{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.322 visninger | Oprettet:

* Louise *
* Louise *
Følger: 1 Emner: 41 Svar: 292

Madpakke til vuggetuen {{forumTopicSubject}}

Milla er lige startet i vuggestue, hun er 10½ måned.
Og jeg sys allerede hendes madpakker er kedelige... smiley
Til formiddag for hun riskiks eller lidt knækbrød og et par æblebåde eller figenstang.
Idag har hun fået en halv med leverpostej og en halv med torskerovn, agurkstav, osthaps og halv figenstang med til frokost.

Hvad gir i med på madpakken, til vuggestue? smiley
Nogle som har et par gode ideér?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Tilslutning af ny vaskemaskine - også el 1.000 kr.
  • Klip af hække 2.000 kr.
  • Samle et skab 500 kr.
  • Skrue bordben på bord 350 kr.
  • Opsætning af malertape 800 kr.
  • Tv Kommode, en tæppe og en mikrobølgeovn 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Madpakke til vuggetuen
  • Mummi
    Mummi Tilmeldt:
    nov 2012

Følger: 1 Svar: 39
    #1   12. dec 2012 Skal hun have madpakke med i vuggestue? Det har jeg da godtnok aldrig oplevet før.
    Mine får varm mad til frokost, lavet i institutionen....

• * Louise *
    * Louise * Tilmeldt:
    feb 2011

#2   12. dec 2012 Mummi - Nogle kommuner har haft afstemning om madpakker eller "madmor".
    Vores har så valgt at vi selv skal ha madpakker med, så er prisen for institution lavere end dem som får mad i institutionen. smiley

• Mummi
    Mummi Tilmeldt:
    nov 2012

Følger: 1 Svar: 39
    #3   12. dec 2012 Det var da trist... Havde det indtryk, at det kun var børnehaverne som kunne vælge. Jeg ville godtnok være ked af at skulle pakke formiddagsmad, frokost og eftermiddagsmad hver dag...

Nå men, jeg kan godt forstå, at du synes det er kedeligt, men for en så lille størrelse, så er rugbrødsmadder nok bedste alternativ til varm mad.
    Jeg ville sørge for at der altid er frugt og grønsager med (evt. til formiddagsmaden) - og så bage nogle gode boller som alternativ til riskiks

• Helle B
    Helle B Hjælpe-administrator

Følger: 7 Følgere: 5 Babyer: 2 Emner: 26 Svar: 637
    #4   12. dec 2012 Annesofie er 1,5 år, hun får 2 rugbrødet med, med forskelligt pålæg. Så skærer jeg lidt agurk, mango, tomat, vindruer, rød peber eller melon. Det er lidt forskelligt, hvilken noget det er, nogen gange lidt tørret bananer eller en ostehaps.

Til eftermiddag bager jeg pizzasnegle, pølsehorn eller boller, nogen gange laver jeg en pastasalat med ærter majs eller hvad jeg lige har af grønt. Så kommer jeg lidt olie eller pesto over.
    Men da Annesofie var på din datters aldre kogte jeg frugtmos.

• #5   12. dec 2012 Alexander er 15 mdr og han får 2-3 stykker rugbrød med. Alt efter om det er store eller små stykker.

Vi skifter mellem leverpostej, ost, hamburgeryg, æg, smøreost, spegepølse eller hvad vi ellers lige har. Frikadeller, kyllingelår osv.

Til eftermiddag får han forskelligt frugt, rosiner, ostehaps, frugtstang, agurk, peberfrugt osv.

I den alder tror jeg ikke de går så højt op i hvad der er i madpakken. Det har jeg i hvert fald ikke indtryk af at Alexander går op i. Bare der er mad smiley

• * Louise *
    * Louise * Tilmeldt:
    feb 2011

#6   12. dec 2012 Jeg gir helt noget smørbart pålæg med, og det svinger meget om det lige er noget hun kan lide.

Det mere det ekstra tilbehør, ud over rugbrødsmaden jeg ville hører hvad I gir med af. smiley
    Det jo også begrænset hvad hun kan spise, pga alder, mangel på tænder osv. smiley

• #7   12. dec 2012 Det jeg skriver har Alexander haft med siden han startede i dagpleje som 10 mdr smiley også mængden. Det gled også ned uden tænder smiley

Det er bare med at fylde noget i dem smiley Hvad med avocado, revet æbler og gulerødder, a 38 eller andet naturel yoghurt med havregryn?

• * Louise *
    * Louise * Tilmeldt:
    feb 2011

#8   12. dec 2012 Jeg har kogt gulerødder ISAF, som er skåret i tern, som hun kan få med i morgen. Har prøvet st give hende ærter, det gik ikke så godt. Hun spytter dem ud. smiley
    Avocado havde jegstilens held med sidst jeg prøvede. Men må gøre det igen.
    Revet æble ku jeg prøve.... Så skal hun jo bare mades. Er det for besværligt for pædagogerne?
    Min sundhedspl sagde at jeg ku give naturel yoghurt med... Men igen, tænker jeg på pædagogerne... :07

• Helle B
    Helle B Hjælpe-administrator

Følger: 7 Følgere: 5 Babyer: 2 Emner: 26 Svar: 637
    #9   12. dec 2012 Majs eller melon.

• #10   12. dec 2012 Altså de kan da ikke forlange en pige på 10 mdr kan spise selv??

I Alexanders dagpleje er de 8 børn og 2 voksne, hvor de 6 er under 20 mdr. Vi har aldrig fået at vide der var noget vi ikke måtte give med pga. de skulle mades.

Om morgenen får de alle havregrød og det kan de jo heller ikke spise selv.

Kommentér på:
Madpakke til vuggetuen

Annonce