{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
903 visninger | Oprettet:

Min Mor Drikker :´( {{forumTopicSubject}}

Har brug for lidt luft...

Har været oppe a toppes med min mor igen igen..
Min far og mor gik fra hinanden for godt 10 år siden, og lige siden har min mor bare fundet de forkerte kærester som bankede/banker hende og drikker som hul i jorden..
For 6 måneder siden flyttede jeg og min lille familie tæt på min mor og hendes kæreste (200 meter ca) - Og har rigtig kunne følge med i deres liv i forhold til før... Men den er kammet helt over, og hun drikker osse af H til, hun blir ond, dum at høre på og truer med sit eget liv... Min bror og jeg har hver gang stået der for hende og ville hjælpe hende, hun er med på det hele når vi er der, men dag efter skider hun på os og vil tilbage til sin kæreste .. De kan aldrig enes, de slogs som hund og kat, de kalder hinanden en masse lort, og provoker hinanden.. De siger begge oftes at de ikke gider mere, men ingen vil flytte osv.. Er træt af at stå til model for det lort...Jeg føler ikke jeg kan være der 110 procent for min egen farmillie for de to idioter køre rudt i knolden på mig..Og det væreste af det hele er at min mor ikke kun er min mor men osse min beste veninde.. synes bare det hele er svært.. og ved slet ikke hva jeg skal gøre, for kan ikke bare slippe hende ud a mit liv..

Bare lidt brok og vral her fra....

Knus en ked pige...


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Min Mor Drikker :´(
  • #1   1. aug 2010 Kan godt følge dig i, at du ikke bare kan være "ligeglad", sådan har jeg det også med min familie. Jeg kan være så ked af det og afmagtet, føler ikke jeg kan gøre noget men bare se det hele bag en rude. Men så tænker jeg på min søn og min kæreste og må hanke op i mig selv. For har selv en familie at pleje. og jeg kan jo alligevel ikke gøre noget for mine forældre. men det er hårdt:(

  • #2   2. aug 2010 Det er ikke nemt at være barn til en alkoholiker, for selvom du nu er voksen, så er hun stadig din mor, og burde være den du kan gå til med dine problemer, du burde ikke skulle løse hendes.
    Når det er sagt, så er du nødt til, at tænke på dig selv og din egen familie, og få sat grænser for, hvad du vil stå model til. Det er selvfølgelig nemmere sagt end gjort, især når I bor så tæt på hinanden.
    Gør op med dig selv, hvor meget du vil være involveret i hendes omtumlede liv, og forklar hende det, så hun kan forstå det.
    I en periode af mit liv havde jeg ingen kontakt til min far, fordi han drak for meget (der var dog ingen voldsepisoder osv. han var der bare ikke for mig, som en far burde være). Jeg sagde simpelthen til ham, at så længe han ikke var i stand til at være ædru, når han skulle være sammmen med mig, så ønskede jeg ikke at være sammen med ham.
    Det er efterhånden 15 år siden jeg sagde sådan til ham. I årene der er gået siden, har jeg haft en lille smule kontakt med ham, fordi han har været med til mine niecers fødselsdage (hvor han har været ædru, for min søster vil heller ikke finde sig i det).
    Da jeg blev gravid, tog jeg kontakt til ham, og sagde at ´jeg gerne ville have at mit barn skulle kende sin morfar, men for at det skulle kunne lade sig at gøre, skulle han stoppe sit daglige druk, for jeg ville have det sådan, at vi kunne komme på besøg uden det var nødvendigt at ringe og tjekke om han var ædru først.
    Den dag i dag drikker min far ikke dagligt, han kan drikke et par øl til festlige lejligheder, som alle andre normale mennesker.
    Det vigtigste er, at du må indse at du ikke kan tage beslutningen for din mor. Du kan fortælle hende, hvad du vil stå model til, og hvad konsekvenserne bliver, hvis ikke tingene bliver på den måde.
    Så er resten op til hende, hun skal selv ønske at stoppe det liv hun fører nu, og hun skal selv vise viljen til at komme ud af det.

    Held og lykke med det, håber det bedste for dig og din familie


Kommentér på:
Min Mor Drikker :´(

Annonce