{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
957 visninger | Oprettet:

Min mor drikker?! {{forumTopicSubject}}

Ja ved godt det er et underligt emne men min mor har aldrig drukket før (jo selvfølgelig men ikke til hverdag)..
Over de sidste måneder har jeg kunne høre hun har drukket når jeg snakker med hende i telefonen - men hun benægter selvom hun er sprit stiv.
Jeg har fundet whisky flasker og rester i glas i hendes køkkenskab men alligevel nægter hun - hun tar bare en lille en i ny og næ..
Hun må gerne drikke, men jeg vil ikke have hun lyver over for mig..
Når vi så snakker i tlf er hun total uklar og jeg skal gentage mig selv 117 gange før hun er med i samtalen! Hun er virkelig ubehagelig, og når jeg så hidser mig det mindste op fordi jeg blir irriteret over at jeg ska gentage mig selv, så afslutter hun opkaldet..

ARGH! Jeg bryder mig bestemt ikke om alkoholisme, og hun har lige været livstruende syg og lider af sukkersyge så det er ik særlig smart .. Ved ikke hva jeg ska gøre.. Sku ud med det smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Min mor drikker?!
  • #2   28. okt 2009 Jeg ved ik rigtig hva jeg skal skrive smiley Vi ser hinanden mindst en gang om ugen, og der har hun (selvfølgelig) ikke drukket ..


  • #4   28. okt 2009 Bryder mig ikke om at blande mig i det på den måde. Hun er et voksent menneske .. Ved ik hva jeg skal..

  • #6   28. okt 2009 Henrikette : Har du ik msn søde, vil gerne snakke om det ..

  • #8   28. okt 2009 Hej.. Jeg har en mor der er alkoholiker.. Hun ville ikke indrømme hun havde et problem, og jeg fandt også glas med rester i og det var gemt over alt i hele huset.. HUn sagde at hun godt kunne tag sig et glas en gang imellem, men at det ikke var sådan hun ikke kunne styre det.. Hun sagde hele tiden at en alkoholiker var en der sad på en bænk og drak hele dagen, og det gjorde hun ikke.. så hun havde ikke noget problem, jeg kunne sjældent forstå hvad hun sagde når jeg snakkede med hende, og hun sagde at hun bare var meget meget træt og havde været tidligt oppe..

    Jeg har nu prøvet at hjælpe hende i 8 år...
    Men først den dag hun indser hun har brugt for hjælp, kan du gøre noget.. Du kan ikke hjælpe nogle der ikke vil hjælpes og fornægter.. Det vil tage for meget på dine kræfter og din psyke... Tro mig mine ord..


  • #9   28. okt 2009 Hmmm .. Ved jo ikke om jeg har ret .. Og det er svært at finde ud af når hun ikke siger noget..
    Er ked af din situation .. Håber ikk det ender sådan her ..


  • #11   28. okt 2009 Det håber jeg bestem heller ikke for dig.. ja man bliver meget splittet for man vil jo meget gerne tro på sin mor, men det kan være svært når "beviserne" siger noget andet.. ved ikke om du forstår hvad jeg mener

  • #13   28. okt 2009 Det vil jeg give dig delvist ret i.. Men siger bestem heller ikke at hendes mor ER alkoholiker.. For jeg kender hende ikke, og kender ikke noget til hvor længe eller hvor meget det har stået på.. men kommer blot med min noget jeg håber hun kan bruge.. ikke sikkert hun kan eller vil bruge det.. men så har jeg gjort mit forsøg

  • #14   28. okt 2009 Tak for alle jeres svar..

    Ved bare ikke hvad jeg skal sige til hende for at få hende til at tilstå, eller for at få svar på hvorfor hun lyder så forvirret/omtåget..?


  • #15   28. okt 2009 spørg hende direkte og håb på det bedste.. mærk efter inden i og tro på det du føler er rigtigt

  • #17   28. okt 2009 "Hej mor, ville bare lige høre om du drikker? , og hvis ikke, hvorfor lyder du så så underlig når vi snakker sammen i telefon" :S ..
    Det ka jeg altså bare ik selvom jeg gerne vil..


  • #18   28. okt 2009 tag dig den tid du har brug for

  • #21   28. okt 2009 Ja, du bliver nød til at konfrontere hende med det, selvom du siger du ikke vil blande dig da hun er et voksent menneske, men nogen gange bliver man nød til at blande sig for at hjælpe sine kære! ...
    .. Og hvis alkoholen tager over er det jo ikke blot dig det går ud over, men også sine børn, det er jo deres mormor!!?


  • #22   29. okt 2009 Århhh søde, det jeg ked af og høre. Har du brug for og snakke så skriver du bare. Har selv en mor der drikker alt for meget, og det er ikke spor sjovt. Knus, kram og tanker herfra.

  • #23   29. okt 2009 Tak for krammene.. Har ringet til hende idag og forklaret hende at jeg var ked af det og bekymret for hende.. Og så spurgte jeg om hun drak (hun lød fuld igen igen) men hun sagde bare "Nej nej det gør jeg ikke, du skal ikke bekymre dig.. Var der andet du ville spørge om?"

    .. Erhm..


Kommentér på:
Min mor drikker?!

Annonce