2.309 visninger
|
Oprettet:
baby mos {{forumTopicSubject}}
Hej venner
Min søn er lige blevet 3 mdr for et par dage siden, og han er en meget stor dreng som kan spise hele tiden. Derfor prøvede jeg i dag at købe baby mos på glas for at se om han kunne lide det og sluge det.
Jeg har blandet det op med mme, men hvor meget blandede/blander i det op ?? Og hvordan lavede i en rytme med mos og flaske om dagen?
Jeg ammer fuldt ud om natten
nov 2009
Følger: 5 Følgere: 4 Babyer: 2 Emner: 89 Svar: 1.240
Dem blander jeg ikke op, men servere sammen med noget grød, så det egentlig kun fungerer som en lilel smagsoplevelse for ham.
Jeg fuldammede dog til han var 5 måneder gammel, og startede med grøn, og først da han var 6 måneder fik han frugtmos til. Frugtmosen er nemlig meget sød, så du risikerer at gøre ham kræsen ved at starte med det.
Men umiddelbart syntes jeg det er meget tidligt at starte når han kun er 3 måneder, har du haft din SP med ind over den beslutning?
apr 2010
Følger: 15 Følgere: 14 Babyer: 1 Emner: 74 Svar: 394
Havde set et indlæg forleden dag om at nogle begyndte med frugt mos fra 3 mdr alderen fordi mælk ikke mættede dem nok. Der står også på glasset det er fra 4 mdr alderen, så det er jo kun 3 uger før . og så længe han kan sluge det og lide det er det vel fint? Men vil gerne høre lidt råd hvis det er?
apr 2010
apr 2010
det der med vand har jeg prøvet, det gider han ikke .. han kan ikke lide det tror jeg
mar 2009
Følger: 1 Emner: 109 Svar: 580
apr 2010
nov 2009
Du spurgte lidt til hvordan vi andre har gjort med opstart.
Jeg startede emd at give Mikkel lidt grøn når han stod op fra formiddagslur, de første dage bare et par skeer, og så langsomt øge det, så hans mave og tarme kunne følge med. I løøbet af 2 uger kom jeg op på en hel portion.
Efter en måneds tid, begyndte jeg så at ligge et aftensmåltid ind. Han får sin mad ved halv 7 tiden, da han kommer i seng mellem halv 8 og 8.
Han er 7 måneder i morger, og får stadig de 2 måltider, men tænker snart at ligge en lille morganmad ind også.
maj 2010
Følger: 6 Følgere: 5 Babyer: 1 Emner: 43 Svar: 374
Sandie L
de må få kogt vand og kamille te lige fra starten det gjorde vi nemlig
sep 2010
Følger: 1 Babyer: 1 Svar: 2
Hvis ikke mælken mætter nok kunne du jo også prøve med noget vælling det er lidt tygger end mælk jeg har selv en dreng der var meget sulten men jeg ville nok også prøve med at putte mere i flasken eller måske lidt vælling jeg startede først med lidt grød da Rasmus var 5 mdr. håber du kan bruge nogen af alle de svar ti´l noget men ja jeg fik faktis også en rytme med Rasmus da han begyndt at virke mere mæt
apr 2010
nov 2009
Men vælling er det der er bedst at starte med, hvis det er søvnproblemer som skyldes sult i 3 - 4 måneders alderen.
baby mos