{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
964 visninger | Oprettet:

er jeg ond hvis jeg gør det? {{forumTopicSubject}}

ja jeg ska jo til a holde noget ferie og regner med det bliver fra den 14 juli til den 28..
jeg har overvejet a holde den ene uge sammen med line og så den anden uge sende hende i vugge stue,, men føler mig lidt som ond hvis jeg gør det men på den anden side så keder hun sig lyn hurtigt herhjemme og vil gerne afsted så de sidste par dage ved jeg vil være mest præget a konflikter i steden for hygge .. så er det forkert a gøre sådan..
hilse den onde mor


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  er jeg ond hvis jeg gør det?
  • #1   21. jun 2010 Det synes jeg ikke det er smiley Hun behøver jo ikke være i væk hele dagen, du kunne jo nøjed med at sende hende af sted fra f.eks 10-15 eller sådan noget smiley
    Kommer jo også an på om hun sover til middag smiley

    Det synes jeg sagtens du kan smiley


  • #2   21. jun 2010 her kommer han nok til at holde 2 ugers ferie fra dp. uge 29 og 30.

    manden har fri i 29 - jeg ska arbejde- og omvendt i uge 30. men mere ferie ferie får han ik får han keder sig hurtigt og så sys jeg det er lidt synd, så kan han da komme i dp og lege istedet


  • #3   21. jun 2010 Hmm,... nej du er ikke ond overhovedet. Men børn har også brug for ferie en gang i mellem og to uger er jo ikke så lang tid.

    Altså jeg kan godt forstå hvis du gerne selv vil have lidt "ferie", men det bare ikk meget ferie for din datter...

    jeg ville nok vælge, når nu det ikk var længere, at holde hende hjemme de to uger...


  • #4   21. jun 2010 Her kommer Oliver til at holde ferie 4 uger fra dp.. smiley ..
    Men jeg synes ikke du er ond.. Jeg synes du ville være ond hvis du slet ikke lod hende holde noget sommerferie med dig! ..


  • #5   21. jun 2010 Skal hun så kun holde en uges sommerferie i det hele?


    Jeg holder så meget som muligt med
    mine og har altid gjort det, dvs de har tre hele uger og resten af skoleferien skal de kun afsted om fredagen hvor jeg har noget rengøring til at supplere min SU

    ond mor synes jeg er overdrevet men jeg synes det er synd for de børn der ikke får ret meget ferie, de har jo lige så meget brug for ferie som vi har


  • #6   21. jun 2010 ok tak så gør jeg alså det for nogen gange kan selv weekende være konflikt fyldt og hun spør efter vuggeren..

  • #7   21. jun 2010 Jeg holder Troja hjemme 3 uger smiley

  • #8   21. jun 2010 men må heller oz lige vende det med manden kan jo være han har en anden mening..

  • #9   21. jun 2010 jeg har selv overvejet det med mine børn og hver gang bliver pædagoerne snot fornærmet i børne haven og siger at ungerne har krav på 3 ugers ferie som vi, men tag sidste år som et eksempel der syrtede det ned og ungerne begyndte hurtigt og kede sig og de ville ha haft meget bedre af at komme i børne have.

  • #10   21. jun 2010 jo vi kan sages finde på noget a lave et stykke tid men der er så fandes lang til alting på møn og alle mine veninder som har børn på hendes alder bor i nyk så det vil hurtigt blive de samme steder vi kan tag hen..
    nej bare roligt jeg tag det heller ikk negativt hvis jeg gjor det sku jef nok la vær med a spørge i et åben forum smiler..


  • #11   21. jun 2010 Sabrina
    tror også det har noget at gøre med at pædagogerne også skal have afviklet ferie og det kan ikke lade sig gøre hvis alle sender deres børn afsted hele ferien

    men har det lidt som michelle, jeg kan slet ikke forstå at børnene kan kede sig sådan


  • #13   21. jun 2010 Marijana
    hvornår skal barnet så lade batterierne op?


  • #14   21. jun 2010 mor til..
    ja jeg føler mig sku oz lidt ond he he.. det er derfor jeg er så meget i tvivl for ja de har krav på ferie ligesom oz men ved bare a erfaring hvor hurtigt hun bliver træt a være hjemme..og nej jeg har ikk andre til a tag over min far er meget syg og ved ikk hvor længe jeg har ham endnu og hendes farmor er lige blevet 70 så hun har tag hende kun hvis det står og brænder virkelig på og det gør det jo ikk ..så måske sku jeg bare sende hende afsted nogen timer.. ved det ikk er lidt i vild rede..:smiler..


  • #15   21. jun 2010 Ditte mor til 3 - Ja jeg ved ikke med dine unger, men herhjemme er nattesøvnen nok til at lade Oliver's baterier op.. Selvom han er i dp fra kl.9 til kl.15-15.30 ca så er der stadig fuld knald på og han kunne NEMT ha' fuld kanld på til kl.00.00-01.00 hvis han ellers fik lov! smiley



  • #17   21. jun 2010 NEMLIG marijana! ...

  • #21   21. jun 2010 Her holder jeg så meget som det overhovedet er muligt med min datter.
    Sidste sommer holdte hun 7 uger i streg og 1 kort før det.. og både hun og jeg nød det i fulde drag.
    I år er hun indtil videre skrevet op til 4 eller 5 ugers ferie, men tror det bliver mere..

    Kan ikke forstå hvorfor man holder ferie uden sine børn? de har vel også krav på ferie...


  • #23   21. jun 2010 Trine og oliver
    mine børn har skam
    også al energi i verden, men derfor har vi skam alle brug for at lade mentalt op

    jeg synes i forvejen at børn er alt for meget i institution og jeg misunder de mennesker der har alle de gode vågne timer med mine rødder i det daglige (selv om de ikke er nogle af de børn der er længe afsted)

    iilane
    jeg har skam heller ikke nogen der tager børnene i hverken hele eller halve dage altså familie og sådan

    marijana
    jeg kan kun sige jeg er dybt uenig, børn lader ikke op ved at der skal ske noget hele tiden, de tager ikke skade af at kede sig og hvile hovedet en gang imellem. Synes det er meget misforstået af mange at "nu skal vi rigtig slappe af" og så skal der foregå en masse.
    Og så mener jeg 100% at børn har samme behov for opladning ig afslapning som alle andre, de har bare ikke lært deres grænser endnu,altså at stoppe op og sætte sig ned op slappe af, fx det der sker når ham står med et hysterisk overtræt barn, så derfor må vi som forældre give dem muligheden fir at slappe af og lade oo

    jeg kan nok bare heller overhovedet ikke følge det der, jeg ville ønske jeg kunne tilbringe hele dagen hver dag og har aldrig haft problemer med ikke at kunne beskæftige dem smiley


  • #24   21. jun 2010 Katja
    enig

    maschas mor
    hvad er der sippet i at ville være sammen med sine børn?


  • #25   21. jun 2010 Forøvrigt kan jeg sige at det GÅR stærkt jeg har nu to skolebørn smiley

  • #26   21. jun 2010 Jeg bliver nødt til at holde 3 uger med Sille, men det er ikke fordi jeg gerne vil.. Efter en uge herhjemme keeeeeeder hun sig lige meget hvad vi laver..

    Så jeg synes bestemt ikke du er ond..


  • #27   21. jun 2010 Hvorfor ikke lade din datter "kede sig" sammen med dig?? min holdning er at der nødvendigvis ikke behøver at ske så meget i børnenes ferie, men bare det at være nærværende med ens barn er en stor del af ferien.
    Personligt kan jeg godt forstå at man som forælder kunne have brug for lidt ferie alene, men hvorfor lige i sommerferien, hvor ens børn også trænger til at komme væk fra institution og dagpleje.

    Jeg har selv 4 ugers ferie og det har Sofie også:-)


  • #28   21. jun 2010 Victoria skal være hjemme i 3 uger.. Jeg har desværre ikke ferie, så det bliver sammen med hendes far.. smiley

  • #29   21. jun 2010 Synes ikke du er ond men mere egoistisk også bruger du grunden at hun keder sig så må du da aktivere hende. Synes ikke det er meget ferie en uge... Men der kan selvfølgelig være gode grunde til at sende sine børn afsted i ferien....

  • #30   21. jun 2010 Jeg forstår ikke I siger det med at det er sundt børn keder sig, og jo det er det også, men herhjemme bliver der ikke andet end ballade og sure miner fra Olivers side hvis han keder sig.. Og det er da på INGEN måder hyggeligt! ..

    Katja - Du forstår det nok ikke fordi du måske ikke har prøvet og stå i en situation som trådstarter.. Det er altså hårdt når ens far er ved at dø, det kræver MANGE tanker og MEGET MEGET energi..
    Min farfar er også meget syg, og vi har et meget nært forhold, og jeg ELSKER min dp de dage hvor det går mig lidt ekstra på og Anders er på job at Oliver kan være dernede gør så meget for mig, jeg kan få samlet mine tanker, grædt ud osv..
    Jeg kan sku ikke bare sidde mig hen og tude hvis Oliver er hjemme, og jeg kan heller ikke gå i et andet rum for mig selv, fordi så sidder jeg og lytter om han bliver ked af det osv, selvom Anders er hjemme og sagtens kan passe ham... Og bare det at jeg kan få lov til at "sørge" lidt i fred og ro helt ene og alene gør altså at jeg har lettere ved og skubbe det væk når Oliver kommer hjem og dermed har 100% overskud til ham...


  • #31   21. jun 2010 Katja - SORRY glem mit indlæg havde ikke lige læst rigtigt igennem hvad du havde skrevet.. Bare GLEM det, fordi svarer jo enlig på noget som jeg så, så at du HAVDE svaret på... Min fejl..

  • #32   21. jun 2010 - Men altså jeg har haft ferie fra 25. Maj og har indtil 19 august.. Så længe kan Oliver slet ikke finde ud af at være derhjemme..
    - Og måske er det bare min dreng der er unormal, men når han keder sig ender det i ballade og sure miner fra hans side.. Det er da ikke specielt hyggeligt, for hverken ham eller jeg...


  • #33   21. jun 2010 ja med line ender det oz i sure miner og skæld ud..
    men nå snakkede med vuggestuen om det og de ku alså godt forstå min tanke gang som de sagde var det jo ikk første gang jeg har prøvet det så når jeg vidste det ville ende med a den sidste tid ville ende i konflikter så var det jo ikk hyggeligt for nogen a oz.. så vi blev enige om hun holder fri herhjemme den første uge og den anden uge holdt vi åben på denn måde a hun ku komme de dage hvor hun havde lyst og hvis vi syntes hun sku være hjemme nogen a dagene ku vi det .. som de sagde så var det bedre hun lige kom ned og lege lidt med andre børn ind vi drev hinanden til vandvid..


  • #34   21. jun 2010 Michelle m - det er da også fint for dig at dine børn gider gå hjemmemed dig..
    Men trods jeg aktivere Sille og tager hende med ud til børn, så keder hun sig stadig.. Jeg elsker skam at have hende hjemme og lave ting med hende, men hun synes bare det er SÅ sjovt i børnehave, og så bliver hun ofte tvær hvis man ikke laver noget med hende 24 timer i døgnet..


  • #35   21. jun 2010 Michelle M, præcis hvad jeg tænker:-) Jeg tænker også at det er lovligt at lave legeaftaler i ens ferie. Så får ungerne alligevel leget med andre børn end mor eller far. Men en ferie behøver ikke at indeholde noget hver eneste dag. Lidt sæbebobler i haven med mor og far elsker de fleste børn, en bog på et tæppe sammen med mor og far plejer også at være et hit.. Hvis nærværet er der (og lysten) keder børn sig alligevel ikke så tit:-))))

  • #36   21. jun 2010 lysten fra de voksne menes der:-)

  • #37   21. jun 2010 ja den er altså også et hit her:-) vi bruger også rigtig meget tid i parken med hunden. Så tager vi fodbolden med og skyder lidt. Sofie er kun tre år, men hun elsker at rende rundt og skyde til os...:-) Det kan være hårdt nogle gange at være på så meget i sin ferie, men jeg synes det er dejligt da hverdagen nogle gange bare kører på rutinen og dagene går.. Så er det rart at kunne være sammen uden stress og uden at skulle op på et bestemt tidspunkt. En hel dag i nattøj:-) JEG GLÆDER MIG!!!

  • #42   21. jun 2010 altså så skriver jeg jo ikk nogen steder jeg ikk gider a være sammen med hende har hende iørigt hjemme hver tirsdag og fredag når jeg selv har fri.. så det ved jeg ikk lige hvor i har det
    fra..
    det har jo noget a gøre med a jeg ved a erfafing den sidste tis lige meget hva vi laver så er det kedeligt for hende nå hun har fået det hyg jeg kan gi hende så har hun brug for andre børn.. så derfor holder vi en åbenb mulighed for hun kan komme ned og blive stimuleret a ander børn som vi ikk har mulighed for herhjemme..
    og vi kan sku ikk sove længe fordi det er ferie selv om det er weekend så står hun sku op kl 530 alligevel..og som vuggeren sagde så det bedre a hun har en åben plads ind vi begge gik hinanden på nerverne.


  • #44   21. jun 2010 ja og jeg spørg i et åben forum og det havde jeg jo ikk gjort hvis jeg ikk tåle a høre andres mening .. så syntes du dømmer mig ved den udtaelse .. og ja jeg kan godt ha svært ved a aktivere min datter i så lang tid vi kan alså ikk alle sammen være super mødre.. og ja hun kan godt være lidt mere grænse søgene ind andre fordi hun muligvis har arvet sin fars damp.. men de sagde i vuggeren der var andre som havde den samme åbne plads i sommer ferien så det er åbenbatr ikk kun mig som har det sådan..

  • #46   21. jun 2010 nå oki syntes bare det lød lidt dømmene ikk alle kan være enige..
    men oprette jo oz tråden fordi jeg selv var meget i tvivl hvis jeg ikk havde været det så havde jeg jo slet ikk spurgt.. derfor tog jeg den oz lige med vuggeren for de kender oz jo trods alt bedst.. og syntes vi fandt en go løsning.. hvis alt går vel så er hun jo hjemme og hvis det bliver for meget for oz begge syntes jeg det er fint muligheden står åben for hun lige ku komme et par timer..og self ikk fra kl 7 til 16 som hun plejer..


  • #47   21. jun 2010 Tania - Så er du åbentbart den PERFEKTE mor hvis dine børn ALDRIG går dig på nerverne! ..
    Jo selvfølgelig skal man da også holde sine børn hjemme fra institution hvis man selv har fri, og selvfølgelig skal børnene da ha' ferie, og som jeg også skriver længere oppe har Oliver ferie i 4 uger! ..
    - Men nogen gange er det sku også lovligt hvis mor har en fridag at man sender sit barn i institution så man kan få lov og være 100% sig selv, og gøre og lave hvad man selv har lyst til... (Og nu bliver jeg sikkert haglet ned)
    .. Men ligeså vigtigt det er at have forældre/børn tid er det sku stadig ligeså vigtigt at man nogen gange kan få lov til bare at være sig selv og ikke skal tænke på noget og lave hvad man har lyst til!!! ...

    Det betyder sku ikke at man IKKE gider sine børn bare fordi man måske nogen gange har brug for at være sig selv! ..


  • #48   21. jun 2010 Jeg ville da lyve hvis jeg ikke sagde at Sofie også kan gå mig på nerverne:-) det tror jeg bestemt alle har kunne/kan nikke genkendende til på et eller andet tidspunkt... Men i hvert fald i mit tilfælde mindskes konflikterne i ferien da jeg selv er afslappet på en helt anden måde. Vi skal ikke nå noget til en bestemt tid og får vi lige lyst til en cykeltur, ja så gør vi det:-) Det jeg synes er så skønt ved ferien er at jeg kan være sammen med min datter på en helt anden måde. Jeg kan sommetider godt blive ærgelig over de ting jeg går glip af når jeg afleverer hende i børnehaven, men i ferien er det mig der får lov til at opleve hende hele dagen - og så i fire uger.... Det glæder jeg mig godt nok til:-)

  • #49   21. jun 2010 *Trine & Oliver*, jeg er fuldstændig enig i dit sidste indlæg, men kan man ikke presse en "alene-tid" ind i hverdagen?? evt få nogle andre til at hente og så smutte ned og drikke en kop kaffe, læse en bog eller hvad der nu er skønt for én... Som jeg har skrevet tidligere har børn lige så stort behov for sommerferien som vi voksne har. det er trods alt DERES arbejde:-)

  • #50   21. jun 2010 katsja..
    line er et behov barn og hun er oz kommet i behov vugge stue på den måde a hendes far har damp og det holder de så øje med tegn på om hun har arvet og så fordi jeg selv har været meget omsogssvingtet som barn så derfor kan jeg nogen gage stå i sitrationer som jeg godt kan ha svært ved a takle fordi jeg ikk har lært det hjemme fra og går i treapi et par gange om uge for a bearbejde det.. måske er det derfor jeg kan hars svært ved a aktivere hende i så mange dage .. ved det ikk men bare noget jeg tror..


  • #51   21. jun 2010 liane N, har dit barn damp eller misforstår jeg??

  • #52   21. jun 2010 Altså for mit vedkommende har jeg faktisk ikke andre som kan hente Oliver ved den tid han skal hentes..
    Og i hverdagen har jeg ikke tid til det, jo måske ½ time inden jeg SKAL hjem og begynde på aftensmaden.. Jo nu har jeg fordi jeg har ferie nu.. Men når skolen begynder har jeg ikke.. Fordi der bruger jeg den tid jeg har fra jeg får fri til jeg skal hente Oliver på at lave lektier, fordi ellers skal jeg bruge ALLE mine aftener på det, og så bliver der ingen alenetid med manden..

    Som sagt holder Oliver også fri hvis jeg har fridage for det meste, men andre gange tager jeg altså en HEL dag for mig selv...


  • #53   21. jun 2010 de er ved det ikk .. men det kan være hun muligvis har arvet det fra sin far vi har både vugge stue og og sp har vi oz stadig væk og børne læge ind over til a holde øje med tegn eller der kommer men ind til vidre siger de vi først kan få hende udredet når hun når skolen .. men hun har meget svært ved a begå sig i større grupper og kan godt blive hurtigt agasiv men ikk noget ind til vire så de vil udrede hende nu

  • #54   21. jun 2010 Katja - Om aftenen?! Og mellem bedsteforældre..?!!
    Hmm, nu er det jo ikke bedsteforældrene der har været børn, så det kan da ikke forventes at de bare træder til fordi man ikke vil sende sit barn i institiution selvom man måske har brug for at komme ud lidt for sig selv.?!! ...
    Her er bedsteforældrene stadig så unge at de arbejder osv, så de er også trætte om aftenen og har brug for DERES slap-af-alene-tid!! .. Mine forældre f.eks arbejder til 17 HVER dag, så skal de hjem og lave mad, gå med hunden, lave lektier med min lillebror osv, de kan ikke bare tage Oliver i tide og utide fordi JEG har nogle behov som skal dækkes.


  • #55   21. jun 2010 Oh my!

    Der er nok mange forældre der blir såret i denne debat.
    Indtil Emily var 3 år (sidste sommer) kunne vi sagtens holde lange ferie og hygge os sammen.
    Men sidste år, da vi havde haft ferie sammen i et par uger blev hun kropumulig.
    Hun kunne slet ikke trives med at vi ikke stod op samme tid som sædvandligt, hun kom sent i seng osv. Selvom vi både var på stranden, sammen med familie, i forlystelsesparker osv, var det bare ikke nok.
    Emily er IKKE et barn med særlige behov.
    Men hendes største behov er at have faste rutiner omkring sig ALTID.
    Også i hverdagen.
    I år har vi 3 ugers ferie, og jeg er godt nok spændt på hvordan det kommer til at gå.


  • #56   21. jun 2010 *Trine & Oliver*, nu må du ikke misforstå mig, for det skal bestemt ikke lyde dømmende på nogen måde, men det lyder på mig som om du har en ret presset hverdag?? Jeg kan godt forstå at du vælger en fridag for dig selv engang imellem smiley Jeg følte selv på et tidspunkt at min hverdag var presset, så jeg brugte hver søndag i et par måneder til at lave gryderetter, tærter, supper mm som jeg frøs ned. om morgenen tog jeg mad ud som bare skulle varmes og derfor skulle jeg ikke stå i køkkenet men kunne bruge tiden på min datter eller i dit tilfælde lektier... bare en idé smiley


  • #57   21. jun 2010 Katja - Jamen det er da bare luksus.. Her kommer manden sent hjem..
    Synes bare I skal tænke på det ikke er alle der har de samme muligheder som I måske har...
    Nogle steder sidder der måske en mor som ikke har andre muligheder for alenetid end og sende barnet i dagpleje når hun har fri...
    Ikke alle familier er ens..
    Men det betyder ikke at man ikke gider sine børn eller elsker sine børn.. Og I er da bare heldige hvis jeres børn kan finde ud af det med at ha' ferie osv..
    Oliver kan ikke, herhjemme f.eks er han SLET IKKE træt til den tid hvor dp putter ham til middag, og bliver derfor slået helt ud af sin rytme fordi han tit er 1-1½ time om at falde i søvn herhjemme til middag f.eks end hos dp, og det resultere altså i umulige børn...


  • #58   21. jun 2010 nej sys ik du er ond og jeg sys i har fundet en fin løsning i jeres situation.

    victor har altid haft ferie når vi har ferie og sys det er dejlig, men man kan altså godt mærke de sidste par dage, at de trænger til at komme tilbage til de andre børn smiley

    og jeg er enig med trine i at nogle gange har man altså brug for bare at være sig selv uden mand og børn smiley så de gange jeg har haft fri er han blevet sendt afsted, men ligeså mange gange, hvis ik flere har vi holdt fri sammen smiley

    og feks her lige inden han stoppede i dp blev hans dpmor syg og var væk de sidste 4 uger inden han sku stoppe helt og der blev han altså sendt afsted i de 4 uger, fordi jeg vidste at han sku være hjemme i 3 mdr inden børnehave start, så jeg tænkte han ville nyde godt af samværet med de andre inden han sku have så lang tid hjemme ved mor og lillesøster, selvom jeg var hjemme. han har nu gået hjemme siden lige før pinse og man kan altså godt mærke nu at han virkelig trænger til at lege med nogle jævnaldrende - men det er alligevel super hyggeligt de fleste dage, men der altså dage hvor han går mig på nerverne hehe men der er nk også dage hvor han sys jeg er træls smiley


  • #59   21. jun 2010 Katja med 2 tumler,
    Vi har faktisk delt ugen op, så vi har to aftener hvor det er "vores aften". fx er mandag og onsdag mine dage. det er godt nok stadig mig som henter og laver mad, men efter maden har jeg "fri". det er ham som vasker op, tager sig at natningen og når Sofie sover kl 20 har vi resten af aftenen sammen. vi spiser kl 18 og er færdige ca. kl 18.30. Den halvanden time jeg har "fri" kan jeg lukke mig ind i et rum og sy, læse, glo fjernsyn eller hvad jeg nu har lyst til..
    Ved godt det virker lidt firkantet, men det var en metode vi forsøgte i en travl hverdag hvor vi glemte hinanden og os selv..


  • #60   21. jun 2010 Nej, men det gør I når I hakker som I gør, jeg sidder faktisk her for at holde tårene tilbage.. Føler mig som en rigtig LORT ligenu fordi jeg nogen gange har brug for at sende Oliver i dagpleje selvom jeg selv har en fri dag!!! ... smiley

  • #61   21. jun 2010 Trine & Oliver*, det har jeg sku også gjort:-)) og synes det er i orden.. men når det så er sagt kunne jeg ikke drømme om selv at holde sommerferie uden min datter - selv i fire uger...

  • #62   21. jun 2010 altså at sende hende i børnehave den ene uge :-)))

  • #63   21. jun 2010 Som sagt har jeg haft ferie siden 25 Maj, dog "læseferie" og har enlig først haft "rigtig" ferie her fra d.17.. Men, Oliver holder først ferie om 2 uger og så 4 uger frem.. Det er også der hans dp har ferie og hans far, og han kommer også afsted i dp 3 dage inden jeg skal starte i skole igen...

  • #64   21. jun 2010 Jeg syntes ikke du er ond!!! - Men forstår heller ikke helt, 1 uges ferie er godt nok ikke meget.

    Her hjemme, har jeg kun en uges ferie!!! - med mindre jeg finder et job inden!!! Derudover regner jeg med at holde en uges (syge hots host) ferie.
    Manden har også kun ferie i uge 29 og 30 og jeg har ferie i uge 29. regner så med at manden og oliver skal hygge sig sammen i uge 30 mens jeg er afsted, og så min uges (syge ferie) holder jeg i uge 31
    Så får min lille skat 3 ugers ferie.

    Jeg vil sige det sådan at Oliver TIT holder "ferie" en uges tid fra dp. netop når jeg har muligheden for det, da jeg ikke har fået ham fordi han skal passes, jeg har der i mod fået ham, fordi jeg elsker at være sammen med ham !

    Mit lille pus betyder ALT for mig, og jeg elsker ham højt.

    Normalt går han i dp. fra 08.30- 09.00 og så henter jeg ham når han vågner fra middagslur !


  • #66   22. jun 2010 mmariajana..
    lige præcis og hvis line har arvet sin fars damp som de er lidt i tvivl om så har hun det oz bedst sådan for claus trices oz bedst hvis han er afsted på arbejdet nogen timer han holder heller aldrig fereir eller noget og hvis han kan arbejder han oz i weekender..for han bliver hurtigt rastløs her hjemme fordi han ikk kommer ud og bliver fysisk træt på samme måde herhjemme som han gør på job..


  • #67   22. jun 2010 Katja - Ja, men Oliver er kun 1½, så han forstår endnu ikke den der med bare og sidde og se en tegnefilm og slappe af.. Han kan sidde sig hen og se på en tegnefilm i maks 10 min så er der knald på igen.. Og det duer bare ikke.. Ville nok også se anerledes på det hvis jeg VIDSTE at jeg med sikkerhed kunne få ham til bare og sidde og slappe af i 1½-2 timer i stedet for at sove, men så stor er han bare ikke endnu...

    - Og grunden til at jeg ikke har givet Oliver ferie endnu sammen med mig det er fordi vores dp mor skal oprereres en uge inden hendes ferie slutter, og derefter være sygemeldt i 8 uger, så Oliver kommer ikke til at være dernede i næsten 3 mdr, og efter hans ferie når jeg også skal i skole igen bliver han jo kastet ud i gæstepleje..

    Men som jeg også har sagt flere gange holder Oliver fri for det meste hvis jeg har fri... 8 ud af 10 gange får han også fri, og de 2 sidste gange bruger jeg på at være TRINE!!! .. Ikke MOR TRINE, men bare TRINE!! smiley


  • #68   22. jun 2010 jeg har dem kun hjemme de uger jeg er "tvunget" til det, men der er fordi hvis jeg når at få arbejde inden ferien så kan jeg ikke bare tage nogle ugers ferie fordi jeg bare har lyst der.
    men de sidste par år har jeg også kun givet børnehaven besked om hun holder ferie de tvungne uger, men finder så på måske 2 dage før at hun lige skal holde fri næste uge fordi så lægger vi nogle planer sådan hu haj her og nu.


  • #69   22. jun 2010 Okay smiley Så er vi enige..
    Det har bare virket som om vi var dårlige mødre fordi man nogle gange afleverede barnet selvom man selv havde en fri dag..
    Og ja, HELDIGVIS for at vi er forkskellige og har forskellige meninger, ellers ville verden da være kedelig ikk?! smiley


  • #70   22. jun 2010 jeg kommer lige med an afslutende har fra.. der er jo som sagt ingen som ved endnu om line kun er hjemme en uge eller 10 dage eller alle 14 syntes vi i samarbejde med vuggeren fandt en go løsning for alle i vores fam ved godt den ikk passer alle herinde men den er perfekt for oz ..go dag til alle:)

  • #73   22. jun 2010 skev godt nok jeg ikk ville kommentere mere ..men er alså lige nødt til a sige tanja du er godt nok den første mor jeg har snakket med som aldrig har dage hvor du syntes dit barn kan være irretrene og som ikk har brug for alene tid.. du må da godt nok være året mor..
    ved ikk med jer andre men når vi har været oppe siden kl 5 og line er lagt og det sidste er gjort rent og vasked op ja så er vi alså trætte og ska ttideligt i seng for a være friske igen.. kl 5 ..


Kommentér på:
er jeg ond hvis jeg gør det?

Annonce