{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
4.091 visninger | Oprettet:

"dille" at være gravid? {{forumTopicSubject}}

hej piger.

er det ved at være en "dille" at være gravid for unge piger? eller er det ganske normalt??

jeg er ikke selv gravid, og prøver heller ikke på, at blive det. for uanset hvor meget jeg ønsker mig det, så er jeg ikke klar, er kun 17, og går i skole.. men..
da jeg gik i 10. sidste år, var der pludselig en, der fødte. hun troede, hun havde blærebetændelse, men var i fødsel? s: det en anden historie.. hun var altså 16.
min veninde på 18, har en søn på et år, og venter en pige til februar (mener jeg) .. hende og hendes kæreste har været sammen i to år.
jeg så på facebook, at en jeg kender, på 16, også er gravid.. hende og hendes kæreste har været sammen i lidt godt ½ år..
ydermere så kender jeg nogen, som kender nogen, som kender nogen, (i ved, folk som snakker) .. som alle er gravide cirka ½ år inde i forholdet, og alle er omkring 15-16 .. er også venner med en del på facebook på omkring 16-17, som har børn i alderen 1-3 år..

er det en dille, at være gravid? tror de, de bliver voksne af det?
synes bare, at ½ år inde i et forhold, bliver man gravid.. man ved jo ikke, om forholdet varer ved.

nu har min kæreste og jeg været sammen i 2½ år, og føler da lidt, vi er "bagud", hvis man kan sige det sådan.. det har vi snakket rigtig meget om.. men vi skal på ingen måde have børn nu, uanset hvor meget vi ønsker det!

det kan selvfølgelig godt være, de føler sig klar til børn.. men f.eks hende på 16, der venter sig.. sidst jeg så hende, var hun ikke færdig med at lege med barbiedukker.. kan SLET ikke forestille mig, at hun skal være mor.. fik et helt ckok, da jeg så det..
men nu skal jeg heller ikke blande mig i det, jeg undrer mig bare så meget, om det er en dille, og "sejt" at være ung mor, eller hvad der sker..


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  "dille" at være gravid?
  • #1   12. dec 2011 Folk er ikke rigtig kloge ...

    Jeg håber ikke at det er en dille.


  • #2   12. dec 2011 jeg synes der er mange unge under 18 inde på de forskellige sider jeg er på, som rigtig gerne vil være gravide. også selvom de ikke har kæreste eller så snyder de kæresten :S

  • Michélle B
    Michélle B Tilmeldt:
    jul 2011

    Følger: 1 Emner: 7 Svar: 100
    #3   12. dec 2011 Er helt i chok.... Håber da ikke at de piger du nævner har planlagt deres grividteter!! Jeg synes det er grotesk at få børn i så ung en alder - de er jo ikke andet end store børn selv.. og netop derfor bør så unge mennesker slet ik have sex.... Men det er vidst en anden snak ;O)

    Hehe, I er bestemt ikke bagud... ;O) Nyd i jeres ungdom lidt endnu - børnene er der tid til senere..
    Indtil for et års tid siden var jeg stadig overbevist om at jeg aldrig sku ha børn - havde nok i mig selv, kæresten og vores hunde ;O) Jeg blir 25 (gys og rædsel!) lige om lidt..


  • #4   12. dec 2011 Nu fik jeg selv den 1 som 16årig og jeg gjorde det ihvertfald ikke pga en dille.
    Jeg tror at de fleste unge mødre ikke forstår hvor hårdt og svært det er før efter mange år. Jeg er 22 nu og har først for alvor forstået hvor meget jeg må tilsidesætte for børnene smiley


  • #5   12. dec 2011 hmmmm der er flere og flere unge mennesker der bliver gravide.... jeg sys tit jeg hører at mange aaf dem glemmer og beskytte sig.... jeg kan godt være bekymret for nogen af dem men ud over det blander jeg mig ikke

  • #6   12. dec 2011 Tja børn der får børn.. bekymrende..

  • #7   12. dec 2011 C K H;
    håber godt nok heller ikke, det er en dille. men jeg synes, det lyder lidt sådan!!

    MIN vingummi;
    ja, der er utrolig mange, der gør det.. jeg synes på ingen måde, det er iorden, at snyde sin kæreste! jeg fortæller løbende min kæreste om min prævention osv. jeg er f.eks nu stoppet på p-piller i lidt tid, hvilket jeg har fortalt ham flere gange, så han er klar over det! at snyde sin kæreste er noget svineri!

    pia;
    nej, det kommer ikke an på det, men det undrer mig bare så meget, at det er lige nu, alle unge piger bliver gravide - med eller uden kæreste.. hørte endda om en gammel veninde, som jeg ik snakker med, hun er blevet gravid.. hun har selv sagt direkte, at hun ikke ved, hvem faren er, men hun beholder barnet.. hun er 18..


  • #8   12. dec 2011 Jeg var selv 18år da jeg blev gravid, kæresten 16år, vi havde været sammen i 9mdr. Dengang blev vi droppet af mere eller mindere alle venner og bekendte fordi de ikke kunne forstå vi ønsket at beholde barnet. Flere af dem er idag selv blevet forældre og prøver nu at skabe kontank igen, men syntes det er så latterligt at de først kan acceptere det når de selv går hen og bliver forældre.

    Dengang for 4½år siden da jeg blev gravid var det hvertfald ikke på mode at blive unge forældre.

    Syntes også der er rigtig mange på 16-17 år der er gravide og har været sammen med kæresten i kort tid. Tror at de fleste tror det er så nemt, men man bliver overasket.

    Jeg vil rigtig gerne have nummer to snart, men kæresten er ikke klar. Vi er stadig sammen og har klaret det at blive forældre i en ung aldre unden de store problemer, men tror også kun det er fordi vi har haft rigtig god støtte fra vores familier.


  • #9   12. dec 2011 michelle;
    jeg ved ikke, om det er planlagte graviditeter.. jeg tror, hende min veninde er, og hende på 16. men hende fra tiende klasse, var "ikke klar over" hun var gravid.. o:
    hehe, nej, men føler da lidt, vi er "umoderne", hvis man kan sige det sådan.. vi skal sku ik have børn, før vi er i 20erne.. o:

    pia;
    nej, vi følger bestemt heller ik strømmen smiley vi nyder, vi har hinanden, og kun OS TO, og ikke en lille baby.. elsker babyer, og vil da gerne have en, meeeen - er kun 17, går på htx, og vil ikke droppe min uddannelse for det..

    hotmama;
    puha, som 16årig.. ikke for at kritisere dig eller noget - men hvorfor valgte du, at beholde det? smiley skal ikke menes ondt!

    diana;
    min holdning er, at hvis man er gammel nok til at have sex, er man gammel nok til "konsekvenserne" .. ønsker man ikke graviditet, må man beskytte sig! smiley


  • Frk L
    Frk L Tilmeldt:
    sep 2011

    Følger: 1 Emner: 161 Svar: 367
    #10   12. dec 2011 Jeg har det på samme måde som malene k.
    her hvor jeg bor er der os gået "dille" i den tror jeg! Det er lige som om at dominoeffekten ruller så snart én pige er gravid.
    Hører meget om piger der "snyder" deres kæreste.

    Er dybt forarget, hvis alt hvad man hører passer.


  • #11   12. dec 2011 sabrina;
    ja, man hører rigtig tit, at venner og bekendte dropper venskabet. en af mine nære venner har også sagt til mig, at hvis jeg bliver gravid, så dropper han kontakten til mig og min kæreste.. han sagde det pludseligt, uden vi havde snakket noget som helst om det! s:


  • #12   12. dec 2011 åh hvor jeg syns det sjovt:) her sidder jeg som UNG MOR ventede min søn da jeg var 16 og fødte ham to mdr efter jeg fyldte 17 jeg er 19 nu og han er snart 26 mdr. alle de fordomme ja noggen skal vente men for en helvede lad nu være med og tag os ALLE over en kam!

  • #13   12. dec 2011 pia;
    blander mig såmænd heller ikke i det. jeg ville bare høre, om det er mig den er fuldstændig gal med, fordi jeg ikke vil have børn nu, og det er en dille, eller hvad der egentlig sker. smiley

    frk l;
    ja, der er rigtig meget snak om piger, der snyder sin kæreste - fandme noget svineri, synes jeg! det kan man ikke byde mændene..


  • #15   12. dec 2011 Malene k - fordi jeg følte mig klar og regnede med min families støtte. Og fordi jeg opdagede det for sent til abort og ville ikke kunne bortadoptere smiley men nu idag er mine børn jo alt smiley

  • #16   12. dec 2011 jeg bor sgu da i en 3 værl lejlihed med min søn går i skole og KLARE ham helt alene og har altid gjordt det .. jeg må ærligt indrømme når der kommer sådan nogen indlæg her griner jeg:)

  • #17   12. dec 2011 pia;
    lige præcis. sådan har jeg det også nu, som du havde for tre år siden. men inderst inde, er jeg bare ikke klar. smiley

    mor til elias;
    nu var det heller ikke ment som generalisering? det var et spørgsmål,. om det var en dille?


  • #18   12. dec 2011 eva;
    lige præcis! uden at jeg ved det, tænker nogen måske, at de skal være gravide, være med i dum, og blive "kendt" på den måde s: jeg ved det ikke, men kan jo godt ske??

    hotmama;
    ej puha, bortadoptering må godt nok også være hårdt! smiley
    selvfølgelig er ens børn ens et og alt, det er klart! de vælger jo ikke selv at komme til verden! smiley

    mor til elias;
    du må da grine alt det, du vil.. det er da super, det går godt for dig og din søn. det er da kun godt ?!


  • #19   12. dec 2011 pia;
    ja, jeg håber godt nok også, de lytter til sig selv. smiley


  • #20   12. dec 2011 Selvom man klarer sig fint som mor i en alder af 17 år, burde man stadig have ventet - det er min mening smiley

  • #21   12. dec 2011 malene præcis.... den holdning har jeg også.... det var også derfor da jeg fandt ud af jeg blev gravid dengang jeg var 19 at jeg sagde til mig selv at det godt ku være jeg var ung det ikk var planlag og mig og kæresten knap havde været sammen ½år alt dette var liiegyldigt for når nu vi ku fnde ud af og have sex og blive gravide så ku vi også være forældre....

    og idag r vi gift har en mega skøn søn på lidt over 2 år og vi venter en lille pige til januar...

    dog ville jeg stadig ønske det havde ventet lidt for det bliver endnu sværere for mig nu og få min en uddannelse hvilkt jeg gerne vil hae.... skal liie siges denne graviditet heller ikk var planlagt men dog var vi beskyttede denne gang og blev alligevel gravid....


  • #22   12. dec 2011 C K H;
    det er også min mening.. man er jo slet ikke færdig med sin ungdom. smiley jeg vil, uden tvivl, have lov til at gå i byen og skabe mig åndssvag - og det kan man ikke byde et barn!

    tine k;
    tror også, dum har en stor indflydelse på det..

    diana;
    ja, lige præcis! jeg har så en kæreste, der er ekstremt bange for graviditet.. lige idét, hende på min skole, i tiende klasse, fødte, købte min kæreste en masse teste til mig, som jeg skulle tage.. hehe! der var heldigvis ingenting.. han frygter graviditet. men er han gammel nok til at have sex, må han tage konsekvenserne..
    tillykke med pigen til januar. smiley lidt sent at sige, men alligevel smiley
    ja, det er svært at få uddannelse, når man får børn i en ung alder..
    jeg er også blevet gravid på p-piller. apoteket gav mig nogle forkerte p-piller (har fået nogle specielle af min gynækolog).. jeg vidste dog ikke, jeg var gravid, lige indtil jeg stødte ind i en SA, og jeg fik et kæmpe chok!


  • #23   12. dec 2011 pia;
    haha, ja smiley


  • #24   12. dec 2011 Malene K

    det er også min mening.. man er jo slet ikke færdig med sin ungdom. smiley jeg vil, uden tvivl, have lov til at gå i byen og skabe mig åndssvag - og det kan man ikke byde et barn!

    ^^ Det kan man nu sagtens, bare ikke hver weekend smiley Der skal stadig være plads til sjov og ballade. smiley


  • #25   12. dec 2011 C H K;
    ja, det kan man. men da jeg skrev det, tænkte jeg på en herfra, hvor jeg bor, med 2 børn i alderen 1 og 4, (vistnok to forskellige fædre), som går i byen hver evig eneste weekend.. smiley selvfølgelig skal der være plads til sjov og ballade, når man har børn. smiley


  • #26   12. dec 2011 Malene K - arh, ja, det kan jeg godt se ...

  • #27   12. dec 2011 malene uha den oplevelse lyder da ikk rar....
    og kan a godt forstå din kæreste reagere men har i tget en snak om det??? det er jo vigtigt i begge kender hinandens synspunkter og meninger omkring sådan en situation... uheldet ku jo være ude ikke....

    og takker det er aldrig for sent med tillykke.... smiler det havde evt været for sent hvis ikk liiie randers fg havde været gode til o stoppe mine modningsveer i sidste uge smiler....

    jeg sys yderligere at det kn være svært og vudere hvornår hver enkelt persn er klar til og være forældre... taler ud fra erfaring med min man... han var 25 da jeg blev gravid... vi snakkede meget det inden jeg blev det i forhold til hvor vi stod.... han sagde altid at han på ingen måder var klar.... og da vi så endeli stod i det hele tog han sig sammen og klarede det rigtig godt... da vore søn kom til verden var han 100% klar til og være far..... så ved nogen kommer det først når man står i det...


  • #28   12. dec 2011 diana;
    var det såmænd heller ikke. jeg anede ikke, hvad det var, og kontaktede derfor min storesøster, som "guidede" mig igennem det hele..
    ja, vi har taget en snak om det. og jeg har min holdning, som jeg efterhånden har nævnt flere gange her, så gider ik skrive den igen :D.. han har så den holdning, at selvfølgelig skal vi være beskyttet, hvis vi ik ønsker børn, men hvis uheldet er ude, skal det fjernes.. men det tager vi til den tid, når/hvis, det sker.. ingen siger jo, det sker lige nu og her. smiley
    hehe, ja smiley
    kunne også forestille mig, min kæreste reagerer, som din mand gør/gjorde.. for nu, nej puha, han hader børn og skal ikke have børn, men så snart han er i nærheden af min nevø på 3, så eeeeelsker han ham, og han snakker hele tiden om min nevø, giver han dyre gaver osv.. så tror, han reagerer meget anderledes, hvis nu, jeg blev gravid nu! da jeg fik den SA, var det nok også mest min kæreste, som "røg ned" pga det.. han blev lidt ked af det, og ville helst ikke snakke om det.. så tror, han ville have beholdt det. jeg havde så den holdning, at jeg da gerne ville have vidst, jeg var gravid, for jeg fik et meeega chok over det, men ville have fjernet det under alle omstændigheder! smiley men må ærligt indrømme nu, at hvis jeg bliver gravid nu, så træder min "hvis vi kan have sex, må vi tage konsekvenserne"-holdning frem.. smiley


  • #29   12. dec 2011 pia;
    ja, der er stor forskel! smiley jeg er en af dem, der drak som et hul i jorden for et par år siden, men da jeg havde SA sidste år, så stoppede jeg faktisk med at drikke.. jeg drikker næsten ALDRIG mere.. når jeg endelig er til fest, og folk er godt fulde omkring mig, kan jeg sagtens sidde og kun have drukket 2 eller 3 genstande og være den, der er "pinlig ædru" .. smiley


  • #30   12. dec 2011 oliver og;
    det kan godt ske, ja.. ved det ikke rigtig..


  • #31   12. dec 2011 malene har godt læst din holdning smiler og forstår jer begge to... dog ikk det med en abort.... dem er ejg imod.... ikk noget vi behøver tage op til diskussion her.... men det lyder da som om han egenligt inderst inde nok ville være oki med det hvis det kom dertil.....
    som regel når man er glad for andres børn så bliver man ellevild md sine egne... så mon ikk når dagen dukker op at så er han sikkert mere klar til det end han måske liiie pt føler sig smiler....


  • #32   12. dec 2011 oliver og;
    min far har ikke. jeg er fars lille pige, så det kan han ikke snakke med mig om..
    min mor og jeg har snakket rigtig meget om det. konsekvenser, prævention, og alt det der.. og havde jeg spørgsmål, jeg ikke turde gå til min mor med, har jeg en bror, der er 3 år ældre end mig, og en søster, der er 9 år ældre end mig, som jeg altid har kunnet komme til. smiley men ja, jeg har hørt om "blomsterne og bierne" ..


  • #33   12. dec 2011 diana;
    hvilket med abort? kunne ikke lige finde det, i det jeg skrev. hehe smiley vil gerne uddybe det, hvis det er, nemlig.
    jo, jeg tror bestemt, han vil være klar, hvis det kom til stykket. hvis ikke mere klar, end jeg er smiley hehe, smiler..


  • #34   12. dec 2011
    Jeg er virkelig ked af at skulle sige det, men JA, for NOGLE er det en dille ! F.eks. så blev jeg gravid som 19 årig, (PLANLAGT) sammen med min kæreste som jeg havde været sammen med i 5 1/2 år, på daværende tidspunkt.

    Min mor fandt der en ny kæreste som havde en datter på 17, hun begyndte at snakke om at nu ville hun også have et barn, selvom hun INGEN kæreste havde, ingen uddannelse, intet job, altså INGEN indtægt.. Og der gik 3 måneder, så var hun sørme gravid, og vidste ikke hvem faderen var, for hun var blevet det på et marked.

    Hun er det mest uansvarlige jeg nogensinde har mødt, og har f.eks. givet sin lille datter (som har hjertefejl) mokai ???

    Nu er jeg så gravid igen (planlagt), med min mand, og vi har været sammen i 7 år nu.. Og sjovt nok, så ville hun også have et barn mere, og for godt 2 måneder siden, blev hun også gravid igen, men drak alligevel, .. Hun vidste så ikke helt om hun ville have barnet, alligevel, men var bevidst stoppet på sine p-piller.. Hun fik en SA.. Men prøver sikkert igen..

    NOGLE UNGE GØR DET FOR OPMÆRKSOMHEDEN, og jeg er sikker på at hun gør det, fordi hun er misundelig på mit liv.. Og jeg er træt af at se så mange på 16-17 år, blive gravide, og så alligevel efterlade deres børn hos bedsteforældrene, for at de kan tage ud i byen..

    MEN - jeg mener stadig at nogle få, 16-18 årige, kan være lige så gode forældre som nogen på 35 kan?? Jeg er selv ung mor, (21) og jeg er stolt af det, smiley Og ikke mindst god til det, mine børn mangler intet, tværtimod smiley


  • #35   12. dec 2011 oliver og marcus.... nu hr jeg aldrig boet hjemme... men min plejemor tog snakken med mig allerede da jeg var 13 og sys at drenge var nogle spændene fænomener..... smiler.... så jeg var forberedt.... dog var jeg ikke klog..... det er en anden side af sagen men har da taget mit ansvar og det er jeg lykklig for denne dag idag... for ved da på ingen måde hvorn jeg sku klare mig uden min skønne søn.....

  • #36   12. dec 2011 malene du skrev dette i en af dine beskeder længere oppe til mig....

    han har så den holdning, at selvfølgelig skal vi være beskyttet, hvis vi ik ønsker børn, men hvis uheldet er ude, skal det fjernes.. men det tager vi til den tid, når/hvis, det sker.. ingen siger jo, det sker lige nu og her. smiley




  • #38   12. dec 2011 agnes;
    undskyld mig.. men hvorfor fan*en har hun givet sin datter mokai?????!
    hende du snakker om, er da på ingen måde klar, til at blive mor, hvis du spørger mig!
    ja, selvfølgelig er der nogle på 16-18, der er fantastiske forældre! uden tvivl. smiley

    pia;
    ja, det er rigtig nok, at det kan være rigtigt for nogle par, og forkerte for andre.. mit indlæg er heller ikke ment som en generalisering smiley


  • #39   12. dec 2011 diana;
    jeg er også imod abort. jeg tænker, at man "slår et lille barn ihjel" .. og den tanke kan jeg ikke have.. det er kvindens krop, det går udover.. men det er desværre min kærestes holdning, da vi snakkede om det (det er et år siden, måske lidt mere) .. og jeg accepterer hans holdning. smiley

    camilla;
    ja, det er godt nok foruroligende smiley ..


  • #40   12. dec 2011 Syntes egentlig det er et svært emne at berøre..

    Alder kan nogle gange være helt ude i skoven, da det også handler om hvor moden man er, og hvilke ressourcer man har til at kunne tage vare på det her barn..

    Men nogle gange kan jeg godt tænke som dig at det er en dille..

    Men samtidig kigger jeg også på mig selv og tænker "så meget ældre er du heller ikke " (bliver 20 på søndag)
    Men jeg føler da 100% at jeg kan tilbyde mit barn et værdigt liv når han kommer ud til april.. smiley


  • #41   12. dec 2011 oliver og marcus..... smiler altså nu legede jeg også stadig med dukker både barbie og babyborn da jeg var 13 det havde jeg svært ved og slippe..... men jeg vr da samtidig også intra i drenge.... smiler..... tiderne ændrer sig jo sådan er det jo bare....

  • #42   12. dec 2011
    Malene, - Fordi hun syntes det var sjovt, ?? Jeg meldte det til min sunhedsplejerske, da jeg hørte det, og jeg var SÅ tæt på, at kører ud spække hende en smiley Og nej, hun er ikke klar, men ved også at kommunen er over hende som en høg nu, da hun har gjort rigtig mange dårlige ting.. F.eks. flyttet med sin datter 9 gange over de sidste 11 måneder,..


  • #43   12. dec 2011 majse;
    hvis du føler dig klar, så er det selvfølgelig også det rette valg for dig. smiley man kan også sidde og kigge på en ung pige på 16, der er gravid, og tænke "nej, du er slet ikke klar", altså hvis man kender hende, men at hun inderst inde er moden til det, og føler sig klar. smiley

    pia;
    nåårh smiley hehe, ja..


  • #44   12. dec 2011 malene helt enig det er noget man slår ihjel..... men oki når det er så længe siden i snakkede om det kan det jo også være hans mening og følelser omkring det har ændret sig en smule siden smilr...
    er helt enig i det kvindes krop der gennemgår det og det er også derfor jeg mener at det i sidste ende er kvindens valg om derskal være et barn eller ej.... selvfølgelig skal man som kvinde så også acceptere de konsekvenser det kan have hvis fyren ikk har lyst til og få barnet...


  • #45   12. dec 2011 pia uhhh den slags gad jeg først da jeg var mellem 14 og 15

  • #46   12. dec 2011 agnes;
    fu*k man.. undskyld min grove holdning, men håber da, kommunen ´tager barnet fra hende. kan da ikke have andet end ondt af barnet. smiley


  • #47   12. dec 2011 jeg griner også lidt .. for malene, hvad laver du som 17årig, på babygalleri ? og uden planer om barn....

    jeg syntes det kommer an på hvad man har i bagagen om man er klar , om man har boet ved mor indtil man var 15 eller stadig gør det som 18årig.. hvad du har oplevet og hvor moden man er. dog syntes jeg også at man bør være myndig først .
    nogle klare det skide godt , andre fejler - men det gør de gamle med mave sq også smiley

    tror det er individuelt og nej tror ikke det er en dille og håber da ikke det bliver


  • #48   12. dec 2011 agnes det lyder bare helt groteskt det hun har gang i..... hun burde virkelig ikk have lov til og have sit barn hos sig.... føler så meget med den lille stakkel...

  • #49   12. dec 2011 Malene - Lige præcis.. og derfor syntes jeg at det er lidt svært at sige om man er klar eller ej når man er ung.. smiley

  • #50   12. dec 2011 diana;
    jeg håber da, hans holdning er ændret smiley smiler. for vil ikke slå et lille barn ihjel smiley og står, heldigvis, ikke i situationen lige pt!
    ja, i sidste ende, er det kvindens valg, det synes jeg også. for mænd kan sagtens sige "ej, det skal da bare fjernes nu" .. de ved jo ikke, hvad kvinden skal gennemgå, og hvad der sker med hendes krop efterfølgende.. min mor har fortalt, at da hun var 19, fik hun en abort, fordi hun simpelthen ikke følte sig klar (min mor er af den holdning, at man godt kan få aborter).. men min mor lå ved siden af en kvinde, der brugte abort som prævention.. det er jo umenneskeligt! det var tilbage i 1983.


  • #51   12. dec 2011 mor til skønne;
    faktisk oprettede jeg mig herinde, da min søster blev gravid, og hun sagde, jeg skulle oprette mig herinde. og nu er jeg herinde for at få gode råd. og nu har jeg, som nævnt, haft en SA, hvor jeg også fik hjælp herinde fra. det er et offentligt forum, og alle må være her, uanset alder.

    majse;
    det er også rigtig svært at sige det. smiley mit indlæg handler såmænd også kun om, om det er en dille for unge piger, eller ej. smiley


  • #52   12. dec 2011 malene det lyder helt grumt......
    da jeg var 15 blev jeg tvunget af min mor og min sagsbehandler til og få en abort og selvom jeg den dag idag er komemt videre i livet så har det stadig sat sine ar og jeg kan stadig være ked af det over det og føle mig skyldig i en forbrydelse mod dt barn.....

    smiler.... jeg håber for jer at når i kommer til den dag at det så er fordi i begge gerne vil det og at det er noget i har planlagt... for det gør da hele forløbet og situationen nemmere og rarere og komme igennem...


  • #53   12. dec 2011 pia - ja der er plads til alle , selvom det hedder/ baby/galleri

  • #54   12. dec 2011 diana;
    for nogle er det slemt at gennemgå en abort, og andre tænker ikke over det. jeg synes, det er godt, vi har fri abort her i dk, men tror ikke, jeg ville kunne benytte mig af det frivilligt.
    ja, uden tvivl gør det situationen nemmere. smiley håber da også, det sker en dag! hehe. smiley


  • #55   12. dec 2011 pia oki niiice... jeg har så aldrig været fest typen...... det kan jeg nok takke min mor for... alt hvd er har med fest druk og stoffer og gøre sørgede hun for i min barndom at jeg fik s mange erfaringer med at da jeg endelig selv var gammel nok og i den alder de fleste sys det er sjovt i der gad jeg det bare ikk for havde da set på det tidspunkt hvad det ku gøre ved et menneske og jeg var bare ikk villig til og udsætte mig selv for den slags... så hvis jeg får lidt og drikke er det for hyggens skyld sammen med familien til særligelejligheder og aldrig særlig meget af gangen..... gider det simpelthen bare ikke....

    så har aldrig været normal ung hehe såda plejer min far og sig om mig...


  • #56   12. dec 2011 oliver og;
    ja, samme holdning som min mor smiley hun har sagt, at hvis jeg bliver gravid nu (er 17), så skal det fjernes, for hun har forældremyndighed over mig endnu. det er ikke ment sådan, at jeg SKAL have det fjernet, men hun vil råde mig meget til det! hun vil ikke have, jeg skal bo hjemme, når jeg føder, for hun vil ikke være "mor" til barnet. det er en okay holdning, hun har. smiley


  • #57   12. dec 2011 malene tro mig jeg kan også godt se fornuften i at aborten findes... fks kan jeg godt fostå det hvis det er sket i voldtægt eller det er incest og den slags.... men jeg har bare for tit hørt om og oplevet at unge piger bruger det som prævention så de kan dyrke ubeskyttet sex.....
    og jeg kan love dig for at den slags gør mig virkelig gal for det sys jeg bare er så EKSTREMT forkert..


  • #58   12. dec 2011 Hvad er mokai?

  • #59   12. dec 2011 marianne;
    det er noget ligesom cult shaker og smirn off ice. smiley

    diana;
    ja, lige præcis samme holdning som mig! abort er IKKE et præventionsmiddel, men noget, men benytter sig af i yderste tilfælde!


  • #60   12. dec 2011 pia.... det lyder for mig som meget noramlt i den unge alder...... størstedelen går jo igennem den fase.... jeg har aldrig været igennem den som sagt.... og jeg tror også det har meget og sige i forhold til at jeg har været det tidligere klar til og få børn..... jeg har ønsket og få børn fra jeg var 16... dog skal det siges at selvom jeg ønskede det så gjorde jeg altå alligevel ikke noget for og få det.... og det er jg da glad for den dag idag....... ved jeg var klar men var ikk sammen med den rette..... detvar jeg så heldigvis da jeg blev gravid som 19 årig....

  • #61   12. dec 2011 malene jeg ku ikk være mere enig.... det er da godt nok en fin debat du har fået op og køre her hvad?? smiler....

  • #62   12. dec 2011 diana;
    hehe, ja, det må man sige. smiley mange forskellige holdninger men også en del ens, det er godt. smiley


  • #63   12. dec 2011 pia uha...... altså godt har jeg aldrig rundt tennage hjørnet men jeg ramte tilgengæld et meget dybt og sort hul da min plejemor blev revet væk fra mig for 8 år siden..... det hul er det først lykkedes mig og kæmpe mig helt ud af da jeg fandt ud af jeg var gravid med min søn....... det er også derfor jeg er ret sikker på der var en mening med jeg skulle blive gravid på det tidspun kt på trods af dårlig timing og ung alder..... jeg tror det for mig var et tegn til at nu sku mit liv til og ændre sig og jeg sku få det bedre psykisk og opleve en ny form for lykke og kærlighed i mit liv..... så selvom jeg aldrig er gået igennem de der tennage ting så er jeg gået igennem noget andet og meget meget værre i mit hoved.... en dyb depression med selvmordsforsøg og tvangsindlæggelse og så videre.... ingen videre fordybelse i dette kedelge emne fra mit liv... blot en pointering af at alting ik er lyst og let selvom men ikk har været som andre "normale" teenagere med deres druk og stoffer og ubeskyttede sex til højre og venstre..... smiler...

  • #64   12. dec 2011 pia;
    ja, det er lige præcis det. jeg var også en rigtig møgunge, fik jeg at vide.. kan ikke selv huske det, men har hørt, at når folk hilste pænt på mig, kunne jeg finde på at bede dem holde deres kæft, og true dem.. s: meget voldsomt, men nogle ting påvirker bare en rigtig meget!


  • #65   12. dec 2011 malene og pia..... det er rart og møde nogle som kan være lidt med i hvad det vil sige og ha haft det svært men som også er enige i at det kan have stor indflydelse på hvorn man så ender med og leve sit liv... smiler....

  • #66   12. dec 2011 diana;
    ja, det er faktisk rart. i stedet for, når man prøver at snakke med folk om det, som slet ikke kender noget til det, så prøver de at spille erfarne på området, selvom de aldrig har oplevet noget lignende s: det er lidt træls. ved godt, jeg kun er 17, og nok ikke er erfaren som jer, men alligevel - jeg kan sætte mig lidt ind i tingene. smiley


  • #67   12. dec 2011 pia;
    lige netop smiley sød og stille pige, i det forkerte selvskab! ;D jeg var rapkæftet uanset hvad.. nu er jeg, ligesom dig, hvis jeg bliver uretfærdigt behandlet d:


  • #68   12. dec 2011 Jeg har KUN læst startindlægget so undskyld hvis jeg skriver det samme som 80 andre.


    Om det er en dille blandt unge piger? Det begynder jeg faktisk at tro.

    Nu er jeg selv ung mor, så jeg kommer nok til at lyde en kende dobbeltmoralsk. Men at være ung mor er absolut ikke nogen nem ting, og det kræver fanme ansvar at sætte et barn i verden.

    Jeg kender en del unge piger der allerede har fået barn fordi det var nemmere end kondom/p-piller. Der tager de grueligt fejl og de får lidt af et kulturchok. Jeg kender en der siden ungen var 2 dage gammel har afleveret det til sin mor for at kunne feste/drikke. Jeg synes jo det er så simpelt at barnet burde tages, især da bedsteforældrene dårlig kan tage vare om sig selv.

    Jeg drikker ikke normalt, faktisk har jeg næsten lige været til skolefest og jeg drak sodavand hele aftenen da jeg stadig ammer en enkel gang om aftenen.
    Det her med at ungerne bliver smidt af minimum to weekender hos bedsteforældrene for at forældrene kan tage på druk finder jeg uacceptabelt. Kan man ikke lade være at drikke må man ganske enkelt lade være at få barnet.
    (Her mener jeg ikke at det ikke er okay at drikke, men at der altså er en grænse for hvor ofte jeg personligt synes det er ok at tage i byen når man er forældre)

    Jeg ved godt at det er bedst at få børn som yng for kroppens skyld og fostrets ( sygdomme, komplikationer mv)
    Men jeg synes det er en skræmmende udvikling. Hvordan kan det gå så vidt at det bliver en dille at få en unge mens man er meget ung,( og ofte bare kaste den af når det er druktid)


  • #69   12. dec 2011 malene bare fordi du "un" er 17 er de jo ikk lig med du har ikk har liie så gode erfaringer sm vi ndre.... jeg sys det lyer helt utroligt fornuftigt o voksen i forhold til din alder og sys derfor du er liie så kvalificeret til og snakke med om sådan et seriøøst emne som pia og jeg....



  • #70   12. dec 2011 nej, på ingen måde smiley har altid fået at vide, jeg er meget mere moden, end andre piger på 17. hvilket så resulterede i, at jeg som 13-14 årig kom i butik, hvor man skulle være 16, for at arbejde der. det er da kun positivt, synes jeg smiley kan også være, jeg er moden nok til at få børn nu? føler mig lidt klar, ja. men jeg tænker bare mere på min skole og uddannelse, end det. nok lidt egoistisk, ja, men ved bare, hvor svært det er, at få en uddannelse, efter man har født. smiley

  • #71   12. dec 2011 diana;
    tak for det. smiley nej, det er nok rigtig nok, at jeg kan snakke med i sådanne emner, eftersom jeg selv har været en del igennem. jeg synes bare, det måske er forkert af mig, at skrive "min barndom", pga min alder. smiley


  • #72   12. dec 2011 pernille;
    jeg er fuldstændig enig med dig! at sige, det er nemmere at få børn, end bruge prævention, det er helt forkert! det er et kæmpe ansvar at sætte børn i verdenen - og man skal altid huske på, de ikke selv har valgt at komme til verdenen! det er ikke ungernes skyld, at de er til - det er forældrenes!


  • #73   12. dec 2011 pia;
    nogle mener, jeg er egoistisk, fordi jeg tænker skole og uddannelse først. (dem, der er unge mødre, af mine veninder, som jeg snakker en del med) .. selvfølgelig er det helt igennem perfekt at være mor, tror jeg, har jo ik selv prøvet det, men vil bare vente. som du siger, til jeg ikke KAN vente længere. smiley så skal jeg nok stoppe med at være "afhængig" af babygalleri, hehe smiley gravide maver og små babyer - uha.. smiley ej, men min tur skal nok komme en dag. vil jo heller ikke sætte et barn i verden, som jeg ikke kan forsørge.. økonomisk vil min kæreste og jeg sagtens kunne - men hvad med ansvar m.m? kan selvfølgelig ikke sige det, før jeg står i situationen. men nu ser jeg min kæreste hver anden weekend, da han er i lære, og er på skoleophold lige pt, han er godt nok færdig med 1. omgang skoleophold til januar, men min barn skal bare ikke bydes, kun at se sin far hver anden weekend! det er bare ikke iorden. smiley


  • #74   12. dec 2011 altså, jeg bor hjemme, går i skole, har fritidsjob. ville umuligt kunne klare at få et barn nu smiley vil rigtig gerne! men vil vente til min htx er overstået om 3 år, der er jeg 20, nok flyttet hjemmefra. smiley så er den der nok! så er det nok min tur! så kan jeg kun se frem til det smiley hehe

  • #75   12. dec 2011 søde piger jeg vil slutte nu jeg trænger til ro i hovedet og i kroppen og det er med strenge ordre at jegskal lytte til den slags så jeg undågr flere for tidlie veer.... men pia og malene hvis i gider må i meget gerne søge vensab.... har væet rigtig dejligt og snakke med jer....

    krammer herfra


  • #76   12. dec 2011 Skal da ikk være nogen hemmelighed at jeg tror DUM har gjort et stort indtryk på nogen meget unge piger ...personligt, ser jeg ikke programmet da jeg ikke har lyst til at være vidne til et bestemt barn lider overlast og omsorgssvigt !!

    Men jo for nogen tror jeg bestemt det er en dille, men andre unge kan være li så gode forældre som en på 40 smiley Blev selv mor i en alder af 19 og er nu gravid igen smiley


  • #77   12. dec 2011 Tja, nu har jeg selv kun været sammen med min kæreste i små 7 måneder, og jeg er pt. knap 4 måneder henne..
    Det var ikke planlagt, men omvendt gjorde vi heller ikke noget for at undgå det, da det var noget vi begge ønskede.

    Jeg fylder så 21 i dag, og min kæreste er 23, og vi føler os begge mere end klar til at håndtere opgaven som forældre.

    Så jeg synes ikke det kommer an på hvor lang tid man har været sammen, men om man i fællesskab kan varetage opgaven.


  • #78   12. dec 2011 Jep, synes der er rigtig mange unge der blir gravide .. Helt unge piger især!

    Tror kun de ser den lyserøde side - med en lille baby, sødt babtøj osv osv .. De får sig et chok når de finder ud af det ikke bare er lyserødt alt sammen ..


  • #79   12. dec 2011 Min kusine på 11 år sagde dybt alvorligt til mig i lørdags at hun synes jeg var så heldig fordi jeg har mit eget barn ..
    Sad med åben mund og vidste ikke hvad jeg skulle sige ..


  • #80   12. dec 2011 nayas mor;
    det var godt nok tidligt at sige det smiley ..

    stephanie;
    ja, nogen tænker måske kun på sødt babytøj osv.. det er bare ik en god grund til at blive mor!


Kommentér på:
"dille" at være gravid?

Annonce