{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.052 visninger | Oprettet:

Nabo ond ved sin hund {{forumTopicSubject}}

Kæresten og jeg er virkelige i chok og ved ikke helt hvordan vi skal gribe denne situation an! 

Kæresten og jeg er i onsdags kommet hjem fra 14 dages ferie sydpå, og imens har min søster boet i vores hus og passet vores hund. 
Hun fortalte, da vi kom hjem, at naboens nye hund tit rendte igennem hækken og ind i vores have. 

For 4 mdr siden ca satte vi et lavt hegn op hele vejen rundt i vores have, da vores hund også løb igennem hækken. Dette hegn holder vores hund på vores grund, men naboens hund er ligeglad og hopper bare over det/vælter det.

Når den løber inde i vores have, eller sågar løber ind til os i huset hvis havedøren står åben, kommer naboen bare traskende ind i vores have og flår hunden op fra jorden så den piber og hyler. Han tager bare fat i hårene/huden og løfter den ind til sig selv på den måde. 

Det er ubeskriveligt så ondt det gør indeni os når vi høre det! 
Den løb ind til os 3 eller 4 gange hertil aften. Og han var så ond ved den når han hentede den. Den ene af gangene løftede han den bare op i dens mund/hovede.. :'( 

Han er sådan en lidt "tuff-guy" så jeg er sku lidt bange for ham og tør derfor ikke at sige noget til ham..

Men hvad skal vi dog gøre? For noget skal der ske - det er så synd for hunden smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Nabo ond ved sin hund
  • #1   27. aug 2011 Det aner jeg ikke, men er du ikke på HG? De plejer at vide en hel masse der inde. Åhhhhh bliver helt dårlig :'(. Ellers prøv at hør hos politiet om de har mulighed for at gøre noget, eller om de ved hvor man skal henvende sig?

  • #2   27. aug 2011 Ps. Gerne en update smiley

  • #4   27. aug 2011 Jeg ville sku sige til ham, han skulle til at opføre sig ordenligt og behalde hunden pænt.. det ikke dens fejl han har været en ged til at opdrage den...



  • #5   27. aug 2011 det der det med tuff-guy".. man skal bare gå lige i flæsket på dem så bliver de så chokket over man tør at de næsten aldrig siger noget.. og hvis han gør han de det næsten altid kun i munden..

  • #6   27. aug 2011 HUnden skal desværre næsten mangle et ben inden de vil gøre noget =( Har selv samme problem her, men ingen kan/vil gøre noget når jeg ikke har beviser for det =(

  • #7   27. aug 2011 Prøv og ring til ham her..... Han hjælper også, og tager tit sagen i egen hånd...

    http://www.alledyrsret.dk/. ......


  • !!
    !! Tilmeldt:
    apr 2010

    Følger: 1 Emner: 105 Svar: 355
    #8   27. aug 2011 Det er SÅ træls af have andre folks dyr rendende når man selv gør sit for at holde sine dyr i haven smiley
    Så et godt råd... og jeg taler af erfaring her... Tag en snak med naboen.. fortæl han at i ikke synes det er i orden at han behandler sin hund sådan. Ser i værre ting så meld ham til dyrenes beskyttelse. Vi var flere i vores nabolag der klagede til dyrenes beskyttelse. Vi var utrykke når vi gik med vores hunde eller børnene var ude og lege for denne her hund var så ustabil efter konstant mishandling at hunden endte med at blive aflivet.


  • #9   27. aug 2011 slap lige af at han tager den i nakken og løfter den ind til sig selv skader på ingen måde hunden r med ik at det er den rigtige måde at gøre det på men i får ingen til at gøre noget ved det, og i vil kun få et dårligt naboskab med manden hvis i melder ham sp længe hunden ik får tæsk hver dag så i kan høre det kommer an ingen steder med det men ville da i stedet for sige til ham om han ik kunne sætte et hegn op som hans hund ik kan springe over for i har ik lyst til at hans hund hele tingen kommer løbene

  • #10   27. aug 2011 ...som Lou . siger desværre...

  • #11   27. aug 2011 morten og anne - mig bekendt må man IKKE løfte en hund i nakkeskindet, da det kan give blødninger samt gener under huden!!

  • #12   27. aug 2011 det må du gerne så længe det ik er over meget lang tid det gør den mor jo os når den er hvalp ved godt det ik er det samme og kommer os helt an på hvor lang afsteden er osv men går ik ud fra det er 50-100 meter vi snakker om går da os ud fra han sætter den ned igen lige så snart de er på egen grund og hunden kan jo ik veje 50 kg for det er derr jo ingeder kan løfte på den måde så gør da ud fra det er en lille hund vi snakker om men som skrevet sys jeg da heller ik det ok men det er altså ik noget nogen vil gøre noget ved så snak med naboen

  • #13   27. aug 2011 skrev kun slap lige af fordi man på ingen måde kan melde sådan noget og for det andet går de intet ved det . jeg skriver os at jeg ik sys det er den rigtige måde at gøre det på men ville heller sige det til naboen jeg mener bestemt os at dyr skal behandles godt og det bliver mine os men vores er ik død af at jeg har taget fat i nakken på den og holdt den der når der kommet nogen. men hvis det er lille bitte hund og han kun sætter den over hegnet igen og lader den gå sker der intet ved det

  • #14   27. aug 2011 hans hund - hans problem, tror desværre ikke at uanset hvor du ringer hen , vil der ikke blive gjort noget- for det der er jo minimalt, hvis han løfter den i nakken det stykke ind til sig selv, ja så tror jeg dem i telefonen griner, om det er i nakken eller hoved og røv. jeg siger ingen steder at det er okay- det er nok bare hans måde at opdrage kræet på nu den bliver ved med at stikke af...

    og om så der var dyrepoliti ligesom i usa osv tror jeg heller ikke at det er nok til at der bliver gjort noget, at han løfter den i nakken,


  • #15   27. aug 2011 morten og anne - der er forskel på mor gør det med en hvalp på lad os sige 2kg, og på en voksen mand gør det på en hund der vejer måske 30-45kg! Derfor anbefales det man IKKE gør det, selv om mor gjorde det da den var hvalp...

    - Igen, mig bekendt må man IKKE gøre det da det kan skade mere end det gavner i form af blødninger under huden, og/eller andre ting....


  • #16   27. aug 2011 læs dog for pokker hvad jeg skriver!!!! jeg skriver jo lige som at det ik er det samme på nogen måde men at man heller ik kan løfte en hund i nakke skindet når hunden vejer 40-50 kg jeg skriver desunden os at jeg ik mener det er den rette måde at reagere på men at det ik gør at hunden er i livfare og at det er noget undskyld mig pjat atmelde for når man ik har sagt det til vedkommene forsætter han kunne man gøre det men uanset hvad sker der intet ved at ring til dyrens beskyttelse og man bliver kun uvenner med sin nabo på den måde
    så mit råd er snak med ejer og spørg om han ik vil sætte et højere hegn op så slipper man både for at ha hunden på ens grund og for at se at han lige løfter den op i nakken


  • #17   27. aug 2011 Har ingen steder skrevet at det var nakken han tog fat i, som moderen gør når de er hvalpe! Det var henover ryggen han gjorde det, og den hylede så meget.

    Hunden er en blanding af lab og rottweiler og vejer vel omkring 15-25 kg da den stadig er hvalp!


  • #18   27. aug 2011 det vil jo så sige at når jeg hæver stemmen og siger at min hund ik må ta mad på køkkenbordet og den lægger sig og piver er det os dyrplageri. ej helt ærligt r man ik nosser nok til at sige noget til manden må man lade han om det det er hans hund slut

  • #19   27. aug 2011 Morten og anne:

    Synes det er noget underligtnoget at skrive! Du har jo ikke fat i hunden der! Det er sku noget andet når man tager fat i den og den hyler sådan!!!!


  • #20   27. aug 2011 det var jo fordi hun skrev at når en hund piver er det ik ok. men som sagt sys jeg heller ik det ok måde han reagere på dog kan du intet andet gøre end at snakke med ham

  • evy n
    evy n Tilmeldt:
    nov 2010

    Følger: 1 Svar: 55
    #21   27. aug 2011 bor i til leje eller eje? hvis det er leje kan man jo klage... men sig pænt til ham, at han skal sætte et hegn op. og måske løber hunden ind til jer pga den er bange for sin ejer.... Men any way - det er bare at sige tingene på en pæn måde først og så må du tage den der fra. gode råd er dyre især med naboer... smiley

  • #22   27. aug 2011 morten og anne: det er ikke ok at en hund piver LIGEMEGET hvad om den bliver slået, skældt ud eller andet. når hunden piver er den bange for at mennesket vil gøre den fortræd, og det skal fanme behandles af professionelle! jeg har selv en hund der pev og skreg lige så snart vi hævede stemmen eller løftede hånden(når jeg skulle sætte hår).
    og det tog jeg til mig og har lært at få hunden på rette spor. HJÆLP den!

    Camilla: skal jeg komme ud og fortælle ham hvordan man behandler sit dyr? har jo selv haft rottweiler og man må ALDRIG ligge hånd på en rottweiler (må man selvfølgelig heller ikke på andre dyr). FUCK jeg hader sådan nogle mennesker. hvis den fik nyt hjem, vil den være bange ligesom min var indtil jeg hjalp hende på rette vej.


  • #23   27. aug 2011 Min vingummi;
    Hvis jeg ser det en gang til så må jeg bare bide i det sure æble og tage mig sammen, og så fortælle ham hvordan man skal behandle sine dyr!! For det andet det holder jeg ikke til!
    Overvejer også lidt om jeg skulle skrive det i et brev og smide i hans postkasse..


  • #24   27. aug 2011 Film det med mobilen også ring til DB.

  • #25   27. aug 2011 MIN vingummi og Pia - jeg er meget enige med jer..... Det er ikke acceptabelt eller på andre måder iorden!!!

Kommentér på:
Nabo ond ved sin hund

Annonce