{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.305 visninger | Oprettet:

Fælles deleordning {{forumTopicSubject}}

Min datters far har ringet og spurgt om vi ikke kan lave fælles deleordning så han har hende en uge og jeg har hende en uge, for ellers får han ikke som forsørger og vil ikke have råd til at have hende og være nødsaget til at flytte 240 km hjem til Aalborg og det ønsker han ikke da han gerne vil have hende og se hende.

-Er det godt for barnet?

-er der nogen af jer med fælles deleordning hvor I har barnet lige meget tid der har gode/dårlige erfaringer med det, I vil dele ud af?

-hvilke økonomiske konsekvenser vil det have? det er ikke så meget det, men mere når nu man bliver fælles forsørgere hvor meget og hvilke ting skal man så oplyse kommunen om? ved at han så ikke skal betale faderskabsbidrag men det er også helt ok og mest rimeligt hvis han alligevel betaler halvdelen af forsørgelsen

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Samling af Kyoto kommode / delvist samlet 500 kr.
  • Klipning hæk 1.400 kr.
  • Udskifte vandhane til opvaskemaskine 1.200 kr.
  • Nedtagning af radiator. 2.380 kr.
  • Montering af parasol på fod 1.000 kr.
  • Ophæng af tv og diverse 950 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Fælles deleordning
  • #1   29. jul 2010 mig og min datters far har hende 1 uge af gangen og er super glade for det,, det funker perfekt for os..
    det er blevet lavet i samarbejde med læger og div kloge hoveder da vi begge ikke vil nøjes med hver 2 weekend hos faren..
    mener barnet har brug for at have begge forældre ligemeget om man er sammen eller ikke..
    der er jo self det minus at man savner dem som bare pokker de uger de ikke er hjemme, men har samtidig os tid til sig selv og kan lade lidt op til de kommer. så jeg sys det er en god ordning når nu man ikke kan bo sammen..

• #2   29. jul 2010 hov,, og jeg får samme penge som jeg altid har gjort..

• #3   29. jul 2010 hvor gammel er din datter???
    Min datter på 2 år kunne ikke finde ud af at være en uge hos mig og en uge hos hendes far. Hun blev helt forvirret af det.
    Ringede til statsamtet og de sagde at hun var alt for lille til at undvære hendes mor så længe, og så små børn har brug for en fast "BASE"
    Vi har været i statsamtet og de besluttede at hendes far skal have hende hver anden weekend, det andet var noget rod!

med hensyn til penge, så skal han ikke betale børnepenge til dig mere hvis i får hende lige meget.

• #4   29. jul 2010 Linda: Min datter var også helt forvirret og det var bare så synd:-(

• #6   29. jul 2010 Det kan være en fin ordning, for store børn.
    Men hvad er det han får som forsørger ?
    SU? Så skal han vidst have adresse på hende og dermed også have børnepenge osv.
    Derudover skal det vel ikke være pga. pengemangel?

• #7   29. jul 2010 det er kun den forælder har har barnets ardresse det for som forsøger

• #8   29. jul 2010 Jeg ville aldrig gøre det , og især ikke når hun er så lille .. Det er måske en go ordning , når børnene er ældre og selv har en "holdning" til det .. Så jeg vil fraråde dig det ..

• #9   29. jul 2010 Camilla 27 +: det ikke rigtig,, jeg har min datters adr, men fordi han har hende på halv tid får han som forsøger..

• #10   30. jul 2010 Hejsa,
    Jeg har desværre ikke læst tidligere indlæg om kæresten så det vil jeg ikke udtale mig om.

Jeg vil bare sige at eksperterne mener ikke at det er super godt med 50/50 løsning, da barnet skal have en base. De kloge mener at den bedste løsning er 5/9 dage, altså 5 dage hos enten mor eller far og 9 dage det andet sted. På den måde oplever barnet at have en fast base der kan mærkes, men modparten ser stadig sit barn meget..

• #11   31. jul 2010 Jeg er nemlig ikke særlig vild med at det skal være 50/50 da jeg synes det er alt for lang tid for hende når hun lige er blevet vant til at være ved den ene, så skal væk til den anden og undvære den anden og savne den anden. Jeg synes det virker for uharmonisk og er bange for at det ville forvirre hende og ødelægge noget i hende. At hun vil mangle basen.

Han er rigtig god ved hende. Til tider kan jeg mistanke ham for at have en brist eller være sociopat for med alt det der har været kan hun stadig ikke gøre ham sur uanset hvad hun så gør. Jeg prøver at opdrage hende lidt men ved ham får hun lov til alt hvor han bare synes det er sødt og sjovt og ikke nænner at stoppe hende i gale streger fordi hun synes det er underholdende.
    Men mig kan han blive helt vildt aggressiv overfor og elsker at provokere mig og udnytte min diskutionsskyhed da jeg ikke gider at skændes.

Han har desværre ret til at se hende og da han troede jeg ville tage den fulde forældremyndighed gik han amok og skreg at ingen skulle tage hans datter fra ham. Det var nemlig slet ikke min hensigt. Det var at få faderskabsbidraget til at køre fast gennem statsamtet hvilket han troede at han mistede forældremyndigheden af. Men den episode har så faktisk fået mig til at overveje fuld forældremyndighed men ville nok ikke få det alligevel kan jeg høre på personer herinde, så det eneste jeg ville få ud af det var nok bare en rasende eks kæreste.

Problemet er at han ikke vil have råd til at blive boende hvis han ikke får som forsørger som han vil hvis vi har hende 50/50 og så vil han skulle flytte hjem til sine forældre 240 km væk. Men et eller andet sted så hellere det for vil gerne have at hun skal have et fast hjem her og have en fast dagligdag og tryghed her og ikke kastes rundt som ei en karrusel

Hun er 1½ år

Kommentér på:
Fælles deleordning

Annonce