{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.591 visninger | Oprettet:

jeg kan ikke huske hvordan man starter {{forumTopicSubject}}

ja jeg har datter nr 2, hun er 4 måneder her om 2 dage, og jeg tænkte at jeg så småt ville starte op med at give hende grød, men kan ikke huske om der er noget de ikke må få. er det ikke også noget med at det er fra nu af man må begynde at give dem vand at drikke?

og hvordan er det når man laver mme, må det laves på vand fra hanen nu, istedet for kogt afkølet vand?

håber der er nogen som kan svare på alle minbe spørgsmål smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Samle afbryder korrekt 400 kr.
  • Rengøring af huset - 3 timer arbejde 1.200 kr.
  • Hænge maleri op 500 kr.
  • Slibe terrasse og give olie efter. 1.500 kr.
  • Opsætning af skab 600 kr.
  • Samle ikea pax skab 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  jeg kan ikke huske hvordan man starter
  • #1   8. maj 2011 min ældste datter hun blev ammet, og fik så sådan noget risgrød ved siden af, men ville gerne gøre tingene lidt anderledes med den nye, så hun ikke kun for købemad, vi kunne nemlig ikke få andet i vores ældste grundet dårlig vejledning af sundhedsplejesken. først da hun startede med at spise rugbrød fik hun ordenligt mad

• #2   8. maj 2011 min yngste er også lige blevet 4 mdr og smagte sin første grød idag, bare et par mundfulde smiley de må ikke få gluten, så havregrød osv er først fra 6mdr.
    de må godt få vand direkte fra hanen nu, min sp rådede mig dog til at vandet til flaskerne stadig blev kogt, da det er i størrer mængder og derfor godt kan virke hårde for maven en når de får et par mundfulder vand.

• #3   8. maj 2011 jeg laver også grøden selv denne gang, hun har fået majsgrød idag og du kan også købe rismel, så hun kan få hjemmelavedet risgrød.

• #4   8. maj 2011 jeg har aldrig kogt vandet inden jeg lavede mme. det kom direkte fra hanen, blev varmet i mikroovnen også kom jeg pulver i.
    havde aldrig hørt at man skulle koge det først :s
    Jonathan er 15 mdr smiley

• #5   8. maj 2011 cecilie fik i dag lidt kartoffel med noget fisk i, det spiste hun med stor nysgerrighed, tror hun spiste en kvart baby kartoffel så en smule fisk så det er jo ikke det store hun har fået ned smiley

rismel, okay hvordan søren laver man det? og er det ikke også noget med de kan få sådan noget majsgrød? ej jeg er helt flov over jeg har glemt alt det fra den store af.

okay så hun må gerne få lidt vand i en kop, men vil så stadig koge vandet til hendes flasker, hun skulle jo ikke ende med ondt i maven smiley

• #6   8. maj 2011 pernille men så længe han hverken er blevet syg, eller fået ondt i maven er der jo heller ingen skade sket smiley

• #7   8. maj 2011 jeg startede så ud med majsgrøden og jeg købte en pose økologisk majsmel til 16kr tror jeg, så det er jo også mega billigt i forhold til og sundere smiley der stod bag på posen hvordan man lavede grøden smiley

• #8   8. maj 2011 mange tak for jeres svar, blandede i frugtmos i når de fik grød?

• #10   8. maj 2011 med min den første fik jeg afvide af sp at det ville være en god ide at købe risgrød til hende, og det resulterede så i at hun ikke ville have andet fordi det er jo vildt sødt, smager næsten som risalamante.

så det er netop for at undgå at hun ikke vil spise andet at jeg spurgte om i blandede det med frugtmos, men ja det er vel u bund og grund bare ta prøve sig frem smiley

mange tak for jeres svar så ved je gda hvad jeg skal prøve at købe ind til så hun kan få noget grød den lille.

men lige et sidste spørgsmål, når hun jo for flaske, er det så bedre at starte med grød osv når hun er 6 måneder frem for nu, som 4 måneders, eller har det ingen betydning overhoved?

• #11   8. maj 2011 Jeg synes majsgrød var lidt hårdt for maven, det gav ofte hård mave.
    Synes rismel og hirse var bedst.

Kommentér på:
jeg kan ikke huske hvordan man starter

Annonce