{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.663 visninger | Oprettet:

Barn syg dage, hvordan står jeg? {{forumTopicSubject}}

Vores datter har været meget syg på det sidste. De sidste 2 måneder har jeg været nød til at blive hjemme med hende tre gange á 1-2 dage, og Søren har været hjemme med hende to gange. Der udover har min dagpleje mor ringet mig hjem fra arbejde en del gange, men i de fleste tilfælde har jeg fået min mor/kusine/veninde/mors nabo/søster til at hente hende og/eller passe hende, så jeg selv har kunnet passe mit arbejde (men som sagt har jeg haft tre hjemmeperioeder med min datter i forbindelse med hun har været syg). Selv har jeg haft én sygedag. Altså har jeg haft 4 perioder i alt. Min chef ved godt at lillepigen har skræntet meget, og jeg ligger ikke skjul på at det er noget møg med hendes skrænteri. Idag har jeg modtaget et brev om "trivselssamtale" grundet de fire perioder.

Er der nogen der ved hvordan jeg skal forholde mig til det? Hvordan klare i andre det når jeres børn er inde i en sygdomsperiode de ikke rigtig syntes at komme sig over?

Jeg sidder lidt med føelsen af at det er spild af tid at jeg skal til samtale, da jeg har været meget åben over for min chef. Så hun ved godt hvorfor jeg har været væk. Det drejer sig om 5 dage i det hele, men fordi man ikke ser på antal dage, men på perioder, så kommer man til samtale når man har et fravær på fire perioder.

Desuden syntes jeg ikke det er en rar føelse at skulle til samtale og forsvare at ens barn har været syg. Hvis huner syg, så er hun syg, og det er ikke noget jeg går på kompromi med. Jeg syntes jeg har gjort hvad jeg kunne ved at afsætte hende til venner og familie, så jeg selv har kunnet passe mit arbejde. Jeg er selv gået på arbejde med feber, svimmelhed og kraftig hovedpine, nettop for ikke at være for meget væk, når nu lillepigen har haft flere omgange hvor hun er blevet hjemme. Derfor virker det også frustrerende at jeg skal til samtale når jeg synte jeg har kæmpet for at komme på arbejde.

Undskyld det blev lidt langt, men tror lige jeg havde behov for både at læsse lidt af, og høre jeres om jeres erfaringer hvis i har stået i ligende situationer Håber det er skrevet på en forståelig måde


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Barn syg dage, hvordan står jeg?
Kommentér på:
Barn syg dage, hvordan står jeg?

Annonce