bh madpolitik for meget af det gode {{forumTopicSubject}}
Er ved at kvæles , nu er det blevet besluttet af nogen enkelte forældre samt nogen pædagoger i børnehaven at de kun må spise a 38 eller skyr om morgenen for at skærer ned på sukker forbruget og har de andet med som almindelig yoghurt vil det blive gemt så forældrene kan tage det med hjem igen!
Det vil for erika betyde hun ingen kl 9 mad kan få da hun ikke bryder sig om skyr eller a38 , hun har alle dage fået banan yoghurt inden der var nogen sukker forskrækket forældre der synes de skulle diktere hvad andres børn må spise om morgenen , kan det være rigtigt ? At så må mange børn nu undvære kl 9 mad har ytret mig til personalet men de siger ikke rigtig noget
nov 2013
Følger: 1 Babyer: 1 Emner: 35 Svar: 484
Jeg synes bestemt heller ikke at hverken a38 eller skyr smager godt, og synes virkelig det er groft at man skal bestemme så meget over børns mad, det er helt i orden de ikke skal have slik med, eller pålægschokolade på deres rugbrødsmad. Men yoghurt er altså sundt hvis man køber noget ordenligt og ikke de der små farvede børne slik yoghurter.
jul 2013
Følger: 1 Emner: 7 Svar: 132
Tror jeg ville forklare pædagogerne hvordan det lige hang sammen og at mit barn altså ikke fik andet med og jeg forventede h*n fik sin mad som normalt
nov 2011
Følger: 1 Emner: 63 Svar: 1.458
Hader sådan noget der, det er simpelthen over stregen!
feb 2014
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 23 Svar: 478
feb 2014
feb 2014
jul 2008
Følger: 7 Følgere: 6 Emner: 14 Svar: 1.154
Vores søn har i mange år ikke villet/kunnet få morgenmad ned så der blev sørget for at han fik noget brød med til børnehaven og der har aldrig været noget problem.
Du har helt ret i at forældre i dag er blevet sundheds fanatiske og det bliver presset ned over børnene og andre forældre. Børn skal lære at vi er alle forskellige men på denne måde lærer de det ikke
feb 2014
min datter slog begge hendes fortænder løse her for 14 dage siden og skulle derfor på flydende kost selvom det var et must måtte hun stadig kun få skyr jeg ga hende dog bananjoughurt
nov 2013
Følger: 1 Babyer: 1 Emner: 35 Svar: 484
De må vel heller ikke få smør på deres rugbrød eller mayonnaise til deres æggemad?
dec 2008
Følger: 8 Følgere: 7 Emner: 80 Svar: 2.416
Jeg havde protesteret, og nægtet at indordne mig. Hvertfald til en hvis grænse, så ikke det gik ud over barnet.
sep 2013
Følger: 1 Emner: 8 Svar: 61
Man får efterhånden ikke lov til at være forældre for sit eget barn mere!! Tænk at de hellere vil have et barn skal gå og være sulten, frem for at det får lidt sukker...
Det er jo det rene vanvid!! Stakkel din datter!
aug 2011
Følger: 1 Babyer: 3 Emner: 96 Svar: 786
mar 2008
Følger: 8 Følgere: 7 Babyer: 2 Emner: 41 Svar: 446
Og selvfølig må børn få fedt. Det skal de jo have. Og man kan altså sagtens lave nogle rigtig fine madpakker uden den behøver at indeholde yougurt
mar 2008
mar 2008
Men jeg kan ikke forstå hvorfor børnene i din institution spiser yougurt, a 38 kl 9. De skal da have noget frugt og noget brød. Jeg har ihvertfald aldrig hørt om det før.
mar 2008
Følger: 9 Følgere: 8 Emner: 323 Svar: 2.341
Og der snakkede de osse mad vi må fx ikke give gulerødder med så skal de være revet pga de kan kvæles i gulerødder , hvor jeg tænker det helt fint men Gud altså de kan jo kvæles i alt mad vis de sluger det forkert.
De viste os også sukker skemaer over div ting . ja faktisk måtte vi næste ikk give noget med, og de snakkede osse meget om at vis en havde noget med en anden ik havde så kunne den der sad ved siden af blive ked af det osv, men Gud så var det dog nemmer de selv sørget for maden til børnene i løbet af dagen,
Men ang det med gå til lederen hjælper.
Vi havde en periode hvor de ikk fik skiftet Emma når hun havde lavet afføring og hun var total ødelagt forneden med vabler og sår,der blødte,
Og hver dag kommenteret jeg det over for dem, men lige lidt hjalp det, jeg sagde osse jeg heller ville bruge 3-6 bleer mere om dagen for undgå det. Ja ja det da en god ide sagde pædagogerne .
Så en morgen jeg skulle aflever hende sagde jeg ikk godmorgen eller noget jeg bad om få lov og tale med lederne lige nu om jeg så skulle vente 1-2 time , for nu var det nok med det ble skift,
Og de ringede godt nok osse til hende og hun kom også fik hun en opsang jeg var hidsig og sagde vis jeg oplever 1 gang mere hun går med indtørret afføring osv så går jeg til kommunen .
Og siden mit lille hidsige opsang så har hun ikk være rød eller haft afføring i skridtet eller gået med indtørret afføring.
Jeg vel klar over de ikk kan gå og lugte til bleer hele tiden men nogen gangen så sad afføringen så meget fast at jeg ik kunne vaske det af også har det jo sat længe meget længe.
Så vis jeg var dig ville jeg gå vidre med det.
Det jo ik kun få forældre der skal Bestemme det jo alle forældre .
bh madpolitik for meget af det gode