{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
814 visninger | Oprettet:

Pasning af bedsteforældre? {{forumTopicSubject}}

Havde lidt problemer med hvad jeg lige skulle kalde dette enme... Men here goes smiley

Min datter på snart 2,5 blir passet af bedste, altså min mor. Det har vi valgt af personlige årsager. Så ingen DP her. Vi har også en søn på lige knap 1 år. Jeg går hjemme, da jeg stadig er på barsel og derefter er jeg sygemeldt, pga depression. Så planen er at jeg skal ha begge børn hjemme hos mig og vi så vil tage i legestue en gang om ugen.

Min mor er nu begyndt at brokke sig over at passe ungerne. jeg aflevere den ene en gang omkring kl 9.30, kommer derud for at lukke hestene ud også. Så godt som hver dag skal jeg køre min mor ind og handle, hun har ikke kørekort og byen ligger 2 km væk. Så jeg er faktisk ikke hjemme ved os selv før kl 11. Så skal jeg hente når sønnen er vågen igen. Den store gider ikke rigtig sove til middag mere.

Men synes nu det er ved at være skide træls at hun brokker sig over at passe dem. Det skal lige siges at hun selvfølgelig får betaling for det! Men hun er kun alene med en af børnene max 4 timer. Det kan selvfølelig ske at en dag at hun tager begge hvis jeg skal noget og det måske blir længere tid.
Mener ikke hun skal brokke sig når hun får penge. Det er jo børnebørnene... Ved godt at det ikke er normalt at blive passet til daglig af bedsteforældrene.

Så er det ikke på tide at jeg selv holder dem hjemme og passer dem selv?? Min mor skulle jo gerne nyde at passe dem. og jeg gider egentlig heller ikke betale hende så mange penge for så lidt.

Håber i forstår hvad jeg mener....


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Pasning af bedsteforældre?
  • #1   6. okt 2010 Som du siger så går du hjemme på barsel og har en sygemelding bagefter. Så hvorfor får du dem overhoved passet "ude" dagligt?
    Så længe jeg selv har muligheden for at passe selv, så bliver Mikkel og forhåbentligt kommende børn ikke passet ude.

    Kan forstå hvis de måske kom derud en gang om ugen og blive passet i nogle timer, Så du lige fik en lille aflastning ti lat få gjort ordentligt hovedrent eller komme ud og handle ind uden at pakke børnene ind og ud af bilen hele tiden.

    Så jo, jeg ville holde dem hjemme...


  • #2   6. okt 2010 Jeg ved hun er meget glad for dem. Men ja hun mangler nok at se dem på en anden måde. Vi er jo også derude hver dag, det er måske også ved at være for meget nu....

    Jamen planen var egntlig også at hun skulle ha været i DP, men efter flere uheldige oplevelser fra forskellige DPér valgte vi at holde hende hjemme. Der er desværre ikke mulighed for vuggestue her, ellers var det blevet valgt.


  • #3   6. okt 2010 jeg synes nu det er fair nok hun brokker sig, det er hendes børnebørn som du selv nævner og pludseligt passer hun dem hver dag og det kan da været hårdt nok og skal aktivere et barn i den alder.

  • #4   6. okt 2010 Jeg har været ret syg og har simpelhen ikke haft overskud til at have begge børn hjemme samtidig smiley Det er flovt at indrømme, men sådan er det desværre. Heldigvis går det bedre og nu er jeg også klar til at selv at klare mine børn smiley

  • #5   6. okt 2010 men jeg tænker os lidt om en gang om ugen med andre børn er nok for dit barn på 2 år, jeg synes virkeligt de i den alder har brug for at lege med andre, så ærgeligt i ikke har en god dagpleje.

  • #6   6. okt 2010 jeg forstår hende selvfølgelig godt. Hun tilbød selv at hjælpe og vi aftalte sammen hvordan det skulle være. De dage hvis hun er lidt negativ så har jeg også sagt at jeg sagtens selv kan ha dem hjemme, men så trækker hun altid i land. Hun er jo glad for de penge hun får, da hun jo ellers ingen indtægt har.

  • #7   6. okt 2010 altså eftersom bedstemoren får penge for det, var hun vel inforstået med det, altså så er det jo noget de har været enige om og ikke noget ts har dumpet i hovedet på hende at lige pludselig er datteren der hverdag.

    men det er da fair nok hun siger at ordningen måske ik holder alligevel, hun kunne så godt sige på en anden måde end brokke brok smiley


  • #9   6. okt 2010 jeg er selv manio deprasiv og når jeg er i mine hulle kan jeg dårligt selv overskue bare et barn bare det med a sku tag et bad eller få noget a spise kan være en kamp så der kan jeg sagens følge dig.. men forstår oz godt din mor det er jo ikk hendes børn og hun har taget sin tur med a være mor syntes som de andre siger tag dem hjem så din mor oz kan blive aflastet lidt og være mormor .. og så må i finde uda en ordning hvor i begge er tilfreds .. jeg tænker oz hvor er far i alt det her han må da oz tag lidt over hvis han alså er tilstede ..

  • #10   6. okt 2010 Min datter skal også i børnehave. Men hun skal jo ligesom først blive 3....
    Tak for alle jeres svar. Jeg tror da helt sikker jeg vil tage en snak med min mor om hvordan vi gør det frem over. Hun skal jo helst nyde at være sammen med dem. Ungerne elsker hende, så det blir værst for dem ikke at skulle se hende så meget som nu. Men så må de jo nøjes med mig ;P


  • #11   6. okt 2010 De har skam en far.. Han hjælper også meget til. Jeg ville ikke ku klare det her uden ham. Tager sq hatten af for alle de enlige mødre der er der ude. At ha 2 små børn og være syg, det ville jeg ikke kunne klare uden min mand. Han er på arbejde hver dag, men lige så snart han er hjemme tager han gladelig børnene smiley

  • #13   6. okt 2010 det lyder fornuftigt er ret sikker på i finder en løsning for seføli vil hun sine børnebør og sin datter det bedste:)

  • #14   6. okt 2010 Mange tak smiley

  • #15   6. okt 2010 sussane.. kan 100% følge dig det er det samme vi står i jeg har jo oz en dianose.. ja respekt for dem som må klare det hele alene..

  • #16   6. okt 2010 Når du har holdningen "Hun skal ikek brokke sig for hun får penge for det" så er hun netop ikke "bare" bedste mere, men en dagplejemor..

    Børn har desuden godt af at lege med jævnaldrende, så jeg ville klart sende mit barn afsted i dagpleje eller vuggestue i stedet for hjem til bedsteforældreren..

    Nu skriver du at du har despretion, jeg har selv en svigermor der har det, og hun ville ikke kunne psykisk holde til at passe 2 børn 24/7 en helt uge af gangen, weekender er fint, men ikke også hverdage.. Så er du sikker på du med din sygdom ville kunne holde til 2 små børn 24/7?


  • #17   6. okt 2010 Jeg synes det er fedt, at din mor vil passe dem, penge eller ej. Synes ikke hun bliver til en dp - bare fordi hun har børnene hver dag. Jeg ville da ønske, at jeg havde mine forældre eller sviger, der vil tage min pige i dagtimerne, når hun bliver så gammel, men må undvære da vi jo selv flyttede væk smiley

    Brok kan sagtens været et forsigtigt råb om, at hun ikke magter børnene mere. At det måske er en for stor mundfuld efterhånden. -Men jeg tror ikke, hun vil sige nej til at passe dem - da hun jo selvfølgelig gerne vil være sammen med sine børnebørn. Så som du selv siger, tag en snak med hende.. Måske vil det bedste for hende være, at hun får lov at forkæle dem med kys og kram, når i ses >uden for åbningstiden< ;o) og så undvære de penge. Det skal jo helst være af lyst og ikke arbejd, at hun ser sine børnebørn smiley

    Håber i finder en løsning smiley


Kommentér på:
Pasning af bedsteforældre?

Annonce