{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.406 visninger | Oprettet:

Er så træt af folk der tror de skal blande sig i mit kommende barns navn {{forumTopicSubject}}

Ja min familie er åbenbart ret spændte på hva den bette skal hedde, når hun kommer.
Jeg syns nu til at starte med at det var meget sjovt og høre hva folk syns om de navne min kæreste og jeg havde snakket om...

MEN nu er det bar blevet for meget. Uanset hva navn vi har sagt til ngoen, så er det blevet nedgjort og kritiseret. og nu er det bar ikke sjovt mere.

SÅ nu kan de lære det. Nu får de itet afvide før hun er født - eller måske døbt.

Er der nogen der har oplevet noget lignende og hvad tænker i når navnet som i syns var rigtigt fint bar blir trådt i jorden.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Er så træt af folk der tror de skal blande sig i mit kommende barns navn
  • #2   27. nov 2012 Det er hvad de mener og det er deres holdninger - men da det er jeres barn er det jeres mening og holdning. så kan de andre bare snakke.

  • Mia M
    Mia M Tilmeldt:
    sep 2011

    Følger: 1 Emner: 6 Svar: 154
    #4   27. nov 2012 Præcis derfor valgte vi først at fortælle Storms navn da han var blevet født smiley
    Så har de intet at blande sig i smiley


  • #5   27. nov 2012 Øv hvor træls smiley
    Da jeg ventede Simon, snakkede vi om at han skulle hedde Bastian, det var specielt min mormor ikke tilfreds med. For han ku jo risikere at blive mobbet i skolen og kaldt for basse.. Sagde til hende, at det skulle hun slet ikke blande sig i, og jeg tror Gun forstod det, for hun sagde ikke mere.. Heller ikke da vi valgte navnet Simon, det kan han jo også blive drillet med og kaldt Simone. Ligesom han hedder Louis til mellemnavn, det kan laves om til Louise.. Meen, det er jo noget andet, for det er efter min morfar.
    Men jeg syntes at I skal sige til folk, at det er ok de har en mening om navnet, men de bedes holde det for dem selv, da I jo vælger et navn I kan lide, og som I synes passer til jeres barn. Ellers synes jeg også det er en go ide, som du selv skriver, at vente med at sige noget før barnedåben smiley


  • #6   27. nov 2012 folk fik først hans navn at vide da han blev født. og det blev taget rigtig godt imod af de fleste.
    mest kærestens mormor der har svært ved at udtale det .. hihi


  • #7   27. nov 2012 Så er det planen smiley Vi siger ingenting før hun er kommet smiley
    Så kan de bare lære det alle sammen smiley Muhahahha


  • #8   27. nov 2012 Årrh.. med Dexter, hvor kan jeg dog huske det! Han blev sammenlignet med både tegneseriefigur og seriemorder... Jaaa, folk skal da bare holde deres kæft. smiley Nogen folk tror bare, alt der ryger ud af deres mund er guld og vil blive glædeligt modtaget - altid. Sådan hænger det "desværre" ikke sammen!
    Vi havde valgt navnet allerede i uge 18, så folk fik masser af tid til at vænne sig til det, hvis de fandt dette svært smiley
    Dog var der enkelte mennesker (endda fra familien) der valgte at nedgøre navnet endda på min 4. dag... Klogt og meget betænksomt! Dét var nederen. I graviditeten kunne folk sige om navnet hvad de ville - men efter man står med sit mirakel i armen, så er det altså en uskreven regel, at man ikke sviner barnets navn til, foran forældrene. Jeg blev i hvert fald godt og grundigt paf over, st nogen overhovedet kunne få sig selv til det.


  • #9   27. nov 2012 Hvad skal hun da hedde - siden der var så mange meninger om det ? Altså hvis du vil fortælle det herinde smiley
    Vi fortalte folk med den første hvis de spurgte men ellers først da han blev født og det samme er det med bebse i mavsen - dem som spørg om vi har navn svare vi ja og navnet... Man kan jo nemt læse folk om de kan lide det eller ej men vi synes de navne vi har valgt er fantastiske - hvilke er det vigtigste smiley


  • #10   27. nov 2012 VI har endnu ikke valgt et navn smiley Men vi har snakket om Stella, Rebekka og Mercedes smiley Jeg syns nu ikke de er så specielle som nogle navne er.

    Er åben for muligheden hvis nogen har nogle fine pige navne smiley


  • #11   27. nov 2012 Vi har samme problem smiley Jeg ELSKER navnet Morgan og min kæreste var næsten med på idéen, indtil folks holdning og mening fik ændret hans smiley Så nu er det navn off the table smiley

  • #12   27. nov 2012 folk har virkelig deres mening om at min pige skal hedde Safiya min mor kan virkelig ikke lide det og min farmor syns det er mærkelig at hun skal det navn. resten af familien har ikke rigtig fået det afvide endnu. men jeg elsker det navn og det er mit barn så hvis de ikke kan lide det er det deres problem. min kæreste og jeg er hvertfald helt sikkert på det er det perfekte navn til hende,,

  • #13   27. nov 2012 De er ikke særlig specielle men rigtig søde..
    Men skræmmende at folk nogle gange ikke bare kan holde deres holdning for dem selv men I skal nok finde det helt rette til jeres kommende pige smiley


  • #14   27. nov 2012 Jeg kan høre at vi ikke er de eneste i den båd her smiley

    MORGAN - Det er da mega sødt...


  • #15   27. nov 2012 Morgan er mega flot. Det kunne jeg godt have fundet på at kalde en evt. 2'er, hvis ikke vi havde haft en Dexter smiley

  • #16   27. nov 2012 Safiya? Hvordan udtales det?

  • #17   27. nov 2012 M T - mor til 2 smukke piger : Safiya udtales ligesom sofia bare med a istedet for o smiley

  • #18   27. nov 2012 Vi har været i samme situation herhjemme. Vores lille søn skal hedde liam, og det er bare det helt rigtige navn for os ( og det eneste vi kan blive enige om ). Men vores familier har skulle vænne sig til det.. Og vi har fået kommentarer som " det kan man da ikke hedde" og " er det ikke lidt synd" .. Men vi har valgt at ignorere dem. Vi elsker selv navnet og det er det vigtigste:)

  • #19   27. nov 2012 Vi har også en viktoria i familien. det er min niece smiley og pudsigt nok syns hele min fmailie det var et fantastisk navn smiley Det er også smukt smiley

    Men der var ignen brok med det.

    Vores pige skal også have to navne. Da alle mine søskende og jeg og mine nevøer og niecer har to navne. Så det hører til.
    Min kæreste syns det er lidt noget pjat. Men han kan godt se vi skal holde ved traditionen smiley
    Jeg tror hun skal hedde Johanna, som det navn der ikke blir brugt. Jeg heddeer Johanne som mit 2 navn smiley


  • #20   27. nov 2012 Vi har også valgt et navn, hvor folk har kommenteret lidt på det, og jeg synes ikke det er specielt specielt smiley
    Leonora. Vi snakkede dog om Leonora-Mathilde, men har droppet det igen. Sjovt at folk tror de skal vælge MIT barns navn. :S
    Vi har hele tiden stået fast ved Leonora, og kan folk ikke lide det, ja bare ærgerligt for dem!


  • #22   27. nov 2012 Jeg har siden jeg var 14/15 år vidst at min datter skulle hedde Monique og kæresten var med på den. Har ikke hørt noget negativt om det.


    Men vores måske drengenavn er der bare ikke nogen der kan lide og de holder sig ikke tilbage


  • #23   27. nov 2012 Uh jeg ville også have det svært hvis vi fik en sune i familien. Men har været udsat for seksuel krænkelse af en eks der hed sune. smiley

    Har dog også haft en bedste ven der hedder sune


  • #24   28. nov 2012 Hvad har i valgt af drengenavn, Camilla? Hvis i skulle have en dreng en dag.

  • #26   28. nov 2012 Vi har ikke endeligt valgt et navn men Kenneth vil have at vores søn hvis vi altså får en dreng skal hedde Memphis

  • #27   28. nov 2012 Det passer da også meget godt til Monique, synes jeg. smiley

  • #28   28. nov 2012 Altså jeg er mest til Milo smiley Men Memphis synes jeg også er sødt og lidt specielt.
    De går helt i baglås når de hører navnet smiley


  • #29   28. nov 2012 Min søn fik først et navn, da han var 2-3 døgn ( min mor sagde at det var et rædselsfuldt navn)
    I dag siger min familie ikke nået til det

    Min datter fik først sit navn, da hun var nogle måneder.


    Vi har ikke rigtig snakket om navne.


  • #30   28. nov 2012 Vi gjorde det samme med liam. Alle navne blev kritiseret så hans endelige navn kom først frem da han blev født smiley

  • #31   29. nov 2012 Oliver hed faktis Oscar til han blev født . Selvom vi ikke viste hvad det blev .. Men da han kom ud sagde jeg til min kæreste han skulle hedde Oliver . Min far kunne slet ikke lide navnet Oscar . Men alle kunne lide Oliver . For nu var det jo det han hed smiley denne gang ved jeg det bliver en pige . Og hun skal enøren hedde merle eller my . Og der er mange der siger de ikke er pæne eller underlige .. Men det bestemmer de ikke ..
    Min mor syntes begge navne er rigtig fine men hun syntes mere om merle . Passer os bedst til efternavn smiley
    Så her har de slet ikke nogen indflydelse på navne ..


  • #32   29. nov 2012 Elsker navnet My. Det kunne jeg selv godt finde på at kalde en pige. smiley

  • #34   29. nov 2012 Tilda er også rigtigt pænt smiley Ligger dog for tæt på mit eget navn smiley Alle mine nærmeste kalder mig Tilde smiley

  • #35   29. nov 2012 Tak Rikke!
    Min Emilies mellemnavn minder om det så smiley


  • #36   29. nov 2012 M T - mor til en prinsesse og en engel : okay må man spørger hvad hendes mellem navn er ? smiley har bare mødt rigtig mange der ikke kan lide det smiley men igen jeg elsker det navn smiley

  • #37   29. nov 2012 Emilie hedder Safira til mellemnavn. Det udtales som det står skrevet smiley

  • #38   29. nov 2012 det er også rigtig flot smiley
    har enlig altid sagt min datter skulle hedde Naya, men da manden er tyrkisk så skulle det også være et navn som hun kunne hedde dernede og så blev det Safiya smiley


  • #39   30. nov 2012 Jeg har oplevet det begge gange..

    Oliver hed Noah indtil han blev født og det kunne min mor slet ikke lide. Det viste sig så at han slet ikke lignede en Noah og vi besluttede os for Oliver.

    Med Alexander fik vi først at vide til en kønsscanning at han var en pige og det navn var på plads den dag vi fik det at vide og frem til md scanning, hvor han pludselig var en dreng. Det var Isabella Melina. Isabella har været mit favoritnavn siden jeg var 15 år, så det kom ikke som nogen overraskelse, men Melina blev der bestemt heller ikke taget godt imod.

    Vi stod så og skulle finde et drengenavn og det var stort set umuligt. Jeg er helt vild med Adrian og havde næsten fået kæresten med på den. Hele min familie valgte så at fortælle, hvor grimt et navn de syntes det var og at de bare ville kalde ham lillebror, hvis vi valgte det navn.
    Det fik jo min kæreste i tvivl og da han var en mdr blev vi langt om længe enige om Alexander, som var mit 2. valg. Jeg prøvede at sige til min mor at de bare lige skulle vænne sig til navnet, da hun denne gang foreslog Noah som hun nu pludselig bare syntes var SÅ sødt, hvilket hun jo ikke kunne lide dengang vi kaldte Oliver det.

    Overvejer også om vi skal holde det hemmeligt næste gang, hvis der altså bliver en næste gang smiley



  • #40   3. dec 2012 Her var der heldigvis ikke nogen indvendinger, alle tog rigtig godt imod navnet smiley Min mormor kaldte hende dog Smiley et par gange, fordi hun ikke kunne huske navnet, det grinede vi bare af smiley

    Men havde de brokket sig, havde jeg da bare været ligeglad, det er mit barn og mit valg smiley


  • Nanna Marie
    Nanna Marie Tilmeldt:
    dec 2011

    Følger: 1 Emner: 20 Svar: 340
    #41   3. dec 2012 Smiley er da også et sødt kælenavn.. smiley

  • #42   4. dec 2012 Haha jeg kunne ikke lade være med at grine da hun sagde det, hun mente da bestemt det var det hun hed smiley

Kommentér på:
Er så træt af folk der tror de skal blande sig i mit kommende barns navn

Annonce