{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.842 visninger | Oprettet:

For kort livmoderhals? {{forumTopicSubject}}

Hej BG

Er lige hjemvendt, efter 3 lange dage på hillerød sygehus.. Tog derop mandag, fordi jeg havde en fornemmelse af at mit fostervand var sivende.. Heldigvis var dette dog ikke tilfældet, men derimod fandt de ud af at min livmoderhals er for kort, og at den blev kortere når jeg f.eks hoster plus at mit blodtryk var alt,alt for højt.. Havde egentlig ikke regnet med at de ville have haft beholdt mig, men de tog det meget seriøst og nøj hvor har jeg dog været bange.- Især da lægen snakkede om at jeg skulle være forberedt på at hvis de var i tvivl om hvorvidt han har tænkt sig at blive derinde eller ej, skulle jeg regne med at de både ville komme med ve-drop og lungemodning.. Er altså kun 29+3 i dag, så er lykkelig for de nu har sendt mig hjem .. - dog med besked på at slappe helt af, og at jeg nu kun må løfte hvad svarer til en liter mælk, og at de kun har givet mig lov, fordi de ved jeg
har min kæreste til at hjælpe til herhjemme.. Har nogen af jer nogen erfaring med netop dette at have en for kort livmoderhals? ... Tænker om jeg skal forberede mig på at han så nok kommer før, eller hvordan? smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  For kort livmoderhals?
  • #1   21. nov 2012 Jeg ved desværre ikke lige noget om for kort livmoderhals.. Men jeg har født i uge 28+5 og der er bestemt ikke altid lige spændende.. så jeg ville tage det meget alvorligt og ingenting lave.. Held og lykke håber bette fisen bliver inden længe endnu smiley

  • #2   21. nov 2012 hvor kort er din livmoderhals?
    Lig ned og aflast det er den eneste du kan gøre...


  • #3   21. nov 2012 Det havde jeg også under min første graviditet . Og fik det samme at vide som dig .. Havde dog flere kontrol besøg på sygehuset .. Fødte 39+6 rask dreng smiley min mor var ude for det samme med min lille bror . Men de syede hende faktis til dengang for 23 år siden .. Men du skal bare slappe helt af smiley

  • #4   21. nov 2012 Tak for jeres svar smiley

    Mor til fantastiske Hjalte : Nej, det kan jeg bestemt godt forestille mig, og mange tak smiley Håber jeg virkelig også han gør.. Kan se du har fået en dejlig dreng, men det er jo nok alligevel aldrig uproblematisk at føde så meget for tidligt, og jo aldrig det man lige ønsker, selvom lægerene jo er dygtige, men forstår virkelig godt hvor hårdt det må være .. Har simpelthen været så bange, fordi jeg ikke rigtig har kunne tyde på lægerne hvor alvorligt de mente min situation var..

    Marianne n, De sagde den var 2,6 og den må vist ikke være under 2,5 . :O.

    Oliver´s mor og lille blobber i maven 5+6 : okay, kan du huske hvor meget din var forkortet?.. Det beroliger mig da at du alligevel så først fødte 39+6 smiley


  • #5   21. nov 2012 Min var ca 2, et eller andet kan ikke lige huske præcis.. Men den var os helt væk da jeg begyndte at få veer 5 dage inden jeg fødte

  • #6   21. nov 2012 okay.. tror de siger normalen er mellem 3 og 5 før der begynder at ske noget.. på nuværende tidpunkt må den vist under ingen omstændigheder nå under 2,5 cm .. De sagde så også at de kunne se den blev endnu kortere når jeg hostede, så hvis jeg f.eks fik hosteanfald eller sådan noget, og derefter fik ondt, skulle jeg kontakte dem igen med det samme..

  • #7   21. nov 2012 kender mange som har været indlagt med det og man skal tage det meget alvorligt og slappe af.. tænke på at gøre klar fordi det kan være den lille ikk bliver derinde..

    men man kan være heldig at bebs bliver til termin men det er ikk mange som går tiden ud når de har for kort livmoderhals.


  • marie M
    marie M Tilmeldt:
    sep 2012

    Følger: 1 Emner: 15 Svar: 64
    #8   21. nov 2012 min var va 2,5 fra uge 29, jeg lå meget stille og lavede intet..... jeg fik kejsresnit i uge 32, men det var af andre grunde og der havde den ikke kortet sig mere...

  • #9   21. nov 2012 Jeg har forkort livmorhals (2.4 er min) og har haft det siden 30+0 da jeg var indlag og går til ugentlig kontrol med det da jeg oveni har fået sukkersyge :S
    Jeg er idag 35+5 og lige som dig er mit blodtryk alt alt for højt smiley


  • #10   21. nov 2012 suk... synes det er træls.. smiley Håber virkelig han bliver derinde nogen tid endnu.. synes jeg får ondt af bare og ligge.. Gad vide om det også er ok bare at sidde op? Nogen som ved om det skåner bækkenet ligeså meget som hvis man ligger? .. smiley


  • #11   21. nov 2012 Pia, har den så ligget på de 2,4 siden 30+0 eller er den blevet kortere hver gang? ..

  • #12   21. nov 2012 Sidst den blev målt var den 2.4 første gang i 30+0 var den 2.7 så jeg bruger hele dagen i sengen, og slapper af og er godt træt af ikk ta kunne få ordnet de sidste ting inden nr. 2 kommer...
    Har hverkkn fået vasket tøj eller fået vuggen ned fra loftet, er faktisk kun ude når vi skal til kontrol på sygehuset...


  • #13   21. nov 2012 Du skal ligge gerne på siden bu sidde hjælper ikke presset er der når du sidder..

  • #14   21. nov 2012 Pia.. okay, pyyh det lyder godt nok heller ikke sjovt smiley

    Marianne n , Ja, du har jo nok ret smiley


Kommentér på:
For kort livmoderhals?

Annonce