{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
652 visninger | Oprettet:

hjælp modermælks erstatning {{forumTopicSubject}}

jeg er mega forviret og håber at få nogle gode råd..... nogle siger at man skal koge vandet og lade det køle ned, mens andre siger at det ikke skal.

jeg bruger nutramigen hva har i af erfaringer med det????

hva er grøn recept???

kan nutramigenen være skyld i meget stor mavepine og hård mave???

håber at der er nogen som kan hjælpe

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Replacement of Toilet 1.000 kr.
  • Fjerne stikkontakt 1.000 kr.
  • TV-opsætning — der skal bores fire huller i betonvæggen. 500 kr.
  • Tilslutning af ovn 500 kr.
  • Låse dør op 1.145 kr.
  • Hænge lamper op 800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  hjælp modermælks erstatning
  • #1   29. aug 2008 når man laver modermælserstatning så skal vandet været kogt pga bakterier, jeg koger altid vandet og lader det køle ned...

jeg fik recept på mit modermælks pga mit barn er født for tidlig og skulle ha speciel mad, mit hed enfalac men kan ikke huske om det hed grøn recept.

• #2   29. aug 2008 anitta, hvad mener du med at man må bruge det fra vandhanen, mener du bare tænde for den varme hane ???
    varmt vand fra hanen er fyldt med bakterier

• #3   29. aug 2008 Vandet til mme må ikke være over 50 grader fordi så ødelægger man vitaminerne i mme

Til at starte med brugte vi allomin, men min datter fik hård mave af det. Min læge anbefalede mig at skifte til et andet mærke, for at se om det kunne hjælpe, vi skiftede derfor til Nan og det hjalp.

• #4   29. aug 2008 ok tak for jeres svar smiley

• #5   29. aug 2008 anita du må ikke bruge det varme vand fra hanen det er fyldt med baterier. det er en stor baterie bunke du udsætter dit barn for.

du skal bruge det kolde vand til at lave din mme op så varme det op bagefter.
    det må du godt nok .ikke så hvis dit barn har været meget dyg så ved du hvorfor.. du er også med til at udsætte dit barn for allergi ved at gi det varmt vand fra hanen..

så jo det betyder utrolig meget. hvis din sp har sagt det så skal hun godt nok på skolebænken igen. eller også har hun ment at du godt må bruge det kolde vand fgra hanen. alle ved hvoir mange bakterier der er i det varme vand..

• #6   29. aug 2008 vi fik afvide at når han blev omkring de 6 mdr måtte vi tage vand fra den kolde hane..

Ja jeg tror godt at det kan give maneproblemer, vi startede med Alomin, men den kan også lave problemer, så vi kører på nan og der hsr slet ikke været noget.

• #7   29. aug 2008 Jeg er laborant og har arbejdet med drikkevand og man må ikke drikke vand fra den varme hane da der kan være coli bakterier i vandet. Tag altid fra den kolde hane og varm vandet til den ønskede temperatur.

• #8   29. aug 2008 anitta du ga mig godt nok et chok der.. specielt når i har haft de problemer med ham.. åhh er glad for at du skrev forkert..

den anden anita.;-)
    det er ikke nutrimigenen der gir den dårlige mave da den er meget bedre spaltet og special lavet til for itdlig fødte børn og børn med allergi. så den er meget nemmere for maven at fordøje.

• #9   29. aug 2008 nå okay..

• #10   29. aug 2008 kristoffer har aldrig gide drikke varm modremælkerstatning så han får det kold men koger vandet først lader det køle ned og blander det op med nan 2.

• #11   29. aug 2008 jeg bruger nutramigen hva har i af erfaringer med det????
    <i>Bruger også nutramagen, pgr. af allgeri - og har kun gode erfaringer med det og brygt/brger det til begge mine børn - og foretrækker klart nutramagen frem for profylac da den skeller utroligt hurtigt.</i>

hva er grøn recept???
    <i>Det er en recept du får af din læge i dette tilfælde på Nutramagen, og den gør at du kun skal betale 40 % af den almendelige pris. så det kommer til at koste det samme som alm. mme. - </i>

kan nutramigenen være skyld i meget stor mavepine og hård mave???
    <i>Har ikke harft problemmer med det, - men ja</i>

• #12   29. aug 2008 jeg brugte det til min store datter da hun ikke kunne tåle allomin eller nan og syndes helt klart det er det bedst modremælkerstatning der findes men godt nok også dyrt.

• #13   29. aug 2008 lige et spørgsmål. Når i får specielt mælkeerstatning, p.g.a af allergi f.eks. hvad er det så for noget allergi de har.

• #14   29. aug 2008 katja f
    tillader mig lige at svare selv om jeg ikke selv har brugt mme
    det er hvis en eller begge forældre har allergi, så er der større chance for at barnet udvikler allergi og derfor giver man en mme der er mindre allergifremkaldende end alm mme
    de er dog begge baseret på komælk

Kommentér på:
hjælp modermælks erstatning

Annonce