{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.795 visninger | Oprettet:

8 mdr og spiser ikke grød/mos ? {{forumTopicSubject}}

Min datter vil stadig ikk spise grød / mos på trods af at vi har forsøgt meget længe .
Er der andre det har været i samme situation ?

Jeg har prøvet alt , og en overgang spiste hun lidt men så blev hun syg og nægter nu igen at spise mere end 3 skeer .

Jeg er ved at bryde sammen indeni , og er ved at opgive . Vi har prøvet med rugbrødshapser men hun spytter det ud igen .

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Der kommer ikke vand ud af vandhanen ved vasken. 2.000 kr.
  • Opsætning af hylder 900 kr.
  • hænge gardiner op 450 kr.
  • Rep. af kabelbrud på Alko robot der melder fejl CN010. Brud er fundet men forsøg selv fejler 400 kr.
  • Sette opp beslag til gardin 1.800 kr.
  • Smid et ikea skab ud som er fuldt afmonteret og står på gadeplan 400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  8 mdr og spiser ikke grød/mos ?
  • #1   22. feb 2012 Hvad med at prøev BLW metoderne? Du ammer stadivæk ik?

Prøv brødhapsere, frugt hapsere, kødstykekr osv..

Det har ikke brug for grød..Grød går det lettere for forældrene, men er absolut ikke en nødvendighed smiley

• #2   22. feb 2012 Jeg ammer desværre ikke , men hun får flaske .

BLW metoden har jeg ikk hørt om , må hellere Google . Tak for svar smiley

• #3   22. feb 2012 Og hune r kun lige 8 mdr, det stadigvæk i fasen hvor de tillærer at spise andet end mælk.. Tag du det bare helt roligt og tilbyd hende rigtig" mad til de 3 hovedmåltider. smiley

• #4   22. feb 2012 jammend et gør det skam ikke værre smiley

jammen det er i bund og grund, at baby selv bestemmet hvad den vil spise og gør det selv, men vi som forældre hjælper og støtter en smule smiley

• #5   22. feb 2012 Sidder med urolig baby på armene så bør lige over med diverse skrivefejl hrm hrmmm smiley

• #6   22. feb 2012 Ved du hvad , den er jeg med på at prøve smiley

Hun vil gerne smage alt hvad der IKKE kommer med ske , specielt kiks og oste haps er guf . Men kun i små mængder .
    Jeg er overbevist om at min frustration over hendes manglende interesser smitter vild meget af - og så er det bare en ond cirkel ! smiley ø
    Det andet lyder godt , så kan hun selv styre det og mor kan slappe af ..

Tak søde Sine, min SP er overhovedet ikke til hjælp . Hun mener jeg ikk kæmper nok og at jeg i sidste ende ender med en underernæret baby .

• #8   22. feb 2012 Og ja, det er enormt frustrerende, når man som mor sidder med skyldfølelse, pga en sp der sidder og nærmest for det til at lyde som om, det er det værste af det værste, hvis baby som 6 mdr ikke spiser grød og mos fra dag et.

Børn er forskellige og derfor er det forskelligt hvornår de er klar til at spise rigig mad. lader man dem selv styre det mere elle rmindre,. så spiser de når de er klar til det..Og grød har ingen af mine 3 nogensiden ville spise, men så bager jeg speltboller med havregryn eller andet.. Det spiser de så med smør og ost til morgenmad smiley

• #9   22. feb 2012 Årh piger , sidder helt md tåre i øjnene . Hun er 71 cm og vejer 9,5 kg , så hun er jo ikk lille eller mangler noget hvis du spørger mig .

Jeg må prøve mig frem med nogle bløde boller og måske noget smøreost ? Hun kan godt lide leverpostegen smiley

• #10   22. feb 2012 Min SP siger at nogle børn bare ikke gider mos og grød, det et helt normalt.

Her er Vito glad for alt, men interessen er helt klart dalet, for skemaden.

Han får f.eks også agurkestave, bananstykker, fersken, klementin, appelsin, pastaskruer, halve kartofler. Kogte grøntsager som er bløde nok, kogte stykker kød, eller kød hvor jeg har fjernet stegeskorpen.
    Ja, alt hvad man kan tygge i, er et hit!..

Har du evt. prøvet at bruge bordet som tallerken, frem for en ske? Nogle gange er den bedste måde at smide en klap havregrød foran barnet, og lade det spise selv smiley

• #11   22. feb 2012 Har en veninde hvis datter har gjort det sammen som Emma... Hun lavede grød og mos til hende hver dag, men hun ville heller ikke have... Hun kunne være heldig hun engang imellem ville spise det man køber, men kun meget lidt... Pludselig fra den ene dag til den anden spiste hun og der har hun været 10,5 mdr... Og nu spiser hun alt... Selv de ting hun helst heller ikke skulle spise..

• #12   22. feb 2012 Årh jeanne , du lettedelige mit hjerte ! Er nemlig dødbange for at få en kræsen datter det intet vil spise ...

• #13   22. feb 2012 Min dremg nægter alt "smagsløst" som grød og mos...men kyllingestykker stegt i sød chiliesovs, spiser ham med stor fornøjelse..Kogtekartofler nægter han, de ryger op med det samme, men er de skåret i både og rystet rundt i en pose med olivenolie og krydderier og så i ovnen, ja så er det straks en anden sag..Sådan gælder det alt mad...Han er så ammebarn og jeg spiser meget krydret mad og har gjort det alt tid, så han har nok været vant til, at få mad med mere smag.

Mne prøv dog, om Emma ikke vil have mad der smager af noget mere..Prøv boller i karry med ris osv,

• #14   22. feb 2012 Oliven, feta, tunmousse, varmrøget laks med peber er et kæmpe hit smiley

• #15   22. feb 2012 Ja jeg tror du har ret . Vi må forsøge os med noget mere smag . Må de få hvidløg foreksempel ?

• #16   22. feb 2012 Nogle børn er bare lidt mere selektive. Jeg tror måske de har bedre smagsløg?

Min niece er meget småt spisende, og kan f.eks nægte at spise rugbrødet, hvis der er den forkerte slags smør på. Så må de smutte i brugsen, smøre nyt brød, og så vil hun gerne.

Lidt hvidløg ville ejg sagtens give. men måske tage det lidt afslappet med chili osv.

• #17   22. feb 2012 De må gerne få hvidløg. Bare ikke alt for maget af gangen, da det kan give oppustetmave smiley

• #18   22. feb 2012 Pyha en dejlig tråd at læse, Jonathan er så godt nok kun 51/2 mdr. men er ved at kaste op hver gang han får sin grød han kan virkelig ikke lide det.

Kommentér på:
8 mdr og spiser ikke grød/mos ?

Annonce