{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.950 visninger | Oprettet:

Ømme brystvorter {{forumTopicSubject}}

Nogen der ved hva det kan være?

Det gør så ondt når Milas tager fast om vorten. Vi havde problemer i starten da sygehuset ikke vister os hvordan, men efter vi kom hjem gik det fik. Men nu efter en mdr. så er det begyndt at gøre mega ondt. Sidder og bidder tænderne sammen når jeg ska foder Milas. Det gør sindsyg ondt når han tager ved men efter lidt tid tager det a men det gør stadig meget ondt.
Efter hva jeg kan se har jeg nogle steder hvor der er lidt mørk på selve vorten. Når jeg ikke ammer gør de os lidt ondt også mærker det som om de fryser.
Jeg har ikke feber og har ikke nogen knuder i brysterne.
Kan det være svamp, sår, rifter eller brystbetændelse??


HHJJÆÆLLPPP!!
Der er lang til mandag!!


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Ømme brystvorter
  • Helle J
    Helle J Tilmeldt:
    aug 2010

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 40
    #1   20. nov 2010 Måske er det små sår du har. Du kan prøve med nogle ammebrikker - de kan fås på apoteket. Hvis du finder et apotek med døgnåbent behøver du ikke vente til mandag.

  • #2   20. nov 2010 Jeg har lige haft samme problem.
    Kunne ikke få hjælp når jeg spurgte.
    Det eneste jeg fik afvide, bliv ved med at amme. Men det kan man ikke når det gør så ondt.
    Men jeg har brugt ammebrikker og brystvortecreme, det hjalp i hvert fald mig smiley


  • #3   20. nov 2010 jeg har også prøvet det.. det kan være du har fået rifter af at barnet ikke lukker munden ordenligt op, barnet skal nemlig havde noget af den brune med ind når du ammer hvis du forstår.. pas på men og bruge ammebrikker kender en som brugte det til hendes dreng han blev vand til det og han ville ikke havde bryst uden den

  • #4   20. nov 2010 Som regl er det forkert ammestilling, og/eller at brystvorterne er for fugtige eller for tøre.. Når du ligger ham til, så sørg for han ligger lige ud for brystet med munden, i en 90graders vinkel, samt mave mod mave...
    Derudover brugte jeg en creme da jeg havde samme problem indtil jeg fik den med ammestillingen... Cremen koster 152kr, for 56g, og er alle pengene værd, og har linsernes effect med det samme... Den hedder Lansinoh...


  • #5   21. nov 2010 Tak for alle svarene..

    Han tager ordenligt fat, Han har nemlig munden godt omkring det brune af brystet. Jeg bruger noget crem der hedder bepanthol som er fra matas, som ska vasket a ved hver madtid.
    Det med ammestilling har jeg os tænkt lidt over. Læste nemlig engang at man kan slide vorten ved at bruge de samme ammestillinger hele tiden.
    Jeg bruger kun 2 stillinger da det er de eneste jeg synes han ligger ordenligt ved og kender ikke så mange..


  • #6   21. nov 2010 Ja jeg ligger ned og ammer om natten. Gør stadig ondt men ikke nær så meget..

Kommentér på:
Ømme brystvorter

Annonce