{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
876 visninger | Oprettet:

at blande sig i andres opdragelse {{forumTopicSubject}}

jeg er dybt uenig i hvordan noget af min familie opdrager deres 3-årige søn.
Jeg blander mig ikke, og siger ikke noget - normalt...
en dag, bad de om at komme ham i bad hos os, vi har boblebad, og det synes han self. er sjovt..
alt gik fint, indtil både mor og far sidder i stuen, hvor jeg så spørger, hvor drengen er, jamen han sidder da og hygger sig alene i badekaret.. De kunne så åbenbart se på min reaktion, at jeg ikke synes det var ok, og bad mig forklare hvad jeg tænkte.. det gjorde jeg så.
De spørger så, om der er andre ting "frøken skolelærer" (jeg er uddannet lærer) skal nå at lærer dem inden de kører.
Jeg siger så pænt at folk opdrager deres børn forskelligt, og at de skal gøre det, som de synes virker for dem...
De har så ringet til min kæreste i dag, det er hans familie, og bedt om en forklaring på hvad jeg har imod deres opdragelse, og han har så sagt nogle ting, som både han og jeg er imod.
Nu har jeg så modtaget en besked på facebook, hvor der står, at jeg ikke skal regne med støtte fra dem på nogen måde, før jeg har givet dem en undskyldning.
Men, jeg sidder sådan lidt, med en følelse af, at jeg faktisk ikke har gjort noget forkert...
Jeg har forsøgt at ringe til dem 3 gange, men de tager den ikke...
hvad synes I jeg skal gøre?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  at blande sig i andres opdragelse
  • No name
    No name Tilmeldt:
    feb 2010

    Følger: 1 Emner: 208 Svar: 1.058
    #1   3. maj 2011 Lad dem være til de bliver voksne???
    Altså for det første.. DU har ik gjort noget forkert, de bedte selv om din mening og hvad du tænkte.. Så er det vel deres problem at du ikke bare sagde hvad de ville høre ikke?
    og så har du også prøvet at kontakte dem, for at læse ddet.. DE vælger at ignorere dig. Du har ageret voksent, så må det da virkelig også være op for dem at tage næste skridt, nu du har lagt boldten på deres side smiley


  • #3   3. maj 2011 Jeg synes ikke du skal gøre noget.. Og jeg havde også reageret underligt hvis jeg havde nogen der lod sit barn sidde alene i badet, det er 2 min alene og så kan barnet være druknet...

    Jeg synes du skal lade dem blive voksne, bare fordi du ikke er enig med deres opdragelse er det jo ikke ensbetydende med at du ser ned på dem eller noget...


  • #4   3. maj 2011 Der er squ ikke noget galt med dig i hvert fald
    synes da også det er uansvarligt at lade sit barn sidde alene i badekarret.
    Min venindes lillesøster lader hendes datter ligge med sutteflasken når hun skal sove og det kan jeg bare ikke have. men jeg blander mig ikke selvom jeg nok lige så lidt mærkelig ud i ansigtet.

    Men er helt enig med det svar som linda nu med 2 guldklumper . giver.. smiley


  • #5   3. maj 2011 Linda - Så er det også noget andet, så ved I også at I skal reagere hvis han pludselig er stille eller noget..
    Men min Oliver f.eks han sidder tit bare stille og roligt og leger i badekaret så hvis vi går ind i stuen så kan man ikke hører ham!


  • #6   3. maj 2011 for det første ville jeg ikk have at han sad alene derude og havde bedt en af forældrene om at gå derud indtil han var færdig ellers måtte de sku tage ham op..

    og at de ikk tager sin mobil eller telefon så skal du bare lade dem være !!


  • #7   3. maj 2011 Altså det her er jo et ""voksent" kar, og der var vand op til midten ca.. altså rimelig meget vand til sådan en bette en.. Men ja, jeg synes det er deres ansvar når det er deres barn..
    Men nu må vi se, jeg ringer ikke mere, så må de kontakte mig hvis det er..
    Jeg står fast i min holdning, ikke at den nødvendigvis er rigtig..

    Men tak for jeres svar, det trøstede da lidt på min våde plet smiley


  • #8   3. maj 2011 jeg synes du har handlet helt rigtigt- tror endda jeg havde reageret noget kraftigere- men jeg har også en familie der er sygeplejesker og falckmænd så er tudet ørene fulde af hvad der kan ske på meget kort tid... jeg kunne aldrig finde på at lade Anna sidde alene i et badekar ( ikke engang selvom det er et baby badekar.... ulykker sker lynhurtigt....

  • #11   4. maj 2011 Hendes hus, hendes regler- kan de ikke lide dem kan de bade et andet sted!

  • #14   4. maj 2011 Nu kan et barn faktisk drukne på 5 cm vand, så at lade et barn sidde mutters alene i et boblebad, hvor man nemt får overbalance midt i legen og hyggen med bobler er ikke ok.

    Mon ikke det er fordi du har fat på noget, at de reagere så voldsomt? :O)


  • #17   4. maj 2011 det er da iorden at du har dine meninger og kan de ikke tåle at høre den så kan de jo bare lade være med at spørge dig om din mening, og lære at tage imod positiv kritik

Kommentér på:
at blande sig i andres opdragelse

Annonce