{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
750 visninger | Oprettet:

Min mor drikker - UPDATE! {{forumTopicSubject}}

Hej!
Nu har jeg snakket med min brors kæreste som har 2 forældre som var alkoholikere. Hun siger at hende og min bror længe har haft mistanke om at min mor drak men ikke rigtig har tænkt videre over det. Men nu hvor jeg ringer så er de ret sikre på at der er noget om sagen, og at de har stået på LÆNGE. Så min bror tager hjem til min mor idag eller imorgen, og gennemroder alle hendes skabe, og hvis han finder noget alkohol rundt omkring så sørger han for at hun kommer på antabus. Min brors kæreste har tit fået underlige opkalde fra min mor hvor hun uden tvivl har været fuld og har stillet de samme spørgsmål 4-5 gange i løbet af en samtale.

Det er rigtig hårdt pludselig ikke at være den eneste der ved hun drikker, og det er hårdt at tænke på at Emily (min datter) ikke kan være der imens jeg føder, hvis nu min mor drikker. For som min brors kæreste siger, så drikker hun også når vi er der, uden vi ser det, hvis hun har et problem med alkohol.

Puha..


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Min mor drikker - UPDATE!
  • #1   29. okt 2009 Hej :o)

    Nu læste jeg ikke lige dit sidste indlæg, men..
    Jeg synes ikke at det er fair at gennem rode alle hendes ting, uanset om hun drikker eller ej, jeg har selv en fra der drikker og har gjort det altid..
    Min klare råd er: Snak med hende, og hvis hun nægter eller ikke vil snakke om det, så er hun ikke klar til hjælpen, hun er jo et menneske om hun drikker eller ej, og skal selvfølgelig behandles med respekt!!

    Men jeg kender alt til det, jeg har set på min fars problem så længe jeg kan huske tilbage, jeg har kottet alt kontakt til ham,han ønsker ikke hjælp!!
    (Han har så gjort mange andre grimme ting)


  • #2   29. okt 2009 det er så hårdt med forældre der drikker .. har en far de er alkoholiker , han er så langt ude jeg kan se at hvis han fortsætter skal eg vidst være heldig hvis jeg har ham om tre åt. han er 40 .. har spurgt om han ikke engang kan ville være ædru når han engang får børnebørn? (er ene barn) så sagde han bare skål og så gik jeg

  • #3   29. okt 2009 Det er nemlig pisse hårdt!!!!!!
    Jeg bøvler stadig (Inde i mit hoved) med min far, jeg kan slet ikke forstå at man udsætter sine børn for det!!
    Min fra er 56 år, men jeg tror sgu at han er sejlivet, min farmor drikker også og hun er vist 79år...
    Ja, min storbror, min fættere og mine onkler drikker også!


  • #4   29. okt 2009 ja det rigtig hårdt ..

  • #5   29. okt 2009 Min far var alkoholiker i mange år og du er velkommen til at skrive privat smiley

  • #6   29. okt 2009 Mor til Malias - Det er nødvendigt at gennemrode hendes ting .. Hun har lige været livstruende syg (3 mdr siden) og tager 6-7 forskellige medicin præperater dagligt, som under ingen omstændigheder må tages sammen med alkohol - det kan føre til døden. Hun er voksen ja (66år), og hun styrer selv sit eget liv, men hvis hendes skabe skal gennemrodes og hun skal tvangsfodres med antabus, for at stoppe hende, så gør vi det, for ellers kan hun dø.

  • #7   29. okt 2009 Jeg kan sagtens følge dig..
    Men i skal være klar over, at det kan have den forkerte virkning på hende...
    Når man vælger at at drikke hver dag, er der en grund til det, og det er den der skal kigges på..

    Men jeg håber da at i finder en løsning der passer jer alle, og at hun selvfølgelig vælger det rigtige!!


  • #8   29. okt 2009 Det er jo lidt svært at få hjælp til hende, når ingen af os ved OM hun drikker hver dag, det er jo dét vi først og fremmest skal finde ud af, og når hun ikke vil anerkende det når man spørger hende, så må man jo hive ligene ud af skabet. Det eneste der er rigtigt er at få hende stoppet, for hun er hundred procent fuld en gang imellem, og det er heller ikke okay så længe hun tager medicin.

  • #9   29. okt 2009 Hvis hun tager medicin der ikke må blandes med alkohol er det jo egentlig lidt ligegyldigt om hun kun drikker i weekenderne eller om hun gør det hver dag. Jeg synes I skal tage en direkte konfrontation med hende. Det er lidt lavt at gå ind og begynde at gennemrode hendes ting. Det er jo trods alt hendes liv og hendes valg. Også selvom det gør ondt på jer. Hvordan ville du f.eks. have det hvis din bror kom og gennemrodede dine ting hvis han havde en mistanke om at du gjorde noget som han ikke kan acceptere?
    Spørg ind til det hos din mor, vis hende jeres bekymring, tilbyd jeres hjælp. Det er det bedste I kan gøre.


  • #10   29. okt 2009 Det er jeg godt nok ked af og høre.. Det er aldrig sjovt... Jeg mistede min far for 5 år siden pga alkohol...!
    Synes I skal tage en snak med hende og høre hvad hun har og sige... benægter hun (som hun nok vil gøre), så må I jo fortælle hende at I godt ved det og hun lige så godt kan "tilstå"
    Håber I finder ud af det og hun vil gå i behandling. Antabus giver jeg ingenting for, det kan de jo selv vælge om de vil tage eller ej... behandlig er vejen frem!


  • #11   29. okt 2009 Lille M - Hvis min bror havde mistanke om jeg drak, ville han være velkommen til at komme og gennemrode hele hytten. Hvis han så ikke fandt noget - ville jeg vide at han gjorde det fordi han oprigtig var bekymret .. En alkoholiker vil altid benægte det ..

Kommentér på:
Min mor drikker - UPDATE!

Annonce