{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.502 visninger | Oprettet:

Han vil ha je skal ha abort {{forumTopicSubject}}

Sagen er den at jeg er gravid med vores ønske baby..
Men nu min kæreste (forlovede) har det psykisk dårligt.. (har han haft lige fra han var barn..) Han får hjælp.. medicin osv..
Han skal til læge og enten ha sat sin dosis op eller ha nyt medicin på onsdag..

I dag siger han så at han ikke syntes at vi skal have vores ønske bebs som er 100% planlagt..

Jeg blev så ked af det og sur plus skuffet..

Hva søren gør jeg nu.. jeg kan bare ikke gennemgå en abort.. smiley det har jeg prøvet før.. det er noget at det væreste jeg nogen siden har prøvet..

jeg går jo og glæder mig såå meget.. smiley suk


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Han vil ha je skal ha abort
  • #1   1. mar 2010 jeg ville beholde barnet

  • #2   1. mar 2010 jeg ville da ik få en abot hvis han selv har været med tl og sige a må han da også sige b

  • #3   1. mar 2010 Det ville jeg også...

  • #4   1. mar 2010 Kan godt se at det er en svær situation du står i og kan godt forstå at du er skuffet, jeg synes det er fejt af ham at når i først har planlagt det og du bliver gravid at han så trækker i land.... Jeg synes du skal beholde barnet, hvis du du har overskud til at klare det selv, det kan jo også være at han skifter mening når du kommer længere hen og maven begynder at vokse, eller´han kommer med til scanning......

  • #5   1. mar 2010 behold barnet - ud til højre med ham , man kan da ikke bare lave noget (han har jo lavet halvdelen af barnet) for at slå det ihjel... psyisk dårlig eller ej - alle har op og nedture , ja kender 2 som os får medicin - så jov jeg ved godt hvordan det kan være

  • #6   1. mar 2010 Jeg hælder osse mest til at beholde det.. kan sagtens klare at være alene mor.. intet problem der.. ved bare ikke om det er for dårligt af mig

  • #7   1. mar 2010 Jeg synes godt nok I er hårde ved ham!
    Helt ærligt, manden er psykisk syg, og muligheden for at han måske er i en dårlig periode foreligger jo tydeligvis når han skal ha' ændret på sin dosis.
    Psykisk syge mennesker kan svinge i meninger og humør utroligt meget!

    Hvis jeg var dig, ville jeg støtte ham i hans behandling, men holde på at I i sin tid besluttede jer for at få barnet og dette vil du gennemføre, og så må han afgøre om han vil være en del af det eller ej.


  • #8   1. mar 2010 Jeg er der osse for ham i alt det her.. jeg har været med ham til læge osv.. og jeg elsker ham jo meget højt

  • #9   1. mar 2010 Mie:
    Jeg betvivler heller ikke at du ikke har støttet ham, mener bare at han måske ændrer mening igen når han får det lidt bedre.
    På et tidspunkt mens jeg selv var gravid fik jeg det så dårligt med mig selv at jeg ikke ønskede for barnet at det skulle fødes til en mor som mig. Har du tænkt på at tale med ham om hvorfor han føler som han gør?


  • #10   1. mar 2010 Mie - Jeg syntes du skal beholde det barn, dog er det et KÆMPE arbejde at være sammen med en som lider psykisk. Det vil kræve rigtig meget af dig, både at være sammen med ham og få en lille, det skal du vide.

    Du skal også vide at det han føler, siger og gør måske er et udspil af hans sygdom. Forstå hans usikkerhed, snak med ham om hvordan han har det, hvilke tanker han gør sig omkring barnet og omkring jeres forhold. Snak også med ham om hvad han tænker og føler omkring hans sygdom, og omkring de nye ting der sker med ham pt.

    Der må være en dybere grund til at han ønsker at opgive jeres drøm nu, måske er han bange for ikke at kunne være den far som han gerne vil være, måske er hans sygdom blevet værre, eller også er det noget helt tredje.


  • #11   1. mar 2010 jeg ved godt han har det psykisk dårligt.. men forfanden.. kan simpelthen ikke klare folk som bakker ud selvom de har været 100% med til det og det var planlagt.. uuuf altså!

    behold barnet.. helt klart.. også må han selvom hvis han ikke vil være med!


  • #12   1. mar 2010 Julie - Han er IKKE en nar, han er syg. Der ligger noget til grund for at han pludseligt trækker i land, der kan være 1000 grunde. Men en ting vil jeg vædde med, og det er at det er den syge del af ham som styrer lige nu, hvis man kan sige det på den måde, og den del er åbenbart uenig med den raske del. Håber du forstår hvad jeg mener.

    Katja - Nu er en psykisk sygdom ikke noget man bare lige fjerner med lidt medicin, det er noget som kræver hårdt arbejde og meget forståelse, både for den der har det, men bestemt også de nærmeste.


  • #13   1. mar 2010 Mia F som du skriver det, sådan tænker jeg osse.. det er den syge del af ham der "overtager" Så prøver lige at lade det lægge lidt.. håber at lægen kan gøre noget.. For det ikke sjovt at se ham sådan der..
    det meget hårdt.. smiley

    Men jeg vil self snakke med ham så meget som muligt..


  • #14   1. mar 2010 Mie - Lægerne kan desværre ikke trylle når det handler om psykiske problemer, de kan hjælpe ham på vej, men der er så meget arbejde i det. Kan se der er lang tid til du skal føde, så ingen hast.

    Syntes du skal sige det som du føler, sig du beholder barnet, og du under ingen omstændigheder vil have en abort, men fortæl ham også at du vil kæmpe kampen sammen med ham, og støtte ham så meget som han har brug for.

    Få ham til atr fortælle hvilke tanker og følelser han har, det vil måske bedre kunne hjælpe dig til at forstå hans reaktioner.


  • #15   1. mar 2010 Mia F - kunne ikke være mere enig.
    Mie - det kan jo også være, at han nu hvor barneet er en realitet er blevet bange for, om barnet kan arve hans sygdom? om han har nok at tilbyde barnet når han har det psykisk dårligt. Min kæreste har det også i periodr dårligt, og under min graviditet blev de overvejelser også for meget for ham, og det endte faktisk med han prøvede på at begå selvmord. Han får heldigvis den rette medicin nu og til samtaleterapi, så han får det bedre og bedre for hver dag der går.


  • #16   1. mar 2010 Han har været på medicin hvor han havde det rigtig godt.. han var glad hver eneste dag og vi var lykkelige.. desværre fik han kvalme af det og skiftede til dette medicin han tager nu.. smiley

  • #17   1. mar 2010 janni: som han siger til mig er det "kun" fordi han har det dårligt lige nu at han ikke syntes om at sætte et barn i verdenen.. Han ved godt at det ikke er arveligt.. der er en stor grund til at han har det som han har.. og det stammer fra hans barndom..

  • #18   1. mar 2010 Ja min kæreste for også den værste kvalme, men som han siger hellere leve med kvalme og os, end uden kvalme og os, for det ville være konsekvensen, hvis ikke han tager medicinen

  • #19   1. mar 2010 Jamen det kunne han ikke leve med.. han kastede op hver eneste dag flere gange daglig.. så forstår godt han ikke kunne leve med det..

  • #20   1. mar 2010 snak med lægen om, der er mulighed for et andet præparat. Ved godt der så vil komme en indkøringsperiode, hvor der er risiko for, at han får det dårligere, men han har det jo heller ikke godt nu. Ellers tal med lægen om, at få noget mod kvalmen, ved der findes præparater

  • #23   1. mar 2010 Jeg synes du skal beholde barnet... Faderen er måske en smule skræmt om tanken og tænker måske at han vill blive en dårlig far pga. hans sygdom. Det kan sagtens påvirke ham til at reagere som han gør, og mon ikke han kommer "til fornuft" igen. Hvis ikke, så må du forberede dig på at du måske kommer til at stå alene med barnet, men det er jo op til ham om han vil gå så langt, og det tvivler jeg på.

    Tal med ham, prøv at forstå ham og få ham til at forstå hvordan du føler omkring dette.
    Jeg håber alt går vel.
    Selvfølgelig skal i have jeres drømmebaby smiley


  • #24   1. mar 2010 Tak skal i have..

  • #27   2. mar 2010 jesus hvordan kan i sige sådan om ham, manden er psykisk syg. ja jeg er selv borderliner, og jeg ved hvor svært det er. prøv lige at tage med ham onsdag, og snak med lægen om det sammen, måske han bare er letter chokket, det er jo en MEGET MEGET stor ting, for folk med psykiske lidelser, kender det selv... han er måske bare ikke 100 % klar

Kommentér på:
Han vil ha je skal ha abort

Annonce