{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.378 visninger | Oprettet:

ond ved Hunden =( {{forumTopicSubject}}

har en søn på 1½ år som altid har været sød ved vores lille havanais (lille hvid landghåret hund) de leger for det meste rigtig godt, inten fange eller oliver kaster hundes legetøj så hun kan hente det igen og det kan de gøre længe, de elsker hinanden, men han er desværre også i en periode som har stået op lidt for længe nu, han river sig fat i hendes pels, sågar ligger han sig nogle gange oven på hende, så hun piver fordi det gør ondt på hende, hvilket Oliver bare synes er endnu mere sjovt, vi kan knap få ham til at slippe igen, somme tider er vi blevet nødt til at rive ham i håret (ikke min gode vilje, men det virker i nuet). Somme tider siger jeg, at nu græder cadence, det hjælper tiltider. Vi har prøvet at få ham til at ah ah, men uden held, og nu holder hun sig på afstand af Oliver fordi hun nærmest er lidt bange for han gør det. Vores hund er god som dagen er lang og har aldrig knorret, eller vist tænder af nogen så er ikke bange for hun gør ham noget, hun har haft "hælde" i sofaen men den kan Oliver også kravle op på nu.

HJÆLP hvad skal vi gøre, ved godt det ikke hjælper at skælde et barn ud som kun er 1½ år men det er så svært ikke at blive sur, hvilket nok bare viker modsat??


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  ond ved Hunden =(
  • #2   5. jan 2011 jeps skal jeg måske prøve.

    Der er så nemt at sige at vi bare skal lære ham det, det er bare ikke lige til, andre ting kan vi nemt lære ham det er kun hunden han bare ikke vil blive fra, ret træls, også fordi det er tit når vi lige vender ryggen til i 2 sek, og vores hund prøver forgaves at løbe væk, tror det er det Oliver synes er sjovt, men vi må jo bare kæmpe videre.


  • #3   5. jan 2011
    I viser jo ham hvordan man gør tingene, og hvis i river ham i håret, hvordan skal han så kunne forstå han ikke må rive hunden i håret ?

    Der er ikke så meget at gøre, andet end klart og tydeligt NEJ, og hvis ikke han forstår det, jamen så må i jo tage ham væk fra hunden ..
    Men der er jo nok en grund til han gør det, han har i hvert fald fundet ud af han kan fange jeres opmærksomhed på den måde..


  • #5   5. jan 2011 Vi er igang med at lærer viktor at ae ae Freja og Felix og at deres kurv IKKE er til viktor, men til hundene.. De sidste to aftner kan vi se fremskridt i at han ikke kravler hen til hundene mens de spiser og hiver deres madskåle til sig (heldigvis har vi også to meget tålmodig og godmodig hunde), nu sidder han lidt i baggrunden og kigger på dem spise.. Sys det er lidt flot når han kun er 10 mdr, men det er så også det eneste han har lært han ikke må ang. hundene..

    Og jeg sys også alltid Viktor gør tingene når man lige er væk i 2 sek.. Idag legede viktor i den ene ende af stuen, hundene lå med et kødben unden spisebordet i den anden ende - jeg gik på wc - og da jeg kom ind lå viktor under bordet med et kødben i munden og hundene lå med deres ene ben i sofaen.. smiley

    Det er "sjove" ting viktor gør og er ikke disideret ond ved dem EMDNU!!


  • #6   5. jan 2011 Det er totalt uacceptabelt og selvom jeres hund finder sig i det nu, betyder det ikke at den bliver ved med det.

    Næste gang han gør det, så giver I ham en time out og et højt nej. HVER gang han ikke er sød ved hunden skal han flyttes fra den.

    Og som Anna siger, I gør det samme ved ham, hvorfor må han så ikke?


  • #7   5. jan 2011 Hvis du ikke vil hagles ned, ville jeg ikke smide det på hundegalleri! Lige sådan et emne her, er meget meget omtåleligt.

  • #9   5. jan 2011 tania: Jeg skriver også at hun IKKE skal oprette en tråd på hg. Der ville hun blive haglet ned og det skal hun selvfølgelig ikke, det kommer der ikke noget konstruktivt ud af:)

  • #11   5. jan 2011 Fordi det er uacceptabelt. Og hvis drengen ikke kan være sød ved hunden, så må hun sørge for at de ikke er alene sammen et sekund. For der er kun en taber her og det er hunden. Hvad sker der den dag den siger fra? Så er sandsynligheden for at hundens sidste tur til dyrlægen sker snarest muligt.

    derudover har folk på hg meget stærke holdninger omkring børn og hunde


  • #13   5. jan 2011 Sabrina: Ja der vil højst sandsynligt kommer mange brugbare råd MEN hvis man ikke kan tåle hård kritik er det ikke det rette sted at spørge.

    Tania: Jeg siger heller ikke man skal råbe. Jeg siger man skal give time out og så sørge for at barnet og hunden ikke er sammen uden opsyn indtil barnet har lært at håndtere hunden korrekt.

    Min datter er selvfølgelig også mere vigtig end min hund, MEN de skal kunne leve sammen og begge have det godt. Man berøver jo ikke barnet noget ved at sørger for de ikke er sammen uden opsyn


  • #15   5. jan 2011 Et barn på 1½år burde godt kunne forstå et nej, og burde godt kunne forstå konsekvensen af hvad han har gjort...
    Jeg kan slet ikke forstå, du hiver din søn i håret, hvad skal det gøre godt for, og min mening er, at det er over grænsen....

    Jeg ville da hellere sige 1000 nej,er en jeg ville hive mine børn i håret ???

    Mit råd er, når han gør noget ved hunden, så tager du ham promte, og sætter ham på en stol og siger NEJ !! og så må han sidde der i 1½ minut og køle ned...

    Det nytter ikke, at slå, bide igen, hive i håret, osv det lærer blot barnet at det er sådan man kommunikere...

    Lær ham, et nej er et nej, og vil han ik lytte, så må han sidde på en stol... evt. en lille børnestol ved siden af dig, i 1½minut, og går han ned igen og igen, sætter du ham op, med et NEJ !

    Når så det 1½ minut er gået, så kan du opfordre til, at i begge går hen og aer hunden - gentager det sig, gør du akurat det samme, uden lange forklaringer på hvad han må og skal, du siger vredt NEJ og sætter ham på en stol, han vil hurtigt fange hva det er der sker, hvis man gør sådan...

    det er virkelig synd for hunden og den ender med at blive nervøs for ham, hvis ik det høre op...

    go kamp...


  • #16   5. jan 2011 Helt enig med kommunal dagplejer

  • #18   5. jan 2011
    Det er i hvert fald ikke på noget tidspunkt ok at rykke sit barn i håret, hvis man ikke kan opdrage sit barn uden sådanne metoder, så skal man nok finde noget hjælp ..


  • #19   5. jan 2011 Mener bestemt heller ikke man skal være voldsom. Men at sige bestemt/højt nej og flytte barnet og sætte det på en stol, det synes jeg er en super god løsning.

  • #20   5. jan 2011 Det er langt mere voldsomt for barn og hund at have denne konflikt og mor så hiver søn i håret fordi han hiver hund i pelsen...

    Det er sq synd for hunden - uanset om barnet betyder mest....



  • Anne K
    Anne K Tilmeldt:
    jul 2009

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 16
    #21   17. jan 2011 Ja man skal nok ikke sætte den på HG. Der har lige her i aften været en tråd om omnet, og der gik bølgerne godt nok højt....
    Jeg er glad for at mine børn ikke har haft de problemer med at skulle omgåes vores mange dyr da de var små.......
    Når barnet er 1.5 år, er det jo begrænset hvad barnet forstår det gør forkert, når det hiver hunden i pelsen..... Det skal i hvert fald være meget konkret, for et nej er ikke nødvfendigvis det som barnet sætter i forbindelse med pelsen......


  • #22   18. jan 2011 Er enig med kommunal dagplejer..

    Nej og nej og nej.. det skal gentages og man viser barnet hvordan man aer hunden.. Og det skal da sikkert gentages 1000 gange før han acceptere at det er sådan han skal lege med hunden..

    Min datter har aldrig været voldsom ved hundene (min og min mormor's), jo nu hvor hun er stor kan hun godt få taget hårdt fat i Allie (Min), men hun får besked på at det gør man IKKE. Om det er fordi hundende er store så hun egentlig bare har respekt for dem eller det er fordi hun har fået ind med modermælken at man behandler dyr pænt ved jeg ikke. Vi har også kat og heste og dem behandler hun også pænt, og har altid gjort smiley


Kommentér på:
ond ved Hunden =(

Annonce