{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
603 visninger | Oprettet:

Af med sutten {{forumTopicSubject}}

Nicoline bliver 3 til januar og skal starte i børnehave samme måned
Hun bruger sut om natten og her til morgen da jeg bad hende om at lægge den ind i sengen sagde hun at den skulle i skraldespanden. Jeg fortalte hende at så var den væk og så havde hun ikke flere (vi har gemt nogen)
Hun har selv fortalt hendes dagplejemor at hun har smidt den i skraldespanden. Hun har ikke brugt den deroppe i ca. et halvt år
Hvordan tænker i at jeg skal håndtere det når hun skal i seng?
Jeg tænker selvfølgelig at forklarer hende at hun jo smed den i skraldespanden i morges og at den så er væk.

Skal jeg bare stå fast selv hvis hun bliver ked af det eller hvad syntes i?
Det skal siges at hun også har en 'nud' (en stofble) som hun sover med og bruger når hun er træt som nusseklud så hun har stadig en tryghed og den tager vi ikke fra hende endnu.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Af med sutten
  • #1   14. nov 2011 Kian sagde og selv slut med sut da han var omkring samme alder. Han spurgte ikke engang efter den om aften.

  • #2   14. nov 2011 Ellers skulle i vente til december mrd og fortælle hende at NU skal julemanden have den :0) .... og så evt. selv få hende til at ligge den op på loftet til ham !!!! Malthe kom af med sin sutteflaske her for 4 mrd siden.... den har han altid brugt som sut fordi han aldrig har ville have sutten.... og der snakkede vi med ham om at NU skulle julemanden have den :0) og så lå der en gave til ham oppe på loftet og der var slet ikke noget problem også fordi han bliver 3 her i dec så de er så store at de udemærket forstår sådan noget :0)

  • #3   14. nov 2011 jeg ville nok lige se hvordan det kommer til at gå her til aften og så tage den derfra og er pigen ked så forklare hende at hun jo smed den i skraldespanden og der ikke er flere - går det så evt helt galt så sig at hun får den nu men til december skal julemanden have den

  • #4   14. nov 2011 ville bestemt bare putte hende - uden at nævne sutten med mindre hun selv ber om den smiley
    Emil bruger ikke sut mere , han er knap 20 mdr - smed den første gang da han var 15 mdr , brugte den så lidt da hans eksem var meget slemt , men er blevet puttet til aften i 14 dage - 3 uger uden sut .. ved faktisk ikke om han bruger den i dagplejen smiley


  • #5   14. nov 2011 Her efter aftensmaden sidder hun sommetider lige og ser lidt film inden hun skal i seng, for lige at køle lidt ned og mens jeg putter lillebror. Hun har nu fået hendes klud og spurgte lige efter sutten. Jeg svarede bare at den havde hun jo smidt ud og at man heller ikke bruger sut når man skal i børnehave (det har vi nemlig snakket om tidligere)

    Indtil videre har hun accepteret det så nu må vi se om det ikke også går når hun bliver puttet.


  • #6   14. nov 2011 Min dreng som bliver 3 til dec. Har i dag skrevet et brev til julemanden. Vi har sat hans finger aftryk på den og samlet alle sutter og puttet dem ved. Så har Sander puttet den i postkassen, og så kommer julemanden i nat og tager dem. Så i morgen står der en pakke fra julemanden. Som tak for alle hans sutter. Jeg er sikker på at det nok skal gå. Han virker rimelig afklaret med det.
    Jeg står i hvert fald fast og han får dem ikke.
    Pøj med putningen.


  • #7   14. nov 2011 Hun er puttet og har spurgt efter den et par gange men har bare sagt som tidligere at den er i skraldespanden og at man ikke bruger sut i børnehaven.
    Hun snakkede med en bekendt af familien som fortalte hende at hendes datter havde givet hendes til julemanden og han kom så med i gave. Nicoline sagde så til mig at hun var bange for julemanden så mor skulle komme med gave.


  • #8   14. nov 2011 hiih hvor kært at julemanden skal blive væk! heh, hun er da dygtig

  • #9   15. nov 2011 Så har hun sovet hele første nat uden sutten.
    Hun klarede det bare super godt og har ikke været oppe en eneste gang. Hun plejer ellers sommetider at komme og spørge efter sutten når hun ikke kan finde den i sengen.

    Hun har aldrig kunnet li figurer der er klædt ud så derfor bryder hun sig ikke om ham. Hun vil også gerne have en pose af Ulven i Bilka men hun vil ikke tæt på ham og Pjerrot skal bare holde sig endnu længere væk. Ham er hun vildt bange for


Kommentér på:
Af med sutten

Annonce