind på mødrehjælpen og snakke med en derinde om det og finde ud af hvad der er bedst at gøre i den her situation.

Kommentér på:
Voldelig på sygehuset.. hvad gør jeg?

Annonce