{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.428 visninger | Oprettet:

kan han ha taget skade? {{forumTopicSubject}}

Ja som jeg skrev for nogen dage siden, har jeg 2 gange prøvet og vågne med et sæt hvor jeg ikke kan få vejret. Her i nat skete det igen, denne gang var den hel gal. der gik lang tid inden jeg fik et ordentlig vejrtrækning (rigtig ubehageliget) og da jeg endelig fik vejret hostede jeg helt vildt og for hver gang jeg hostede kastede jeg slim op (undskyld) Har bestilt tid ved lægen imorgen, Men hvad helvede sker der med mig? og kan lillemanden tage skade af jeg har disse anfald?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  kan han ha taget skade?
  • #1   6. jan 2011 Nej, det tror jeg bestemt ikke..

    For at han skal tage decideret skade, skal du og dermed han, være uden luft i længere tid.
    Og jeg tror mere på at du vågner og er angst, og måske hyperventilerer lidt?

    Hvordan føles det med din vejrtrækning når du har det sådan? Hvor henne er det at du føler du ikke kan få vejret rigtigt? Hvis du kan beskrive det?..

    Grundet min angst hyperventilerer jeg også nogle gange, især da jeg jo ikke tager min medicin i økeblikket. Men det sker der absolut intet ved, for det er en form for selvbedrag, og det værste der kan ske ved at hyperventilere, er at man besvimer. Man er altså ikke uden luft..

    Men rigtig fornuftigt at tage til lægen!


  • #2   6. jan 2011 Du lider ikke af angst vel ?

  • #3   6. jan 2011 Det er ikke søvn-apnø, efter som det kun er under søvn, man ikke har en renmæssig vejrtrækning.. Og ikke i vågne perioder, det var det første vis. og dette også.. Måske noget psykisk?!?!

  • #4   6. jan 2011 Altså havde en angst depression for et års tid siden, har ikke været på piller for det i et år, og jeg har det godt, føler mig ikke angst. Jamen det føles som om at jeg hiver efter vejret og kan ikke få noget ned i lungerne, så ja det er nok hyperventilering, men det sker kun når jeg sover, og jeg det er ikke i sammenhæng med noget hverken dårlige drømme eller andet, så forstår det ikke?

  • #5   6. jan 2011 sarah mor til mikkel: Ja det blev jeg nødt til i nat. for jeg var bange for det skete igen, så jeg tror jeg fortsætter med det.

  • #6   6. jan 2011 Ja det er det samme her, lider i forvejen af for meget mavesyre. så det kan da godt være det er det der blokker mine luftveje ?

  • #7   6. jan 2011 Det kan sagtens være angst anfald, hvis du har haft det før ... men det ufarligt, men bestemt ikke sjovt. smiley

  • #8   6. jan 2011 Jannie,
    at du ikke kan få luften helt ned i lungerne, lyder bestemt som om du hyperventilerer, for så trækker man kun vejret overfladisk, og får dermed ikke helt nok luft ned..

    Jeg gør/har gjort det meget.

    Du kan IKKE komme til skade af det, det værste der kan ske er at du besvimer, og så vil du vågne igen.
    Når man hyperventilerer kan det være rigtig svært at få kontrol over sig selv igen, men jeg gør det at jeg dels lukker munden. For man kan ikke hyperventilere gennem næsen, der trækker man vejret rigtigt..
    Så slapper jeg heeelt af, og fokuserer på at trække vejret helt ned i maven, så maven løfter sig (ved ikke om det kan lade sig gøre når man er meget gravid?) men i hvert fald skal du have luften helt ned, og ikke blot øverst i lungerne..
    For mig hjælper det at drikke noget vand stille og roligt, for så er jeg jo nødt til at trække vejret gennem næsen, uden at jeg fokuserer på det..


  • #10   6. jan 2011 Hej...
    Jeg hyperventilerede i min graviditet, også nu sker det nogle gange, men fik at vide af min læge det ikk skadede barnet, og han er ude nu 6mdr gammel, og er sååå fin smiley
    Men nok godt at få det tjekket, da der kan være mange grunde til at man får det sådan, og det er SÅ ubehageligt..
    held og lykke..


Kommentér på:
kan han ha taget skade?

Annonce