{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Samle ikea pax skab 1.200 kr.
  • Klipning af hække 675 kr.
  • Opsætning af ny vandhane 800 kr.
  • Ny bruse slange 600 kr.
  • perlatorstykket fra køkkenet faldt af 700 kr.
  • Vaskemaskine vil ikke starte, virker som om program vælgeren er frosset men melder ikke fejlkode, 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Mellemmåltider..
  • #2   7. jan 2010 her giver vi frugtmos (knægten har ingen tænder så det skal moses) natural youghurt med frugt eller øllebrødspulver, grøntsags kiks, bolle uden noget, figenstang, eller nogengange mme hvis han kun gider drikke.

• #4   7. jan 2010 de kan jo blande spyt med mad når de er 6 mdr så der kan man godt begynde at prøve at give rugbrød ditte ;-9

• #5   7. jan 2010 hej

min datter har to små tænder og hun er fra den 5 maj.

hun får skorper (sådan nogle tørre grov-bolle agtige ting som hedder "skorper" dem elsker hun)
    frugt
    figenstænger

og andet som ikke indeholder MÆLK da hun desværre har mælkeallergi hvilket gør det temmelig besværligt med mellemmåltider...

til frokost får hun ofte rugbrød med pålæg, men i små bider da hun har læbe/gane spalte (læben og bagerste del af ganen er dog lavet, men der er stadig hul op til næsen fra ganen af)

til aften får hun kartofler, grøntsager og kød i små bider, og gerne med lidt sovs på. kødet skal selvfølgelig være mørt og i små små stykker da det ellers sætter sig op i hendes næse.

men med hensyn til brød får hun hverken boller eller lign da jeg ikke ved om der er nogle former for mælk i og syntes det er vigtigere med noget grovere brød.

og ellers smager hun mange af de ting vi spiser så længe der ikke er mælk i eller for stærke krydderier.

er der nogle der har nogle mælkefrie forslag til mellemmåltider er i meget velkommen til at skrive det til mig.

• #6   7. jan 2010 jo jo rugnrød har marcus skam også spist siden han var 5,5 måned gammel ;o) så tygge kan han sagtens, men mente bare at han kan ikke sidde og få noget ud af et stykke æble feks. ;o) han spiser stort set som os, bare det er skåret så småt at han kan synke det, rugbrødet er jo ret blødt så det er ikke noget problem ;o)

han er 8,5 måned gammel

• #7   7. jan 2010 men kan godt se den kunne misforståes ;o) he he... men det var altså bare det hårde frugt jeg mente vi moser for at han kan få noget ud af det, ellers gider han ikke frugt ;o)

• #8   7. jan 2010 på en normal dag (dvs en hverdag :)) får min datter følgende:

Hjemme
    Morgenmad: "Grød" (Det i glad til 6 måneder) nogle gange varmet og nogle gange koldt

i DP:
    omkring kl. 9: Havregrød
    ca. kl. 10.30: havregrød igen
    middagsmad: gulerødder og kartfler (kogt og most) og lidt rugbrød
    lige inden eftermiddagsluren: 1 flaske med MME på 200 ml

hjemme:
    omkring kl. 15: frugt, genre most hvor hun ser jeg moser det (moste engang en pære udne hun så det, hvor hun troede det var banan og nægtede at spise det fordi det ikke smagte af banan :)) slutter af med en flaske på 200 ml igen

Aftensmad: "grød" (det i glad til 8 måneder) varmet.

Nogle gange om natten: 200 ml flaske

hun er 7 måneder og har fået 2 tænder (den ene af dem dog kun lige brugt frem :))

• #9   7. jan 2010 rugbrød er det uden kerner og oftes med leverpostej på

• #10   8. jan 2010 Nu har jeg bare problemer med at min datter ikke vil ha MME mere, og så kan kun ikke finde ud af at tygge (endnu), hvis jeg fx. moser katofler, gulerødder osv. om aftenen til hende er hun ved at blive kvalt i det, for hun kan ikke finde ud af hvad hun skal, så jeg blender alt maden til hende.. Nogen der ved hvordan man "lærer" hende at tygge?? :o)

• #12   8. jan 2010 Malene - har du prøvet en andne slags MME?

Katja kan fx ikke lide NAN men kan godt lide Altomin eller hvad den nu hedder)

• #13   8. jan 2010 Louise - mor til smukke prinsesse Vanessa <: Okay, det vil jeg gøre.. :o) Jeg er også ved at gå ud af mit gode skind hver gang, og har slet ikke lyst til at give hende most mad..

Tanja *Katja d. 26 maj 2009 *: Jeg har prøve alt, selv vælling.. Hun får grøn Allomin, for hun kan ikke tåle Nan, hun får mega hård mave af det... Hvis jeg er heldig og får noget MME i hende, er det en 30 ml...

• #14   8. jan 2010 Malene - har du prøvet den mørrkeblå?

Katja gider heller ikke den grønne i længere tid, fordi den smager anderledes end det normale

• #15   8. jan 2010 Ja, Alllomin 2, ikk? :o)

• #16   8. jan 2010 jo smiley

• #17   8. jan 2010 Ja den kan hun heller ikke lide... heller ikke engang vælling...

• #19   9. jan 2010 Det får og også.. Om morgenen får hun havregrød, til middag øllebrød, eftermiddag får hun frugtmos/yoghurt og til aftensmad får hun kartoffel/grøntsagsmos og blendet kød/fisk... Hun gider bare ikke ha flasken mere

Kommentér på:
Mellemmåltider..

Annonce