{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.335 visninger | Oprettet:

Hvordan står jeg? samvær. {{forumTopicSubject}}

Jeg har en søn på knap 8mdr, han har aldrig set sin far ( anders ) jeg har kæmpet med af han sq se malik siden han blev født men kæresten har været vigtigere! Han har rent ud sagt før til mig, af han ikke gad ham fordi han sq ha det på papir først, det har vi nu. og nu har han søgt samvær og vil have malik meget af tiden. hvordan står jeg? synes det ok han skal se malik men vil ikke have han tager mit barn fra mig,som jeg føler han prøver på nu. lige så snart vi snakker om det går tonerne højt & jeg ender altid med af sidde og er rigtig ked af det til sidst. han har ikke gidet ham så længe & nu vil han alt! Anders har spurgt en gang om min kæreste ikke bare kunne adoptere ham s; for han ville ham jo alligevel ikke.
Jeg sidder med en rigtig stor klump i halsen & ved sq egentlig ikke om jeg skal skrige eller tude. er så bange for han vil tage mit barn & hans kæreste vil lege mor overfor ham! Han har jo en mor & det mig. men hvad hvis hun køber ham & jeg ikke er god nok mere ??? Åh alle de tanker smiley Synes bestemt ikke det er fedt & stå i mit sted lige nu.
Anders skrev igår " har i modtaget gaven til malik " øh min første tanke var " nu sker det nu begynder de & ville købe ham " .

Hvordan står jeg ? nogen gode råd?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvordan står jeg? samvær.
  • #1   27. dec 2010 ring til en advokat og snak med dem omkring det. han kan jo ikk tage ham fra dig udover du er lidt tosset i hovedet eller andet. Han kan søge om samvær ja men ikk så han har ham hele tiden - du nævner at han ikk har set ham siden sådan og sådan - du siger os at han ikk har ville have noget med ham at gøre - og din kæreste måtte gerne adoptere ham fordi han ikk gad ham. hvis du har det på skrift ville det være super godt.

    men ellers så går I igang med en forældremyndighedssag og så er det dommeren som skal bestemme det!!


  • #2   27. dec 2010 problemet er jeg har det ikke på skrift. men det kan jeg vel få? det er forgået over facebook på chatten, ved bare ikke hvem jeg skal kontakte for af få det ? .
    Jeg har fuld forældre myndighed, & den kan han ikke s´nubbe fra mig.
    vi var kærester i 3uger slog op inden jeg fandt ud af jeg var gravid, så føler jo heller ikke jeg kender personen.


  • #3   27. dec 2010 Málik's Mor - Venter på Naja Isabell smiley .
    Hans far kan søge samvær som alle andre fædre kan, han kan osse søge om den halve forældremyndighed og vil højst sandsynlig få det.. Men samværet skal startes stille og roligt op. Specielt fordi de ikke har haft samvær før. Så det vil starte med et par timer af gangen.. Kan ikke se hvorfor han skulle kunne tage ham fra dig.. Det har intet at sige om i har været kærester i 100 år eller om det var et one night stand, det er det biologiske der tæller.... sådan er loven.


  • #4   27. dec 2010 det ved jeg godt, men så vidt jeg kan finde frem til er af forældremyndigheden er helt min lige meget hvor meget han prøver han har aldrig set ham vi har ikke boet sammen eller været kærester imens jeg har været gravid.

    Hvor meget samvær kan han få i starten?


  • #5   27. dec 2010 Ved ikke hvor meget samvær han kan få i starten, men mit gæt vil være to timer overvåget samvær 1 gang om ugen..
    Forældremyndigheden afhænger ikke af de ting, den nye lov gør at han kan søge om den halve og sikkert få den ligeså snart der er en samværsresulation i hus(fastsat samvær i statsforvaltningen) Der er mellem 9 og 12 mdr sagsbehandlingstid på nye sager i statsforvaltningen her i region hovedstaden... Så alt kan godt tage sin tid..


  • #6   27. dec 2010 Det er som Linda siger, har selv været hele turen igennem med min lille Malik og hans far.. Her endte jeg med fuldforældermyndighed og hans far har ikke fået noget samvær, men det er efter det er prøvet i over 6 mdr at gennemføre samvær, men han er udeblevet uden at give besked og ladet os stå og vente på ham mange gange, ud af alt det samvær han har haft mulighed for har han været mødt op een gang (første gang) og på trods af det er ham der er udeblevet har han søgt gentagende gange både om forældermyndighed og samvær i både statsforvaltning og retten men nu er afgørelsen om ingenting til ham endelig kommet, så vi kan få lidt ro, om ikke andet så for en tid

  • #7   27. dec 2010 Vidste ikke der var kommet en ny lov. hmm jeg må vil bare ´skrdte skoene & acceptere hvad det så end bliver.

    Hvornår kan de få dem på overnatning??


  • #8   27. dec 2010 Overnatning er først når samværet er etableret fast og fungerer..Her startede det efter overvåget, med lørdag 10-17 og søndag 10-17 og efter 6 mdr var der overnatning. Men igen ingen faste regler, da det gerne skulle være det enkle barns behov..(sådan fungerer det bare ikke altid i praksis)

  • #9   27. dec 2010 vil nu ikke sige vi bor tæt på hinaden ca 30km i mellen os.
    Jeg synes bare det hårdt llige pt, rigtig træls egentig, for når han siger han ikke gider ham til han gerne vil, havde ikke regnet med det sq ende ud i det her..
    der er bare så mange tanker+ homonerne flyver rundt i kroppen, det nok os dem der spiller ind.
    Med hva med tøj barnevogn seng bleer & alt det? skal han selv købe det eller skal jeg give mine ting med?


  • #10   27. dec 2010 Hvad går det der faderskabsbidrag ud på?

    Har bare hørt af han skal stå for alt mht hvad malik skal bruge når han er der.


  • #11   27. dec 2010 Det er vel meget normalt at man køber gaver til sit barn?
    Og en far har altid samkvem, men oftest er det fast bopæl hos mor også bliver man igennem statsamtet enige om hvem der har barnet, og hvor meget.
    Du behøver ikke tænke alverden over det med at købe Malik. Han er jo kun 8 mdr, så han kan ikke "købes" endnu, og kan først selv bestemme hvor han vil bo når han er 12, så indtil da er der intet at frygte.
    Plus når han er 12 har han jo haft sin faste base hos dig så længe at jeg næppe tror han vil flytte. Har ihvertfald ikke ret tit hørt om at de er flyttet når de bliver 12, men det sker selvfølgelig.

    Hvis jeg var dig ville jeg slå koldt vand i blodet, lade det gå sin gang (Retten er som regel på moderens side medmindre det er helt dramatisk) også nyde at have en far til sin søn der prøver at gøre noget, som eks. købe gaver osv. at han så "prøver at tage ham fra dig" kan være din frygt, måske vil han bare have samvær. Ingen ved det præcis, så nyd da bare at han viser interesse for sin søn og køber gaver osv.

    Børn får jo aldrig bare en ny mor.


  • #12   27. dec 2010 Flamingotrip : Når man aldrig har set barnet & meldt ud man egentlig ikke gider barnet så det vel ikke normalt man køber gaver? ..
    Men ja må¨vel heller bare slå koldt vand i blodet & tænke positivt smiley


  • #13   27. dec 2010 der er vel en grund til han vil have papirer på det er hans søn, det er nok fordi han var i tvivl. For mænd handler det mere om det genetiske end det handler om barnet, og det at han er sikker i sin sag nu gør jo tingene anderledes for ham.
    Jeg kan da godt forstå hvis han har mistanke til barnet ikke er hans og derfor siger han ikke vil have ham , men nu er han vel sikker? eller har jeg misforstået?


  • #14   27. dec 2010 Ved ikke rigtig om han er sikker. forstår bare ikke han var/er i tvivl.. Men ja det jo hans sag (:
    Nu må jeg bare vente på de papir kommer ind af døren & se hvad der sker.
    Men det beroligere da lidt der er andre der har prøvet det.


  • #15   27. dec 2010 Hvis i kun var sammen kort tid har i jo som du siger ikke opbygget nok til man kender hinanden også kan det være han ikke mente jeres tillid var opbygget også smiley

  • #16   27. dec 2010 det egentlig rigtigt nu du skære det ud i pap. grin (:

  • #17   27. dec 2010 haha, det jo ikke sikkert det er det, men hvis det er skal tingene nok gå smiley

  • #18   27. dec 2010 Tilliden er der ikke fra nogen side af tror jeg desværre. jeg har ingen tillid til ham & føler ikke jeg kender ham desværre..
    Men mon ikke tingene bare skal have lov til af gå sin gang (:


  • #19   27. dec 2010 Hehe synes nu os det skide besværligt! Nogen gange ønsker jeg skisme han stadig var i udlandet grin (:

Kommentér på:
Hvordan står jeg? samvær.

Annonce