{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
863 visninger | Oprettet:

I orden at spørge om? {{forumTopicSubject}}

Ja, jeg undrer mig lidt, om det bare er mig.

Jeg mener at det er fuldstændig mangel på situationsfornemmelse, når folk spørger en højgravid om hun ikke snart føder?

Hver dag sidder jeg på fb og sletter beskeder som "kommer du snart ud?" "Hvornår får vi lov at se ham" og en masse andet i den dur.
Udover det er der jo også sms'erne, chatbeskederne samt beskeder på MSN.

Og i min verden er det bare ikke noget man spørger om? Alle og enhver kan da regne ud at at A: Ikke er noget man har den mindste kontrol over og B: At de fleste selv er utålmodige?..

Jeg undrer mig virkelig over at folk mener det er helt i orden??

Når mine veninder eller min søster har ventet sig, har jeg aldrig i livet spurgt om den slags - selvom jeg da har ventet spændt!.. Men, man har da situationsfornemmelse?

Er jeg den eneste som mener det er helt ude i hampen at spørge om?

Konsekvent nægter jeg at reagere, og sletter alle beskeder - uanset hvem de kommer fra.

Hvordan tackler I det?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  I orden at spørge om?
  • #1   5. jul 2011 lod det gå ind af det ene øre og ud af det andet... Og hvis folk blev skrev jeg at jegnpk skulle informere om hvornår han var kommet...

    Kan ved Gud i livet ikke forstå man som højgravid kan lade sig gå på af den slags, og ikke bare være glad for nogen viser interesse...


  • #2   5. jul 2011 Helt ærligt, nej.... Som du selv siger, må folk da selv regne ud, at det ikke er noget du bestemmer osv..
    Jeg har faktisk selv lidt dårlig samvittighed, over at jeg spurgte en veninde TO gange om hun ikke snart skulle føde, og det var endda to uger før termin... Hun sagde ikke noget, udover at svare pænt, "nej, ikke endnu :-)"
    *Har sagt undskyld til hende, da det gik op for mig, hvor irriterende jeg garanteret havde været... smiley


  • #3   5. jul 2011 Sonne,
    jeg undrer mig bare over at man overhovedet spørger??
    Altså, at det som person føler som et normalt spørgsmål?

    an spørger da heller ikke en på slankekur "hvornår bliver du tynd?" eller en person "hvornår er du kræftfri?" det er jo noget der er fuldstændig ude af personens kontrol..

    Jeg siger jo heller ikke jeg lader det gå mig på - jeg lader blot være med at reagere på det. Men jeg undrer mig over folks manglende situationsfornemmelse?


  • #6   5. jul 2011 Nu er en graviditet jo lykkelige omstændigheder, også selvom man er gået over tid og er røvtræt af det. Syntes på ingen måder du kan sammeligne det med at folk spørger om man snart er "kræftfri"!
    De interessere sig da bare og er nysgerrige, ja jeg syntes sgu også at alle de spørgsmål er trælse, men kan absolut ikke hidse mig op.


  • #7   5. jul 2011 Charlotte,
    hvad så hvis man prøver at blive gravide, og folk hele tiden spørger om det lykkedes?

    Det er også lykkelige omstændigheder, men måske stadig et upassende spørgsmål?

    jeg forstår bare ikke den manglende situationsfornemmelse. At man synes det er passende?

    Jeg synes det er hamrende upassende.


  • #8   5. jul 2011 Dina så ignorer sms'erne, chat beskederne mv..... Igen, det er jo fordi folk er interesseret i at følge med.... Jeg gik selv 10 dage over termin første gang, så husker godt hvor slemt det var, både at være højgravid, men også at gå over termin... men men men.... når jeg tænker tilbage, så var der kun et par jeg var sådan rigtig irriteret over skrev konstant.... men det var fordi grunden til de skrev var at hun ville overtage mit graviditets tøj, så det var ikke af interesse for mig, men til egen vinding.....

    Jeg synes man som højgravid, skal prøve og vende det negative til noget positivt.... for som Charlotte skriver, så er det lykkelige omstændigheder.....
    Synes absolut heller ikke at gå over termin kan samlignes med at være kræft ramt.....


  • #9   5. jul 2011 Jeg syntes så det er værre at hver gang man møder folk, så kommer der dumme kommentarer som, hej tykke og du er da godtnok blev tyk og sikke maven vokser...

    Man står bare sådan lidt, ja hvad havde I lige regnet med...


  • #11   5. jul 2011 Jeg syntes det er værre med alle dem som mener det er olay at røre ved maven. Det kan jeg godt blive træt af.

    Bare fordi der ligger en bebs derinde er det ikke ensbetydende med at min mave er alles eje og dermed må røres.

    NEJ FINGRENE VÆK MED MINDRE DU FÅR LOV...

    Syntes dog ikke det gør noget folk spørger om han ikke snart kommer ud, for kan besvare deres spørgsmål med at han kommer d. 25-26 aug. Skal nemlig have planlagt kejsersnit smiley


  • #14   5. jul 2011 Victor,
    det er da ikke sur, det er da at ignorere?

    Og hvis der står en ubesvaret besked på min væg, kommer der jo 5 andre og kommenterer det, og stemmer i med koret?
    Så hellere fjerne det, så folk ikke spørger videre..

    og så afsenderen af beskeden måske forstår den fine hentydning det jo er?


  • #17   5. jul 2011 Enig med Sonne!

  • #18   5. jul 2011 det gør folk bare da jeg ventede vikor skrev jeg bare han kommer på hans fødselsdag eller slettede beskeden, til sidst fattede folk hentydningen hehe

  • #20   5. jul 2011 Jeg så godt at beskederne blev slettet på din fjæs, A smiley

    Må egentlig indrømme at jeg godt kan forstå det, selvom jeg ikke selv har børn. For det er jo nok ikke kun en, der spørg, men maaaange... Og et eller andet sted skal folk jo nok få det af vide, når det sker, med alle de internet medier, der er i dag.

    Har en veninde, som gik meget over tid for et par måneder siden, og hun valgte til sidst at skrive at hun frabedte sig alle henvendelser omkring hvornår der skete noget.


  • #21   5. jul 2011 Tror nu bestemt ikk folk spørger med den tro at de får et præcis svar.. tror bare de er super spændte som forældrene selvføgelgi ogdså er, og at det de mener er at iiihhh så kom dog ud så vi kan se dig lille lækre baby smiley tag det som komplimneter til at folk virkelig går og glæder sig til at se den lille guldklump i jeres arme!

  • Katja .
    Katja . Tilmeldt:
    jan 2009

    Følger: 1 Emner: 17 Svar: 118
    #22   5. jul 2011 Altså, er det ikke bare et af de klassiske spørgsmål, hvis man synes det er irreterende eller dumt folk spørger så sige det da til dem? smiley

    Og som skrevet tidligere, så spørger folk jo af interesse, får hvordan det går med ens graviditet og baby.


  • #23   5. jul 2011 Altså jeg er en a dem der kan spørge mine veninder om hvornår de har termin mabe gange ? og jeg kan også godt spørge et par gange om der ikke snart sker noget, fordi jeg er nysgerrig og spændt osv.. der er virkelig ikke noget ondt i det ?

    Så kan i kalde det manglende situations fornemmelse men der er jo ingen der er ens, for mig er det dejligt når folk spørg så man ved de går op i det (:

    Og dem jeg spørg kan da heldigvis sige fra hvis det bliver for meget (:


  • #24   5. jul 2011 jeg synes bare det er virkelig underligt at folk som jeg ikke har set i måske flere år, eller som jeg kun kender perifært, skriver flere gange dagligt og spørger om ikke jeg snart føder..

    F.eks er der flere fra min folkeskole, som jeg jo ellers ikke har kontakt med, som skriver til mig..



  • #25   5. jul 2011 ACS !
    Jae men tror bare det noget der ''følger med'' ? Jeg var også vil spændende de sidste måneder med nena og intet har ændret sig nu !
    Hos mig ved jeg det fordi de så gerne vil rende med sladder og andre bare fordi de har babykuller eller er nysgerrige (: Men sådan er det jo, synes ikke det gør noget så længe folk holder sig i en ordentlig tone og gør det i ''god mening'' dem jeg ved der bare vil sladre svare jeg simpelthen ikke (:


Kommentér på:
I orden at spørge om?

Annonce