1.322 visninger
|
Oprettet:
Madpakke til vuggetuen {{forumTopicSubject}}
Milla er lige startet i vuggestue, hun er 10½ måned.
Og jeg sys allerede hendes madpakker er kedelige...
Til formiddag for hun riskiks eller lidt knækbrød og et par æblebåde eller figenstang.
Idag har hun fået en halv med leverpostej og en halv med torskerovn, agurkstav, osthaps og halv figenstang med til frokost.
Hvad gir i med på madpakken, til vuggestue?
Nogle som har et par gode ideér?
nov 2012
Følger: 1 Svar: 39
Mine får varm mad til frokost, lavet i institutionen....
feb 2011
Følger: 1 Emner: 41 Svar: 292
Vores har så valgt at vi selv skal ha madpakker med, så er prisen for institution lavere end dem som får mad i institutionen.
nov 2012
Følger: 1 Svar: 39
Nå men, jeg kan godt forstå, at du synes det er kedeligt, men for en så lille størrelse, så er rugbrødsmadder nok bedste alternativ til varm mad.
Jeg ville sørge for at der altid er frugt og grønsager med (evt. til formiddagsmaden) - og så bage nogle gode boller som alternativ til riskiks
Følger: 7 Følgere: 5 Babyer: 2 Emner: 26 Svar: 637
Til eftermiddag bager jeg pizzasnegle, pølsehorn eller boller, nogen gange laver jeg en pastasalat med ærter majs eller hvad jeg lige har af grønt. Så kommer jeg lidt olie eller pesto over.
Men da Annesofie var på din datters aldre kogte jeg frugtmos.
dec 2008
Følger: 26 Følgere: 25 Babyer: 2 Emner: 176 Svar: 3.150
Vi skifter mellem leverpostej, ost, hamburgeryg, æg, smøreost, spegepølse eller hvad vi ellers lige har. Frikadeller, kyllingelår osv.
Til eftermiddag får han forskelligt frugt, rosiner, ostehaps, frugtstang, agurk, peberfrugt osv.
I den alder tror jeg ikke de går så højt op i hvad der er i madpakken. Det har jeg i hvert fald ikke indtryk af at Alexander går op i. Bare der er mad
feb 2011
Det mere det ekstra tilbehør, ud over rugbrødsmaden jeg ville hører hvad I gir med af.
Det jo også begrænset hvad hun kan spise, pga alder, mangel på tænder osv.
dec 2008
Det er bare med at fylde noget i dem
feb 2011
Avocado havde jegstilens held med sidst jeg prøvede. Men må gøre det igen.
Revet æble ku jeg prøve.... Så skal hun jo bare mades. Er det for besværligt for pædagogerne?
Min sundhedspl sagde at jeg ku give naturel yoghurt med... Men igen, tænker jeg på pædagogerne... :07
Følger: 7 Følgere: 5 Babyer: 2 Emner: 26 Svar: 637
dec 2008
I Alexanders dagpleje er de 8 børn og 2 voksne, hvor de 6 er under 20 mdr. Vi har aldrig fået at vide der var noget vi ikke måtte give med pga. de skulle mades.
Om morgenen får de alle havregrød og det kan de jo heller ikke spise selv.
Madpakke til vuggetuen